Ugye milyen bosszantó az, amikor van egy szuper terméked vagy szolgáltatásod de a vásárlásaid mégsem mennek úgy ahogy szeretnéd? Sajnos ez előfordul néha. A mai cikkben megmutatom neked, hogy mi az az 5+1 pont ami miatt nem vásárolnak tőled az emberek.
Ha jobb’ szeretnéd videós formában fogyasztani a tartalmakat, akkor itt találod videós formátumban azt, ami a cikkben is le van írva:
1. Ok, amiért nem vásárolnak tőled: nem tagjai a célközönségednek
Tehát az a termék vagy szolgáltatás amit nyújtasz, nem hasznos számukra, nem érdekli őket, nem tudod jobbá tenni az életüket vele. Az ilyen emberekkel nem kell foglalkoznod, őket egész egyszerűen engedd el.
2. Ok, amiért nem vásárolnak tőled: nincs rá pénzük
Ez a legritkábban előforduló eset, és legtöbbször valójában csak kifogás, nem valódi indok áll mögötte.
Ha valakinek jobbá tudod tenni az életét a termékeddel, de TÉNYLEG nincs rá pénze (és ez nem csak kifogás), akkor sok mindent nem tudsz tenni. Esetleg részletfizetést tudsz még felajánlani neki.
Ez alól egy kivétel van. Ha olyan a terméked/szolgáltatásod, hogy az közvetlen vagy közvetett módon extra pénzt tud neki hozni. Ilyen esetben érd el, hogy vásároljon tőled, hiszen valójában több pénze lesz így, ezáltal segítesz neki.
De hogyan tud ő általad több pénzt keresni?
- marketing kivitelezéssel (ahol a marketing folyamatai pénzt termelnek neki)
- tanácsadással, coachinggal (marketing, időgazdálkodás, hatékonyság, szervezettség, harmonikusabb élet)
- ha több időt tudsz neki felszabadítani, ezáltal pedig ő több időt tud pénzkeresésre fordítani
- harmonikusabbá teszed az életét
- szervezetebbé teszed az életét
Ez mind-mind segít, hogy a vásárlód produktívabb legyen, több időt tudjon pénz szerzéssel tölteni, illetve maguk a folyamatai hatékonyabbak legyenek, és ennek révén termeljen több pénzt.. Ezekben az esetekben érdemes valójábanmeggyőznöd őt, hogy vásároljon tőled.
3. Ok, amiért nem vásárolnak tőled: nem elég jó az ajánlatod
Ha a célcsoportod tagja, pénze is van rá, de mégsem vásárol akkor az azért van mert nem elég jó az ajánlatod.
Van másik száz vállalkozó aki ugyanarra a problémára ad megoldást, mint te. Miért válasszon téged? Muszáj megkülönböztetned magad! mondd el, hogy miért vagy jobb mint a többiek.
Ebben a cikkben leírtam neked lépésről lépésre, hogy, hogyan tudsz visszautasíthatatlan ajánlatot készíteni:
4. Ok, amiért nem vásárolnak tőled az emberek: nem hisznek neked
Ahhoz, hogy a fenti állítás megváltozzon, bizalmat kell építened. Szóval
- mutatkozz be,
- mesélj magadról,
- mondd el miért és mióta csinálod a vállalkozásod,
- mutasd be, hogy hány ügyfeled van, milyen az ügyfélelégedettségi arányod, stb.
Ez mind-mind segít abban, hogy növeld a bizalmat az irányodba.
Ha voltak PR vagy média megjelenéseid, azokat is kommunikáld.
Ezeket kommunikáld a social média felületeiden, landing oldaladon, e-mailben, bárhol ahol elérheted a célközönséged.
5. Ok, amiért nem vásárolnak tőled: nem tudják elhinni, hogy ez nekik is működik
Ezt a legnehezebb kiküszöbölni, de nem lehetetlen.
Érdemes folyamatosan gyűjtened a vásárlóidtól hallott kifogásokat, mint például:
- ez miért nem jó neki
- ő miért más mint a többiek
- mitől fél
Majd pedig kezeld ezeket a kifogásokat és kommunikáld mindenhol.
Ha még jobban szeretnéd kimaxolni, akkor gyűjts sikersztorikat. Oszd meg mindenkivel, hogy hogyan jutott el az egyik ügyfeled A pontból B pontba a segítségeddel. Akkor a legütősebbek ezek az ügyfélsztorik ha tényleg egy nehéz helyzetből sikerült egy óriási növekedést összehozni.
+1. Ok, amiért nem vásárolnak tőled: nem megfelelő az üzenet
Nagyon fontos, hogy a landing oldalon és a hirdetési szövegben jól kommunikáld a fent említetteket. Ha nem jó üzenetet kommunikálsz az azt jelenti, hogy nem ismered eléggé a célcsoportodat.
Ahhoz hogy ezt kiküszöböld, muszáj folyamatosan piacot kutatnod, kérdezgetni a követőidet, vásárlóidat.
Kérdezd őket hírlevelekben, posztokban, bárhol, ahol kommunikálni tudsz velük!
Kérdezd meg tőlük, hogy mire van szükségük, mik a félelmeik, a kifogásaik, stb.
Erről készült korábban egy blog cikk és videó is.
A piackutatás cikket ide kattintva tudod elolvasni, a videót pedig rögtön itt meg tudod nézni:
Szívesen olvasnál még hasonlókról? Rendszeresen megjelenő hírleveleimben ilyen és egyéb, vállalkozással, online marketinggel, web-/landing oldal készítéssel kapcsolatos fontos tudnivalókat osztok meg. Ha szeretnéd kimaxolni a vállalkozásodban lévő potenciált, akkor iratkozz fel ezekre a hasznos levelekre!
Zárás
Menj végig a fent említett pontokon és tedd helyre amit kell, utána pedig élvezd, hogy pörögnek a vásárlások!
Remélem, hogy tudtam értékes és hasznos tartalmat adni a számodra, és a fentebb olvasottakat te is kamatoztatni tudod majd!
Ha mélyebben érdekel a téma, szeretnél másokkal is beszélgetni erről, vagy kérdésed van hozzá, akkor lépj be a ProduktON! közösség Facebook csoportjába, ahol hozzád hasonló magyar kisvállalkozókkal beszélgethetsz, és ingyenesen kérdezhetsz tőlem weboldalas, marketinges szakmai témákban.
Ha szükséged lenne külső, szakértői támogatásra, hogy fellendítsük az eladásaid számát, akkor vedd fel velem a kapcsolatot az alábbi űrlapon, és megbeszéljük a részleteket, hogy pontosan hogyan tudlak támogatni téged ebben!