Így tedd igazán ellenállhatatlanná az ajánlatodat

Ma egy olyan témát hoztam, mely akkor is hasznos lehet számodra ha esetleg még csak most indul a vállalkozásod, ha már félúton jársz, vagy ha már egy sikeres vállalkozás vezetője vagy, hiszen egy vállalkozásban mindig van mit fejleszteni. Arról fogok írni, hogy hogyan tudod az ajánlatodat igazán ellenállhatatlanná, varázslatossá tenni. Az alábbi 11 szuper tipp segítségével az ajánlatod visszautasíthatatlanná válik majd. 

Inkább megnéznéd videón? Itt tudod megtenni: 

Sz*rból nem lehet várat építeni 

A mondás tényleg igaz, vagyis ha maga a terméked vagy szolgáltatásod nem olyan, amire harap a piac, ami kielégíti egy adott célcsoport vágyát vagy megoldást nyújt a problémáikra, akkor sajnos a legjobb marketinges, legkreatívabb webdizájner sem tud rajtad segíteni. 

Ha egy kicsit tovább lépünk, agyagból például már lehet várat építeni. Ami annyit jelent, hogy ha maga a termék vagy szolgáltatás amit nyújtasz, az alapvetően jó, kielégíti a célcsoportod vágyait, megoldást nyújt a problémáikra, akkor abból már lehet ugyan várat építeni, de nem biztos, hogy stabil lesz. 

Ellenben ha kőből építed a várat, akkor az atomstabil és atomerős marad majd. De ehhez vajon mi kell? Az, hogy 

az alapvetően jó portékádat ellenállhatatlanná varázsold. 

Megmutatom azt a 11 elemet, mellyel meg tudod ezt tenni. Fontos, hogy nem feltétlenül kell minden elemet beleraknod. Lehetnek olyan termékek, szolgáltatások, iparágak, ahol elég lesz ezekből csak néhányat alkalmaznod, máshol pedig akár az összeset be tudod vetni. Első körben valósíts meg annyit amennyit tudsz, ammenyire van időd és kapacitásod, ami pedig most nem sikerül, azt majd szépen lassan bele tudod építeni az ajánlatodba.

Tudd, hogy mire vágynak a vevőid! 

Az első és legfontosabb, hogy ismerd a célcsoportodat, tudd, hogy mit akarnak, milyen problémáik vannak. Ha nem tudod mi a legbelső mozgatórugójuk amivel meg lehet ragadni a szívüket, lelküket, akkor nem tudsz létrehozni egy olyan terméket, szolgáltatást, mely valóban megszólítja, megérinti és meggyőzi őket. 

Ennek legjobb módja a piackutatás, melyről már egy korábbi cikkemben írtam, kattintsd ide és merülj el a témában! 

Legyen tuti a terméked! 

Ha megvan, hogy mit szeretnének a vevőid, akkor jön maga a cucc, ami különleges és értéket ad. A terméked végigvezeti a célcsoportodat egy átalakuláson, eljuttatja őket A-ból B pontba.

Egy példa:

Tegyük fel, hogy egy utazási irodát üzemeltetsz és a célcsoportod vágya az, hogy eljuttasd őket Budapestről Balira. Azonban nem mindegy, hogy ez milyen módon történik. El lehet jutni Balira akár gyalog is, éhen-szomjan, rossz körülmények között, vagy egy csodálatos repülős utazás keretein belül, ahol van étel, pezsgő, mindenki rendkívül kedves és minden szuper aminek következtében az út egy igazi élménnyé alakul.

Tehát fontos, hogy az ajánlatod valós problémát oldjon meg, ha ráadásul úgy teszi mindezt, hogy élményt is ad a vevőnek az egy hatalmas plusz pont. 

Atomszexi név

Ha tudod, hogy mit szeretne a célközönséged, van egy jó terméked de továbbra is kevés a vásárlód, akkor fejleszd tovább az ajánlatodat és adj neki egy szexi, egyedi nevet! Ez a név lehet vicces, humoros, érzelmet keltő, a lényeg, hogy különleges legyen. 

Vonzó csomagolás

Ez leginkább a fizikai termékek esetében releváns. Érdemes azt is megvizsgálni, hogy azok az áruházak, boltok és egyéb helyek ahol a portékád ki lesz helyezve, most hogyan néznek ki, milyen termékek találhatóak ott és hogyan kell kinéznia a te termékednek ahhoz, hogy kitűnjön a többi közül. Egy grafikus nagy segítséged lehet a csomagolás ínycsiklandozóvá tételében. 

Az ajánlat megfelelő tálalása 

A következő dolog amivel az ajánlatodat ellenállhatatlanná tudod tenni, az az, hogy hogyan prezentálod az árát.

Három eszköz, melyek segítségével szexibbé tudod tenni az árprezentációdat: 

  • Hasonlítsd össze a konkurenciával: 

Természetesen nem kell név szerint megjelölni a konkurenciát, egész egyszerűen csak mutasd be a többi hasonló megoldást, hogy azok mennyibe kerülnek és mi foglaltatik bennük. Ezzel szemben pedig a te terméked, a te szolgáltatásod mit tartalmaz, mitől jobb. Itt az a jó, hogyha többet adsz ugyanazon az áron vagy akár még olcsóbban is. 

