Piackutatás: Hogyan ismerheted meg, mit akar a piac?

Szerző: | 2020. 12. 01. | Marketing

Piackutatás: Hogyan ismerheted meg, mit akar a piac?

Szerző: | 2020. 12. 01. | Marketing

Ma egy igen érdekes témát hoztam, ami nem más, mint a piackutatás. Ennek egy kis szegmensét, különböző piackutatási eszközöket, módszereket fogok megmutatni neked.

Egy sikeres vállalkozáshoz és a vállalkozás fejlődéséhez is szükséges a piackutatás. Fontos, hogy megismerd mi van a vevőd fejében, mire vágyik, milyen termékkel, szolgáltatással tudnád most, vagy bármikor a legjobban szolgálni őt. Hiszen leginkább olyan termékeket, szolgáltatásokat tudsz értékesíteni, azokat vásárolják meg az emberek, amelyekre igény van.

Hogyha inkább videós formában szeretnéd látni a cikket, akkor itt van hozzá a videó:

Hogyan ismerheted meg, mit akar a piac?

A) Ha már van vállalkozásod, és vannak ügyfeleid, követőid, hírlevél listád…

… és rendszeresen kommunikáltál is ez idáig, akkor alapvetően nyerő helyzetben vagy, hiszen ők már elköteleződtek feléd. Tőlük számíthatsz a legtöbb segítségre. Nézzük, hogyan:

1. Ügyfeleid, akiknek meg van az email címre, telefonszáma

Egy emailben sokkal hatékonyabban fogod tudni felkérni őket egy komplett kérdőív kitöltésére, mint social médián.

A kérdőív kitöltetésére többféle lehetőséged is van.

Az egyik, hogy egész egyszerűen egy e-mailt írsz és megkéred, hogy válaszoljanak erre az e-mailre.

Ennek egy kicsit profibb megoldása az, ha már előre készítesz egy űrlapot, egy kérdőívet és ennek a linkjét írod be ebbe az e-mailbe. Ilyen űrlapokat nagyon egyszerűen meg tudsz csinálni például Google Forms-szal.

Ha beírod a Google-ba, hogy Google Űrlap, vagy google form, akkor biztos, hogy meg fogod találni. Ezzel egyébként tényleg tök jópofa kérdőíveket lehet készíteni. Ami fontos kérdőívezésnél, hogy maximum 5-6 kérdést tegyél csak fel benne. Ha nagyon nem bírsz magaddal, akkor is maximum tíznél állj meg, mert egyszerűen nem fogják megválaszolni az emberek. Főleg, ha egyszerre látják az összes kérdést. Azt fogják gondolni, hogy ez nagyon sok kérdés, rengeteg idő és bezárják az oldalt.

Igazából egy oldalon is maximum három kérdést érdemes feltenni. Az 5-6 (esetleg több) kérdést tagold szét 2-3-4 oldalra, mert ezáltal egy-egy oldal esetében egy kis mikro elköteleződést tud tenni az illető. Először így ugye csak három kérdés lát. Hm, ez nem olyan sok, megválaszolom- gondolja és megválaszolja, majd rányom a következő gombra. Nahát van még három. Na, ha már hármat megválaszoltam, ez a három is belefér- gondolja. És akkor van mondjuk még két kérdés. Na jó, ezen a kettőn már tényleg nem múlik – gondolja magában. De hogyha egyben látja mondjuk ezt a 8 kérdést, akkor sokkal hamarabb be fogja zárni az oldalt és nem fogja megválaszolni a kérdéseket.

A kérdőívekben többféle kérdésfajtát használj.

A kérdőívben mindenféleképpen legyenek feleletválasztós kérdések, tehát amikor vagy pipálgatni tud egy vagy több lehetőséget, vagy úgynevezett rádiógombokkal, „pöttyözős” megoldással tud kiválasztani egy választ.

Ezt a fajta kérdést szeretik az emberek, fogékonyak rájuk, gyorsan meg tudják válaszolni.

Természetesen érdemes belerakni kifejtős kérdést is. Ezek az úgynevezett „szabad szavas” kérdések, amikor ő maga eldönti, hogy mit szeretne erre írni.

