7 rendkívül hasznos kosárérték növelő tipp

Kosárérték növelés a több vállalkozói profit érdekében

Szeretnél beletalálni a potenciális vásárlóid szívébe? És szeretnéd, hogy ők pedig minél több pénzzel találjanak bele a te kosaradba? Akkor ez a cikk most neked szól!

7 kosárérték növelő tippel készültem számodra, azaz megmutatom, hogy hogyan érd el azt, hogy egy vevő többet költsön nálad.

Ha jobban szeretned videós formában fogyasztani a tartalmakat, akkor ide kattintva ezt is megteheted:

7 szuper 🛒💵 kosárérték növelő tipp 💡 hogy többet költsön nálad a vásárló [BEVÉTEL-, PROFITNÖVELÉS]

Kosárérték jelentése: Mi is az a kosárérték?

A kosárérték lényegében azt jelenti, hogy 1 vevő átlagosan mennyi pénzt hagy nálad.

Példa: 

Van 3 vásárlód, akik különféle termékeket vásárolnak. Az egyik 1000 forintért, a másik 2000 forintért, a harmadik pedig 3000 forintért vásárol, ez összesen 6000 forint. Mivel 3 vásárlóról beszélünk, ezért a 6000-et el kell osztanunk 3-mal, és így jön ki az átlagos kosárérték, ami 2000 forint.

Miért fontos növelned a kosárértékedet?

Ha már egyszer megszenvedtél azzal, hogy a potenciális vásárló ténylegesen vásárló legyen és ténylegesen pénzt hagyjon nálad, akkor érdemes elérni azt, hogy minél több pénzt hagyjon nálad egy vásárlás alkalmával

Nem mindegy, hogy ha mondjuk elköltesz 100.000 forintot hirdetésekre, amiből lesz 10 vásárlód, akkor az a 10 vásárló 150.000 forintot hagy nálad, amiből 50.000 forint lesz a profitod, vagy pedig 200.000 forintot raknak le együttesen az asztalodra, és így 100.000 forint lesz a profitod, ami a duplája.

Milyen kosárérték növelő eszközök léteznek?

Léteznek bizonyos kosárértékhez kötött kedvezmények. Lássuk ezt a hármat: 

1. Kosárérték növelő: Szállítási kedvezmény

Ilyen például az, amikor azt mondod, hogy „Vásárolj legalább 20.000 Ft értékben, és az 1.890 Ft-os szállítási költséget elengedjük neked.”

Mi történik ebben az esetben pszichológiailag?

Mivel a vásárló lényegében egy ajándékot kap (a szállítást), ezért egyfajta „jobban jártam” jellegű győrtes érzés járja át. Úgy éli meg, hogy mennyire király üzletet csinált ezzel.

Egy kutatás azt mondja, hogy ilyen esetben célszerű úgy meghatározni ezt a vásárlási összeget, hogy megnézed, hogy most mennyi az átlag kosárértéked és annak a 30%-val növelt érték legyen a határ, aminél már ingyenes szállítást adsz. Tehát ha mondjuk az átlag kosárértéked 10.000 forint, akkor 13.000-ért már adhatsz ingyenes szállítást.

2. Kosárérték növelő: Azonnali kedvezmény

Ez lehet százalékos kedvemény. Például:

„Ha 20.000 forint értékben vásárolsz, akkor 10%-kal kevesebb lesz minden.”
Vagy fix összegű kedvezmény, pl.:
„Ha 20.000 forintért vásárolsz, akkor 1000 forintot elengedünk neked.”

Nyilván ügyesen meg kell határoznod, hogy mi az a kedvezmény, amit be tudsz vállalni azért, hogy összességében több profitod legyen.

3. Kosárérték növelő: Késleltetett kedvezmény

Példa:

„Ha 20.000 forint értékben vásárolsz, akkor adok egy 2000 forint értékű / 10%-os kupont, melyet a következő vásárlásnál fel tudsz használni.”

Az előnye az azonnali kedvezményhez képest az, hogy nem csak a kosárértéket tudod növelni vele, hanem még további vásárlásra is tudod buzdítani a felhasználót. A hátránya pedig az, hogy míg az azonnali kedvezménynél azonnali jutalmazás történik, addig itt egy késleltetett jutalmazásról beszélünk, így természetéből adódóan kevésbé szeretik az emberek.

A következőkben olyan tippeket mutatok, melyek már nem egy adott kosárértékhez kötik a kedvezményeket.

4. Kosárérték növelő: Ajándék

Ez lehet egy extra termék vagy extra szolgáltatás is. Tipikus ilyen a „2-t fizet, 3-at vihet” akció.

