Milyen a sikeres és jó landing oldal?

Landing page, landing oldal, landoló oldal, érkeztető oldal, céloldal, értékesítési oldal, optin oldal, köszönőoldal… Mégis mi fán teremnek ezek a kifejezések?

Ma megmutatom neked, hogy mi is az a landing oldal és hogyan csinálj jó landing oldalt. Azt a célt tűztem ki, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsek, hogy olyan értékesítési oldalaik legyenek, melyek tényleg el tudnak adni. Mindenkinek nem tudok landing oldalt készíteni, így most igyekszem megtanítani téged az alapokra, hogy hogyan is kell csinálni.

Jobban szereted nézni, mint olvasni? Itt a videós verzió, és egy sort sem kell olvasnod 😉

Mi az a landing oldal?

Az eredeti angol kifejezés – a landing page – szó szerint lefordítva, landoló oldalt jelent. Használják is így a magyar nyelvben, de a kettő ötvözete az, amit legtöbbször szoktunk használni: landing oldal.

A landing oldal tágabb értelemben a weboldaladnak azon aloldala, ahova látogatókat küldesz. 

Ez a forgalom jöhet fizetett hirdetésből, posztból, hírlevélből, Instagram sztoriból, névjegykártyáról, bárhonnan. Tehát erre az oldalra landolnak a látogatóid.

Konkrétabban viszont az érkeztető oldalnak mindig egyetlen egy célt kell szolgálnia. Ez az egy cél lehet az, hogy

  • vásároljanak egy terméket
  • feliratkozzanak a hírleveldre
  • felvegyék veled a kapcsolatot

és még sok más.

Ha te egy oldalon belül 5 különböző terméket akarsz eladni, plusz szeretnéd, hogy a látogató feliratkozzon a hírleveldre, nézze meg a blog cikkeidet és hasonlók, akkor annak semmi eredménye nem lesz.

Egy klasszikus landing oldalnak EGYETLENegy célja van (például egy terméket eladni). 

Az más jellegű eset, amikor egy termék köré több csomagot építesz. Például van egy könyved, egy könyv+munkafüzeted és egy könyv+munkafüzet+hangoskönyved. Itt mindegyik csomag ugyanarra a problémára ad megoldást, ugyanannak a célcsoportnak szól és ugyanazt a vágyat elégíti ki. Ilyenformán lehet több „különféle” terméket értékesíteni egy landing oldalon. 

Az érkeztető oldal másik jellemzője, hogy egy különálló oldal. Lehet olyan verziója is, ami elérhető a weboldalról, de alapvetően ez egy teljesen különálló oldal, ami a menüből nem érhető el.

Milyen fajtái vannak a landing oldalaknak?

Sales/értékesítési oldal

Ez az az oldal, ahol szeretnél pénzt kérni egy szolgáltatásért vagy termékért. Amikor egyébként valaki azt mondja, hogy „landing oldal”, az esetek nagy részében az értékesítési oldalra gondol.

Optin oldal

Ez egy másik formája a landing page-nek, mely gyakorlatilag a feliratkoztató oldalt jelenti. Itt általában adsz egy csalit a látogatónak, hogy megtörténjen az első kapcsolat köztetek. Tehát a látogató az e-mail címéért cserébe kérhet tőled egy ingyenes, de rendkívül hasznos anyagot. Nagyon fontos, hogy ez az ingyenes cucc valóban értékes legyen a feliratkozó számára.

Átkattintó/click through oldal

Az átkattintó oldalak lényege az, hogy konkrétan ezen az oldalon nincsen értékesítés, vagyis nincsen űrlap. Tehát egy értékesítési oldalt úgy is el lehet készíteni, hogy ott csak a problémákról, vágyakról, termékjellemzőkről és egyebekről beszélsz, de nincsen ár prezentáció. Szóval egy értékesítést megelőző oldalról beszélünk.

Launch oldal

Talán előértékesítő oldalnak lehetne hívni magyarul. Abban az esetben érdemes használni, ha készülsz valami termékkel/szolgáltatással, de még nem elérhető, viszont szeretnéd elő értékesíteni. Itt bekérheted a látogató e-mail címét, ha szeretne értesülni arról, hogy mikor indul dolog.

