A hírlevél feliratkozók gyűjtésének egyik legjobb módja, ha értéket kínálsz nekik a feliratkozáskor. A feliratkozás ösztönzője pedig nem más, mint egy szuper csali vagy másnéven lead magnet. A csali egy olyan ajánlat, amelyért nem fizetnek az érdeklődők. Cserébe általában valamely adatukat (leggyakrabban az e-mail címüket) adják meg.
A csalid rendkívül sokféle lehet, ehhez hoztam neked most 56 csali (lead magnet) ötletet.
Hogyha inkább videós formában szeretnéd látni a cikket, akkor itt van hozzá a videó:
1. Videó
A videó népszerűsége nem véletlen, hiszen könnyen „emészthető”, több érzékszervre is hat és nagyon sokféle lehet.
- oktatóvideó, amelyben például bemutathatod a terméked használatát vagy azt, hogy a szolgáltatásod miként tud segíteni egy adott problémán
- esettanulmány, amelyben bemutathatod, hogy a terméked vagy a szolgáltatásod, hogy oldja meg a célcsoportod egy adott problémáját
- termékbemutató, amelyben megmutathatod, hogy a terméked hogyan tud segíteni az érdeklődők problémájának megoldásában vagy hogyan tudja elérni általa a vágyott állapotot
- interjú ügyféllel, amelyben egy ügyfeled beszélhet az adott problémáról és a terméked/szolgáltatásod által elért megoldásról
- interjú szakértővel, az adott téma szakértőjével is készíthetsz interjút, amelyben a szakértője szakmai oldalról közelíti meg az adott problémát és szakmai tanácsokat ad megoldásukra
- élő vagy rögzített videó egy zárt felületen – ennek nagy előnye, hogy ezeket a videókat csak az látja/nézheti meg, aki megadja az e-mail címét
- céged, munkád, eszközeid bemutatása videóban – ebben a videóban megmutathatod, hol, hogyan, milyen megbízható módon, milyen megbízható eszközökkel dolgozol, így erősítheted a bizalmat és a kötődést az érdeklődőiddel.
2. E-mail sorozat
Használd ki a hírlevél adta előnyöket, és készíts komplett e-mail sorozatot!
Egy-egy ilyen sorozatban végigvezetheted az érdeklődőidet egy szűkebb témán. Az e-mail sorozat nagy előnye, hogy folyamatosan fenntartja az érdeklődő figyelmét, hiszen minden egyes e-mailben van egyfajta részkifejtése a dolognak. A témádtól függően naponta, hetente, kéthetente vagy akár havonta is küldheted a következő részt.
3. Csekklista
A csekklistát általában szeretik az emberek, hiszen egyértelmű, rövid javaslatok vannak benne, amik lerövidítik egy-egy probléma megoldását. Törekedj arra, hogy a csekklista ne tartalmazzon barokkos körmondatokat, egyszerű, könnyen érthető, felsorolásszerű legyen.
A témádtól függően feldobhatod világos, érthető grafikai elemekkel is.
Személyi edzőként küldhetsz például egy csekklistát mindazokkal a dolgokkal, amiket érdemes magával vinnie az edzésre. Fodrászként a csekklista szólhat arról, hogy festés után hogyan bánjon a hajával, milyen lépéseket kell megtenni, hogy hetek múlva is szép, ápolt legyen.
4. E-book
Az e-book is nagyon jó csali. Nem kell túl hosszúnak lennie, mert az emberek itt amúgy sem ezt várják. Könnyen, gyorsan feldogozható e-bookot érdemes csalinak készíteni.
5. Több napos oktatóvideó sorozat
Amennyiben nem csak egy rövid oktató videót szeretnél küldeni, hanem egy hosszabbat, bátran szedd szét több napos oktatóvideó sorozatra. Ez az e-mail sorozathoz hasonlóan jó lead magnet.
Itt nem közvetlenül az e-mailben oktatsz, hanem elirányítod az érdeklődőidet egy másik felületre.
A YouTube-n például priváttá tudod tenni a videókat, és ha így rakod be az e-mailekbe a linket, akkor csak azok tudják megnézni, akik ismerik a közvetlen linket.
6. Webinárium
A webinárium tulajdonképpen nem más, mint egy olyan online előadás, amelyben egy szűkebb témát dolgozol fel.