  • Bontsd apró szeletekre az ajánlatodat 

Tehát ha például van egy 6.000 ft-os havidíjas szolgáltatásod, nyugodtan mondhatod azt, hogy napokra lebontva ez csak egy kávé vagy egy gombóc fagyi ára. Szóval ha kicsi, alig érzékelhető egységekre bontod akkor sokkal könnyebben fogadják be akár a nagyobb összegeket is. 

  • Legyen több összetevős az ajánlatod 

Az árprezentációt és azzal együtt az ajánlatot úgy tudod még vonzóbbá tenni, ha van egy csomag ajánlatod, ami több elemből, összetevőből áll. Ebben az esetben az egyes elemeket külön-külön kiemelheted, megfogalmazhatod azok értékét. Sőt, ha ezeket az értékeket beárazod és azt kommunikálod, hogy a csomag alapvetően X ezer forintot ér de te odaadod kevesebbért, akkor az is növeli a vásárlások esélyét.

Bónuszok és ajándékok 

Gondold át, hogy a te terméked vagy szolgáltatásod esetében milyen plusz dolgokat nyújthatsz a vásárlóidnak, lehet ez akár egy fizikai termék vagy egy ajándék szolgáltatás. Fontos, hogy ez a plusz dolog olyasvalami legyen, ami 

neked nem kerül többletidőbe vagy többletköltségedbe de a célcsoportod számára mégis hasznos. 

Ez a bónusz lehet olyan, amely szorosan kapcsolódik az alap termékedhez, szolgáltatásodhoz, de lehet olyan is, ami nem kapcsolódik szorosan hozzád de a vevőid számára értékes lehet. Ebben az esetben sokszor érdemes összeállni más vállalkozókkal is. 

Egy példa:

Ha te például fodrász vagy, jó ötlet lehet összeállni egy műkörmössel, ezáltal közösen létrehozhattok egy kisebb csomagot, melyet te a fodrászat mellé adsz ajándékba, ő pedig a körmözés mellé. 

Oszlasd el a vásárlód félelmeit! 

Amikor a vevőd döntés előtt áll, hogy megvegye-e a portékádat, jellemzően bekapcsol egy gomb az agyában és előjönnek a félelmek, olyanok, mint az alábbiak: 

  • Vajon jó lesz ez nekem? 
  • Tényleg beválik majd? 
  • Vajon nálam is működni fog? 
  • Biztos, hogy nem csak kidobott pénz? 
  • Passzolni fog a méret? 
  • Fogom én ezt hordani? 
  • Érteni fogom én ezt? 
  • Meg fogom tudni csinálni? 
  • A fizetés után nem fog eltűnni az eladó? 

Ezeket a félelmeket a garanciával lehet legkönnyebben kiküszöbölni. 

Vállalkozóként sokakban felmerülhet az a félelem, hogy ha pénzvisszafizetési garanciát vállalnak, akkor azt biztosan sokan ki fogják használni és veszteséges lesz a biznisz, a valóságban azonban ez nem így műküdik. 

Mutatok egy példát:

Tegyük fel, hogy egy nagyobb értékű terméket árulsz, amiből átlagban megvesznek egy hónapban 10 db-ot úgy, hogy nem adsz rá semmiféle garanciát. 

Majd azt mondod, hogy mégiscsak adsz rá garanciát, nyugodtan vegyék meg, próbálják ki a termékedet, ha mégsem tetszik nekik, visszadod az árát. Ezzel a garanciával teljesen megszünteted a vevők fejében kialakult félelmet aziránt, hogy mi lesz akkor ha nem lesz jó nekik a termék. Ezáltal most a 10 helyett 17-en veszik meg a cuccodat, de tegyük fel, hogy ebből a plusz 7 emberből lesz egy akinek tényleg nem válik be a termék bármennyire is próbálkozik és jogosan visszakéri az árát, valamint lesz egy olyan aki csak simán visszakéri a pénzt, ő lesz az úgynevezett visszaélő. Az utóbbi azonban nagyon kicsi százalékban van jelen az üzletelés során. Végeredményben pedig ígyis maradt 15 vásárlód, ami 5-tel több mint a garancia nélkül szerzett 10. 

Statisztikailag nem hajszál pontosak az előbbi adatok, de nagyjából így érdemes számolnod, amikor arról van szó, hogy megéri-e garanciát adnod vagy sem. 

Sürgesd meg a vásárlóidat! 

A következő elem a szűkösség eleme, ami lehet egyfajta limit és/vagy határidő. Jó lehet ilyenkor, ha például azt kommunikálod, hogy csak X számú terméked van és azé lesz aki leghamarabb lecsap rá. Szolgáltatás esetén pedig a kapacitási limit lehet jó eszköz, megadhatod hogy hány ügyfelet tudsz kiszolgálni havonta/naponta stb. Emelett vagy helyette pedig használhatod a határidőt is, amikor konkrétan megadod, hogy meddig érvényes az ajánlat. 