Köszönő oldal

Ez akkor jelenik meg, amikor a felhasználó végigment a teljes folyamaton. A folyamat kinézhet úgy, hogy pl.

  1. hirdetés 
  2. landing oldal 
  3. köszönő oldal

vagy akár egy komplett folyamatot is felépíthetsz, ami úgy néz ki, hogy 

  1. hirdetés 
  2. optin oldal 
  3. belépő termék értékesítési oldal 
  4. fő termék értékesítési oldal 
  5. köszönő oldal

A köszönő oldalon – ahogy a neve is sugallja – megköszönöd a vásárlást. Az egész lényege pedig, hogy ezzel: 

  • megerősíted vevődet a vásárlásban, hogy ténylegesen jó döntést hozott,
  • megjelenítheted a különböző felületeidet (social media, blog promótálás), hiszen már végigment a folyamaton, nem fogod megakasztani, el terelni a figyelmét,
  • mérhetsz és kizárhatsz vele – ha a legegyszerűbb folyamatot vesszük, ahol van egy hirdetésed, landing oldalad és köszönő oldalad, akkor ha valaki eljutott a köszönő oldalra, mondhatod azt a hirdetésnek, nekik már ne hirdessen tovább.

Milyen a jó landing oldal?

Az alábbiakban összeszedtem neked a legfontosabb landing oldal szempontokat annak érdekében, hogy ha épp landing oldalt készítesz vagy optimalizálni szeretnéd, akkor tudd, hogy pontosan hogyan kell kinéznie ahhoz, hogy magas konverziókat tudj aztán elérni vele.

Először is fontos tisztázni azt a tényt, hogy a mai világban az embereknek már nincs ideje, sietnek, minden azonnal kell. Ez eredményezi azt, hogy jellemzően csak mobilt használ mindenki és csak átsuhan a tartalmak felett. Nagyon kevés az asztali (desktop) felhasználó, illetve iparágtól függ, mert ahogy az előző, reszponzív oldalakról szóló cikkben is írtam, 20 és 70% között van az asztali számítógépek felhasználóinak aránya, de nagy átlagban elmondható, hogy az emberek kicsivel kevesebb, mint fele netezik asztali számítógépről vagy laptopról.Egyébként asztali gépen is az egérrel pörgetnek mint az állat.

3-5, maximum 10 másodperc az, amit a látogatók első körben eltöltenek az oldaladon.

Ha ennyi idő alatt nem fogtad meg eléggé, akkor már el is húznak onnan.

Ezt egyetlen módon tudod elérni. Nem teheted meg azt, hogy minden apró részletet leírsz, ódákat zengesz, mindezt pedig tömör, tagolatlan szöveggel teszed, hiszen a kutya nem fogja elolvasni. Nagyon fontos az, hogy a landing oldaladon lévő információk minél rövidebbek és tömörek legyenek, de emellett persze fontos az is, hogy meglegyen az az elegendő információ ahhoz, hogy magas bizalmat építsen az oldal. Meg kell találni az egyensúlyt, hogy kevés legyen a szöveg, de mégis elegendő. Ez nem egyszerű feladat, de nem lehetetlen 🙂

Ismerd a célközönségedet!

Ahhoz, hogy jó landing oldalt készíts, pontosan ismerned kell a potenciális vevődet, az ő fejével kell gondolkoznod. Az ő igényeinek megfelelően kell megjelennie a dizájnnak. Az ő vágyairól, céljairól, problémáiról kell, hogy beszélj. Ehhez először is muszáj ismerned őt.

Tudom, hogy már milliószor hallottad ezt, de tényleg iszonyat fontos: Tudnod kell, hogy

  • mi van a potenciális vásárlóid fejében
  • mi a problémájuk
  • mit szeretnek
  • mit nem szeretnek
  • mik a kifogásaik
  • mik a céljaik
  • mitől félnek a problémával kapcsolatban
  • mitől félnek a termékeddel kapcsolatban
  • mit akarnak
  • hogyan beszélnek
  • milyen stílusuk van
  • mi irritálja őket
  • mitől hatódnak meg
  • mi az értékrendjük
  • mivel lehet megfogni őket és a szívükhöz szólni…

Ezeket mind-mind ismerned kell annak érdekében, hogy olyan értékesítési oldalad legyen, ami magas konverzióval tud működn.