Az élő előadás végén javasolt egy élő kérdezz-feleleket tartani, ezzel hihetetlen mennyiségű infóhoz juthatsz a célcsoportodtól. Megtudhatod, hogy milyen kérdések merülnek fel benne, mi az, ami kétes vagy kérdéses, mi az ami problémát okoz a számára, A webinárium végén értékesíthetsz is, tehát a terméked, szolgáltatásodat tudod értékesíteni a legvégén, úgyhogy ezért is tök jó csali a webinárium.
7. Infografika
Lead magnetként használhatsz infografikát is, ami mondjuk az iparágazatod legfontosabb adatait vagy a saját kutatásod eredményeit összegzi egy grafikus megjelenésbe, de készíthetsz infografikát oktatóanyagként is.
Az infografika jól működik csaliként, hiszen könnyen, gyorsan feldolgozható.
8. Esettanulmány
Nagyon jó csali az esettanulmány is, hiszen a célcsoportodnak azt mutatja be, hogy egy hasonló problémával küzdő ember, hogyan jutott el a probléma megoldásáig. Az esettanulmány lehet írásos, lehet videó vagy akár blog formájában is megjelenhet a weboldaladon. Ebben az esetben érdemes úgy beállítani, hogy közvetlenül menüből nem érhető el, csak direkt linkből, amit pedig ugye e-mailben kiküldesz. A videós esettanulmányt is készítheted úgy, hogy a videó csak direkt linkből kiküldve legyen elérhető.
9. Saját kutatás eredményei / Más kutatásának saját módon történő összegzése
Csaliként megoszthatod érdeklődőiddel a saját kutatási eredményeid, vagy más cégek, vállalkozások kutatási eredményeinek az összegzését. Ezt lehet szintén videóban, vagy blog cikkk formájában, de akár e-mailben is. Az eredményekről készíthetsz prezentációt, táblázatot, szöveges kiértékelést vagy akár infografikát is.
10. Prezentáció
Mindazoknak, akik nem szeretnek szerepelni, nagyon jó megoldás a prezentáció.
Ez lényegében nem más, mint egy power pointban összerakott prezi, videóra felvéve, amelyben ahogy haladsz végig a slide-okon, közben beszélsz, szépen kikerekítve mindazt, amit a prezentációban bemutatsz. Így egy igen értékes anyagot adhatsz az érdeklődőidnek úgy, hogy a lámpalázad is kiküszöbölöd. A másik nagy előnye, hogy ha esetleg valahol nagyon megakadsz, akkor utólag is össze tudod vágni a képet a szöveggel.
11. (Online) minikurzus, -tanfolyam
Mini kurzus, mini tanfolyam, és ezeknek az online verziója. A minikurzus vagy mini tanfolyam lehet élő vagy online. Itt is arról van szó, hogy a hírleveledben folyamatosan (témától függően naponta, hetente vagy akár havonta) kiküldöd azokat a linkeket, ahol elérheti a mini kurzust vagy tanfolyamot. A minikurzus és a mini tanfolyam is elkészítheted írásos vagy videós megoldással.
12. Valódi nyomtatott füzet, prospektus, katalógus
Készíthetsz nyomtatott füzetet, prospektust vagy katalógust, amely kedvezménykuponokat vagy a TOP ajánlataid is tartalmazhatja.
Ma már annyira benne vagyunk az online világban és annyira hozzászoktunk már, hogy igazából az offline egy kicsit kuriózumnak számít. Ha fizikailag megfogható dolgot küldesz ki a célcsoportodnak postán, az sokkal jobban megérinti őket, sokkal jobban fognak kötődni hozzád, sokkal jobban megmaradsz a fejükben, mert egyszerűen kézzel tudják tapintani azt, amit te adtál nekik. Vagy mondhatod azt, hogy ebben a katalógusban vannak benne olyan termékek, amelyeket publikusan nem osztasz meg a weboldaladon csak annak a szűk rétegnek mutatod meg, akik megadják az e-mail címüket.
13. Magazin
Az offline világhoz kapcsolódva a magazin is a különlegességével lehet igazán jó (csali) lead magnet. A csaliként használt magazinod lehet egy olyan magazin, amit eddig pénzért adtál, de most a feliratkozóidnak ingyen juttatod el. Kitalálhatsz direkt csali céllal is egy új magazint (mondjuk egy ünnepi különszámot vagy egy receptgyűjteményt vagy csak egy magazin mellékletet), amit tényleg csak azok kapnak meg, akik feliratkoznak a hírlevéllistádra vagy amit csak és kizárólag feliratkozással lehet megnyerni.
