15 elképesztő landing oldal statisztika

15 landing oldal statisztika

Több cikket is olvashattál már tőlem a landing oldal készítés témájában, pl.

Azonban most úgy gondoltam, hogy nem árt, ha hozok neked néhány valós statisztikai adatot mindezekről, hogy lásd, amikor arról beszélek, hogy mit és hogyan tegyél annak érdekében, hogy sikeresebb legyen a landing oldalad vagy épp weboldalad, akkor azokat nem csak úgy a levegőbe beszélek, hanem minden tanításomnak valós, megalapozott háttere van.

Egészen konkrétan 15 statisztikát hoztam neked ebben a cikkben, amelyek megmutatják, hogy hogyan tudod eredményesebbé és hatékonyabbá tenni az értékesítési landing oldalaidat, hogy az online jelenléted hatékonyabbá váljon, és ezáltal több vásárlót elérni ugyanolyan költségből.

Ha inkább videós formátumban szeretnéd megnézni őket, akkor ide kattintva indítsd el a videót:

(Ha tetszett, akkor pedig iratkozz fel ;))

Először azért gyorsan tisztázzuk, hogy mi az a landing oldal:

Landing oldal jelentése

A landing oldal (vagy landing page) egy olyan weboldal, amelynek célja, hogy egy specifikus konverziós célt érjen el, például egy termék vásárlását vagy egy feliratkozást az e-mail listára.

A landing oldalak célja, hogy a látogatókat egy adott cselekvésre ösztönözzék, és lehetővé tegyék számukra, hogy könnyen elérjék a kívánt eredményt. Ezért általában nagyon hatékonyan megtervezett és célorientáltak, az oldal tartalmazza azokat az elemeket, amelyek felkelthetik az érdeklődést, és segíthetnek a felhasználónak az adott cselekvés elvégzésében.

A jó landing oldalak többnyire minimalista kialakítással rendelkeznek, könnyen áttekinthetőek, és egyértelműen bemutatják a látogatóknak a terméket vagy szolgáltatást, amelyre az oldal irányul. Az ilyen oldalak fontos elemei közé tartozik az egyszerű navigáció, a világos címek, a jól látható CTA-k (call-to-action), az erősítő szövegek és az átfogó információk.

Egy kis önkorrekció…

Előzetesen szeretnék annyit hozzáfűzni, hogy az itt látható konkrét számadatok nem egyetemesek. Ezek a százalékos és egyéb számszerűsíthető értékek sok 100 vagy 1000 landing oldal elemzéséből keletkezett általános értékek. De ettől még nem feltétlenül pontosan ezek lesznek a te esetedben is. A lényeg, hogy érezd az arányokat, és megértsd az elvet mögöttük, hogy profitosabb landing oldalaid tudjanak aztán lenni, amelyek több vevőt hoznak a számodra.

Még egy kis előzetes magyarázat szükséges a következő statisztikák helyes megértéséhez:

Különbség százalék és százalékpont között

A két fogalom nem egyenlő egymással. (Ha te esetleg már teljesen tisztában vagy a két kifejezés közti különbséggel, akkor nyugodtan ugorhatsz az első landing oldal statisztikára 🙂 Ha kicsit bizonytalan vagy a különbségben, akkor olvass tovább.)

A százalékot egész biztos te is ismered. 1 százalék az az egésznek az 1/100-ad része.

A százalékpont pedig az egységnyi változás 1/100-ad része.

Most akkor mi van? Miben más a kettő? Mutatom! 👇

Számoljunk egyszerű számokkal!

Adott 100 db alma.

Ennek a 20%-a 20 db alma. Ennek a 30%-a 30 db alma.

Ez eddig tiszta sor, marha egyszerű.

Tételezzük fel, hogy eleinte volt 20 db almánk, de szereztünk hozzá még 10 db-ot, és így lett 30 db almánk. Tehát először 20% volt az almák mennyisége, utána 30%.

Hány százalékkal növekedett meg az almák száma?

A helytelen gondolkodás az lenne, ha azt mondanánk, hogy 10%-kal növekedett, mondván előtte volt 20%, utána lett 30%, és 30-20=10.

10%-os növekedés ennyi lenne: 20 db * 1,1 = 22 db.

A helyes válasz, hogy 10 százalékponttal növekedett meg az almák száma. De valójában a százalékos növekedés 50%. 20 db * 1,5 = 30 db.

(Sajnos a fenti videó felvételénél én sem figyeltem oda erre, ezért hibásan simán csak százalékos változásokról beszéltem, holott valójában százalékpont változások történtek. A cikk írásánál már odafigyeltem a megfelelő kifejezés használatára.)

1. landing oldal statisztika: A személyes adatok bekérése rontja a konverziót

Egészen konkrétan 4-5 százalékponttal is rosszabb konverzió tud születni abban az esetben, ha a látogatóid számára érzékenyebb adatokat kérsz be, mint a megszokott.

Mi a konverzió jelentése?

De még mielőtt még tovább mennénk, gyorsan azért tisztázzuk, hogy mi is az a konverzió, ugyanis elég sokszor el fog hangzani ez a kifejezés ebben a cikkben.

Konverzió akkor jön létre, amikor a felhasználó végrehajtja az általunk kívánt végcselekedetet.