Érdemes lehet azzal is próbálkozni, hogy ugyanazt a kérdést lényegében két különböző módon teszed fel, és az egyik esetben feleletválasztós ez a válaszlehetőség, a másik esetben pedig kifejtős.

Ha mondjuk először a feleletválasztós, majd utána a kifejtős kérdést teszed fel, akkor először, amikor a feleletválasztóst megválaszolja már kap egy iránymutatást a válaszlehetőségek alapján is. Amikor pedig elérkezik a kifejtős kérdéshez, akkor már van benne egyfajta kép, hogy na akkor ide mit lehet, vagy mit érdemes írni.

Amennyiben pedig nem válaszolja meg a kifejtős kérdést, akkor is van már egy egyszerűbb válaszod a feleletválasztós kérdésnek köszönhetően.

Tedd fel bátran a klasszikus kérdést is, hogy mi most a legnagyobb elakadásod a témában?

A piackutatás során kutass arra is, amihez most a leginkább szükséged van információra. Pl. a jelen helyzetben, hogyan tudnád leginkább szolgálni őket.

Ha pedig mondjuk megvan a telefonszámunk a vásárlóidnak telefonon is megkeresheted őket. Lehet az, hogy leegyeztettek előre egy megbeszélt időpontot. Ennek köszönhetően egészen biztosan nem fogod őt alkalmatlan időben zavarni. Természetesen lehet úgy is, hogy egész egyszerűen fölhívod. Ilyenkor mindenféleképpen kérdezd meg, hogy alkalmas időben hívod-e, mondd el, hogy ki vagy, miért keresed, mert nem feltétlenül van neki elmentve a telefonszámod.

Itt is kommunikáld, hogy ez az ő érdeke és az ő válaszainak köszönhetően fogod tudni olyan irányba fejleszteni a szolgáltatásod, terméked, ami az ő érdekeit szolgálja. Mondd el, hogy körülbelül mennyi időt fog igénybe venni a beszélgetés. Maximum öt perc legyen és maximum 3-5 kérdés, annál több semmiféleképp. Máskülönben, hogyha nagyon elnyúlik ez a telefonos beszélgetés, akkor az már negatív hatással lenne az emberekre. Senki nem szereti ilyen kérdőívekkel, meg hasonlókkal elrontani az idejét.

Tehát fogd rövidre és kevés kérdés legyen és bármelyik megoldást is választod, a végén mindenféleképpen köszönd meg neki a rád szánt idejét és a segítségét.

2. A hírlevél listád tagjai

A hírlevéllistád tagjai nem feltétlenül a vásárlóid, de a hírlevéllistádra feliratkoztak, érdeklik őket a vállalkozásoddal kapcsolatos dolgok.

A hírlevéllistád tagjai azok, akik a vásárlóid után a legnagyobb elköteleződést tették, így a piackutatásban is tudnak segíteni.

Itt igazából ugyanazt tudod tenni, mint a vásárlók esetében.

Nyilván, hogyha telefonszámunk nincsen meg, akkor őket nem fogod tudni fölhívni. De egyébként őket is érdemes, hogyha valami miatt adtak meg telefonszámot.

De az e-mail címünk az biztosan megvan, hiszen ott vannak a hírlevéllistádon.

A hírlevéllistád feliratkozóit is megkeresheted ugyanúgy, mint a vásárlóidat. Sima, egyszerű emailben, profibb módon (akár a Google Forms segítségével) összeállított kérdőívvel. Itt is érvényes, hogy kommunikáld nekik azt, hogy ez az ő érdekükben történik. A kérdőívben ne legyen túl sok kérdés. A kérdésforma legyen változatos, legyen feleletválasztós és kifejtős is. És mindenféleképpen köszönd meg nekik az idejüket és a segítségüket.

3. Facebook csoport

A következő lehetőség a piackutatásra – ahol tudsz még kutakodni – az a Facebook csoportod, ami egy nagyon jó felület. Hogyha kiépítettél már egy közösséget, rendszeres a kommunikáció a csoportodban, akkor ez tök jól tud működni.

A Facebook csoportban célszerű egy posztban egy kérdést feltenni.