14. Zárt (prémium) tartalom, belső cikk
Egy zárt felületet (prémium tartalommal) is adhatsz csaliként, amelyet csak a hírlevél feliratkozóid érhetnek el. Itt szerepelhetnek írások, videók szakértőktől vagy éppen a terméked használatával, alkalmazásával kapcsolatos apró trükkök, DIY videók. –
15. Zárt felület
Lead magnetként használhatsz zárt felületeket is, ahol jellemzően a célcsoportod tagjai a tagok. Ez működhet egyfajta VIP csoportként. Azt gondolom, hogy a Facebook csoport, ami a legalkalmasabb erre, de lehet egyfajta fórum, vagy blog is, ami a weboldaladon van, de nem érhető el simán a menüből, csak azok érhetik el, akik feliratkoztak a hírlevél listádra. Nagyon jó, ha van hozzászólási, kérdezési lehetőség, így interaktívvá tud válni az egész és valóban hasznosnak fogják tartani.
16. Tutorial / Útmutató
Az útmutató videó vagy tutorial is nagyon jól használható csaliként (lead magnet). Megmutathatod benne azt, hogy egy speciális problémán végigvezetve, hogyan juthat el A-ból B-be az ember, hogyan tudja a problémát megoldani.
17. Podcast
A podcast rendkívül jó csali, tökéletesen kivitelezve növeli a kötődést, építi a márkát és a bizalmat. A podcast alapjában véve nem más mint egy olyan hanganyag vagy videó, ami a feltöltését követően online érhető el.
Emlékszel még a Szabó családra? Naponta ezren ültek a rádió előtt és várták, hogy mikor kezdődik a következő adás.
Na így képzeld el a podcastot is. Ma már a technológiának köszönhetően a feliratkozóid értesítést is kaphatnak, amikor egy-egy új „epizód” felkerül az online felületre. Gyakorlatilag bárhol meg tudják hallgatni, akár az autóban vezetés közben, sőt le is tölthetik maguknak.
18. Interjú
Az interjú remek lehetőség arra, hogy egy ügyfeled beszéljen arról, hogy hogyan jutott el hozzád, milyen konkrét problémája volt, hogyan vittétek végig azt a folyamatot, amin ő végigment, és mi lett a végeredmény. Beszélhet arról is, hogy mit várt tőled, mi az, ami megfogta őt, és hogy hogyan jutott el igazából A-ból B-be.
Interjút készíthetsz szakértővel is.
Válassz ki valakit az iparágadból, akiről úgy gondolod, hogy hitelesen képviseli azt, amit te kínálsz. Az sem baj, ha annyira még nem híres, de nyilván az még jobb, ha valaki olyasvalakit sikerül beszervezned, akit szélesebb körben ismert.
19. Ingyen fejezet
A már meglévő vagy készülő könyvedből egy jól megválasztott fejezet vagy pár oldal is lehet lead magnet (csali). A csali kiválasztásakor arra figyelj, hogy mindenképpen olyan részt válassz, ami még jobban felcsigázza az érdeklődő figyelmét.
20. Használt/használható eszközök listája / Toolkit
Csaliként használhatod azoknak az eszközöknek a listáját vagy leírását, bemutatását, amelyeket te is használsz a munkád során és hasznosnak vélsz és amelyek az ügyfeleid, vásárlóid számára is hasznosak tudnak lenni.
A toolkit, amit bemutatsz, lehet fizikai és virtuális egyaránt.
Most itt ne arra gondolj, hogy például ácsként írnod kellene egy listát, amelyben abc-ben felsorolod az összes általad használt eszközt az ácskapocstól a kalapácsig. Arra gondolj, hogy te miért használod azt a kalapácsot, amit a munkád során gyakran kézbe veszel. Azért, mert puha bőrbevonata van, nem csúszik ki a kezedből, kialakításának köszönhetően csillapítja a rezgéseket, otthoni barkácsoláshoz és professzionális munkákhoz egyaránt jó és nem mellesleg a sört is könnyebb kibontani vele.
21. Forrás lista
Nagyon sikeres lead magnet a forrás lista. Ebben bemutathatod, hogy honnan szoktál ihletet meríteni, informálódni, és melyek azok a helyek, felületek, ahonnan az érdeklődőid, vásárlóid is tudnak. A forrás lista nagyon jól használható csaliként például lakberendezéshez, hajformázáshoz, körömfestés, öltözködéshez, bútorkészítéshez és még rengeteg hasonló témával foglalkozó vállalkozásban, iparágban.