A landing oldalnak egyetlen egy célja legyen!

Az egész oldalnak ezt az egyetlen egy célt kell szolgálnia. Az összes grafikának, elemnek, szövegnek ebbe az egyetlen egy irányba kell terelnie a felhasználót.

Milyen ajánlott tartalmi blokkok legyenek a landing oldaladon?

1. Hero szekció

Ez az, amit biztosan te is láttál már, az oldal legelején helyezkedik el, általában egy nagy képpel vagy videóval. A kép vagy videó nem kötelező, de nagyon jól tud működni, hiszen amellett, hogy benne van egy szöveg, ami a legfőbb vágyat, illetve előnyt mutatja meg, amellett ott van ez a háttérkép vagy videó, ami megadja az egész hangulatát. Tehát itt kommunikálod a fő előnyt és ígéretet.

2. Problémák

Ezután érdemes belemenned azokba a problémákba, melyeket a terméked/szolgáltatásod meg tud oldani a potenciális vásárlód számára. Hogy egyáltalán magára ismerjen, rájöjjön, hogy ha ezekkel a problémákkal küzd, akkor érdemes elolvasni az oldalad.

3. Vágyak

Utána jöhet a vágykeltés. Mutasd meg, hogy hova tudod eljuttatni a látogatót. Ha itt is magára ismert, akkor tovább fogja olvasni az oldalt.

4. Rövid bemutatás

Meséld el röviden, hogy egyáltalán mi ez a cucc, amit te árulsz.

5. Részletes kifejtés

Ez lényegében a szolgáltatás/termék különféle összetevőit foglalja magában. Nagyon fontos, hogy itt nem a száraz tény adatokról kell beszélni. Azt is érdemes megemlíteni, de nem ezeket kell fókuszba helyezni. Miután ezeket megemlítetted, át kell őket formálnod előnnyé (később mutatok konkrét példát).

6. Bemutatkozás

Mutasd meg, hogy ki/kik van(nak) a termék mögött. Meséld el, hogy

  • miért csinálod
  • hány éve csinálod
  • mi a te értékrended
  • miért vagy hiteles
  • mutass hitelességi számadatokat
  • hány ügyfeled van
  • hány tanácsadást csináltál
  • milyen az ügyfélelégedettségi ráta
  • nagyobb ügyfelek lógoit is kihelyezheted.

Ezek mind-mind bizalomépítő elemek.

7. Bónusz és garancia

Ahhoz, hogy egy terméket/szolgáltatást el lehessen adni,

  • kell egy szuper landing oldal
  • ismerned kell a célcsoportodat
  • kellenek jó hirdetések
  • gyorsnak kell lennie a weboldalnak
  • mobilbarátnak kell lennie

és még csomó minden…

De ami talán az egyik legfontosabb az az, hogy magának a cuccnak jónak és eladhatónak kell lennie. Olyannak, amire szüksége van a célközönséged tagjainak.

Az ajánlatodnak nagyon rendben kell lennie. Korábban már írtam arról, hogy mik az ellenálhatatlan ajánlat összetevői, ott benne van az is, hogy érdemes bónuszt és garanciát beleraknod. Ha már vannak bónuszaid és garanciád, akkor azokat pedig kommunikáld is a landing oldalon.

8. Ügyfélvélemények

Ha még nem rendelkezel ilyennel, akkor azt javaslom, hogy azon nyomban kezdd el gyűjteni őket. Ha pedig rendelkezel, akkor helyezd ki az oldaladra. Amennyiben nincsen landing oldalad, akkor a sima weboldaladra. A már meglévő ügyfeled, vásárlód egy rajtad kívül álló harmadik személy, akinek semmi érdeke nem fűződik ahhoz, hogy téged promotáljon. Ha mégis megteszi, akkor az nagyon hiteles tud lenni a potenciális vásárlód szemében.

