8+1 tipp, hogy miről posztolj

“Mégis miről posztoljak a Facebook oldalamon, Instagram oldalamon vagy egyéb közösségi média felületemen?” – Benned is felmerült már ez a kérdés? Mit és hogyan kommunikálj a közösségi médiában ahhoz, hogy bízzanak benned az emberek, majd végül vásároljanak tőled? Most hoztam neked 8+1 tippet, témát amivel növelni tudod a bizalmat a social medián keresztül a potenciális vásárlóid körében, és ezáltal vásárlásokat tudsz generálni.

Ha jobb’ szeretnéd videós formában megnézni, hogy miről posztolj közösségi média oldalaidon, akkor itt találod videós formátumban azt, ami a cikkben is le van írva:

Mikor jó a social media kommunikáció?

Avagy mikor posztolsz jól? Mennyi poszt a megfelelő mennyiség?

A legfontosabb, hogy konzekvens legyen. 

Ami azt jelenti, hogy nagyjából ugyanolyan rendszereséggel kell posztolnod a közösségi médián mindig. Ha nem tudsz naponta posztolni, hanem csak heti egyszer, az sem baj, viszont attól a heti egytől ne térj el jelentősen. 

Ne csinál olyat, hogy egy-két hétig heti 5 posztot raksz ki az oldalaidra, majd hetekre, hónapokra eltűnsz. Ha esetleg több az időd és többet posztolnál, akkor inkább készítsd el előre ezeket a posztokat és időzíts be őket a Facebook, Instagram oldaladra (vagy amelyik egyéb social media felületen éppenséggel aktív vagy).

Fontos, hogy a követőid tudják, hogy mire számítsanak tőled, tudják mikor fog megjelenni tőled poszt a közösségi média felületeiden.

Később akár változtathatsz ezen ha szeretnéd, de a lényeg ebben az esetben az, hogy legyen egy átállási idő, amikor szép fokozatosan rászoktatod a social media követőidet a több vagy épp kevesebb poszt mennyiségre.

Miről posztolj?

Olyan témákról készíts posztokat Facebookra, Instagramra és egyéb közösségi média felületekre, amik érdekli a célcsoportodat

Természetesen az is lényeges, hogy ezek a posztok, social media tartalmak közvetve vagy közvetetten az eladást szolgálják, hiszen az egész vállalkozást, posztolgatást azért csináljuk, hogy a végén pénz legyen a kasszában.

Ehhez viszont szükség van arra, hogy folyamatosan növeld az irántad érzet bizalmat a közösségi média felületeiden… arra, hogy egyre jobban megismerjenek a követőid.

Miért van szükség a közösségi médián a bizalomépítésre?

Az emberek azoktól szeretnek vásárolni, akiket szeretnek és akiket ismernek.

Őszintén, te mit választanál?

  • ha egy idegen ember szeretne neked eladni valamit
  • vagy ha egy barátod szeretné neked eladni ugyanazt…

Ugye, hogy te is szívesebben vásárolnál a barátodtól, akit szeretsz, ismersz, megbízol benne már időtlen idők óta? 

Ha pedig már vásárolt tőled valaki, akkor neki sokkal könnyebb lesz később újból eladni.

Egy meglévő vásárlónak 7x könnyebb eladni, mint egy teljesen új vevőt megszerezni.

Azért (is) szükséges rendszeresen és megfelelő módon és megfelelő témákról posztolnod a social medián keresztül, hogy elérd azt, hogy aki már egyszer vásárolt tőled, újból vásároljon majd. Ehhez elengedhetelen, hogy ott maradj a fejében.

Hogyha vásárol tőled valaki, majd teljesen eltűnsz az életéből, akkor el fog felejteni. Ahhoz, hogy egy ilyen ember újból vásároljon tőled, azokat a köröket kell elfutnod, mintha egy teljesen új vevőt próbálnál megszerezni.

Tehát nagyon fontos, hogy folyamatosan ott legyél a közösségi médiában és kommunikálj, fenntartsd a kapcsolatot.

A social mediában történő posztolás növeli a bizalmat, ezáltal szépen lassan el fog jönni az az idő, hogy a követőid megbízzanak benned annyira, hogy kinyissák előtted a pénztárcájukat. Ha folyamatosan értéket adsz, akkor sokkal könnyebb lesz később kérned tőlük. 

Alapvetően azzal, hogy kommunikálsz velük, ösztönzöd őket arra, hogy reagáljanak a posztodra, akarva-akaratlanul is kialakítasz egy kapcsot kettőtök között, mely nagyban segíti majd az eladásokat. 