22. Teszt/kvíz/kérdőív/felmérés
Az emberek szeretik a játékos dolgokat, ezért szeretnek tesztet, kérdőívet, felmérést kitölteni. Ezt a csalit érdemes úgy felépíteni, hogy az érdeklődő elkezdje kitölteni a tesztet, ami egy adott problémájára keres megoldást vagy egy adott témakört ölel fel, és amikor a teszt végére ér, ahhoz hogy az eredményt megismerje meg kell adnia az e-mail címét. Az ember kíváncsi, így amikor már kitöltött 5-6 kérdést, kicsi az esélye, hogy a végeredmény ismerete nélkül elhagyja az oldalt.
23. Kalkulátor
A kalkulátor is remek csali (lead magnet), sok iparágban lehet alkalmazni. Például egy festő vállalkozás készíthet olyan kalkulátort, amelyből az érdeklődő megtudhatja, hogy mennyibe kerülne egy lakás kifestése. Egy lakberendező csalija lehet olyan kalkulátor, amely az érdeklődőnek kiszámolja, hogy adott négyzetméterrel, adott helyiségekkel és bizonyos paraméterekkel rendelkező lakásnak mennyibe kerülne a lakberendezése.
A kalkulátorokkal nyilván csak körülbelüli számokat fog tudni kikalkulálni az illető.
Ezt érdemes is kommunikálni, hogy a kapott eredmény az még nem konkrét árajánlat, mert ahhoz egy részletesebb felmérés szükségeltetik. Viszont nagyon szeretnek az emberek előzetesen tájékozódni, hogy legalább valami körülbelüli elképzelésük legyen arról, hogy na, ez mégis mennyibe fog kerülni. Szeretnek előzetesen tájékozódni, mielőtt telefont ragadnának, vagy írnának egy e-mailt.
24. Generátor
Többféle iparágra is készíthető generátor. Például egy autófestéssel, autómatricákkal foglalkozó cég készíthet egy generátort, melynek segítségével meg tudod nézni, hogy az autódon hol, hogyan mutatna a választott szín vagy matrica. Egy lakberendezőnek is lehet egy egyszerűbb generátora, amelynek segítségével különböző típusú bútorok helyezhetők el egy adott térben. Stylistnak, fodrásznak el tudnék képzelni egy olyan generátort, amely az arcképed alapján meg tudja mutatni, hogy egy hajszín vagy forma hogyan mutatna rajtad.
A generátor már inkább a nagyok játszótere.
A generátor elkészítése komoly programozói tudást igényel. Igazából a lehetőségek tárháza végtelen, csak a költségek szempontjából ez azért egy kicsit húzósabb csali. Mindenféleképpen ezt érdemes itt mérlegelni. Első szempont, hogy csak akkor vágj bele egy ilyenbe, ha bőven futja a büdzséből, másrészt itt mindenféleképpen le kell követni és figyelni és tesztelni, hogy vajon egy ilyen szuper csali, hoz-e annyi feliratkozót és hoz-e annyi vásárlást, megrendelést, hogy megérje a pénzt belefektetni.
25. Excel táblázat, Google Spreadsheet
A számításokat tartalmazó excel táblázat, ami segít mondjuk egy projektet lemenedzselni nagyon jó csali tud lenni.
A Service Club tagjaként nem rég kaptunk Tusnádi Rolandtól egy költségszámító táblázatot, ami segít, hogy a vállalkozásból bejövő pénzeket milyen zsebekbe osszuk szét. Hasonló csalit te is készíthetsz.
26. Applikáció
Ugyan megintcsak egy költségesebb megoldás, de nagyon jó lead magnet (csali) tud lenni az applikáció.
Ha eltalálod a célcsoportodat, illetve a problémáját, akkor tutira nagy e-mail listát tudsz vele építeni.
Az applikáció készítését mindenféleképpen előzze meg piackutatás, mert az applikáció azért egy költségesebb befektetés. Tényleg csak akkor javaslom, ha bőven van miből erre fordítani.
27. Sablonok/Minták
Az érdeklődők körében nagyon kedvelt csalik a sablonok, minták. Ezek készülhetnek kreatív dolgokhoz (pl. varráshoz), marketinghez (pl. a Facebook kampánystratégiájának sablonja), oktatáshoz, hivatalos iratokhoz.
