Hogyan növeld a landing oldalad hitelességét

Egy csomóan látogatják a weboldalad, mégsem vásárolnak? Mitől lehet ez? Valószínűleg azért, mert nem elég ütős a landing oldalad. Most hoztam neked 8+2 olyan (nem csak) értékesítési oldal elemet, melyek használatának köszönhetően nagyobb eséllyel fognak vásárolni a látogatóid a honlapodon.

Ha jobban szeretned videós formában fogyasztani a tartalmakat, akkor itt találod videós formátumban azt, ami a cikkben is le van írva:

Miért nem vásárolnak a weboldaladon?

Mert csak egy egyszerű weboldalad van, amin nincsenek landing oldalak. Azaz olyan aloldalai a honlapodnak, amelyek egyetlen jól meghatározott konkrét célt szolgálnak. Ha van főoldalad, bemutatkozó oldalad, kapcsolat oldalad, az szuper! Viszont ezek önmagukban nem fognak vásárlást generálni, szemben egy konkrét értékesítési oldallal. A fenti aloldalakból álló weboldal inkább csak névjegykártyaként, bemutatkozó weboldalként tud funkcionálni.

Nagyon fontos, hogy tűpontos célod legyen, és a landing oldal minden egyes eleme ezt a célt szolgálja. 

Miért vásárolnak a weboldaladon?

Mert égető, sürgős problémájuk van

Például ilyen volt az, ami velünk történt, a párommal, amikor is 1-2 hónapja nem tudtunk kimenni a lakásból, mivel egyszerűen nem nyílt ki a zár. Muszáj voltunk lakatost hívni, és szinte mindegy volt, hogy ki az aki jön és mennyiért, csak legyen meg minél hamarabb. Ez egy tipikus égető probléma. 

Mert már jól ismernek, szeretnek téged

Biztos vagyok benne, hogy te is szívesebben vásárolnál valamit… bármit a barátaidtól, mint egy vad idegentől.

Mert meggyőzted őket arról, hogy a te szolgáltatásod/terméked hasznos

Ha meg tudod őket győzni, hogy a portékád pozitívan megváltoztatja az életüket, akkor vásárolni fognak tőled.

A két utóbbit legkönnyebben bizalomépítő kommunikációk során tudod elérni. Ez viszont egy hosszabb folyamat, sokszor akár évekbe is telhet.

Korábban már írtam arról, hogy a hírleveleidben és a social mediában hogyan tudsz bizalmat építeni. De mi van akkor, ha neked most nincs időd heteket, hónapokat várni arra, hogy megérjen ez az eredmény?

Akkor vesd be az alább látható 8+2 elemet, melyeket a weboldalad landing oldalán elhelyezve, nagyban tudod növelni az eladásaid számát.

Ezeket (részben) külön-külön szekciókban, blokkokban érdemes elhelyezni, így átlátható, könnyen feldolgozható és értelmezhető marad az értékesítési landoló oldal.

(A sorrend egyáltalán nem kötött. Nem feltétlenül kell ezeket a tartalmi elemeket az itt található sorrendben elhelyezned a landoló oldaladon. De azért minden esetre ad egy mankót hozzá 🙂 No, de nézzük is akkor őket!)

1. landing oldal blokk: Bemutatkozás

Az emberek emberekhez tudnak leginkább kapcsolódni, nem pedig egy arctalan céghez, logóhoz.

Célszerű bemutatnod magadat és a csapatodat, hogy lássa a potenciális vásárló, hogy ki áll az egész mögött. Kisvállalkozóként ez az egyik versenyelőnyünk a multikkal szemben. 

Mondd el, hogy 

  • mióta csinálod,
  • mi hajt téged,
  • miért csinálod,
  • miért tudod megérteni az ő problémáit,
  • milyen tapasztalataid vannak,
  • milyen média megjelenéseid voltak…

Természetesen nem kell ódákat zengeni magadról, de fontos, hogy a látogató tudja, hogy ki áll a termék mögött, hiszen egy idegentől sokkal nehezebben fog vásárolni.

2. landing oldal blokk: Hitelességi számadatok

Mint például:

  • mióta vagy a piacon,
  • mióta foglalkozol ezzel a szakmával,
  • hány elégedett ügyfeled van,
  • hány konzultációd volt eddig,
  • mekkora az ügyfél elégedettségi rátád,
  • mekkora a lefedettséged, azaz hány városban, országban vagy jelen…

Néhány konkrétabb példát is hoztam, ami inspirációként szolgálhat ahhoz, hogy egy kicsit kreatívabban tudd tálalni ezeket a számokat:

  • 28.600 eladott gombóc fagyi – egy fagyizó esetében 
  • 179 boldog mosoly – ha olyan szolgáltatásod/terméked van ami mosolyt csal az emberek arcára (lehet ez szórakoztatóipar, terápia…)
  • 87%-kal több önszeretet, önelfogadás – pl. coach esetén
  • 1625 leadott kiló – edzőknél, táplálkozás tanácsadóknál
  • 400 óra megspórolt idő – ha olyasmivel foglalkozol, ami időt spórol az ügyefeleknek (direkt vagy indirekt módon)

3. landing oldal blokk: Ügyfélvélemények

A külsős féltől, konkrétan már meglévő vásárlóidtól, ügyfeleidtől származó dicséret a legjobb reklám! Ezt veszik a legőszintébb reklámnak. Hiszen neki nem származik semmi haszna abból, hogy téged promótáljon. De mégis megteszi… Ez pedig hatalmas bizalmi löketet ad a még bizonytalankodó többieknek.

Ez akkor a legjobb, ha névvel és fotóval rakod ki, sőt, az a legkirályabb, ha videós formában tálalod.

De az sem nagy probléma, hogyha valaki nem szeretné, hogy megjelenjen a neve és/vagy fotója az sem probléma, hiszen a semminél még ez is jobb. 

Bónusz tipp: Ha vannak olyan visszajelzéseid, ami összeségében pozitív, de van benne egy minimális kis negatívum is, azokból is rakj ki egy-kettőt. Ezáltal még reálisabb, még valóságosabb lesz az egész a landing oldal olvasó számára. Hiszen nem lehet mindig minden tökéletes, ugyebár? 🙂 Az már túlságosan hihetetlen. De hogyha van benne valami tökéletlenség, akkor máris sokkal hihetőbb az egész.

Ahhoz, hogy ezeket a vevővéleményeket ki tudd rakni a landing oldalara, mindenképp gyűjtened kell őket.

Ha most még nincs még nincsenek is, akkor most azonnal kezdd el gyűjtögetni őket! Nem lehet kifogás, hogy nincs 🙂

A legjobb megoldás az, ha automatikusan gyűjtöd őket a leveleződ segítségével. Azaz, miután megtörtént a vásárlás, akkor – attól függően, mennyi idő szükségeltetik a terméked kipróbálásához – egy-két héttel vagy hónappal később küldesz a vásárlónak (automatikusan) egy e-mailt, amiben kéred, hogy fejtse ki a véleményét a termékeddel kapcsolatosan.

4. landing oldal blokk: Rövid esettanulmány

Nemrégiben jött az a szituációval az egyik ügyfelemnél, hogy szuper esettanulmányai voltak, viszont mindegyik túl hosszú volt ahhoz, hogy kirakjuk a landing oldalra.

Ezért azt találtuk ki, hogy alap nézetben csak maga az ügyfél rövid véleménye jelent meg (névvel, fotóval), és volt ott egy gomb, amire ha rákattintott, akkor lenyílt egy hosszabb szöveg. Ami mondjuk még mindig nem volt annyira hosszú, mint a teljes esettanulmány (abban a formában ez még így is rengeteg információ lett volna egy értékesítési landing oldalra), de a lényeget így már el tudta olvasni a weboldal látogató, mégsem foglalt túl sok helyet a hosszabb szöveg, és nem jelenítettünk meg egyből, elsőre számára felesleges információkat.

5. landing oldal blokk: Ügyfél logók

Ha vannak híres ügyfeleid, akiket legalább a te iparágadban sokan ismernek, akkor az ő logójukat mindenképp érdemes kirakni.

Természetesen minél nagyobb nevek, annál jobb, de ne vesd meg a kisebbeket sem. Lehet, hogy valaki épp ismeri őket 🙂

6. landing oldal blokk: Közös fotók más szakértőkkel

Ha folyamatosan fejleszted magad, tanulsz a szakmáddal kapcsolatosan, különféle előadásokra jársz, akkor érdemes fotókat készítened az ottani előadókkal és szakértőkkel, amelyeket aztán kitehetsz az értékesítési landing oldaladra bizalomnövelő elemként.

Ezek a fotók ugyanis azt mutatják, hogy te igenis a legjobbat szeretnéd adni az ügyfeleidnek, és ennek érdekében folyamatosan fejleszted magad és a legjobbaktól tanulsz.

Szóval ne legyél szégyenlős! Kérd fel a szakértőket egy közös selfie-re, aztán fel velük a landingre! 🙂 

7. landing oldal tartalom: Kötelező jogi elemek

Na ez már nem egy különálló blokkot képez. És még csak nem is marketing fogás. Hanem egy jogi kötelezettség.

De gondolj csak bele: ha valaki a kötelező jogi dolgokat sem rakja ki a honlapjára, hogyan is bízhatnánk benne?

Ezeket – pontosabban az ezekhez vezető linkeket – a landing oldalad láblécében egy vékony sávban érdemes elhelyezned.