Ha elég rövid a kérdés, akkor állíts be neki hátteret, így figyelemfelkeltőbb lesz. Amikor elkezdesz írni egy bejegyzést, akkor bal oldalon, alul van egy ilyen kis képszerű ikon, ha rákattintasz, akkor rengeteg háttér közül tudsz választani. Ezzel kiemeled a szöveget, ami sokkal látványosabb, sokkal figyelemfelkeltőbb lesz, és ezáltal valószínűleg jobban is fognak majd rá válaszolni.

Csinálhatsz teljesen egyedi grafikás képet, például hogy egy képre ráírod Photoshoppal vagy Campbellel, vagy amilyen képszerkesztőt te használsz, a kérdésedet és megírod, hogy kommentben jöhetnek a hozzászólások és a válaszok,

A kérdésedhez használhatod egyszerűen a szavazás opciót is, ami szintén tök jól tud működni. Érdemes beállítanod azt, – illetve az az alapértelmezett beállítás, szóval ne kapcsold ki-, hogy a tagok is tudjanak hozzáadni plusz válaszlehetőségeket. Könnyen lehet, hogy ők javasolnak olyan opciókat, ami a te fejedben abszolút nem fordult volna meg, és a többség lehet, hogy pont arra fog szavazni. A szavazásnál beállíthatod aazt is,hogy egyszerre csak egy vagy több válaszlehetőséget jelölhessenek be. Ezt te magad válaszd ki, hogy esetedben mi a célszerű.

4. Facebook oldal

A Facebook oldal a következő felület, ami még alkalmas lehet piackutatásra. Itt igazából ugyanazokat tudod megtenni, mint a csoport esetében. Jellemzően kevésbé hatékony, valószínűleg kevésbé is fognak reagálni az emberek. Kivéve, ha a Facebook oldaladon egy nagyon jó kommunikatív, interaktív közösséget sikerült kialakítanod.

Egy csoportban azért sokkal közvetlenebb az emberek, sokkal segítőkészebbek, sokkal szorosabb a kapcsolat veled és ezáltal általában jobban segítenek ilyen kérdésekben is, mint egy Facebook oldalon. Egy próbát ez is megér.

A kérdésed itt is kiemelheted egy háttérrel, itt is csinálhatsz egyedi grafikás szöveges képet, és itt is létrehozhatsz szavazásokat.

A plusz ebben, hogy a Facebook posztodat meg is hirdetheted, ha szeretnéd. Ez már természetesen pénzbe kerül, azonban így tényleg nagyon sok emberhez tudod eljuttatni a kérdésed vagy a szavazást.

5. Instagram sztori matricák

A következő felület, ami igazán hasznos tud lenni, azok az Instagram sztorik. Van az Instagramban három olyan matrica, ami tök jó nagyon egyszerű kérdésekre, nagyon egyszerű kis piackutatásokra. Egy-egy kérdést lehet megválaszoltatni vele.

Az Instagram három matricája; szavazás, kérdések és kérdéssor matrica is jól használható piackutatásra.

A szavazás esetében kettő választási lehetősége van az embernek. Felteszel egy kérdést és igen vagy nem választ lehet erre adni. Ezeket egyedi válaszként átírhatod, tehát nem feltétlenül kell az igent, meg a nemet használnod, de nagyon rövid válaszlehetőséget tudsz csak megadni.

Amikor pedig a kérdések matricát használod, akkor azt alapvetően úgy mutatja az Instagram, hogy kérdez tőlem valamit, vagy valami hasonló szöveg van rajta. Tehát mintha az lenne a célja, hogy a rajongóid, követőid kérdezzenek tőled. Viszont ezt meg is fordíthatod. Egész egyszerűen a kérdések matrica leírásába odaírhatod a kérdésed a követőidnek. Például, hogy mondjuk mi most a legnagyobb elakadásod ezzel és ezzel kapcsolatban, vagy melyik a kedvenc terméked nálam, vagy bármit, amire kíváncsi vagy és akkor ezekre majd érkeznek válaszok a matricákon keresztül.