Lehet ez egy hírlevél feliratkozás, csali letöltés, vásárlás, jelentkezés konzultációra, stb. Tehát a konverzió mindig az a művelet, amit éppen aktuálisan szeretnéd, hogy végső soron végrehajtsanak a potenciális vásárlóid.

Visszatérve a fenti statisztikához…

Ha bekérsz személyes adatokat a weboldal látogatótól, akkor ez akár 4-5 százalékponttal is kevesebb tud lenni. Mik lehetnek ezek az érzékenyebb személyes adatok? Például a látogató neme, lakhelye vagy születési dátuma.

A statisztikai eredmények egészen konkrétan úgy szóltak egyébként, hogy amikor érzékeny adatokat kértek be, akkor a landing oldal konverziója csak 5-6% volt. Ezzel szemben, amelyik oldalon csak e-mail cím és telefonszám került bekérésre, ott a konverzió 10% volt. Tehát lényegesen több ember küldte el az űrlapot.

2. landing oldal statisztika: A maximum 2 másodperces betöltési idővel rendelkező oldalak teljesítenek a legjobban

Nem hiába szoktam mondani, hogy nagyon fontos az oldalad betöltési sebessége.

Ha 3 másodperc alatt van az oldalad betöltési sebessége, illetve időtartama, akkor az még elég jónak mondható. Viszont fölötte már egyre és egyre rosszabb konverziókkal fog tudni csak működni.

A pontos statisztikai számok azt mondják, hogy minden egyes másodperc kb. 4,4%-kal tudja csökkenteni a konverziós arányt.

Forrás: Startup Bonsai

Nézzünk néhány konkrét példát a képen látható adatok alapján!

Tételezzük fel, hogy egy 2.000 forintos terméket árulsz.

10.000 látogató esetén…

  • A 0 és 1 másodperc betöltési idő közötti különbség:
    (10.000*0,3179) – (10.000*0,2028) * 2.000 = 2.302.000 Ft
  • Az 1 és 2 másodperc betöltési idő közötti különbség:
    (10.000*0,2028) – (10.000*0,1393) * 2.000 = 1.270.000 Ft
  • A 2 és 3 másodperc betöltési idő közötti különbség:
    (10.000*0,1393) – (10.000*0,1374) * 2.000 = 38.000 Ft
  • A 3 és 4 másodperc betöltési idő közötti különbség:
    (10.000*0,1374) – (10.000*0,1246) * 2.000 = 256.000 Ft
  • A 4 és 5 másodperc betöltési idő közötti különbség:
    (10.000*0,1246) – (10.000*0,0968) * 2.000 = 556.000 Ft
  • Az 1 és 4 másodperc betöltési idő közötti különbség:
    (10.000*0,2028) – (10.000*0,1246) * 2.000 = 1.564.000 Ft
    Azért raktam be ezt a verziót még így külön, mert eddigi tapasztalataim alapján körülbelül ez jellemző leginkább a honlapokra, azaz ennyit lehet megnyerni, mivel általában 4 (vagy még annál is több) másodperc alatt töltődnek be, és jellemzően 1 mp alá rendkívül nehéz, CMS rendszerekkel – mint pl. a WordPress – gyakorlatilag kivitelezhetetlen.

Szóval megéri kapacitást fordítani a weboldalad sebességére 😉

Ha szeretnéd felturbózni a WordPress weboldalad sebességét, akkor itt van hozzá egy lépésről-lépésre útmutató.

Szintén a sebességhez kapcsolódóan egy másik statisztika:

3. landing oldal statisztika: A weboldal betöltési idejének 2 másodperces késése 103%-kal növeli a visszafordulási arányt

Visszafordulásról akkor beszélünk, amikor a látogató megérkezett az oldalra, és aztán mindenféle továbbnavigálás nélkül bezárta az oldalt.

Nem lépett tovább másik aloldalra a weboldalon belül, nem rendelt semmit, nem ment el a blog oldaladra, kapcsolat oldaladra, akárhova. Csak bejött és aztán elment. 

De akkor is visszafordulásról beszélünk, ha a látogató megérkezett, ott maradt 5 percet, majd mindenféle interakció nélkül bezárta az oldalt..

A visszafordulási arány pedig az ilyen egyoldalas munkamenetek és az összes munkamenet hányadosa (vagyis azon munkamenetek százalékos aránya, amelyek során a felhasználók csupán egyetlen oldalt tekintettek meg).

(A munkamenet az, amit a felhasználó a weboldalra érkezéstől arról történő távozásig csinált a honlapon. Ebben lehetnek olyanok, mint a fenti példában, hogy csak jött és ment is, és olyanok is, hogy több aloldalon keresztül navigált a weboldalon belül.)

Azt már gondolom, mondanom sem kell, hogy minél magasabb a visszafordulási arány, annál kevesebb vásárlód lesz.

4. landing oldal statisztika: 10-12 céloldal használata 55%-kal növeli a konverziós arányt lead gyűjtő oldalak esetében

De miért is kellene ilyen sok céloldal (a fenti indokon kívül)?