Egyáltalán nem kell, hogy hivalkodóak legyenek – nyugodtan mehetnek akár kisebb betűmérettel is, mint az oldal többi szövege, de – legyenek ott. Ez a lényeg 🙂

8. landing oldal tartalom: Elérhetőség

Legalább egy email címet mindenképp érdemes kihelyezned a landoló oldaladra, hiszen lehet, hogy lesznek még olyan kérdések a látogatóban amiket nem sikerült megválaszolni a landing oldal különböző szekcióiban.

Még jobb, hogyha a telefonszámod is kikerül, feltéve, hogy van kapacitásod fogadni a telefonhívásokat. De minden esetre, ha még egy telefonszám is kint van a weboldaladon, landoló oldaladon, akkor még hitelesebb leszel. Hiszen ezzel azt mutatod, hogy te nem bújsz el, nincs okod elbújni.

+1. landing oldal blokk: GY.I.K.

Azaz a gyakran ismételt kérdések.

Ide jöhetnek a számlázással, logisztikával, rendelésekkel, bármiféle vásárlással kapcsolatos kérdések és azok megválaszolása.

Továbbá a Gy.I.K. egy nagyszerű lehetőséget biztosít a landing oldaladon ahhoz, hogy kezeld azokat a kifogásokat, amelyekre nem volt lehetőséged az értékesítési landoló oldal többi részében.

Fontos, hogy mindenféle kételyt eloszlass a vásárlóid fejében. Ehhez a Gy.I.K. weboldal szekció tökéletes.

+2. landing oldal blokk: Garanciák

Rengeteg dolog kavaroghat vásárlás előtt a potenciális vásárlód fejében a landing oldaladat olvasva, mint például:

  • Mi lesz, ha lelép a pénzemmel?
  • Mi lesz ha nem kapom meg a terméket?
  • Mi lesz ha nálam nem működik?

Ha ezekre garanciát vállalsz, azzal el tudod oszlatni a kételyeket, félelmeket.

Sokan félnek attól, hogy garanciát vállaljanak, ugyanis azt hiszik, hogy a vásárlók majd tömegesen visszaélnek vele.

Ezért nézzük meg, mi a valós helyzet garancia vállalásakor!

Vegyünk egy példát!

Ha nincs garanciád, akkor lesz mondjuk 10 vásárlód.
Viszont ha garanciát vállalsz, akkor az extra bizalom és a “nincs semmi veszíteni valóm” érzése miatt lesz 15 vásárlód
Ebből a 15-ből lehet, hogy 2 élni fog a garanciával, visszakéri majd a pénzét.
De akkor még mindig 13-an lesznek azok akik vásároltak tőled, így tehát összességében plusz 3 vásárlót nyertél a garanciával.

Ha még mindig félsz a garanciavállalástól, akkor egész egyszerűen kösd ésszerű feltételekhez.

Például egy aktív szenes fogfehérítő weboldalán láttam azt, hogy teljes pénzvisszafizetési garanciát vállalnak a termékre, de az alábbi feltételekhez kötik:

Először is készítened kell egy fotót a fogaidról a rendelés napján, és elküldeni nekik e-mailben. Minden nap használnod kell a terméket. Majd ismét készítened kell képet és el kell küldeni nekik a kézbesítéstől számított 3 és 8 nap múlva. Ha egyértelműen nincs látható változás, visszafizetik a terméket.

Szóval garanciát mindenképpen érdemes adnod a honlapodon. Nem kell félned tőle. De ha mégis tartasz még a használatától, akkor kösd a fenti példához hasonló ésszerű és jogos feltételekhez.

Remélem hasznosnak találtad a cikket és minél több pontot meg tudsz valósítani te is a landing oldaladon.
Ha segítségre van szükséged vagy csak érdekel a téma, lépj be a ProduktON! közösség Facebook csoportjába, ahol szívesen megválaszolom neked ingyenesen minden felmerülő kérdésedet a témával kapcsolatosan! 🙂

Szerző:

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

Miért nem jó a hasonlítgatás

Miért nem jó a hasonlítgatás?

Ez a mai cikk azért is különleges, mivel volt egy, a maximalizmusom leküzdését elősegítendő kihívásom, mely szerint készítenem kellett egy olyan tartalmat amire nem készülők előre, nem készítek hozzá jegyzeteket. Szóval ez egy nagyon különleges blogcikk számomra. A hasonlítgatás témáját...

Tovább olvasom
Felejtsd el a maximalizmust

Felejtsd el a maximalizmust!

Mindig mindennek tökéletesnek kell lennie. Vagy mégsem? Ebben a cikkben megmutatom, hogy hogyan ne legyél maximalista és miért érdemes nem annak lenned. Én magam is elég erőteljesen maximalista vagyok és rájöttem, hogy nagyon sok negatívum az életemben a túlzott maximalizmus...

Tovább olvasom