Vállalkozóként a weboldalunknak csak akkor van értelme, ha direkt vagy indirekt módon pénzt tud termelni számunkra. Ennek egyik módja az e-mail marketing, más néven hírlevelezezés. Aminek viszont elengedhetetlen előfeltétele a hírlevél feliratkozó gyűjtés, vagyis e-mail listaépítés. Azok, akik megadják neked az e-mail címüket (feliratkoztak) már egy lépést, egyfajta elköteleződést tettek feléd. Így a nekik kiküldött ajánlataidra sokkal hamarabb, sokkal nagyobb eséllyel fognak reagálni, mint azok, akik még ennyire sem ismernek téged. Nem beszélve arról, hogy azoknak, akiknek egyszer megszerezted az e-mail címét (és feliratkozáskor jóváhagyta a hírlevelek fogadását), annak onnantól „örök életre” (addig, amíg vissza nem vonja) ingyen tudsz hirdetni e-mailben.
Azonban e-mail listaépítés, a hírlevél feliratkozó gyűjtés nem éppen gyors, egyszeri feladat. Egy hatékony feliratkozó gyűjtő rendszer kiépítése időt, energiát és tervezést igényel. Egyáltalán honnan szerezz hírlevél feliratkozókat?
Most megosztom veled, hogyan tudod sikeresen csinálni a hírlevél feliratkozó gyűjtést.
Hogyan is működik a hírlevél feliratkozó gyűjtés?
Tulajdonképpen mi a feliratkozó gyűjtés majd az utána következő hírlevelezés lényege? Megkapni a célközönségünkből minél több ember e-mail címét, hogy aztán kommunikálhassuk nekik az ajánlatainkat, azaz eladhassunk nekik. Ezért csináljuk ezt az egészet.
Oké, tehát akkor mi történik végső soron? A potenciális ügyfél odaadja neked az e-mail címét, hogy aztán később még te kérhess tőle még többet.
Ez így nem túl fair játszma, ugye?
Nem hiába utálják az emberek csak úgy megadni az e-mail címüket. (Te is, én is, mindenki.) Amíg nincs valami konkrét haszna belőle, akkor miért is tegye?
Neked is adnod kell ahhoz, hogy a feliratkozó szerzés valójában egy win-win szituáció legyen.
Ő ad már neked egy értéket, mégpedig az e-mail címét. Ezért cserébe neked is értéket kell adnod. Mégpedig legalább akkora értéket, ami felér ezzel. De ha biztosra akarsz menni, akkor inkább kétszer, háromszor, sokszor akkora értéket. Hogy a feliratkozó igazán lekötelezve érezze magát. Hogy úgy gondolja, „Azta! Ezért aztán tényleg megérte odaadnom nekik a címemet!”
Ezt kell elérned.
Mit adj a hírlevél feliratkozásért cserébe?
Röviden: Ahogy fentebb is tárgyaltuk már, valami értékeset, ami bőségesen megéri neki a drága e-mail címét. Mindezt természetesen teljesen ingyen. Az ilyen ajánlatot hívjuk csalinak / lead magnetnek / lead mágnesnek. Egy ilyen csalival tud csak igazán hatékony lenni a hírlevél feliratkozó gyűjtés.
Mit jelent a csali / lead magnet kifejezés?
A két kifejezés teljesen ugyanazt jelöli. Kezdjük először az elsővel. Miért „csali”.
Nem kell itt semmi rosszra vagy körmönfont csalafintaságra, esetleg átverésre gondolni. Semmi etikátlant nem készülünk tenni a kedves feliratkozóval, sőt! Bár a csali kifejezés valóban onnan jön, hogy a horgászok is csalit használnak ahhoz, hogy horogra akasszák a halakat. Így mi is ezt a csalit használjuk ahhoz, hogy „horogra
akasszuk” a feliratkozókat. Viszont ez busásan megtérül a feliratkozónak, hiszen olyan anyagot adunk a kezébe, amely számára nagy értékkel bír, amely közelebb viszi a célja megvalósításához. Legalábbis, ha megfelelő csalit készítünk.
Nézzük a csali másik változatát, a lead magnetet.
Bár a lead jelentése vezető, itt a lead inkább a „vezető érdeklődőkre”, tehát a jobb minőségű érdeklődőkre, magukra a feliratkozókra utal. Ily módon a lead-et nem is igazán lehet lefordítani ebben a kontextusban magyarra.
A magnet viszont mágnest jelent, és lead mágnesként is hallhattad már ezt a kifejezést.
Hogyan kell használni a csalit feliratkoztatásra?