Ha több céloldalad (landing oldalad) van, azzal megteremted a lehetőséget arra, hogy külön-külön tudj kommunikálni az egyes szegmenseidnek. Ugyanis…

Minél szűkebb célközönségnek (szegmensnek) kommunikálsz, annál jobban személyre tudod szabni az üzeneteket, amik ezáltal annál jobban be is találnak.

Az eredmény? Több feliratkozó. Több ember, akinek promózhatod az ajánlatodat. Több bevétel.

Forrás: HubSpot

Illetve nem csak az egyes szegmenseknek közölt kommunikációban tudunk különbséget tenni a több feliratkozó gyűjtést célzó landing oldal révén, hanem akár az ingyenes ajánlatodat is személyre tudod szabni nekik.

5. landing oldal statisztika: A csak 1 CTA-val rendelkező oldalak 1,6%-ponttal több konverziót tudnak elérni

Mi a CTA jelentése?

A CTA a Call To Action angol kifejezés rövidítése. Jelentése: cselekvésre történő felszólítás. Arra használják ezt a kifejezést, amikor megmondjuk a potenciális vásárlónak / feliratkozónak / jelentkezőnek, hogy mit tegyen (pl. „Jelentkezz most!”, „Kattints a gombra!”, „Kérd az ingyenes listát!” stb.). Azonban szokták vonatkoztatni az ezen felszólítások után (vagy akár kifejezett felszólítás nélkül megjelenő) gombokra is, amelyekre kattintva a felhasználó egy lépéssel közelebb jut a meghatározott célhoz.

Lényeg, hogy a CTA-val kerek perec megmondod a felhasználónak, hogy mit csináljon. Érdekes pszichológiai jelenség ez. Ugyanis az emberek, persze, teljesen tisztában vannak azzal, hogy célod, hogy el szeretnél adni nekik valamit, és mégis, hogyha megkéred rá őket, felszólítod őket, akkor sokkal nagyobb arányban fogják megtenni, hidd el!

A kis kitérő után vissza a statisztikához…

Tehát azok a landing oldalak, amelyeken csupán csak egyetlen CTA van elhelyezve – értsd itt azt, hogy egyfajta link van, amivel el lehet navigálni az adott oldalról –, azok az oldalak átlagban 1,6 százalékponttal több konverziós arányt tudnak elérni, mint hogyha kettő vagy több CTA-val rendelkezne az oldal.

Forrás: Startup Bonsai

A konkrét statisztikai adatok: Az egy CTA-val rendelkező landing oldalakon az átlag konverzió 13% volt. A több (kettő vagy annál is több) CTA-val rendelkező oldalakon a konverzió 11,9% volt.

Az egyetlen CTA jelenségét úgy tudod a gyakorlatban megvalósítani, hogy nincsen oldalak közötti navigálást lehetővé menü az oldalon.

Ha menü van, akkor ebben az értelemben azok is egyfajta gombnak, azaz CTA-nak minősülnek, amik elvisznek pl. a Főoldal, a Rólunk oldalra, a Kapcsolat oldalra, stb.

Ha egy értékesítési oldalon elhelyezel fönt egy menüt, amellyel mindenfelé el tud navigálni a felhasználó, akkor lehetőséget adsz a látogatónak arra, hogy vásárlás nélkül elhagyja azt az aloldalt. Ne adj neki lehetőséget erre!

Ha viszont semmi elnavigálási lehetőséget nem raksz ki, nincs menü, nincsen ajánlott blog cikk, semmi ehhez hasonló, akkor mindössze kettő lehetősége lesz a felhasználónak:

  1. Vásárol (vagy amit éppen szeretnél, hogy megtegyen, pl. feliratkozik, jelentkezik a konzultációdra, tehát konvertál)
  2. Elmegy az oldalról

Nyilván az utóbbi esettel nem sok mindent tudsz tenni ott helyben. (Illetve egy exit popuppal még utána tudsz nyúlni, de ez a téma most nem erről szól.)

Ne adj több választási lehetőséget a potenciális vásárlódnak a landing oldaladon azon túl, hogy igen vagy nem.

Úgyhogy ezért ne legyen menü, és ne legyen klasszikus lábléc sem az értékesítési landing oldaladon! Klasszikus lábléc alatt arra gondolok, amikor ott vannak a social media felületeid, ott van a blog cikk ajánló, az ilyen-olyan kis mini menük, és hasonlók. Egy értékesítési landing oldalon (vagy akár feliratkoztató optin oldalon, fizetési oldalon) a láblécben kizárólag csak a legkötelezőbb jogi oldalak jelenjenek meg, úgy mint Impresszum, Adatkezelési tájékoztató, Cookie (süti) tájékoztató, ÁSZF. Illetve egy e-mail címet azért még érdemes elhelyezni itt a láblécben, hiszen a kapcsolat, az elérhetőségnek a megjelenítése növeli a bizalmat. És ha a bizalom nő, akkor nő a konverzió is. 🙂

6. landing oldal statisztika: Egyetlen ajánlat 266%-kal(!!!) tudja növelni a konverziós arányt.

Vagyis ha csak egyetlenegy termékre fókuszálsz, és egyetlenegy terméket szeretnél eladni egy értékesítési oldalon belül, és az oldalnak minden egyes eleme, minden egyes szövege, minden egyes pixele ebbe az egy irányba, erre az egy célra tereli az embereket, akkor akár 266%-kal is növekedhet a konverzió, ahhoz képest, mint amikor mindenféle egyéb terméket is szeretnél eladni egy értékesítési oldalon belül. Ez közelíti a 3x-os növekedést!