28. Segédeszközök
Segédeszköz bármilyen olyan eszköz lehet, – tárgyi, digitális, valamilyen lista – ami segíti a mindennapjaiban a célcsoportod és ami a te vállalkozásoddal, a te témáddal kapcsolatos. Például kalkulátor vagy mini szoftver egy probléma megoldásához. De igazából bármi. Sok mindent a már eddig felsorolt, és most következő lehetőségek közül is ide lehetne sorolni.
29. Naptár
A naptár is kitűnő lead magnet lehet a célcsoportodnak. Hölgyek esetében mondjuk menses naptár, amiben jelölve vannak egy ciklus különböző eseményei.Készülhet baba naptár várandós kismamáknak, amiben hétről-hétre tudja követni a baba fejlődését, vagy amiben jelölve vannak a fontosabb vizsgálatok javasolt időpontjai. A naptár lehet egy ünnephez kapcsolodó naptár is: pl. adventi naptár. De készíthetsz naptárat egy adott téma köré épülő fontosabb eseményekről.
30. Kinyomtatható tanulókártya, tervrajz
A kinyomtatható tanulókártyát, tervrajzot postán is elküldheted, ezzel előtérbe helyezve az offline exkluzívitását és növelve az értékét. Ezek a tanulókártyák, tervrajzok a terméket végtelenül leegyszerűsített formában mutatják be, könnyebbé teszi a termék felhasználását, felcsigázzák az érdeklődést egyben vásárlásra ösztönzik az érdeklődőket, hiszen ahhoz, hogy hozzájusson a termékhez meg kell vásárolnia.
31. To do list online vagy kinyomtatható változatban
Igazából bármelyiket választhatod a lényege az, hogy ha szépen pontról-pontra végigmegy a listán, akkor biztosan semmit nem fog kihagyni. Így talán egy kicsit bonyolultnak hangzik, de például, ha egy autótulajdonosnak adsz egy to do listát, amelyben leírod, hogy évente/félévente mit kell ellenőriznie az autóján, ahhoz, hogy azt biztonságosan használhassa, akkor ha végigmegy a listán biztosan nem marad ki például az olajszint, a helyzetjelző vagy a gumiabroncsnyomás vizsgálata.
32. Személyre szabott ajánlat
Igen, itt az árajánlatról beszélünk, de valójában ennek óriási értéke van, hiszen te dolgozol vele, hát csomagold be egy értékesebb formába.
A legtöbb esetben az ár ott van a weboldalon, mindenki ismeri, mindenki használja, mindenki úgymond felajánlja. Viszont azért valljuk be őszintén, egy árajánlat elkészítése, nagyon sok esetben nem annyira egyszerű, nem egy kétperces feladat a legtöbb esetben. És akkor miért is ne csomagolnád be egy értékesebb csomagolásba. Az árajánlatért cserébe az e-mail címét kéred ahhoz, hogy el tudd neki küldeni az ajánlatod. Mert te csak olyanokkal dolgozol együtt, olyanoknak készítesz árajánlatot, akik legalább annyi elköteleződést tesznek feléd, hogy megadják az e-mail címüket oly módon, hogy feliratkoznak a listádra,
33. Ingyenes vagy kedvezményes konzultáció
Az ingyenes konzultáció lehet akár negyed órás, vagy lehet fél órás, nem feltétlenül kell egy órában vagy másfél órában gondolkodni, hiszen a te időd a legértékesebb erőforrásod, ami csak létezik. Készíthetsz csaliként (lead magnetként) kedvezményes ajánlatot is, amelyben azt mondod, hogy annak aki megadja az e-mail címét annak a konzultációt az első alkalommal nem teljes áron,hanem kedvezményesen kínálod.
34. Esemény, rendezvény
A csalidban azt kommunikálod, hogy aki megadja az e-mail címét, az eljöhet erre a rendezvényre. Ez is lehet online, lehet offline, lehet workshop, lehet egy közösségi találkozó, lehet mastermind, egy bemutatkozó esemény, ahol te magadat, a munkásságodat, a termékedet vagy a szolgáltatásodat mutatod be. Nagyon sokféle itt is a választék, a határ igazából a csillagos ég.
35. Ingyen termék / 1ft-os termék
A fizetős, de nem túl drága termékedet most ingyen vagy 1 Ft-ért adod. Nyilván itt is tesztelni kell azt, hogy megéri-e, hogy ingyen adod a termékedet, nyersz-e vele annyi feliratkozót, és ennek révén annyi vásárlót, és vásárlást, hogy összességében több legyen a profitod.