A harmadik matrica pedig a kérdéssor, ahol minimum kettő és maximum négy válaszlehetőséget adhatsz meg. Ez a kérdéssor feleletválasztós kérdésnek tök jó. Eredetileg ez kvíz matrica, tehát van egy helyes válasz, amit meg kell jelölnöd, de ettől függetlenül használhatod feleletválasztós kérdésnek is.

A sztorik elérése az Instagramon nagyon jó szokott lenni a sima posztokhoz képest, ezért ezek a matricák csak ilyen egyszerűbb kérdésekre jók, de azokra tök jók, tényleg.

B) Ha még nincs vállalkozásod, vagy nincsenek ügyfeleid, követőid, hírlevél listád

Eddig arról beszéltünk, hogy ha már van követő bázisod, van hírlevél listád, vannak ügyfeleid, akkor miket tudsz tenni. Vannak azonban olyan esetek is, hogy ezek közül még egyik sincs, csoportod sincs, semmid nincs, mégis szükséged lenne piackutatásra. Vagy esetleg van, de még nagyon-nagyon kicsi, nagyon kevés, még az elején jársz.

Nézzük, hogy ebben az esetben mit tudsz csinálni.

Természetesen ezeket az eszközöket azok is használhatják, akiknek már van egy jól felépített vállalkozásuk, egy jól felépített követő táboruk, hírlevéllistájuk.

1. Ismerősök

Az egyik lehetőséged az nagyon egyszerű.

Fogd magad és kérdezd körbe azokat az ismerőseidet, akik beletartoznak a célközönségedbe.

Fontos, hogy azokat kérdezd meg akik akár potenciális vásárlóid is lehetnek. Nem feltétlenül az anyukád meg a tesód lesz ez, és nem is feltétlenül a legközelebbi környezetedből. Görgesd végig a Facebook ismerősi listádat, hátha találsz olyan embert, aki tényleg lehet, hogy potenciális vásárlót lehetne, de tökre megfeledkeztél róla.

Facebook Messenger chat-en tudsz velük beszélgetni, vagy ha közelebbi ismerős, akkor fel tudod őket hívni telefonon.

Mivel ővelük tényleg közeli kapcsolatban állsz, sokkal könnyebben és sokkal szívesebben fognak segíteni neked.

Nagyon fontos, hogy azokat az ismerőseidet kérdezd meg, akik beletartoznak a célközönségedbe, akik potenciális vásárlóid lehetnek, mert különben, ha olyan ismerősöket kérdezel meg, akik nem tartoznak ebbe bele, akkor fals, nem releváns válaszokat kaphatsz.

2. Csoport létrehozása most

A következő hely, ahol tudsz kérdezni az egy csoport, amit nagyon könnyedén létre lehet hozni és el lehet indítani. Az ismerősi körödben azokat az embereket, akik beletartoznak a célközönségedbe hívd meg a csoportba. Kérd meg őket, hogy hívják meg ők is azokat az ismerőseiket, akiknek érdekes lehet ez a téma.

Nyilván a csoportot a vállalkozásod, az iparágad témájával kapcsolatosan, relevánsan hozd létre.

Szánj rá egy pici időt és kezdd el építeni a csoportodat.

A saját csoportban tényleg sokkal közvetlenebb, sokkal segítőkészebb közegre tudsz bukkanni. A csoportba egy poszt, egy kérdés, emeld ki háttérrel, vagy csinálj egyedi grafikát, vagy hoz létre szavazásokat. Tehát innentől kezdve ugyanúgy működik igazából minden.

3. Kérdezz más csoportokban

Lépj be a témáddal kapcsolatos csoportokba és először is nézz körül, hogy ott mikről beszélgetnek az emberek, milyen problémáik vannak, mivel kapcsolatosan keresnek megoldást, milyen témák érdeklik őket és azon túl, hogy olvasgathatsz, azon túl posztolhatsz is, tehát ott is nyugodtan tegyél fel egy-egy kérdést. Itt tényleg nagyon fontos, hogy egy posztban ne legyen sok kérdés, egyszerűsíts minél inkább, és maradj visszafogott, hiszen ez nem a saját felületed, de piackutatásra tökéletes.