Egy értékesítési landing oldalon érdemes mindenféleképpen egy terméket, egy ajánlatot adnod.

És azon belül is egy igazán visszautasíthatatlan ajánlattal tudod elérni a legjobb eredményeket.

Nagyon sokan ilyenkor inkább nem döntenek, mert félnek, hogy rosszul döntenek. És azt gondolják, hogyha nem döntenek, akkor az a legjobb döntés ebben az esetben, mert akkor biztosan nem döntenek rosszul.

Minél több mindent kínálsz az oldalon, akkor több lehetőség közül kell választania az embernek. Több minden között kell döntést hoznia. Márpedig mi, emberek nem szeretünk rosszul dönteni. Ilyenkor már ott lesz az ember fejében az, hogy vajon jó terméket fog-e választani. Vajon jól fog-e dönteni? És aztán megijednek, hogy „jajj, nehogy rosszul döntsek!” Ezért ha túl sok minden között kell választani, dönteni, és nem megy gyorsan, akkor inkább „nem dönt semmit”, ergo nem választ semmit, mert úgy gondolja, hogy így egész biztosan nem fog rossz döntést hozni. És a potenciális vevőd is pontosan ugyanígy lesz ezzel. Eredmény? Nem választ semmit. Vagyis nem vásárol.

Erről a jelenségről egyébként korábban írtam a A túl nagy választék problémája, avagy a nagy lekvár teszt c. cikkemben, ami egy valós, megtörtént kísérleten keresztül szemléletesen bemutatja, hogy milyen károkat tud okozni a vállalkozásodnak az, hogyha túl sok választási lehetőséget adsz a potenciális vásárlódnak.

Úgyhogy egy oldalon lehetőség szerint csak egy terméket akarj eladni.

Az már kicsit más, amikor ugyanahhoz a termékhez van több csomagod is.

Például van egy alap termék. Aztán van egy másik csomag, amihez jár mondjuk valamilyen extra szolgáltatás. És van egy harmadik csomag, amihez mondjuk egy személyes tanácsadás, segítség is jár. 

Viszont ezek mind-mind ugyanarról szólnak alapvetően, csak egy kicsit ki vannak egészítve, meg vannak boostolva. Ez mehet! Ezzel nem viszed el (annyira) a figyelmét.

De 2-3 csomagajánlatnál több akkor se legyen.

A landing oldal kommunikációját tekintve pedig úgy érdemes mindezt kivitelezned, hogy végig a legnagyobb csomagról kommunikálsz, hogy mennyi mindent megkap, mennyi minden van az ajánlatodban. Majd amikor a csomag árakhoz ér, akkor látja, hogy igen, van egy ilyen lehetőség, magasabb áron, de ha az ő büdzséje most esetleg ezt nem engedi meg, akkor választhat további egy vagy két kisebb ajánlat közül is.

7. landing oldal statisztika: A social proofot tartalmazó oldalak konverziója 1,1%-kal magasabb

Kezdjük azzal, hogy mi az a social proof!

Magyarra lefordítva lényegében „közösségi bizonyíték”. Bármi, ami mutatja, hogy mások (minél többen) már megvették ezt a terméket, bizalmat szavaztak neki, és bizonyos formákban még azt is meg lehet mutatni, hogy elégedettek ezek a vásárlók.

Közösségi bizonyítéknak számítanak a vevővélemények, az ügyfél ajánlások, a vásárlói értékelések, a csillagozások, de az is, amikor az oldal pl. bal alsó sarkában megjelenik egy kis ablak, hogy „Mónika (Hajdúböszörmény) 5 perce megvásárolta ezt a terméket”. Ilyennel már talán te is találkoztál. És ezek a kis ablakok időről időre felbukkannak, más-más névvel, de minduntalan egy üzenetet küld az oldalt böngészőnek, hogy „Más már megvette. Vedd meg te is! Még valaki megvette. Meddig szeretnéd még húzni az időt? Újabb valaki szavazott bizalmat neki. Tutira jó a termék. Mire vársz még? Vásárolj” – Valami ilyesmi zajlik le ilyenkor az emberek fejében. Persze nem ennyire konkrét megfogalmazásban, és a másodperc tört része alatt.

8. landing oldal statisztika: A legjobban teljesítő oldalak 36%-a ajánlásokat tartalmaz

Nagyon erősen javaslom, hogyha eddig még nem tetted esetleg (meg persze akkor is, ha már eddig is csináltad), gyűjtsd a vevő véleményeket, vásárlói visszajelzéseket, ajánlásokat, és rakd ki mindenféleképpen, nem csak az értékesítési landing oldalra, de akár a Főoldalra, Rólam/Rólunk oldalra.

Gyűjtsd aktívan a vásárlóid visszajelzéseit, és tedd ki őket az oldalra!

Hogyan tudsz ilyen visszajelzéseket gyűjteni?

