Miről hírlevelezz? – Bizalomépítő bemutatkozó e-mail sorozat

A mai blog cikkben egy olyan témát hoztam, hogy mégis mit kezdj azokkal az emberekkel, akik feliratkoztak a hírleveledre? Mik legyenek az első e-mailek amiket kiküldesz nekik? Milyen tartalom legyen ezekben a levelekben? Egyáltalán hogyan indítsd el a velük való kommunikációt?

Ha jobban szeretned videós formában fogyasztani a tartalmakat, akkor itt találod videós formátumban azt, ami a cikkben is le van írva:

Arról, hogy hogyan szerezz hírlevél feliratkozókat, már korábban is írtam. 

Gyors emlékeztető:

A legjobb módszer, hogy készítesz egy ingyenes anyagot, másnéven csalit, ami a célcsoportod egyik legerősebb problémáját oldja meg instant. 

Egy

  • gyors
  • egyszerű
  • könnyen feldolgozható

anyagra van szükség.

Ezt te az e-mail címükért cserébe, kvázi ingyen odaadod nekik. Így máris növeled a bizalmat, hiszen értékes tartalmat adsz számukra, ezáltal könnyebben feliratkoznak, később pedig könnyebben fognak vásárolni tőled. Szimpatikussá válsz, hiszen először adtál, és csak utána kérsz majd tőlük pénzt. 

De hogyan hírlevelezz? 

80-90%-ban adj értéket a feliratkozóidnak, és csak 10-20%-ban értékesíts a hírleveleidben. 

Itt felmerülhet a kérdés, hogy miért fontos ez? Te melyik esetben maradnál szívesen ezen a feliratkozó listán?

  1. Ha folyton értékesítéssel, sales-el bombáznának téged?
    vagy
  2. Ha hasznos tippeket, okosságokat, érdekességeket kapnál, amiket később te is be tudsz építeni az életedbe? 

A másodikra szavazol te is, ugye? 

Hogyan kezdj el kommunikálni a feliratkozóiddal? 

0. levél: csak a csali linkje + rövid bevezető szöveg

Küldd ki azt a csalit ami miatt feliratkozott.

Ez egy nagyon egyszerű levél, csak írd le hogy „Szia, itt van az anyag amit kértél, mellékletként csatolom”.

Ezt meg tudod még spékelni kicsit, azzal, hogy dicséred a feliratkozódat. Például:

  • “Szuper, hogy itt vagy köztünk!”
  • “Szuper, hogy teszel a céljaidért, gratulálok neked!”
  • “Ha csak a 4-5. oldalt nézed meg, már biztos, hogy sokkal jobb leszel abban ami miatt az adott anyagot kérted.”

Tehát próbálj meg egy kis személyességet belevinni, és dicsérd meg az illetőt.

1. levél: Bemutatkozó e-mail – Ki vagy te?

A csali utáni első levélben érdemes bemutatkoznod.

Mondd el, hogy…

  • Ki vagy te? Honnan indultál? 
  • Miért csinálod ezt a vállalkozást? 
  • Mi az, ami hajt téged?

Ezáltal tudsz kapcsolódni a feliratkozóidhoz, sokkal jobban fognak benned bízni. Látni fogják, hogy nem csak a pénzért csinálod.

Mondd el a feliratkozódnak, hogy mire számíthat majd tőled a hírlevelekben. Mindenképp úgy építsd fel, hogy azt kommunikáld, az ő számára ez mennyire hasznos lesz. Hiszen olyan tippeket, trükköket, sztorikat, esettanulmányokat fog tőled kapni, amiért megéri feliratkozva maradni. 

Írd le azt is, hogy milyen rendszerességgel fogsz leveleket küldeni.

Érdemes azt is beleírni, hogy jelölje meg a tőled érkező leveleket fontosként. Ha mondjuk gmail-t használ, akkor a promóciók fülről húzza át a beérkező fülre a leveledet, illetve jelölje meg fontosként. 

Ebben a hírlevélben próbálj meg minél tömörebben fogalmazni, minél rövidebb lenni, hiszen sok infót adsz át.

2. levél: Oktass!

Adj valami szuper tippet, trükköt, tanácsot, bármit, ami a feliratkozód számára hasznos lehet. Ezzel már a legelején megmutathatod, hogy az első levélben nem csak a szádat járattad, valóban király dolgokat tudsz neki adni.

Ennek a tartalma legyen igazán, nagyon ütős.

3. levél: Oktass! (ismét)

Még mindig oktass! Ne legyen az a feliratkozód érzete, hogy az előző levélben kapott valamit, és most már egyből jön a tukmálás. 

Helyette ismételten adj értékes, hasznos tartalmat, ami lehet például

  • szakmád egy vagy több tévhitének eloszlatása
  • tanulságos saját sztori
  • ügyfeled tanulságos sztorija
  • eszköz lista
  • inspirációs forrás lista

Tehát valami olyan, ami hasznos a célcsoportod számára.