9. Árprezentáció vagy ajánlat

Amikor is megmutatod konkrétan, hogy mi az a termék/szolgáltatás amit árulsz és mennyibe kerül az érdeklődő számára.

10. Űrlap

Ez maga a megrendelő űrlap vagy egy gomb, ami átvisz a megrendelő oldalra.

11. G.Y.I.K.

Vagyis Gyakran Ismételt Kérdések. Ez azon túl, hogy megválaszolja az esetleges adminisztratív és logisztikai kérdéseket, nagyon jó arra, hogy kezeld a kifogásokat.

Példa:

Egy weboldal készítő kurzus esetén lehet kifogás az, hogy:

„Én még az excelhez sem értek. Fogom-e érteni ezt?”

Ezt egy G.Y.I.K. válaszban tudod kezelni. Fontos, hogy az igaz választ írd majd le.

12. Utolsó kegyelemdöfés (visszairányítás)

Itt szembesítsd az érdeklődőt még egyszer azzal, hogy mi a problémája és milyen szar helyzetben lesz, ha nem változtat, ezzel szemben pedig milyen király lesz neki, ha változtat. Minderre pedig itt a lehetőség, ne hagyja ki.

Ha van például visszaszámlálód, határidőd, azt még egyszer berakhatod ide.

Ezek voltak azok a tartalmi elemek, amiket tényleg minden értékesítési oldalhoz ajánlok.

Most mutatok még egy pár landing oldal tartalmi blokkot, amit szintén célszerű lehet használnod a még jobb eredmények érdekében:

13. Kinek való/kinek nem való

A „kinek való” résznél még inkább magára ismer a potenciális vásárló, hiszen őt írod le gyakorlatilag.

A „kinek nem való” rész mögött pedig olyan pszichológiai hatás áll, hogy felhasználóként azt látod, hogy az eladó nem akarja feltétlen mindenkire rátukmálni a cuccát, csak annak akarja eladni, akinek tényleg szüksége van rá, és ez milyen jó fej dolog már tőle (az eladótól)! 🙂

14. Legfőbb kifogások

Ha vannak olyan kifogások melyek nagyon erősen ott vannak nagyon sok emberben, akkor célszerű lehet ezekre egy külön szekciót szentelni, ahol egy kicsit hosszabban ki tudod fejteni a legfőbb kifogásokra adott válaszokat.

15. Miért fog ez neked működni?

Sokan vannak úgy vele, hogy nekik biztosan nem fog működni, mert az övék egy spéci eset. Ha van viszont egy ilyen szekció, ami elmondja, hogy miért fog tuti biztosra működni neki is (nem csak másoknak), akkor nyert ügyed van. Főleg akkor, ha a piackutatásokból a célcsoportod ismerete alapján úgy tűnik, hogy sokan gondolják így. Ha fennáll ez az eset, akkor neked feltétlen szükséged van ezen félelem külön kezelésére.

16. Ügyfélsztorik, rövidebb esettanulmány

Egy esettanulmány elég hosszú tud lenni, egy landing oldal esetén, pedig ez nem túl szerencsés. Mindenképp rövidre kell itt fogni.

Nemrégiben volt egy ügyfelem, akinek brutál jó esettanulmányai voltak, viszont elég nehéz volt ezeket lerövidíteni. Amennyire tudtuk, összesűrítettük ezeket az infókat, de még így is túl hosszú volt ahhoz, hogy egybe kirakjuk a landing oldalra. Úgyhogy azt csináltuk, hogy az ügyfél vélemény szekció alsó részében voltak a szimpla ügyfélvélemények, felül pedig azok, amelyeknél volt egy pici „Tovább olvasok” gomb, és ha a látogató rákattintott, akkor lenyílt maga az esettanulmány. Így csak az nézte meg a részletesebb leírást, aki nagyon szerette volna, és közben nem foglalta a helyet a sok szöveg.