Legegyszerűbben úgy, ha írsz nekik egy e-mailt, felhívod őket telefonon, vagy akár egy social media posztban kéred őket, hogy jelezzenek vissza, milyen volt számukra ez a termék, szolgáltatás.

De akár automatizálhatod is a folyamatot, főleg akkor, hogyha webshoppal, illetve online vásárlási lehetőséggel rendelkezel, ahol is hozzá tudod kötni a vásárlás időpontjához egy marketing automatizációs rendszerben, hogy mikor menjen ki neki az automata e-mail azzal kapcsolatban, hogy értékelje a vásárolt terméket.

Ha most még esetleg nem rendelkezel ilyen visszajelzésekkel, akkor sincs semmi gond. Ebben az esetben MOST van itt a legjobb idő, hogy elkezdd ezeket gyűjteni! 🙂

És minél többet gyűjtesz, annál jobb, és annál jobban tudod építeni a bizalmat az irányodban, és annál inkább több vásárlót fogsz tudni szerezni.

De nem csak az ügyfélvéleményekkel tudod növelni a bizalmat a landing oldaladon. Itt van még további 9 hatásos bizalomnövelő eszköz.

9. landing oldal statisztika: A kétlépcsős űrlapokkal rendelkező oldalak 30%-kal több konverziót érnek el

Ismét egy kis fogalommagyarázattal kezdünk 🙂

Mi az a kétlépcsős űrlap?

A kétlépcsős űrlap egy olyan űrlap, amelynek kitöltése két különböző oldalon vagy lapokon történik. Az első oldalon a felhasználónak általában az alapvető információkat kell megadnia, míg a második oldalon a részletes információkra van szükség.
A kétlépcsős űrlapokat általában akkor használják, amikor a kitöltendő adatok száma nagy, vagy amikor a felhasználóknak több időre van szükségük a kitöltéshez. A két oldalra osztott űrlap segít a felhasználóknak jobban átlátni a szükséges adatokat, és csökkenti a feladat elrettentő hatását.
Például egy kétlépcsős űrlap lehet egy online vásárlási űrlap, ahol az első oldalon a vásárlóknak meg kell adniuk a szállítási és fizetési adatokat, míg a második oldalon a vásárlóknak fel kell tüntetniük az árut, amit meg kívánnak vásárolni, illetve azt, hogy melyik szállítási módot preferálják.

Íme egy példa… nos, ez nem kifejezetten kétlépcsős, hanem négylépcsős űrlap, de az elv ugyanaz.

Miért jó egy ilyen űrlap a landing oldaladon?

Pontosan azért, ami a fejezetcímben is szerepel. Ha egyszerre csak kevés adatot kérsz be, akkor sokkal többen fogják ténylegesen kitölteni és elküldeni az űrlapot, minthogyha egyszerre sok adatot kérnél be.

Hány bekérendő adatnál kell kétlépcsős űrlapot alkalmazni?

Ha csak 2-3 adatot kérsz be, azt nyugodtan megteheted egy egyszerű űrlapon. 4-5 adatnál már megfontolandó a kétlépcsős űrlap, 6-nál már kifejezetten ajánlott. Ha pedig ennél több adatot szeretnél esetleg bekérni egyszerre, akkor célszerű több, mint két lépéses űrlapot készíteni.

Azonban ökölszabály, hogy próbálj mindig a lehető legkevesebb adat bekérésére törekedni. Minél kevesebb adatot kell megadnia valakinek, annál nagyobb az esély, hogy kitölti az űrlapot, és lenyomja a végén a gombot.

Természetesen webáruházaknál elkerülhetetlen, hogy csak néhány adatot kérjünk be a felhasználótól, hiszen feltétlen szükségünk van a nevére, telefonszámára, e-mail címére, számlázási és szállítási adatokra, amelyek egyesével 4-4 vagy 5-5 mező, amennyiben ezek eltérőek, úgy duplán számítódnak, vállalkozás, cég esetén pedig még az adószám is kell. Így máris összejön 7-14 mező.

Illetőleg kivitelezésnél is valószínűleg jóval több kérdést kell feltenned, mint 5-6 darab. Mint ahogy ez nálam is van az Árajánlatkérés oldalon. De itt is egy több lépcsős (sok lépcsős :)) űrlap segíti a felhasználót, hogy ne egyszerre kelljen megküzdenie kistrilliónyi kérdéssel.

10. landing oldal statisztika: a videó megjelenítések akár 86%-kal tudják növelni a konverziót

Milyen videók lehetnek ezek?

Lehet ez egy termékbemutató, ahol részletesen bemutatod közelről, távolról, mindenféle irányból a termékedet.

De lehet ez akár egy csapatbemutató, csapat bemutatkozó videó, ahol elmondjátok:

  • honnan jöttetek,
  • mi a ti értékrendetek,
  • mit képviseltek,
  • mitől vagytok különlegesek,
  • illetőleg elmondhatod kvázi a landing oldalad, az ajánlat lényegét.

Tehát azt, amit leírtál az értékesítési landing oldaladon, azt nem szóról szóra érdemes ismételned, és nem mindent abszolút minden részletet kell elmondanod, hiszen akkor az egy nagyon hosszú videót eredményezne. De a lényeget igenis elmondhatod egy pár perces videóban.