Ebben az esetben is meg kell nézned, hogy megéri-e. Csekkold le, hogy általában miket szoktak vásárolni az emberek, ezekből milyen bevételre számíthatsz, és mi az amit adhatsz mellé ajándékba.

Ha mondjuk 3-at fizet 4-et kap, vagy 4-et fizet 5-öt kap akciót hirdetsz, akkor az előny az, hogy sokkal kisebb mértékben kell valamit ingyen adnod, viszont mivel itt többet kell költenie ahhoz a vásárlónak, hogy ajándékot kapjon, ezért ezek kevésbé is működnek a „2-t fizet 3-at vihet” akcióhoz képest..

5. Kosárérték növelő: Csomagajánlat

Ahelyett, hogy azt mondod, adsz egy könyvet 5.000 forintért, mondd inkább azt, hogy adsz egy könyvet+munkafüzetet 7.000 forintért. Ezen túlmenően pedig csinálj egy csomagot, amiben van például könyv+munkafüzet+hangoskönyv+tanácsadás 15.000 forintért. Így mindenki a saját pénztárcájához és igényeihez mérten tud választani az ajánlatok közül.

Ha például nőknek árulsz smink és bőrápolási cuccokat, akkor összeállíthatsz egy komplett smink készletet, amit csomagként tudsz árulni.

Ha tisztítószerekkel foglalkozol, akkor csinálhatsz külön ablak tisztító, bútorápoló, csempére való, stb csomagokat. Vagy csomagba rakhatod azt is, ami rendszeresen, havi szinten el szokott fogyni, így azt havi szinten meg tudják vásárolni az emberek. (Plusz tipp:Ebből még akár egy előfizetéses rendszert is kialakíthatsz)

A csomagajánlatnak az a lényege, hogyha ezeket külön-külön vásárolná meg a vevőd, akkor többe kerülnének, több pénzt hagyna nálad, így itt is meg kell vizsgálnod, hogy megéri-e neked. Alapvetően egyébként meg szokta érni, mert ha nincsen csomagajánlatod, akkor valószínűleg a másik 2-3 terméket nem fogják megvenni, így azonban összességében több pénzt adnak neked.

Az eddigi kosárérték növelő tippet mind olyanok voltak, melyek valamilyen fajta áldozattal jártak. Az ingyenes szállításnál a szállítási költség téged terhel, a kedvezményeknél kevesebbet fizet a vásárló, az ajándékoknál, kuponoknál is áldozatot kell hoznod. De most mutatok olyan kosárérték növelő tippeket, melyeknél nincs szükséged ilyesmi áldozatra.

6. Kosárérték növelő: Upsell

Szó szerint azt jelenti, hogy felülértékesítés, de mivel ez elég bénán hangzik, maradjunk inkább az upsell-nél. 

A lényege az, hogy az eredeti vásárlás mellé adsz valami olyat, amivel kiegészíted, felturbózod a vásárlást, vagy akár helyette adsz egy nagyobb csomagot.

Példák:

Egy könyv esetén a megrendelő oldalon – miután a potenciális vásárló már eldöntötte, hogy vásárolni akar, illetve a terméket a kosárba rakta – ajánld fel a könyv+konzultáció csomagot féláron.

Ha van egy havi előfizetésed, és a vásárlód már azon van, hogy biztosan előfizet, a következő oldalon mutass neki egy éves előfizetést, ahol pl. 20% kedvezményt kaphat.

Ha social media tartalomkezelést adsz el, akkor mellé upsell-ben adhatod a hirdetéskezelést is. 

Hol tudsz upsellt elhelyezni?

Egyrészt a megrendelő oldalon egy úgynevezett pipálos upsell-ben, ami azt jelenti, hogy van egy kis checkbox, ahol nagyon-nagyon röviden bemutatod a terméket/szolgáltatást és feltünteted az árat. Ezt még azelőtt tudja bepipálni a vásárló, mielőtt leadja a megrendelést. Ennek nem feltétlenül kell kedvezményt tartalmaznia, lehet egy teljes árú termék is.

Másrészt a megrendelés után is tudsz upsell-ezni. Ha van egy kisebb értékű termék, amit már megvásárolt a vevő, akkor a következő oldalon egy nagyobb értékű terméket tudsz felajánlani számára.

7. Kosárérték növelő: Cross-sell

Kereszt értékesítésként fordítjuk és azt jelenti, hogy az eredeti termékhez kapcsolódó, ahhoz hasznos kiegészítő terméket ajánlasz a vevőnek.

Példa:

Amikor bemész a cipőboltba, vásárolsz egy cipőt, akkor a pénztáros 90%-ban megkérdezi tőled, hogy kérsz-e hozzá cipőpasztát, talpbetétet, stb. Ez egy tipikus cross-sell taktika.