17. Folyamat

Ha csak egy egyszerű terméket adsz el, ahol a vevő kifizeti a terméket, te pedig elküldöd neki, akkor nem feltétlen szükséges ez a folyamatleírás egy landing oldalra.

Abban az esetben viszont, ha egy szolgáltatáson viszed keresztül, vagy egy olyan új dolgot kínálsz, ahol nem teljesen egyértelmű, hogy hogyan is néz ki a vásárlási folyamat, akkor feltétlen érdemes közzé tenned itt, a landoló oldalon a vásárlási folyamatot. Akár egy komplett folyamatábrát is készíthetsz hozzá, de ilyen esetben minimum pontokba szedd össze, hogy mi fog történni.

Azt javaslom, hogy ne legyen 4-5 lépésnél több. Ha túl sok a lépés, azzal azt sugallod, hogy nagyon bonyolult a folyamat, ez pedig eltántoríthatja a potenciális vásárlódat.

Ez a pszichológia természetesen fordítva is működik a landing oldalakon. Azaz ha alapból egy bonyolult cuccról van szó, de te azt fejezed ki, hogy kevés lépésen kell keresztül mennie a potenciális vevődnek, akkor az fog lejönni neki, hogy ez egyszerű, így pedig szívesebben fogja megcsinálni, azaz szívesebben fogja megvenni a termékedet, benevezni a szolgáltatásodra.

18.Sürgetés

Ez egy olyan landing page összetevő, amit valamelyik terméknél/szolgáltatásánál simán meg tudsz jól valósítani, valamelyiknél már lehet erőltetett.

A sürgetés mindenféleképpen valami limit kell, hogy legyen. Ez lehet

  • darabszám limit (pl. “már csak 15 könyv van”, “ebben a hónapban már csak 2 db konzultációs időpontom van”)
  • határidő limit.

A határidő lehet fix határidő (pl. 2021.01.31.) vagy relatív határidő (pl. csali letöltésétől számított 48 óra). Ez utóbbit egy picit nehezebb ugyan technikailag megvalósítani, és a használt értékesítési rendszertől is függ, hogy egyáltalán mennyire lehetséges, de általában megéri a hatás kedvéért.

Ha tudsz, akkor azt javaslom, hogy mindenképp rakj bele egy ilyen jellegű sürgetést az ajánlatodba. Ezt meg tudod jeleníteni akár a landing oldal tetején, az alján, vagy igazából szinte bárhol, több helyen is. Kirakhatod sticky módba is, ami azt jelenti, hogy folyamatosan fent marad az oldal tetején, ahogyan a felhasználó görget az oldaladon.

19. Ügy, amit támogatsz

Természetesen csak akkor tudod ezt használni a landing oldaladon, ha valóban támogatsz valamilyen ügyet, mint mint például:

  • a bevételed X százalékát odaadományozod valamilyen szervezetnek;
  • egy konkrét, hátrányos helyzetű személynek adományozol.

Nyilván fontos, hogy valós életben lévő helyzet legyen az, amit támogatsz és tényleg történjen is meg a támogatás. Ezzel nagyon erős szimpátiát tudsz az embereknél elérni, hiszen az önzetlen segítség tükröződik rólad. Ráadásul így a vásárlóid is közvetetten segítenek egy rászorulónak. Ez pedig mindenki számára egy felemelő érzés 🙂

Konkrét tippek a landing oldalad szövegezéséhez

A címsorok összefüggő történetet adjanak ki!

Vagyis, ha csak a címsorokat olvasod el a landoló oldalon, akkor is egyértelműen átjöjjön a mondanivaló, a terméked, szolgáltatásod lényege, a legfőbb előnyök, és legfőbb problémák, amelyekre megoldást kínálsz.

Tehát az egyes tartalmi blokkok címei mondják el a lényeget. Ezekből is lássa a látogató, hogy mit árulsz, miért jó ez neki, hova juttatja őt el a termék.

Ez azért fontos, mert legelőször ezt fogják elolvasni az emberek abban a – cikk elején is említett – 3-5, nagyon max 10 másodpercben. És ha ez alapján érdekli őket az ajánlatod, akkor fognak a többi részbe is mélyebben belemenni a landing page-en.