De részletekre is bonthatod azzal, hogy külön videót készítés a bemutatkozásnak, külön videót készítesz, ami összefoglalja a terméked lényegét, vagy akár külön videó csak kifejezetten a bónuszokra.

11. landing oldal statisztika: az elérhetőségekkel rendelkező oldalak 8%-ponttal több konverziót érnek el.

A pontos statisztika egészen pontosan úgy hangzott, hogy ha nem szerepeltek elérhetőségi adatok az oldalon, akkor 46%-os konverziót értek el átlagban, hogyha pedig fel voltak tüntetve az elérhetőségi adatok, akkor 54% volt ez a konverziós érték.

Ezen elérhetőségi, kapcsolati adatok alatt a következőket értjük:

  • e-mail cím
  • telefonszám
  • hogyha fizikai üzleted van, akkor a fizikai cím

Érdemes ezeket az adatokat feltüntetned a láblécben és akár a fejlécbenis, a menü fölött egy picike kis infósávban.

Ezen kívül legalább az e-mail címet célszerű elhelyezni a Gyakran Ismételt Kérdések blokk végén (ha van ilyen), mondván „ha még van egyéb kérdésed, és nem találod meg itt, akkor írjál nekünk ezen az e-mail címen, vagy hívjál fel minket ezen a telefonszámon”

Továbbá mindenféleképpen érdemes az űrlap környékére valahova kirakni ezeket az elérhetőségi adatokat annak érdekében, hogy amikor valaki már nagyon ott van a vásárlás/konvertálás kapujában, már csak egy hajszál választja el attól, hogy leadja a rendelést, jelentkezzen a konzultációra, és esetleg valami miatt elbizonytalanodik, valami felmerült benne, és lenne még kérdése, jól jönne valami válaszol, akkor legyen ott a lehetőség, hogy azonnal egy gombnyomással tudjon neked írni, azonnal fel tudjon téged hívni. Így nem fogod egy ilyen miatt elveszíteni. 

Nem szabad arra hagyatkozni, hogy „majd úgyis megtalálja a láblécben, majd úgyis megtalálja a fejlécben”. Nem! Az űrlapnál mindenféleképpen ott kell lennie ennek az elérhetőségi adatnak, hogyha ott az utolsó lépésnél elbizonytalanodik, akkor legyen meg a lehetősége kapásból felvenni veled a kapcsolatot, hogy meg tudd válaszolni a kérdését, és el tudd oszlatni a kételyeit.

Az elérhetőségi adatok kommunikálásával nő a bizalom, amivel nő a vásárlás esélye.

12. landing oldal statisztika: a vevő félelmeinek kezelése 80%-kal tudja növelni a konverziót

A potenciális vevőd félelmei a kifogásokként manifesztálódnak, amelyeket ha nem kezelsz, akkor búcsút inthetsz a vásárlónak.

Érdemes lehet a legerősebb félelemre, kifogásra akár egy külön szekciót, egy külön tartalmi blokkot szentelni. Itt részleteiben leírod, hogy miért nem kell tartania a termék megvásárlásától. Elmondod, hogy miket tartalmaz annak érdekében, hogy biztosan nem fog bekövetkezni az, amitől ő fél, és miért fog egész biztosan jól járni a te termékeddel.

Ha két ilyen nagyobb félelme (azaz kifogása) is van, akkor érdemes lehet ezekre akár két külön-külön tartalmi blokkot is felépíteni.

Azonban kettőnél több félelemre már nem érdemes ilyen részletesen kitérni. A további félelmeket a landing oldal többi részében érdemes inkább egy-egy mondat erejéig kezelni.

Vagy ha feltétlen több hely kell ezekre, akkor arra kiváló lehetőséget nyújt a Gyakran Ismételt Kérdések rész. Tehát amikor a GYIK-et készíted, akkor ne csak arra gondolj, hogy milyen adminisztratív, logisztikai, technikai kérdései lehetnek az embereknek. Hanem arra is, hogy mik azok a félelmek, kifogások, amelyeket nem biztos, hogy sikerült még kezelni vagy megfelelőképpen kezelni az oldal többi részében. Vedd bele ezeket ide, és írd le ide a biztonságot adó válaszodat.

13. landing oldal statisztika: 10 látogatóból mindössze csak 2 ember olvassa el a címsor alatti részeket

Ebből a listából nekem ez a személyes kedvencem.

Ez a statisztika ugyanis hűen bizonyítja azt, amit mindig is szoktam mondani:

Kiemelt figyelmet kell mindig fordítani a címsorokra.

Mik is pontosan ezek a címsorok?

A landing oldaladat célszerű különféle tartalmi blokkokra osztani, úgy mint problémák (melyekre megoldást nyújt a termék), ígéret (ahova eljuttat a termék), a termék leírása, bemutatása, a termék összetevői, az árprezentáció, bemutatkozás, GYIK, stb…

És ezeknek a tartalmi blokkoknak célszerű egy-egy összefoglaló címsort adni ezeknek a tartalmi blokkoknak az elején.

Rendkívülien fontos, hogy ezek a címsorok úgy legyenek megírva, hogy ha csak ezeket olvassa el az illető, akkor is lejöjjön, átjöjjön neki a lényeg. 