4. Olvass fórumokat, kérdezz rajtuk

Ha úgy érzed, hogy a piackutatásban egyik eddigi eszközzel se jutottál dűlőre, akkor érdemes megnézned a fórumokat. A Google-ba beírhatod, hogy fórum, illetve a saját iparágad, terméked, szolgáltatásod és annak kulcsszavait. Bár egyre kevésbé vagyunk jelen a fórumokon, azért még mindig lehet a fórumokon találni értékes, hasznos információkat. A fórumokon leginkább olvasni fogsz tudni. Nyilván kérdezhetsz is, és nyugodtan kérdezzél, viszont mivel egyre kevésbé vagyunk fent fórumokon, ezért nem biztos, hogy azonnal, vagy hogy egyáltalán kapsz választ. De ha nincs jobb eszköz, akkor ez is megér egy próbát.

5. 6 eszköz, amivel meg tudod nézni, hogy alapvetően mi érdekli a piacot + 1 egyéb eszköz.

Ezek már nem kérdezős, kérdőíves eszközök, technikák, de piackutatásra kiválóak, hiszen azt mutatják meg, hogy általánosságban mivel foglalkozik most a piac, mi érdekli most a piacot.

Az egyik eszköz, ez a Google Trends. Ezt úgy írják és úgy fogod megtalálni az interneten, hogyha beírod a böngészőbe, hogy trend shepard google.com, akkor hát látni fogsz egy szép és egyszerű felületet. Itt a szövegmezőbe beírod azt a témát, ami téged érdekel, hogy mennyire érdekli ez most a piacot.

A Google Trends a keresési trendeket mutatja meg neked.

Ahogy a neve is mutatja, ez a trendeket mutatja meg, tehát hogy adott téma iránt most és a múltban mennyire érdeklődtek az emberek, mennyire voltak rá keresések. Tehát beírod egy szövegmezőbe és ott rányomsz a keresés vagy mehet gombra, akkor ki fog rajzolódni egy grafikon. Egyrészt beállíthatod azt, hogy melyik országra szeretnél rákeresni, lehet világszerte, lehet országokra. Beállíthatod azt is, hogy milyen időtávban szeretnél keresni.

Be tudsz állítani további kifejezéseket is felül, ha például azt szeretnéd megnézni, hogy két téma közül melyik érdekli jobban az embereket, vagy hogyan alakult ezeknek a témáknak az érdeklődése. Látni fogod, hogy mivel érdemes inkább foglalkoznod. Tehát ha neked mondjuk van X szolgáltatásod, meg Y szolgáltatásod, vagy X terméked, meg Y terméked. És ezeket beírod (nem csak kettőt, többet is beírhatsz) látod, hogy melyik téma iránt mennyire érdeklődtek az emberek. Bal oldalon látni fogsz egy skálát, ami százig megy föl. Ezen a skálán nem konkrét értéket, hanem arányszámokat látsz.

Ez tényleg csak egy arányérték, hogy a múlthoz képest most mennyire, hogyan áll az adott téma iránti érdeklődés. Hogyha lejjebb görgetsz tudsz szűrni is országra, de akár megyékre is.

A következő Google eszköz, amit piackutatáshoz fel tudsz használni, tudsz benne kutakodni, hogy mi érdekli a piacot, az az úgynevezett Google Instant. Ez az az eszköz, amikor megnyitod a Google-t és elkezdesz bepötyögni egy szót. Ekkor láthatod, hogy kiad egy listát, amiben olyan kifejezések vannak, amelyek azzal a kifejezéssel kezdődnek, amit te oda elkezdtél beírni.

A Goggle Instant megmutatja neked, hogy melyek azok a kifejezések, amelyekre sokan kerestek.

Próbáld ki, hogy beírod azt, hogy hogyan. Nagyon sokszor tényleg nagyon vicces és érdekes kifejezések szoktak kijönni, hogy mire keresnek az emberek, mondjuk akár a hogyan csináljuk ezt vagy azt. Maradjunk a virágos példánál. Kezdd el beírni, hogy hogyan ültess… és akkor rögtön látni fogod, hogy melyik virág ültetése iránt érdeklődnek legjobban az emberek.