A címsorok ne legyenek 10 szónál hosszabbak!

Ez alól kivételt képezhet, hogyha a címsorban nagyon sok “a” betű vagy “és”. Ezeket nem feltétlen kell beleszámolnod ebbe a 10 szóba.

Azonban amennyire csak lehetséges, próbálj meg még ennél is kevesebb szóból álló címsorokat alkotni (figyelembe véve az előző bekezdésben taglaltakat, miszerint értelmesen kiadják a terméked, szolgáltatásod lényegét)

Használj alcímeket!

Ha ebbe a 8-10 szóba nem fér bele az, amit mindenképp szeretnél átadni, akkor egy kisebb betűmérettel, fél mondatnyi-mondatnyi hosszúságban egy kiegészítő alcímet elhelyezhetsz a cím alá. Ezt lehet, hogy akár még első körben el fogják olvasni az emberek. Ezekkel egy megerősítést, kiegészítést tudsz tenni az egyes címsorokhoz.

Legyenek rövidek a bekezdések!

Fontos, hogy minél rövidebben, tömörebben át tudd adni az információkat.

Egy bekezdés maximum 2-3 mondat legyen és maximum 5-6 sorban érdemes gondolkodnod. Ha ennél hosszabb lenne a szöveg, akkor mindenképp célszerű új bekezdést használni.

Emellett azonban persze fontos továbbra is, hogy logikailag megfelelő maradjon a tördelés.

Olyat ne csinálj, hogy a tartalom logikailag még folytatódna ugyanabban a bekezdésben, te azonban csak azért rakod új bekezdébe, mert itt azt olvastad, hogy maximum 6 sort írhatsz 🙂

Minél jobban legyen tördelve a szöveg!

A lényeg, hogy próbáld meg minél jobban tagolni ezeket a szövegeket. Tudod tördelni

  • címekkel
  • alcímekkel
  • bekezdésekkel
  • felsorolásokkal
  • képekkel

Illetve csinálhatsz kiemeléseket is, ami azt jelenti, hogy félkövér vagy dőlt betűtípust alkalmazol egy-egy résznél. Én szoktam olyat is, hogy nem csak, hogy félkövér betűtípust használok, de még valami másfajta háttérszínt is adok a kiemelt szövegnek.

Gondolkodj a vásárló fejével!

Ehhez természetesen ismerned kell őt. A fókuszod a szövegben végig azon legyen, hogy ismered a problémáját, megoldod azt, és hogy hogyan oldod meg. A probléma és az abból keletkezett boldog jövő, ahova a te szolgáltatásod/terméked juttatja el legyen az értékesítési oldal középpontjában.

A száraz tények helyett az előnyöket hangsúlyozd!

Ne a terméked a klasszikus értelemben vett bemutatása történjék meg! Tehát ne a száraz tényeket kommunikáld, hanem az azokból eredeztetett előnyöket, melyek a szívhez szólnak!

Ha például egy 600 lóerős autót árulsz (nem ismerem a lóerőket, srácok ne tessék nevetni, ha nagy hülyeségeket írok itt x)), akkor nem a 600 lóerőn van a fókusz. Hanem… Ha péládul a családapák a célcsoportod, akkor lehet az az üzenet, hogy minden előzésből és helyzetből biztonságosan ki fog tudni jönni az autóval. Ha a célközönséged a huszonpár éves fiatal srácok, vagy azok akiknek fontos a megjelenés, a presztízs, a felvágás a csajok és haverok előtt, akkor kommunikálhatod azt, hogy mennyi alatt gyorsul 100-ra az autó, mekkora élvezet vezetni, és hogy még a haverok is megirigyelik.

Tehát érzelmeket kell kelteni az emberekben. A problémáiknál és vágyaiknál tudod megfogni a vásárlókat.

A száraz tények helyett, a rövid, közép és hosszútávú előnyökre fókuszálj!