Hol tudsz cross-sellt alkalmazni?

Egyrész ugyanúgy a vásárláskor, akár egy pipálós check box-ban, akár az oldal alján egy „Rakd még hozzá ezt is” ajánlattal.

Akkor is használhatod ha a vásárló már berakott egy adott terméket a kosarába. Ilyenkor pop up-ban előjöhet egy üzenet, hogy valamit vegyen még hozzá. 1 vagy maximum 2 dolgot érdemes hozzá felajánlani. A pop up-ot csak akkor javaslom, ha abban a pillanatban jelenik meg, amikor belerakta a kosarába és tényleg a termékkel összhangban lévő cuccról beszélünk.

Különbség az upsell és a cross-sell között:

Az upsell lehet egy adott terméknek a felturbózása és kiegészítése egyéb termékekkel és egy teljesen más, nagyobb termék.
A cross-sell pedig kifejezetten az adott termékhez kapcsolódó egyéb másik termékről vagy termékekről szól.

Szívesen olvasnál még hasonlókról? Rendszeresen megjelenő hírleveleimben ilyen és egyéb, vállalkozással, online marketinggel, web-/landing oldal készítéssel kapcsolatos fontos tudnivalókat osztok meg. Ha szeretnéd kimaxolni a vállalkozásodban lévő potenciált, akkor iratkozz fel ezekre a hasznos levelekre!

ProduktON! hírlevél feliratkozás

Végszó

Remélem, hogy sok hasznos infót tudtál kivenni ebből a kosárérték növelő posztból és minél többet alkalmazol is majd. Nézd meg, hogy mi az ami beépíthető ezek közül a te vállalkozásodba. Ezek nem olyan dolgok, amiket hetekig-hónapokig kell csinálni, általában pár óra alatt megvannak. Nagyon gyorsan elvégezhető feladatok, és mégis brutál módon meg tudják dobni a bevételedet. Szóval a te érdekedben írom, hogy tényleg csináld meg azt, amit be tudsz építeni te is.

Mélyebben érdekel a téma és/vagy szeretnél másokkal is beszélgetni erről, vagy kérdésed van hozzá? Akkor lépj be a ProduktON! közösségbe, ahol hozzád hasonló magyar kisvállalkozókkal beszélgethetsz, és ingyenesen kérdezhetsz tőlem weboldalas, marketinges szakmai témákban.

Jól jönne egy szakértői támogatás a kosárérték növelő módszereid kidolgozásához és a vállalkozásod eredményességének felturbózásához? Akkor vedd fel velem a kapcsolatot itt, és megbeszéljük a részleteket, hogy pontosan hogyan tudlak támogatni téged ebben!

Sikeres és produktív vállalkozást kívánok neked!

Ha hasznosnak találtad a cikket, oszd meg ismerőseiddel, akikek szintén hasznos lehet:

Facebook
LinkedIn
Pinterest
Küldés e-mailben
Nyomtatás

Kövess be!

Ha szeretnél értesülni hasonló cikkekről, vagy szívesen tanulnál rövidebb tartalmakból, akkor kövess az alábbi felületeken:

A szerzőről:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Instagramon rengeteg értékes, vállalkozásfej­lesztő posztot találsz. A sztorikon keresztül pedig betekintést nyerhetsz magánéletembe.
Kövess be: @produkton.melinda

TikTokon max. 1-2 perces videókon keresztül sajátíthatod el a weblap készítés és online marketing csínját-bínját.
Kövess be: @produkton.melinda

YouTube-on 20-40 perces videókban részletesebben is megismerhetsz egy-egy konkrét témakört.
Iratkozz fel csatornámra: ProduktON!

Akkor csak kattint ITT a [Kedvelés] gombra!

 

YouTube-on 20-40 perces videókban részletesebben is megismerhetsz egy-egy konkrét témakört.
Iratkozz fel csatornámra: ProduktON!

Ha hasznosnak találtad a cikket, oszd meg ismerőseiddel, akikek szintén hasznos lehet:

Facebook
LinkedIn
E-mail

Ezek is érdekelhetnek:

50%

Mindjárt kész vagy! Félúton jársz.

Kérlek, add meg, hova küldhetem a valódi pénztermelő honlapok elengedhetetlenül szükséges pontjait, és máris postázom Neked virtuálisan :)

A gombra kattintva tudomásul veszed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.

Szuper döntés!

Kérlek, add meg, milyen e-mail címre küldhetem el neked a vevőmágnes csali 9 pontos csekklistáját!

A jelentkezéssel elfogadod az Adatkezelési tájékoztatót.