A következő Google eszköz az a Google kapcsolódó keresések. A Google kapcsolódó keresések akkor jelenik meg, ha rákeresel valamire, kiad egy listát, rákattintasz valamelyik oldalra és visszalépsz. Amikor visszalépsz, akkor látni fogod, hogy az az oldal alatt, amire te kattintottál, megjelenik egy lista, ez a kapcsolódó keresések. Az fogja megmutatni, hogy azok az emberek, akik rákerestek arra, amire te most rákerestél, azok az emberek még mi másra kerestek rá leginkább. Tehát mi érdekli még azokat az embereket, akiket ez az adott dolog is érdekel, amire te rákerestél.

A következő Google keresési eszköz, az az úgynevezett mások ezeket keresték még, ezt pedig, hogyha szintén rákeresel valamire, lejön a találati lista, akkor ezt az oldalnak a legalján fogod megtalálni. Ebben az esetben is 6-8 találatot, javaslatot fogsz kapni. Ez is hasonlóan működik, tehát azok az emberek, akik rákerestek arra, amire te most, azok mi másra kerestek még rá. Nagyon sokszor egyébként ez a két utóbbi lista merőben hasonló, de azért szoktak lenni néha eltérések is. Úgyhogy érdemes mind a kettőt megnézni.

A következő eszköz az pedig a Google Analytics.

A Google Analytics kiváló piackutatásra és különböző elemzésekre.

Nyilván ebben nagyon sok mindent meg lehetne nézni, például, hogy mi érdekli az embereket, milyen eszközről vannak, hol töltöttek legtöbb időt, mennyi időt töltöttek, milyen útvonalat jártak be az egész weboldaladon. Férfiak, nők, milyen megyéből stb. stb. Rengeteg mindent lehetne nézni. Most kifejezetten a piackutatáson belül is arra koncentrálva, hogy hogyan tudhatod meg, hogy mi érdekli a piacodat, a legcélszerűbb megnézni a Google Analytics-ben, hogy milyen blogcikkeidet vagy milyen oldalaidat, esetleg milyen értékesítési vagy szolgáltatási oldalaidat olvassák, látogatják leginkább az emberek.

Ehhez az Analytics-ben a viselkedés – webhely tartalom – minden oldal menüpontot kell megnézni. És ezen az oldalon igazából fogod látni, hogy hogyan alakult a látogatottsága az oldaladnak. Jobb középen alul, tehát lesz egy oldallista, és az oldallista tetején lévő sávban fogsz találni egy kereső mezőt, és hogyha oda beírod az adott blogcikknek az URL-jét, akkor konkrétan meg tudod nézni, hogy mondjuk azt mennyien keresték. Amennyiben nem külön blogoldalon működsz, hanem van egy weboldalad és azon belül van egy blog részed és mondjuk minden blog oldaladnak az URL-jében benne van mondjuk az, hogy blog, akkor hogyha beírod ebbe a keresőmezőbe azt, hogy blog, látni fogod az összes blogcikkedet. Mindemellett látni fogsz egy olyan oszlopot, hogy oldal megtekintések, és ez alapján látni fogod azt, hogy mely blogcikket nézték a legtöbben. Azonban nem csak a blogot, hanem az összes többi oldalt is érdemes azért nézegetni, hogy miket látogattak leginkább az emberek.

A következő eszközünk a Google Ads régi nevén Google Adwords.

A Google Adwords kereső hirdetéshez kapcsolódó eszköz, de a kulcsszó tervezője remekül használható piackutatásra.