Hiszen – ahogy ebben a statisztikában is láthatjuk, 10 emberből csupán csak 2 fogja elolvasni az alatta lévő szövegeket.

Úgyhogy ne olyanokat írj a címsorba, hogy „Miért éri meg neked az XY termék?” És ne az legyen a bemutatkozó rész címsora, hogy „Ki vagyok én?” Ne az legyen a csomagválasztó címsora, hogy „Csomagok”. 

Hanem olyan megfogalmazása legyen ezeknek a címsoroknak, amik már önmagukban összefoglalják az alatta lévő tartalom lényegét.

Ha mondjuk nektek a céggel a két fő előnyötök a rugalmasság és a gyorsaság, akkor az előnyökről szóló blokk címsora ne az legyen, hogy „Miért éri meg neked velünk dolgoznod?”, hanem például az hogy „Rugalmasság és gyorsaság mindenek felett” vagy „Jelszavunk: rugalmasság és gyorsaság”.

A címsor ne egy kérdés legyen, hogy „Miért vagyok ez?”, „Milyen a termék?”, „Miért éri meg neked?” Nagyon sok helyen látok ilyen címsorokat az értékesítési oldalakon. De ezek az égvilágon semmit sem mondanak el. És csak feleslegesen viszik az olvasó figyelmét és energiáját anélkül, hogy bármit is hozzátennének az oldal értékesítési erejéhez.

És 10-ből 8 ember nem fogja elolvasni, ami ez alatt a kérdés alatt van!

Kizárólag csak akkor fogják elolvasni az alatta lévő szövegrészeket (ahol részletesen kifejted, hogy mi indokolja azt, amit a címsorban állítasz), hogyha maga a címsor az megfogta.

Amíg a címsor nem fogja meg, addig cseszheted…

„Miért éri meg neked velünk dolgozni.” – „Aha… Szóval miért éri meg nekem veletek dolgozni. Tök jó. Ez most így nem mond nekem semmit.” De hogyha ehelyett az áll ott, hogy „Rugalmasság és gyorsaság a mi jelszavunk”, akkor már egyből átkapcsol, hogy „Hú! Igen? Na, akkor mit tudnak még?” vagy „Vajon miért mondják ezt magukról? Nézzük meg egy kicsit részletesebben!”

Kicsit talán hosszabb is lett ennek a statisztikának a magyarázata, alátámasztása, de nem véletlen, mert ez a vesszőparipám (az egyik 😅). Ez az a technika, amivel irgalmatlanul nagy mértékben tudod fejleszteni a landing oldalad hatékonyságát.

De persze nem elég „csak” jól megírni ezeket a címsorokat. Megjelenés szempontjából is jócskán ki kell, hogy emelkedjen a többi szöveg közül, hogy valóban meg tudja ragadni az olvasó figyelmét. (Ha semmi nem emelkedik ki a többi közül, akkor semmi sem fogja megragadni.)

Azaz elég nagynak, másnak, feltűnőbbnek kell lenniük a ezeknek a címsoroknak az oldal összes többi szövegéhez képest. 

14. landing oldal statisztika: a leghatékonyabb oldalak 86%-a mobilbarát

Nem győzöm hangsúlyozni, mennyire fontos az, hogy 100%-tökéletes legyen mobilon az oldal.

Sok weboldalnál még mindig vannak problémák ezzel.

Pedig hát évről évre egyre jobban és egyre inkább növekszik a mobilfelhasználók száma. Még még akár 1-2  évvel ezelőtt is találkozhattunk elég sok olyan oldallal, ahol „csak” 40-50% volt a mobil felhasználók aránya. Mostanra (2023.) már nagyon-nagyon nehezen találni olyan oldalt, ahol 50% kevesebb lenne ez az arány. Sőt… Igencsak kúszik felfelé.

Még azért az idősebb célcsoportokkal rendelkező weboldalaknál előfordul, hogy akár nem éri el ez az érték az 50%-ot. Viszont minden egyéb esetben különösen nagyon fontos, hogy a mobil a kinézet maximálisan a helyén legyen. Hiszen, hogyha mobilról érkezik hozzád egy látogató, és nem tudja jól, sőt tökéletesen és könnyedén feldolgozni, amit ott lát, akkor minek is maradjon? Ha meg elmegy, akkor már nem fog vásárolni…

Nálam erre mindig nagyon-nagyon kiemelt hangsúly van fektetve. Bár nem csak maga a mobil megjelenésre, hanem minden képernyőre igazából. 8 desktop (asztali), 2 tablet és 3 mobil nézet azt, amit mindig le szoktam tesztelni weboldal, landing oldal átadás előtt, hogy mindegyik képernyőn minden megfelelően néz-e ki.

15. landing oldal statisztika: a „küldés” gombszöveg használata 3%-os konverzióvesztést jelent

Amikor kutattam az érdekesebb statisztikák után, és belefutottam ebbe, akkor ez még engem is egy picikét meglepett. Hogy mik nem tudják befolyásolni a konverziót, de komolyan…

Mit jelent ez pontosan?

Azt, hogyha a „Küld”, „Küldés”, „Beküld”, „Elküld”, „Elküldöm” szavakat használod egy űrlap gombján, akkor 3%-kal kevesebb konverzióra számíthatsz, mint hogyha bármi mást írsz helyette (mondjuk „Leadom a jelentkezést”).