Mikor nem kell annyira rápörögnöd a közösségi média posztolásra?

Amikor szolgáltatóként egyedül dolgozol, az idődet adod el, a marketing rendszered szuperül működik és így is fullon vagy vevőkkel. Ebben az esetben elég takarék lángon futtatni a social mediádat, és nem kell túl sűrűn azon rágnod magad, hogy miről posztolj.

“Oké, oké, de lássuk már a konkrétumokat! Miről posztoljak?” – Íme, itt vannak 🙂

(Annyit azért hozzátennék, hogy habár most elsősorban a közösségi médiában történő bizalomépítéshez kapsz tippeket, mindezeket valójában az e-mail kommmunikációdba is nagyszerűen be tudod építeni, és legalább annyira jól működik. Szóval használd bátran az alábbi témákat a hírleveleidben is!)

1. Miről posztoljak? → Szakmai tartalom

Valószínűleg ezt ismeritek a legtöbben.

Lényeg, egész egyszerűen – ahogy a neve is mutatja –, szakmai tudást, szakmai értékrendet adsz át posztokban a követőidnek.

Nézzük konkrétabban, milyen posztok lehetnek ezek:

  • tippek, tanácsok ötleteket a szakmáddal kapcsolatosan
  • te szakmai értékrended
  • esettanulmány
  • szakmához kapcsolódó szokásaid
  • mi az, amit nem szeretsz a szakmádban
  • válaszold meg a szakmáddal kapcsolatos leggyakrabban felmerülő kérdéseket, egy vagy akár több posztban
  • oszlasd el a szakmádban előforduló tévhiteket

Mint láthatod, csak ezen az egy témán belül is sok lehetőséged van, hogy értékes és bizalomépítő szakmai tartalmat adj a követőidnek.

De nézzük tovább! Miről posztolhatsz még?

2. Miről posztoljak? → Backstage jellegű posztok

Ha hiszed, ha nem, mindannyian kíváncsiak vagyunk, hogy azok akiket követünk, mégis hogyan csinálják. Hogyan élik az életüket, hogyan készül el egy adott termék, mik a mögöttes folyamatok?

Nézzünk konkrétumokat, itt miről posztolj:

  • Gyárlátogatás: Vezesd körbe követőidet a munkahelyeden. Lehet ez konkrétan tényleg egy gyár, de lehet az irodátok is. Mutasd meg hol és hogyan dolgoztok, hogyan készülnek a termékek.
  • Mutasd meg, hogyan készíted el te magad az adott terméket.
  • Mutasd be, hogyan készülsz fel egy konzultációra (ha van nálad ilyenre lehetőség).
  • Mutasd meg, hogyan intézitek a logisztikai teendőket.
  • Értesítsd követőidet, hogyha új munkatárs érkezett hozzátok, mutassátok be őt a nagyérdeműnek.
  • Írj arról, hogy milyen termékfejlesztés folyik éppen a háttérben
  • Posztolj arról, hogy éppen aktuálisan min dolgozol. Ezzel lehet kicsit nagyobb távlatban is gondolkodnod, hogy miket fejlesztesz mostanság. De arról is posztolhatsz, hogy az adott napnak abban a pillanatában pontosan mit csinálsz.

Egyszóval mutasd meg azt, hogy te/ti hogyan csináljátok a dolgokat.

A backstage posztok segítenek abban, hogy a követőid még közelebb kerüljenek hozzád, még jobban megismerjenek téged, mint ember. Hiszen az emberek emberekhez tudnak kapcsolódni, nem pedig egy logóhoz, céghez, vállalkozáshoz.

Ezeknél a posztoknál ne légy szégyenlős 😉

3. Miről posztoljak? → Személyes posztok

Ezen típusú posztok még inkább segítik a kapcsolódást a követőd és közted, hiszen engeded nekik, hogy igazán közelről megismerjenek téged, abszolút az emberi oldaladat is megismerhessék.

Miről posztolj itt? Hát például arról, hogy:

  • Mi az amiket szeretsz, nem szeretsz (lehet szó szakmai és magánéletről is)
  • mi az az elv amit elutasítasz, elfogadsz
  • milyen szokásaid vannak
  • mi a gyengeséged (ha felvállalod a hibáidat, azzal leszel igazán emberi a követőd szemében, ezzel tudnak a legjobban kapcsolódni hozzád)
  • milyenek a mindennapjaid
  • megoszthatod a személyes és emberi értékrendedet is

Szóval bármit megmutathatsz, ami rólad, a te személyedről, vagy a csapatodról szól.