A kereső hirdetésekre nyilván költeni kell ahhoz, hogy megjelenjenek a Google találati lista tetején, de hogyha nem költesz rá, akkor is tök jól tudod használni piackutatásra az Adwords kulcsszó tervezőjét. Ez pedig úgy működik, hogyha beregisztráltál egy ilyen Google-t fiókba, akkor majd a fiók tetején látni fogod. Lesz egy beállítások menüpont és ezen belül pedig látni fogsz egy olyat, hogy kulcsszó tervező. Ide 10 kulcsszót tudsz beírni egyszerre, és nyilván itt érdemes azokat a kulcsszavakat, amik rád a legrelevánsabbak, vagy amilyen témában szeretnél úgymond piackutatni. Ha beírtad a választott kulcsszavakat, akkor a keresésre rányomva ki fog adni neked a Google egy olyan listát, ami azt mutatja meg, hogy mire kerestek leginkább az emberek. Ezt alapvetően keresési mennyiség alapján fogja sorba rendezni. Egy csomó szempont alapján aztán sorba tudod rendezni. Első körben az általad beírt kulcsszavak lesznek felül, alatt pedig lesz egy lista az összes többiről, amire a legtöbbet kerestek.Ha hirdetsz az Ads-ben, akkor nagyon pontos adatokat fogsz látni arról, hogy átlagban hányan keresnek egy adott kifejezésre, tehát ebből azt is látod, hogy igazából mi az, ami leginkább érdekli a piacot egy adott területen belül.

Hogyha megnéztél egy ilyen listát, akkor beírhatsz másik 10 kulcsszót és indíthatsz egy új keresést. Kicsit más témában vagy kicsit más kifejezésekkel, és akkor máris egy más listát fog kiadni neked.

És végül egy legutolsó eszköz, az úgynevezett Hot Jar. A Hot Jar alapvetően egy weboldal analitikai eszköz, ami arra szolgál, hogy egyrészt hőtérképesen meg tudod tekinteni, hogy hogyan látják, vagy hogyan nézik meg az emberek a te weboldaladat. Egy színes, hőtérképes képet ad ki és láthatod rajta, hogy hányan görgetnek le az oldaladon, hova vitték a kurzort a legtöbben. Videófelvételt is tudsz vele készíteni, amelyen látod, hogy tényleg hogyan használják a látogatók a weboldaladat.

A Hot Jar alapvetően fizetős, de az ingyenes verziójában 3 ilyen hőtérképet tudsz készíteni és az ingyenes verzióban is is benne van egy olyan funkció, hogy az oldaladra egy pici box-ot tudsz elhelyezni. Ezt célszerű a weboldalad jobb alsó sarkába tenni. Ha erre rákattint a látogató egy kérdést tudsz neki feltenni. Péládul: mivel tudlak szolgálni vagy milyen téma érdekel téged, vagy hogyan tudnék fejleszteni a weboldalon vagy bármi hasonló. Tehát ezzel is meg tudod nézni, hogy mi az, ami érdekli az embereket, vagy felteheted a klasszikus kérdést: Mi a legnagyobb elakadásod most ebben a pillanatban az XY témával kapcsolatosan.

Cimkék: Marketing

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Csak kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instagramon is!

Ide a sztorikba ugyanis olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz.

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport

A csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked.

Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek.

A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂

Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!

Ez is érdekelhet:

Vásárlói útvonal – Hogyan csinálj vásárlót egy érdeklődőből?

Vásárlói útvonal – Hogyan csinálj vásárlót egy érdeklődőből?

Ismét egy izgalmas témát fogunk körül járni. Ez pedig nem más, mint a vásárlói útvonal. Szép angol kifejezéssel „buyers journey”. 67% Ez egy óriási szám! Igaz? Mit gondolsz, mi lehet ez a 67%? Ez azoknak a vásárlóknak az aránya, akik már azelőtt meghozták a vásárlási...

2020 évértékelő: Tanulságok, élmények, célok

2020 évértékelő: Tanulságok, élmények, célok

Elkészült a 2020-as, egyben legelső évértékelőm. Remélem, nem csak érdekes, szórakoztató, de tanulságos is lesz a számodra 🙂 Miért készítettem el ezt az évértékelőt? Soha nem csináltam még eddig, de rá kellett jönnöm, hogy évet értékelni király dolog, több okból...

Így adj el eredményesen nyomulás nélkül. [Igaz történet alapján]

Így adj el eredményesen nyomulás nélkül. [Igaz történet alapján]

Egy kicsit rendhagyó sztorit hoztam ma neked. Egy saját karácsonyi történetet, ami a nagy karácsonyi bevásárlásommal kapcsolatos. Egy nagyszerű történetet, nagyszerű marketing tanulságokkal. Hogyan adj el nyomulás nélkül, csupán pár perc alatt bizalom építéssel egy...