Pszichológiailag ez úgy működik, hogy az érdeklődőd ad is valamit, „kinyitja a pénztárcáját”, de ezzel már sokkal jobban kőtödik, hiszen 1 Ft-ot adott a termékért. Viszont igazából egy forinton senki nem fog elgondolkodni. De lehet ez mondjuk 500 forint. Azon sem biztos, hogy el fognak gondolkodni, viszont lesz egy e-mail címed, és valamennyit nyertél is azon a terméken. Főleg ugye, hogyha ez mondjuk offline termék és kipostázásra kerül. Ilyenkor mindenféleképpen célszerű, hogy valamennyivel azért beszálljon az illető a postaköltségbe.
36. Kupon/Akció
Az egyik legnépszerűbb csalik közé tartozik a kupon illetve az akció.
Valóban nagyon jó lead magnet. Feliratkozásért cserébe küldöd neki a kupont vagy az akció részleteit és ezt a következő vásárlásánál vagy egy megadott ideig fel tudja használni.
37. Ingyenes szállítás
Ez a csali (lead magnet) jellemzően webshopoknál működik jól. A vásárlás során jelezheted, hogy amikor telepakolta a kis kosarát iratkozzon fel a hírlevélre, mert azon túl, hogy értesülhet a mindenkori akciókról, most a kosarában lévő terméket ingyenes kiszállítással rendelheti meg. Vagy mondhatod azt, hogy megrendelés esetén a következő rendelésénél ingyenes kiszállítást is érvényesíthet, ha megadja az e-mail címét és feliratkozik a hírlevélre.
38. Ingyenes szoftver, trial, próbaidőszak
Nyilván ez abban az esetben mérvadó számodra, hogyha alapból is rendelkezel egy szoftverrel. Ugye ez arról szól, hogy vagy örökös hozzáférése van az illetőnek, de csak lekorlátozott funkciókkal tudja használni, tehát a hiperszuper funkciók ki vannak véve ebből a verzióból, vagy használhatja a teljes verziót, de mondjuk csak 7 napig vagy 30 napig. Erre biztos, hogy te is láttál már példát. Amennyiben több funkciót szeretne vagy hosszabb ideig szeretne használni, akkor pedig vegye meg a teljes verziót.
39. Bármilyen ajándék
Ez a csali (lead magnet) jellemzően tárgyi. Valami nagyon kis apróság. Például az Amazonon vagy E-bay-en rendelsz egy nagyobb csomagot valamiből, ami a te iparágadhoz, a te vállalkozásodhoz, témádhoz kapcsolódik. Valami ilyenben érdemes gondolkodni.
40. Várólista
A várólista is lehet csali (lead magnet), illetve feliratkozás egyfajta eseményre, ami a jövőben lesz, vagy termék megjelenésre, ami már készülőben van, de a jövőben fog megjelenni. Itt kommunikálhatod azt, hogy ha megadod az e-mail címedet és feliratkozol hírlevelünkre, akkor értesíteni fogunk, amikor megkezdődik a regisztráció az eseményre vagy megkezdődik a vásárlási lehetőség erre a termékre.
41. Ingyenes belépő
Hogyha már van egy eseményed vagy egy rendezvényed, akkor ha feliratkozik a hírleveledre exkluzív módon, ingyen be tud lépni erre a rendezvényre. Az ingyenes belépő jól alkalmazható például konditermeknél, uszodáknál, úgy hogy az e-mail címéért cserébe egy hétig ingyenesen beléphet. De bármilyen szolgáltatásnál, vállalkozásánál jól alkalmazható, ahol alap esetben belépődíjat kell fizetni (múzeum, kiállítás, tárlat, piac stb).
42. Ingyenes termékminta
Az ingyenes termékminta is jó csali (lead magnet), hiszen mielőtt még vásárolna, nyilván nagyon sokszor az a kérdés, hogy ez vagy az a termék neki beválik-e vagy sem. Működik-e nála vagy sem. Ezt ki tudod küszöbölni azzal, hogy elküldesz neki mondjuk egy termékmintát, amit ki tud próbálni, meg tud tapasztalni és ha jó a terméked, látja, hogy működik, valóban megoldást kínál az ő problémájára vagy vágyat kelt benne, akkor megveszi a nagyobb, rendes adagot. Ez az offline varázsa. Meg tudja szagolni, érinteni, meg tudja nézni közelről és így sokkal nagyobb lesz a kötődés és sokkal előbb tud döntést hozni.