4. Miről posztoljak? → Humoros posztok

A humor az, ami mindenkinél betalál. Azonban tudni kell jól alkalmazni. Azoknak ajánlom az ilyen jellegű közösségi média posztokat, akik könnyedén tudnak ezzel azonosulni.

Néhány tipp humoros posztok készítéséhez:

  • Rakj ki egy vicces mémet, vagy alakíts át egy képregény a szakmádra vonatkoztatva.
  • Mesélj el egy vicces történetet, ami kapcsolódik az iparágadhoz, vagy épp veled történt meg.
  • Írj egy átlagos témáról humoros megfogalmazásban.

Ha vicces instagram posztokról vagy sztorikról van szó, akkor meleg szívvel ajánlom Gazdig Bencét, alias @gazduig-ot. Fergetegesen űzi a humor stílusú posztolást. Folyamatosan ott van az ember szeme előtt a sztorijaival. Szinte mindenről posztol. Ha humor inspiráció kell akkor őt mindenképpen ajánlom.

5. Miről posztoljak? → Inspiráló, motiváló

Tegyél ki egy híres (vagy akár nem annyira híres) embertől származó idézetet. Ebben az esetben fontos, hogy ne csak megoszd ezt az idézetét, hanem egészítsd is ki, írj hozzá saját gondolatokat.

De írhatsz te magad is saját idézetet. Természetesen ebben az esetben is, ne csak egy idézetet rakj ki, hanem a leírásba tedd bele a kiegészítő gondolataidat.

De lehet nem egy konkrét idézet, hanem ez egy fő gondolat, ami megváltoztatta az életedet, ami elindított benned valami mélyebb dolgot. Írd le, hogy miért fogott meg téged, miért ilyen fontos számodra.

Írhatsz arról is, hogy te hogyan maradsz inspirált és motivált a mindennapokban.

6. Miről posztoljak? → Hitelességnövelés

Mint megbeszéltük, végső soron azért csináljuk ezt az egész posztolgatást, hogy a végén aztán azért bevétel legyen belőle. Ehhez pedig az egyik legjobb bizalomnövelő eszköz magának a hitelességednek a növelése.

Hogyan tudod emelni hitelességedet mások szemében?

Esettamulmányokkal

Az esettanulmány egy nagyon erős hitelesség növelő elem, hiszen itt megmutatod, hogy hogyan segítesz az ügyfeleidnek megoldani a problémájukat.

Írd le, hogy hogyan sikerült eljuttatnod az ügyfeledet A-ból B-be, hogyan fejlődött az élete a veled való együttműködésnek, illetve termékednek köszönhetően.

Ügyfél sikersztorikkal

Ezek az az esettanulmánynál lényegesen rövidebbek, de hasonló jelentőséggel és hatással bírnak. 

Ügyfél véleményekkel

Egy harmadik, tőlünk független személy szava a legjobb promóciós eszköz. Fontos, hogy folyamatosan kérj be értékeléseket az ügyfeleidtől és ezeket posztold ki rendszeresen.

Ezt egyébként a Follow Marketinges srácok csinálják zseniálisan. 

Ügyfél eredmények

Ez nem egy komplett esettanulmány, hanem egy, nagyon konkrét eredmény, példának okárért: “Józsival februárban kezdtünk el együtt dolgozni. 150 kg-val érkezett hozzánk. Összeállítottuk a személyre szabott edzés tervét és étrendjét, és elkezdtünk együtt tenni Józsi kitűzött céljáért, ami a 80 kg. Most június van, és már Józsi, elhivatottságának és kitartásának köszönhetően már 40 kilótól szabault meg. Már csak 30 kg van hátra. Szerintünk ilyen ütemben ez szeptemberre meg is lesz. Gratulálunk Józsi! Csak így tovább! … És te? Te is szeretnél hasonló eredményeket elérni?”

PR, média, sajtó megjelenés

Ha volt PR, média, vagy sajtó megjelenésed bármilyen formában, akkor ezeket mindenképp érdemes megosztanod és megmutatnod a közösségednek, hogy nem csak te tudsz írni magadról, hanem mások is írnak rólad. Mivel ez pedig ugye azt jelenti, hogy valóban hiteles vagy, és emiatt érdemes tőled vásárolni.

7. Miről posztoljak? → Aktualitások

Ezek kevésbé szolgálják a bizalomnövelést, de ha épp nincs semmi témád, viszont van egy jó aktualitás, amihez tudsz kapcsolódni, akkor azt mindenképp érdemes kihasználnod.