1. Találd ki, mi legyen a csalid!
Beszéltük a cikk elején, hogy valami értékeset kell adnod a feliratkozónak az email címéért cserébe.
Ez lehet egy pár oldalas PDF tanulmány (ez a leggyakoribb), egy infografika, videó, kupon, és sok minden más.
A lényeg az, hogy valódi értéket képviseljen a feliratkozó számára.
Olyan csalit találj ki, amire a célközönségednek szüksége van.
Itt hoztam neked 56 ötletet, hogy mi is lehet ez a csali.
Innen pedig megtudhatod, hogy hogyan határozd meg a csalidat ahhoz, hogy valóban sok feliratkozót tudj szerezni vele.
2. Készítsd el a csalidat!
Értelemszerűen addig nem tudsz tovább haladni a folyamatban, amíg ténylegesen el nem készíted a kitalált csalit.
Ügyelj rá, hogy tényleg elég nagy érték legyen benne. Legyen igényes, de nem kell a végtelenségig csiszolgatni sem.
Miután – vagy mielőtt ez megvan – találj ki neki egy ultra vonzó nevet. Pl. „10 ok, ami miatt az ismert fogyókúrás módszerek nem hatásosak”.
3. Készíts neki feliratkoztató oldalt!
Miután kész vagy magával a csalival, szükséged lesz a honlapodon belül egy olyan aloldalra, amelynek az egyetlen célja az, hogy rajta keresztül a látogató kérje az ingyenes csalidat, és feliratkozzon a hírlevél listádra. Tehát, hogy megadja az email címét.
Bár egy ilyen oldalnak nem kell annyira terjengősnek lennie, mint egy értékesítési oldalnak, de itt is törekedned kell arra, hogy meggyőzd a látogatót arról, hogy megéri neki megadnia az email címét a csalidért cserébe.
4. Készítsd el a listát és az emailt a hírlevelező szoftveredben!
Megvan a csalid és a hozzá tartozó feliratkoztató oldal is a honlapodon. De az egész mögé kelleni fog még a rendszer, amely biztosítja, hogy a feliratkozó megkapja csalidat, és természetesen, hogy feliratkozzon a hírlevél listádra.
Ezt fogja biztosítani a számodra a hírlevelező szoftvered.
1. Hozd létre a listát!
Először is hozz létre egy listát, amelyre a csalit letöltő felhasználókat feliratod.
2. Készítsd el az emailt!
Írd meg, és a hírlevelező szoftveren belül hozd létre azt az emailt, amely akkor fog kimenni a felhasználónak, amikor megadja az email címét. Ebben az emailben már közvetlenül elküldheted a csalit, vagy egy linket, amelyen elérheti.
3. Időzítsd be az emailt!
Hírlevelező szoftvered kell tudja a következő funkciót. Amikor az illető felhasználó megadja az email címét, és rányom a küldés gombra, akkor automatikusan feliratódik az előbb létrehozott hírlevél listádra, és automatikusan kimegy neki az imént létrehozott email.
5. Hirdesd a csalidat!
És itt most nem csak a klasszikus értelemben vett hirdetésekre gondolok, mint pl. Facebook vagy Google Ads. A honlapodon számos felületed van arra, hogy promótáld a csalidat.
Szívesen olvasnál még hasonlókról? Rendszeresen megjelenő hírleveleimben ilyen és egyéb, vállalkozással, online marketinggel, web-/landing oldal készítéssel kapcsolatos fontos tudnivalókat osztok meg. Ha szeretnéd kimaxolni a vállalkozásodban lévő potenciált, akkor iratkozz fel ezekre a hasznos levelekre!
Az alábbi cikk arra volt hivatott, hogy ismertesse veled a teljes folyamatot, hogyan tudsz feliratkozókat szerezni a honlapodon.
A következő cikkben pedig részletesen ki fogjuk vesézni, hogy pontosan milyen lehetőségeid is vannak a weboldaladon csalid hirdetésére.
Mélyebben érdekel a téma és/vagy szeretnél másokkal is beszélgetni erről, vagy kérdésed van hozzá? Akkor lépj be a ProduktON! közösségbe, ahol hozzád hasonló magyar kisvállalkozókkal beszélgethetsz, és ingyenesen kérdezhetsz tőlem weboldalas, marketinges szakmai témákban, és természetesen az én segítségemre is számíthatsz, mindezt egyelőre teljesen ingyenesen.
Ha jól jönne egy szakértői támogatás az e-mail listád kiépítéséhez, akkor vedd fel velem a kapcsolatot itt, és megbeszéljük a részleteket, hogy pontosan hogyan tudlak támogatni téged ebben!