Egyik ügyfelem például WPC burkolatokkal foglalkozik, és őnála is épp most tervezgetjük, hogy a termékmintákat feliratkozásért cserébe küldjük.
43. Nyereményjáték, sorsolás
Ebben az esetben fontos, hogy a nyeremény kapcsolódjon valamilyen formában az iparágadhoz, vállalkozásodhoz.
Máskülönben olyan emberek is feliratkoznak a hírlevél listádra, akik nem a te célközönséged, azzal pedig csak feleslegesen növelik a listád, így a hírlevél szoftver több pénzbe kerül, a konverziók irrelevánsak lesznek.
44. Eseményvideó, esemény leírás
Csaliként használhatod egy eseményed vagy egy videód vagy annak leírását, ami azt mutatja be, hogy nézd meg, milyen jó volt ez az esemény, hogyan szórakozott a közönség, vagy milyen programok voltak. Ez ugye megint csak bizalom építésként is szolgál. Így a következő eseményre szívesebben el fog majd menni, hiszen azt látja, hogy hú, akkor ez tényleg milyen jó volt, milyen szuper programok, milyen érdekességek voltak.
45. Élő közvetítés elérhetősége
Csaliként tudod használni az élő videód közvetítésének lehetőségét, elérhetőségét. Tehát a csali az, hogy ezt az élő videót nem akárkinek osztod meg, hanem egy zárt felületen, egy olyan részen, ahova csak az tud belépni, akinek a hírleveledben ezt a speciális linket elküldted. Egyszerűen megoldható ez egy Facebook csoporttal például, vagy bármilyen zárt felületen.
46. Árlista
Csali (lead magnet) lehet az árlistád is, ami nincs kint publikusan a weboldaladon, de akit tényleg komolyan érdekel a dolog, az még az e-mail címét is hajlandó megadni érte cserébe. Ez igazából nem egy nagy dolog az ő részéről, te viszont kapsz egyfajta biztosítékot, hogy komolyabb érdeklődők lesznek, akik látják egyáltalán az árlistádat, és ezzel egyfajta exkluzívitást adsz annak, hogy nem láthatja bárki a weboldaladon, hanem csak akit komolyan érdekel a dolog.
47. (Online) katalógus
Szuper csali lehet az online katalógus, amiben mondjuk van néhány olyan terméked, ami nincs fenn a weboldaladon, hanem mondjuk csak azok kapják meg vagy egyáltalán ezeknek a termékeknek a létezéséről azok kapnak információt, akik megadják az e-mail címüket és feliratkoznak a listádra.
Az online katalógusba tehetsz be kedvezményeket és kuponokat is azoknak, akik feliratkoztak.
48. Termékbemutató videó, tanulmány
Csaliként (lead magnetként) használhatod a termékbemutató videóidat vagy tanulmányaid, amely bemutatja a terméked előnyeit, azt hogy ténylegesen hogyan működik a terméked, hogyan működik a te szolgáltatásod, hogyan juttatod el az ügyfeleidet, vásárlóidat A-ból B-be, milyen eszközöket, milyen módszereket használsz. Ez is egyfajta bizalomépítést szolgál és az érdeklődőid is jobban megismerhetik a termékeidet rendelés előtt.
49. Egy kisebb értékű termék
Tényleg egy tárgyi termékre gondolj, amit hogyha megadják az e-mail címüket, akkor azt kipostázod nekik. Itt megint csak az offline-nak a különlegessége az, ami bejön. Ezt a kisebb értékű terméket a webshopod vásárlóinak is felajánlhatod, ha feliratkoznak a hírlevél listádra. De felajánlhatod úgy, is hogy ha feliratkozik a hírlevél listádra, akkor a következő vásárlásánál automatikusan megkapja a rendeléséhez ezt a terméket.
50. Kóstoló
Étteremnél, kávézónál, élelmiszer webáruháznál nagyon jó csali (lead magnet) lehet egy termékkóstoló. Ez lehet a terméked mini kiszerelése vagy egy kisebb adagú étel, amelyet a hírlevél feliratkozóidnak futárral kiküldhetsz vagy átvehetik az éttermedben, kávézódban.
51. Élményvideó
Koncertnél, vagy élményt adó előadásnál (pl. bűvész, cirkuszi előadás, bábjáték) a hírlevél feliratkozóidnak megmutathatod egy korábbi előadás felvételét, azt, hogy milyen jól szórakozik a közönség, mennyire élvezi az előadásodat.