Bár igazából az eredeti kutatás angol nyelvű oldalakra vonatkozott, így tehát a „Submit” feliratú gombokra vonatkoznak igazándiból az eredmények.

Ennél jobban teljesítettek a „Kattints ide” („Click here”) és a „Gyerünk” („Go”) feliratú gombok.

De még a „Submit”-nál is rosszabbul jártak a „Letöltés” („Download”) és „Regisztráció” („Register”) gombok.

Minden esetre a tanulság és a lényeg az, hogy kerüld a tipikus és unalmas gombszövegeket, és inkább szabd minél inkább személyre azokat.

Például egy lead magnet (csali) esetében ezekhez hasonló gombszöveget célszerű használni:

  • „Kérem a 16 pontos listát”
  • „Kérem a listát”
  • „Kérem a checklistát”
  • „Kérem az edzéstervet”

Egy vásárlás esetében pedig például:

  • „Megrendelem” (ha pl. webáruházad van, és nem tudod termékenként testre szabni a gombszövegeket)
  • „Megrendelem a könyvet”
  • „Kérem a könyvet”
  • „Kérem az online kurzust”

Ha a konverzió lényegében egyfajta jelentkezés, akkor használhatsz ilyesmi gombszövegeket:

  • „Leadom a jelentkezést (a tréningre)”
  • „Jelentkezem konzultációra”
  • „Jelentkezem a programra”
  • vagy csak simán „Jelentkezem”

Forrás: Bloggingwizard

Ha már eléggé eleged van mások statisztikájának nézegetéséből, és szeretnéd a saját landing oldalad menő statisztikáit nézegetni (legyen szó akár új landing oldalról, akár meglévő optimalizálásáról), vedd fel velem a kapcsolatot:

Összegzés

Ezzel pedig végig is értünk a 15 landing oldal statisztikán. Nagyon remélem, hogy élvezted és érdekesnek találtad mind a 15-öt, épp úgy, mint én, vagy legalább néhányat belőle 🙂 

Én nagyon élveztem, amikor ezeket keresgettem, kutatgattam, és voltak más érdekes statisztikák is, de talán ezek voltak a legérdekesebbek mind közül, amelyeket találtam.

Ezek után pedig talán egy kicsit jobban megérted, hogy miért mondom azt, amit mondok, amikor elmondom a landing oldalakkal kapcsolatban, hogy mit és hogyan csinálj annak érdekében, hogy magasabb konverziót tudjon produkálni a számodra az oldalad 🙂

Hogyha kérdésed lenne a témához kapcsolódóan, akkor írj egy kommentet ide a hozzászólások között, vagy ha szeretnéd egy komplett, jófej közösségben megvitatni a dolgokat, akkor gyere, és csatlakozz a ProduktON! közösségbe!

Bízom benne, hogy tetszett és nagyon hasznos volt mindez a számodra, hogy ha szeretnél hasonló tartalmakat, akkor iratkozz fel a hírlevelemre, amelyben értesítelek, amikor új ehhez hasonló, friss cikk érkezik:

Ha pedig landing page készítésre lenne szükséged, akkor vedd fel velem a kapcsolatot a hello@produkton.hu e-mail címen, és írd le röviden, hogy mire lenne szükséged!

Sikeres és produktív vállalkozást kívánok neked!

Ha hasznosnak találtad a cikket, oszd meg ismerőseiddel, akikek szintén hasznos lehet:

Facebook
LinkedIn
Pinterest
Küldés e-mailben
Nyomtatás

Kövess be!

Ha szeretnél értesülni hasonló cikkekről, vagy szívesen tanulnál rövidebb tartalmakból, akkor kövess az alábbi felületeken:

A szerzőről:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Instagramon rengeteg értékes, vállalkozásfej­lesztő posztot találsz. A sztorikon keresztül pedig betekintést nyerhetsz magánéletembe.
Kövess be: @produkton.melinda

TikTokon max. 1-2 perces videókon keresztül sajátíthatod el a weblap készítés és online marketing csínját-bínját.
Kövess be: @produkton.melinda

YouTube-on 20-40 perces videókban részletesebben is megismerhetsz egy-egy konkrét témakört.
Iratkozz fel csatornámra: ProduktON!

Akkor csak kattint ITT a [Kedvelés] gombra!

 

YouTube-on 20-40 perces videókban részletesebben is megismerhetsz egy-egy konkrét témakört.
Iratkozz fel csatornámra: ProduktON!

Ha hasznosnak találtad a cikket, oszd meg ismerőseiddel, akikek szintén hasznos lehet:

Facebook
LinkedIn
E-mail

Ezek is érdekelhetnek:

50%

Mindjárt kész vagy! Félúton jársz.

Kérlek, add meg, hova küldhetem a valódi pénztermelő honlapok elengedhetetlenül szükséges pontjait, és máris postázom Neked virtuálisan :)

A gombra kattintva tudomásul veszed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.

Szuper döntés!

Kérlek, add meg, milyen e-mail címre küldhetem el neked a vevőmágnes csali 9 pontos csekklistáját!

A jelentkezéssel elfogadod az Adatkezelési tájékoztatót.