4. levél: Egyéb felületek promótálása

Miután már volt 2 (csalival együtt 3) értékes tartalmad, itt már kérhetsz egy kis elköteleződést a feliratkozóidtól. 

Érdemes lehet megemlítened az egyéb platformjaidat, mint pl. Facebook, YouTube, Instagram, stb. Ezeket nyugodtan promotálhatod itt. 

Mondd el a feliratkozódnak, hogy melyik felületen mit talál, és miben különböznek az adott felületeken található tartalmak, melyiket miért érdemes követnie.

5. levél: Oktass! (ismét)

Mivel az előző levélben kértél valamit az olvasódtól, most adj megint te!

Ismét oktass, adj neki értékes tartalmat! Mélyítsd el benne az érzést, hogy továbbra is érdemes maradnia a hírleveleden feliratkozva, hisz csupa-csupa, számára hasznos értéket kap tőled.

(Ha eddig nem tetted, akkor belecsempézhetsz egy kis humort is.)

6. levéltől: Bemutatkozás részleteiben, oktatással vegyítve

Innentől kezdve már teljesen vegyesen variálhatod a tartalmakat. Az arány lehet például 2 hasznos tartalom, 1 bemutatkozás részleteiben kifejtve. 

Ez a bemutatkozás szólhat arról, hogy 

  • pontosan hogyan indultál
  • milyen nehézségeid voltak
  • hol tartasz most
  • mit szeretsz a szakmádban
  • mi az értékrended
  • mi a fontos számodra
  • mi az amit megvetsz
  • milyen módszerekkel eszközökkel dolgozol
  • mi az ami téged különlegessé tesz a piacon

Egy levélben javaslom, hogy csak 1 témát fejts ki a fentiek közül. 

Itt már bemutathatod a termékeidet, szolgáltatásaidat is, de nem feltétlenül kell értékesítened. Bemutathatod, hogy mik az előnyei a termékeidnek.

Célszerű ügyfél véleményeket is beleraknod. Ezek segítenek meggyőzni a potenciális vásárlókat, hogy bízzanak benned.

Végső soron pedig végre értékesíthetsz is, jöhetnek a kifejezetten eladást szolgáló levelek.

Viszont még egyszer szeretném hangsúlyozni, hogy ha bemutatkozást, értékeadást és értékesítést is szeretnél a hírlevél sorozatoban, akkor az alábbi arány mentén érdemes eljárnod:

  • 60-70% értékadás (szakmailag hasznos tippek, tanácsok, információk)
  • 20-30% bemutatkozás, bizalomépítés, referenciák, ügyfélvélemények
  • 10-20% eladás

Ezzel tudod elérni, hogy sok feliratkozód legyen a hírlevél listádon, akik sokáig meg is maradnak. Hiszen ha nem érdekli őket a tartalom akkor le fognak iratkozni a hírlevél listádról.

Remélem, hogy tudtam értékes és hasznos tartalmat adni a számodra, és a fentebb olvasottakat te is kamatoztatni tudod majd!

Ha segítségre van szükséged vagy csak érdekel a téma, lépj be a ProduktON! közösség Facebook csoportjába, ahol szívesen megválaszolom neked ingyenesen minden felmerülő kérdésedet a témával kapcsolatosan! 🙂

Sikeres és produktív vállalkozást kívánok neked!

Szerző:

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

8+1 tipp, hogy miről posztolj a közösségi médiában

8+1 tipp, hogy miről posztolj

“Mégis miről posztoljak a Facebook oldalamon, Instagram oldalamon vagy egyéb közösségi média felületemen?” – Benned is felmerült már ez a kérdés? Mit és hogyan kommunikálj a közösségi médiában ahhoz, hogy bízzanak benned az emberek, majd végül vásároljanak tőled? Most hoztam...

Tovább olvasom
Miért nem vásárolnak tőled az emberek?

5+1 ok, amiért nem vásárolnak tőled

Ugye milyen bosszantó az, amikor van egy szuper terméked vagy szolgáltatásod de a vásárlásaid mégsem mennek úgy ahogy szeretnéd? Sajnos ez előfordul néha. A mai cikkben megmutatom neked, hogy mi az az 5+1 pont ami miatt nem vásárolnak tőled az...

Tovább olvasom
kifogások helyett

Felejtsd el a kifogásokat!

Felejtsd el a kifogásokat! Weboldal, üzlet és marketing helyett most egy lelki témát veszek elő. Egészen pontosan a kifogásokat és azok gyártását, illetve az, hogy miért akkora előny, ha abbahagyod a termelésüket. Ha jobban szeretned videós formában fogyasztani a tartalmakat,...

Tovább olvasom