Fontos viszont az, hogy ha lejárt a kampány akkor tényleg zárd le a lehetőségeket, ne tudják többé megvenni az adott terméket vagy szolgáltatást. 

Pár hónap múlva újra előveheted és újból értékesítheted, de a két kampány között abszolút ne legyen kapható. 

Ezáltal 3 dolgot vehetsz majd észre:

  • A kampány elején viszonylag sokan fognak vásárolni, 

ők lesznek azok, akik ismerik a céged, a termékeid és nagyon elkötelezettek, megbíznak benned, vagy sürgős megoldás kell a problémájukra és pontosan tudják, hogy mit akarnak.

  • A kampány végén is sokan fognak vásárolni, 

mivel természetünkből fakadóan szeretünk halogatni és az utolsó pillanatra hagyni mindent. Ilyenkor már azt érzik a vásárlók, hogy nincs több idejük és vagy megveszik a terméket azonnal vagy többet nem lesz rá lehetőségük. 

  • Ha szüneteket tartasz a kampányban, akkor többen fogják megvenni mintha folyamatosan futtattad volna.

Ha a kampányok között szüneteket tartasz és eleget kommunikálod a határidőket, akkor több vásárlód fog érkezni, mintha folymatosan kapható lett volna a termék. Ennyire komoly jelentősége és ereje van a határidőknek és limiteknek. 

Kifogáskezelés a vonzóbb ajánlatért

A kifogáskezelést egy weboldal esetében például a gyakran ismételt kérdések (GYIK) szekcióban érdemes megtenni. Hiszen ahogy a garanciáknál is elhangzott, az emberek fejében ilyenkor bekapcsolnak a kételyek és félelmek. Amikor weboldalon értékesítesz, nem tudsz ott lenni minden egyes látogató mellett, hogy megválaszold a kérdéseit, ezért jön képbe az, hogy már előre kezeljük a kifogásokat, kérdések és válaszok formájában. Ehhez azonban elengedhetetlen az, amit már az első pontban is leírtam, hogy ismerd a célközönséged

Fizetési feltételek 

Az utolsó előtti elem, az maga a fizetési ütemezés, fizetési feltételek. Mi van akkor, ha szuper a terméked, remek ajándékokat adsz mellé, baromi szexi a neve, mindenre van garancia, a vevőd összes félelme meg van válaszolva, szóval minden ideális, de a vevődnek épp nincs rá pénz, viszont egy-két hónap múlva ki tudná fizetni? Az ilyen esetekre jó az, ha részletfizetési lehetőséget is felajánlasz. 

Nyilván ilyenkor úgy kell meghatározni ezeket a lehetőségeket, hogy egy picit még nyerjél is rajta, nagyjából 10-20%-kal többet fizet majd a vásárló, ez az ára annak, hogy részletben fizethet. 

Ha fizikai terméket értékesítesz webshopban, akkor fontos, hogy a szállítás módja többféle legyen, hogy mindenki megtalálhassa a számára kedvezőt. 

Legyél hiteles! 

Habár ez az utolsó pont, mégsem kevésbé fontos mint a többi, hiszen lehet neked bármilyen csúcsszuper ajánlatod, 

ha a vásárló nem bízik benned, nem nálad fogja elkölteni a pénzét. 

A te személyeddel kapcsolatban is rengeteg kétely merül fel a vevők fejében. Ezt legkönnyebben úgy tudod kiküszöbölni, hogy a hitelességedet növelő tényadatokat raksz ki a weboldalra, például, hogy 

  • hány darab elégedett ügyfeled volt eddig 
  • hány projektet vittél végig
  • milyen sajtómegjelenéseid voltak 
  • móta vagy a piacon 
  • mióta űzöd a szakmát 
  • milyen szaktudásod van 

A régi ügyfeleid is hiteles véleménnyel tudnak szolgálni, hiszen ők már ismerik a termékedet, téged, a csapatodat és az ő szájukból sokkal hihetőbbnek hangzik a dícséret, ezért érdemes a véleményeket is kihelyezned a weboldaladra. 

Már láthatod, hogy mik azok az elemek melyek segítségével vonzóbbá tudod tenni ajánlatodat, viszont érdemes kiemelni, hogy a legfontosabb, hogy ismerd a piacodat. Ha ez megvan, akkor jöhet a többi és végeredményül egy igazán ütős ajánlatot alkothatsz meg. 

Remélem minél több elemet be tudsz majd építeni a saját ajánlatodba! Ha segítségre van szükséged vagy csak érdekel a téma, keress nyugodtan! Szívesen válaszolok minden kérdésedre, és szívesen segítek, ha elakadnál! 🙂

Szerző:

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

A sikeres vállalkozáshoz szükség van ügyfélszerző módszerekre is.

Ügyfélszerző módszerek

Egy olyan témát hoztam most neked, ami szerintem sokatokat foglalkoztat. Az utóbbi időben egyre többször kaptam visszajelzést azzal kapcsolatban, hogy milyen nagy problémát jelent sok vállalkozó számára az ügyfélszerzés.  Ebben a bejegyzésben igyekszem neked minél több valóban hatékony ügyfélszerzési módszert...

Tovább olvasom