Még egy példa:

Ha egy edző vagy és azt ígéred, hogy veled le fog fogyni a potenciális vásárló, akkor ne azt hangsúlyozod, hogy milyen módszert alkalmazol ahhoz, hogy lefogyjon. A hangsúly azon lesz, hogy az ő rövid távú előnye a fogyás, a középtávú az, hogy magabiztosabb lesz, szépnek fogja látni magát, a hosszú távú következmény pedig az, hogy magasabb fizetést tud kiharcolni a munkahelyén (a magasabb önbizalom miatt) vagy megtalálja élete párját.

Nemrégiben mi ezt így oldottuk meg egy zárlakatos estében:

Ez igazán nem egy szexi téma, elég nehezen lehet az érzelmekhez szólni, mi mégis megtettük. Nyilván leírtuk a szolgáltatás konkrét tulajdonságait is, mint például:

  • Ha beérkezik a telefonhívás, 30 percen belül tutira ott van a szakember.
  • Amikor elindul a szaki, a GPS számítása alapján megírja, hogy kb. mikor fog megérkezni a lakáshoz.
  • Az érkezés előtt 5 perccel megint küld egy SMS-t a megrendelőnek.
  • Amikor megérkezik, akkor pedig 95%-os pontossággal fel tudja mérni, hogy mennyi időt vesz igénybe a munka (általában 15-30 percet).

Ez egyébként egy müncheni cég, és ott sokan kizárják magukat az emberek, mivel olyan ajtók vannak, ahol nincsen kívülről “lebillenő” kilincs. Ilyenkor az van, hogy az illető kilép a lakásból, behúzza maga mögött az ajtót, a kulcs bent marad és erre csak akkor jön rá, amikor hazamegy. Ekkor hívja a zárlakatost.

Viszont a legtöbb ilyen cégnél nagy a bizonytalanság, hogy:

  • Mikor jön ki?
  • Mennyi idő lesz megcsinálni?
  • Mennyit kell fizetnie érte?
  • Meddig kell várnia bizonytalanságban?

Az ügyfelem, akiknek csináltam ezt a honlapot garantálják, hogy fél órán belül megérkeznek, és utána kb. fél órán belül be is fog jutni az illető a házába. Mindamellett, hogy ezek az alapvető száraz tények fent vannak az oldalon, kommunikáljuk még azt is, hogy:

  • Nem kell órákig állnod az ajtó előtt.
  • Maximum 1 órán belül a biztonságos, kényelmes otthonodba tudsz lenni.
  • Amikor megvan az ajtónyitás, nyugodtan menj egyből, intézd el először a szükségleteidet, majd aztán rendezzük a számlát, nem kell kényelmetlen helyzetben érezned magad emiatt.
  • Pontosan tudni fogod, hogy mikor érkezünk, nem kell bizonytalanságban lenned.

Szóval arról kommunikáltunk, hogy nem kell kényelmetlen helyzetben éreznie magát, nem kell sokáig bizonytalanságban lennie. Tehát a biztonság volt az, amit fókuszba helyeztünk.

Webdesign tippek landing oldalhoz

Milyen egy célt szolgál a webdesign egy landing oldalon?

Nagyon fontos, minden képnek, fotónak, grafikának, díszítő elemnek egyetlen egy célt kell szolgálnia.

Ez lehet például:

  • hírlevél feliratkozás
  • maga az eladás
  • kapcsolatfelvétel

Mindig tisztázd, hogy mi az adott landing page célja, és a webdesign is ennek megfelelően készüljön!

A képek segítik a szöveg értelmezését

Amennyire csak lehetséges a kép fejezze ki a szövege tartamát. Ne csak a címet, hanem a kenyérszöveget is. Az a cél, hogy a látogató akkor is értse, mit akarsz mondani, ha nem lenne semmilyen szöveg, csak képek.

A gomboknak ki kell tűnniük!

Mindenképp ki kell tűnniük a háttérből, a környezetükből, hiszen a legfőbb célod az, hogy rákattintson a látogató ezekre a gombokra. A figyelmet is érdemes ráirányítani különböző elemekkel, nyilakkal, stb. Színben is el kell ütnie a háttértől.