Egy ilyen videó önmagában is nagy élmény tud lenni.
52. Nyílt nap
Most ugyan nem aktuális, de ha elmúlik ez a járványos időszak, akkor rendkívül jó csali egy nyílt nap, amelynek keretében bemutatod hol, hogyan dolgozol, hogyan készülnek a termékeid, milyen eszközöket használsz a termékeid elkészítéséhez. Kutyakozmetikánál például megmutathatod, hogyan fürdeted meg a kutyust, hogyan ápolod a szőrét.
A jelenlegi helyzetben ezt akár videóra is veheted és videós formában vezetheted körbe az érdeklődőidet.
53. Kihívás
A következő csali tipp, az a kihívás, ami szerintem tényleg szuper.
A kihívásodtól függően naponta vagy hetente küldheted nekik e-mailben az újabb feladatokat – ehhez ugye fel kell iratkozniuk a hírlevél listádra. Esetleg emlékeztetőket is küldhetsz nekik arról, hogy mikor és milyen típusú lesz a következő feladat,
54. Használati utasítás
Ez lehet bármilyen technikai eszközhöz, (például mosógéphez vagy egy szoftverhez) tartozó útmutató, ami apró trükköket mutat meg. Hogyan, hova kell kattintani. Ez a használati utasítás leegyszerűsíti az ember életét. Mosógépnél például hogyan tudja egyszerűen kiemelni a mosópor adagoló rekeszt, hogy azt is tisztán tudja tartani, szoftvernél például milyen billentyűkombináció az, ami egy hosszú parancssort helyettesít, ilyesmi.
55. Elemzés / Audit
A következő csali ötlet az az elemzés vagy audit, amikor az iparágadon belül egy meglévő valamit elemzel ki, veszel górcső alá. Például én a Facebook csoportomban csináltam landing oldal auditokat ingyenesen. De ilyen lead magnet lehet az is, ha például lakberendezőként egy fotón lévő helyiséget kielemzel praktikussági, esztétikai szempontból vagy feng shui szakértőként energetikai szempontból. Edzőként elemezheted a kliensed életmódját, életvitelét is anonim módon.
56. Piackutatás
Itt ugye alapvetően 2x is kérnél, egyrészt e-mail címet, másrészt a véleményét, úgyhogy ezért cserébe érdemes valami nyereményt felajánlani. Az érdeklődő megadja az e-mail címét, te elküldöd neki a kérdéseket, illetve az űrlapot. Ő megadja a válaszait. Ezzel egyrészt nyertél egy e-mail címet a listádra, másrészt nagyon hasznos válaszokat kaptál a célcsoportoddal kapcsolatban. Fontos itt, hogy a célcsoportodat célozd meg ezzel a csalival. A felajánlott nyeremény lehet egy onkrét, fix dolog, de lehet sorsolásos nyeremény is, amikor a válaszadók közül sorsolod ki a nyertest.
Szívesen olvasnál még hasonlókról? Rendszeresen megjelenő hírleveleimben ilyen és egyéb, vállalkozással, online marketinggel, web-/landing oldal készítéssel kapcsolatos fontos tudnivalókat osztok meg. Ha szeretnéd kimaxolni a vállalkozásodban lévő potenciált, akkor iratkozz fel ezekre a hasznos levelekre!
Ne feledd, a csali (lead magnet) a hírlevél feliratkoztatás alapja, azonban a hatékony hírlevél feliratkoztatáshoz több dolgot is érdemes figyelembe venned. Ha szeretnél ezekről többet tudni, olvasd el a hírlevélről szóló korábbi blogbejegyzést vagy nézd meg a hírlevél feliratkoztatásról szóló videót a YouTube csatornámon.
Azonban nem áll meg az élet ott, hogy megszerezted az e-mail címét az illetőnek. Sőt, a java csak ezután jön. Amellett, hogy folyamatosan küldj neki hasznos és értékes tartalmat, mindenek előtt érdemes bemutatkoznod neki, és elmondanod, mire is számíthat tőled.
Ha kész vagy (ki)fejleszteni a csalidat, de jól jönne hozzá egy külső, szakértői segítsége, akkor vedd fel velem a kapcsolatot itt, és megbeszéljük a részleteket, hogy pontosan hogyan tudlak támogatni téged ebben!
Sikeres és produktív vállalkozást kívánok neked! 😉