Ilyenek lehetnek az ünnepek, világnapok (Karácsony, Húsvét, Gyereknap, Valentin-nap, Anyák napja, Föld napja, Költészet napja…), bármely hasonló téma, ünnep ami a te szakmádhoz valamilyen módon hozzáköthető.

A Naptárak.com oldalon találsz egy oldalt a különféle világnapokról, ahol mindenre is találsz egy világnapot. Mikor először felmentem, és végiggörgettem, majd leestem a székről, hogy mi mindenre találtak már ki világnapot…

Szóval javaslom, hogy egyszer ülj le, menj végig rajtuk, és gondolkozz el egy kicsit azon mindegyik napnál, hogy hogyan tudnád az adott világnapot a te szakmádhoz kötni. Amelyiknél sikerült, azt írd fel jegyzetbe, és mehetsz is tovább.

Ez egyszer egy nagy meló, de cserébe mindig lesz miről írnod 🙂

A hírek, bármi, ami a világban történik jó téma lehet. Ha van egy felkapott téma, akkor azt az emberek alapból keresni fogják, és hogyha ehhez kapcsolódsz, akkor ezáltal sokkal könnyebben jutnak el hozzád.

A híreken belül még külön érdemes megemlíteni a celebek megnyilvánulásait. Hogyha egy ilyenhez hozzá tudsz kapcsolódni a szakmáddal, iparágad témáival kapcsolatosan, akkor azt javaslom, mindenféle képpen tedd meg. Nekem anno volt a Norbi Update-es, “nők elhízása házasság után” témára egy reagáló posztom “a negatív reklám is reklám” gondolatot megragadva, amiben leírtam, hogy én hogyan gondolkodom erről a témáról. És ez lett akkoriban a legnépszerűbb posztom, és még sokáig volt listavezető.

8. Miről posztoljak? → Sales

Még egyszer: Tényleg azért csináljuk ezt az egész social media posztolgatást, hogy pénzünk legyen belől 🙂

Ezért amellett, hogy folyamatosan értéket adsz (lásd fenti közösségi média poszt típusok), időről-időre érdemes olyan posztokat is kiraknod, ami konkrétan a termékedet/szolgáltatásodat promózza és konkrétan eladásra buzdít.

+1. Miről posztoljak? → Sztori, történet

Az ősidőktől kezdve történeteken, meséken keresztül tanulunk és fejlődünk, adjuk át a tudást. Amikor kisgyermekek voltunk, akkor is ugye meséken, történeteken keresztül tanultunk. Ezért óhatatlanul is van egyfajta vonzódásunk a történetekhez, mesékhez, sztorikhoz.

Ezért minden korábbi poszt típusra érvényes az, hogy ha tudod, akkor azt egy történetbe, sztoriba csomagold be, és akkor sokkal hatékonyabban fog tudni eljutni az emberekhez.

Az emberek szeretik, imádják a történeteket.

Ezért, hogyha bármi történik veled az életedben a mindennapjaidban, amit tudsz a szakmádhoz, termékedhez, szolgáltatásodhoz kötni, akkor azt mindenféleképpen jegyezd fel, és használd fel közösségi média posztként.

A fent említett tartalom típusokkal növelni tudod majd az irántad érzett bizalmat, közelebb kerülhetsz a követőidhez. Bízom benne, hogy minél többet bele tudsz majd építeni te is a kommunikációdba.

Ez a cikk a közösségi média posztokról szólt, ha érdekel, hogy a hírleveleidben hogyan tudsz kommunikálni, akkor olvasd el az erről szóló cikkemet is!

Ha segítségre van szükséged vagy csak érdekel a téma, lépj be a ProduktON! közösség Facebook csoportjába, ahol szívesen megválaszolom neked ingyenesen minden felmerülő kérdésedet a témával kapcsolatosan! 🙂

Szerző:

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

Miért nem jó a hasonlítgatás

Miért nem jó a hasonlítgatás?

Ez a mai cikk azért is különleges, mivel volt egy, a maximalizmusom leküzdését elősegítendő kihívásom, mely szerint készítenem kellett egy olyan tartalmat amire nem készülők előre, nem készítek hozzá jegyzeteket. Szóval ez egy nagyon különleges blogcikk számomra. A hasonlítgatás témáját...

Tovább olvasom
Felejtsd el a maximalizmust

Felejtsd el a maximalizmust!

Mindig mindennek tökéletesnek kell lennie. Vagy mégsem? Ebben a cikkben megmutatom, hogy hogyan ne legyél maximalista és miért érdemes nem annak lenned. Én magam is elég erőteljesen maximalista vagyok és rájöttem, hogy nagyon sok negatívum az életemben a túlzott maximalizmus...

Tovább olvasom