A címsorok legyenek kellően nagyok!

Annak érdekében, hogy – akár mobilról, akár számítógépről nézi a landing oldaladat a látogató – könnyedén és gyorsan tudja elolvasni a címsorokat (még a villámgyors átgörgetés mellett is), a címsoroknak megfelelően nagynak kell lenniük, főleg a többi szöveghez képest.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy asztali nézetben érdemes a címsorok betűméretének 3-4x akkorának lennie, mint amekkora a kenyérszöveg (a hosszabb leírások). Ugyanez mobilon kb. 2-2,5x-es szorzóval néz ki jól, tehát ennyiszer nagyobbak legyenek a címsorok az alap szöveghez képest.

Egyéb szempontok a jól konvertáló landing oldalakhoz

Ne legyenek kifelé mutató linkek!

Nagyon fontos, hogy ne szerepeljenek az értékesítési landing oldalon kifelé mutató linkek. Mit jelent ez?

Egyrészt tüntesd el a menüsort és a láblécet!

Ehhez létre kell hoznod egy olyan oldalt, amelyen nem jelennek meg ezek az elemek.

Ne legyen olyan link a landing oldalon, ami máshova mutat (például a weboldal egy másik aloldalára, vagy – ne adja isten – egyenesen egy másik weboldalra).

Ha helyezel el logót az oldalon, az se linkeljen a főoldalra, hanem csak egy egyszerű kép legyen.

Kivételt képeznek ez alól, a kötelező, jogi oldalak, amik ugyebár kötelezőek, tehát nem hagyhatjuk ki őket, ha nem szeretnénk megütni a bokánkat. Azonban még ezeknél is fontos, hogy ezek az oldalak új ablakban nyíljanak meg. Hiszen, ha nem új ablakban nyílik meg, akkor hogyha a felhasználó rákattint az egyik ilyen jogi oldalra (pl. Adatkezelési tájékoztató), majd utána bezárja, akkor nem tud már visszatérni az értékesítési oldalra. Ezzel szemben, hogyha a jogi oldal új lapon nyílik meg, majd a felhasználó bezárja azt, akkor ismét az értékesítési oldalon találja magát.

Legyen gyors az oldalad!

Számítógépen nagyon maximum 3 másodperc alatt, mobilon pedig max. 5 másodperc alatt be kell(ene) töltődnie a landing page-nek. Máskülönben be fogják zárni az oldaladat még azelőtt, hogy akár csak egy pixelt is láttak volna az ajánlatodból, ezáltal pedig rengeteg vásárlót – és persze bevételt – fogsz veszíteni.

Legyen mobilbarát!

Az előző cikkben írtam róla, hogy mennyire fontos, hogy mobilbarát legyen az oldalad, és hogy jól jelenjen meg mindenféle képernyőn. Olvasd el, ha kíváncsi vagy a részletekre!

Legyen összhangban a hirdetéssel

Vonatkozik ez a

  • szövegekre, üzenetekre (jól tud működni, ha ugyanaz a szöveg szerepel a landing oldal legelső blokkjában, mint a hirdetés képén lévő szöveg)
  • képekre
  • stílusra (tehát a színek, formák passzoljanak a hirdetés stílusával)

Ezzel a „néhány” szemponttal készültem neked. Combos kis cikk lett, ha végig olvastad akkor igencsak jár neked a vállveregetés. 👏🤛

Ez még mindig csak egy kis része volt mindannak, amiket figyelembe szoktam venni egy landing oldal készítés soran, de azért a legfontosabb szempontokat igyekeztem belesűríteni ebbe a cikkbe.

Remélem, rendkívül hasznos volt számodra. 

Ha segítségre van szükséged vagy csak érdekel a téma, lépj be a ProduktON! közösség Facebook csoportjába, ahol bővebben tudsz erről beszélgetni, nem csak velem, de a többi csoporttaggal is.

Ha pedig szükséged lenne egy profi landing oldal készítő csapatra, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

Sikeres és produktív vállalkozást kívánok neked!

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni hasonlókról, akkor kövess az alábbi felületeken:

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek: