Garancia, ami több vevőt hoz neked veszteségek nélkül

Egy olyan varázseszközt mutatok most neked, melynek segítségével be tudod biztosítani azt, hogy a potenciális vásárlód valódi vásárlóvá váljon, még akkor is hogyha nem bízik benned még teljesen. Olyan garanciáról fogok írni, melyet úgy tudsz eszközölni, hogy egész biztosan nem ér közben veszteség. Ha ez a félelem tartott eddig vissza garanciavállalástól, akkor most segítek neked eloszlatni ezt a félelmet. 

Ha jobban szeretned videós formában fogyasztani a tartalmakat, akkor itt találod videósban azt, ami a cikkben is le van írva:

Miért jó, ha garanciát adsz?

Többször beszéltem már arról, hogy mennyire nagy jelentősége van a vásárlóvá válási folyamatban annak, hogy a potenciális vásárlód igazán bízzon benned. Tehát nagyon fontos, hogy bizalmat építs, és a vevőd elhiggye, hogy amit mondasz az igaz. Azaz, hogy a terméked tényleg jó, tényleg működik, és neki is működni fog. A bizalom elnyeréséhez viszont időre van szükség.

Mi van akkor ha nincs időd kivárni, amíg kiépül ez a bizalom?

Ha a vevő (aki akkor még nem vevő) még nem ismer téged igazán, nem bízik benned eléggé, te viszont nem akarsz/tudsz időt adni arra, hogy kiépüljön ez a bizalom, akkor a neked való

varázseszköz a bizalom rövid időn belül történő megszerzéséhez a garanciavállalás

Ezzel teljesen el tudod oszlatni az emberek félelmeit. Hiszen egy vásárlás előtt mindenki fejében ott motoszkál az, hogy

  • mi lesz ha az eladó nem is mond igazat, és nem is úgy működik az a termék, ahogy ő leírta? 
  • mi van, ha nálam ez nem fog működni, és csak kidobott pénz lesz az egész? 

A garanciavállalás célja ezen kételyek és félelmek eloszlatása, ezáltal nincs kockázat a vásárlók részéről, hiszen te vállalod át a kockázatot.

Sok vállalkozó fél a garanciavállalástól, mert attól tartanak, hogy a vásárlók visszaélnek majd vele.

Miközben az emberek nagy része nem szeret visszaélni a garanciával.

Sőt valójában sok esetben még csak szimplán élni sem. Mégpedig azért nem, mert ez egy kellemetlen érzést vált ki belőlünk. Azért a “nem akarom átverni a másikat” hozzáállás a legtöbb jó érzésű emberben ott van.

Megkaptál egy szolgáltatást. Még ha nem is 100%-osan pontosan minden úgy teljesült, ahogy te azt elvártad, hanem csak a nagy része, akkor már piromkodva kérnéd vissza a teljes vételi díjat. Mondván, azért nagy részt mégiscsak teljesítette a beígért dolgokat a szolgáltató. Így vannak ezzel a legtöbben.

Vannak azok az esetek, amikor teljesen jogos a garanciával való élés. Amikor is nagyon nem sikerült teljesíteni a beígért dolgokat. Ebben az esetben teljesen jogosan kéri vissza a pénzét a vásárló, ezt ugye te is belátod?

És természetesen létezik az a rendkívül kevés eset, amikor valaki direkt a garanciára játszik rá, és noha valójában maximálisan elégedett, nyerészkedni próbál rajta. De még egyszer hangsúlyozom, ez borzasztó kevés esetben fordul elő. Éppen ezért ezekkel nem érdemes számolnod. Ugyanis azzal, hogy garanciát vállalsz sokkal több tisztességes vásárlót tudsz megnyerni magadnak, mint amennyi nyerészkedő beesik ezáltal.

Lássuk, hogyan is néz ez ki! 

Mi történik akkor, amikor garanciát vállalsz?

Nézzünk erre egy konkrét példát.

Mondjuk, hogy alap esetben nem vállalsz garanciát, és így van 10 vásárlód.

Majd azt mondod, hogy 100%-os pénzvisszafizetési garanciát vállalsz, tehát aki nem teljesen elégedett, annak visszafizeted a pénzét. Ekkor a 10-ből 15 vásárlód lesz, de lehet akár több is, hiszen most már olyan emberek is fognak vásárolni akik eddig féltek, hogy náluk nem fog működni a terméked. 

Legyünk pesszimisták, és tételezzük fel, hogy ebből a plusz 5 vásárlóból ketten ténylegesen (vissza)élnek ezzel a garanciával. Így tehát a 10 helyett összességében végül 13 vásárlód lesz.

Ha jók a folyamataid és rendszereid, akkor azzal a 2, garanciát igénylő emberrel járó veszteség nem lehet több, mint a plusz 3 emberrel járó nyereség. Összességében tehát pozitívan jössz ki.

Hogyan tudod kiküszöbölni azt, hogy visszaéljenek a garanciával?

De oké, oké. Teljesen megértelek, ha ez még így neked nem elég, nem győztelek meg eléggé, és esetleg még mindig tartasz a garanciavállalástól.

Éppen ezért, hoztam neked egy atombiztos módszert, amivel el tudod érni azt, hogy egész biztosan senki ne tudjon visszaélni a garanciáddal (hanem csak a pénzüket teljesen jogosan vissza kérő vásárlók tudjanak élni a pénzvisszafizetési garanciával.)

Köss a garanciádhoz egy nem túlságosan szigorú, de jogos feltételt, vagy akár feltételeket!

Egy fogfehérítő eszköz – aminél azt mondják a weboldalon, hogy már akár 1 nap után látványos változás érhető el – esetében láttam az alábbi garancia feltételeket:

  1. A megrendelés napján küldj egy fotót a fogaidról az ügyfélszolgálatnak.
  2. Használd minden nap a terméket
  3. A kézbesítéstől számított 3. napon megint fotózd le a fogaidat és küldd el az ügyfélszolgálatnak.
  4. Küldj egy képet a fogaidról a 8. napon is.

Ha pedig a képek alapján szemmel látható, hogy nem volt változás, akkor kérdés nélkül visszautalják a pénzed.

Ezek elég korrekt és jogos feltételeknek számítanak, nemde?

Ha ilyen feltétel(ek)hez kötöd a garanciádat, akkor tényleg csak azok fognak élni vele, akiknél teljesen jogos a pénzvisszaigénylési kérés.

Garanciavállalás feltételei termék esetén

Ezt a taktikát bármilyen használati tárgy esetén tudod alkalmazni. Kösd ahhoz a feltételhez a garancia igénylését, hogy dokumentálja le a vásárló, hogy valóban nem úgy működik a termék ahogy azt te beígérted neki.

Garanciavállalás feltételei önfejlesztői szolgáltatás esetén

Coachként, trénerként vagy hasonló önfejlesztői szolgáltatást nyújtó vállalkozóként teheted mondjuk azt, hogy az együttműködés elején megkéred az ügyfeledet, hogy adott szempontok mentén pontozza saját magát. Majd miután megtörtént az együttműködés, megint végig mentek ezen a listán. Ha átlagban legalább két pontot nem javultak az értékek, akkor élhet a pénzvisszafizetési garanciával.

Garanciavállalás feltételei egyéb szolgáltatás esetén

Bármilyen szolgáltató esetén pedig a következőt javaslom: A közös munka elején állítsatok fel egy szempont listát az ügyfél igényeinek megfelelően. Az együttműködés végén értékeljétek ki ezeket. Ha (példuál) 80%-nál kevesebb szempontnak sikerült teljesülnie, akkor élhet a garanciával.

Ugye, hogy nem bonyolult?

Milyen garanciáid lehetnek?

Egészen idáig végig csak a már unalomig ismételt, sablonos pénzvisszafizetési garanciáról beszéltünk. De ennél lehetsz, és érdemesebb is sokkal kreatívabbnak lenned.

Kivitelezőként

Igen frappáns megoldás a „Nem tűnök el” garancia akkor, hogyha valamilyen kivitelezői munkát végzel. Egy ilyen garanciával el tudod venni az ettől való félelmet, ami a legtöbb webes, de sok egyéb szolgáltatónál is ott szokott lenni a potenciális vásárlók fejében.

Kreatív kivitelezőként

Ha grafikus, festő, rajzoló, vagy ezekhez hasonló kreatív kivitelező vagy, akkor vállalhatsz “Addig csiszoljuk, míg nem tetszik” garanciát. Hiszen ilyen jellegű szolgáltatás esetében az szokott lenni az emberek legnagyobb félelme, hogy “mi van, ha nem fog tetszeni?” Egy ilyen garanciával teljesen kiütheted ezt a félelmet a fejükből.

Noha az ilyen jellegű garanciának megvan az a veszélye is, hogy esetleg aránytalanul megnő a munkára fordított időd, miközben a neked kifizetett összeg nem emelkedik. Ha kreatív kivitelező vagy, akkor azt tanácsolom, hogy legalább próbálj ki egy ilyen garanciát, és hogyha azt látod, hogy visszaélnek vele, és túl sok időd megy el a munkákra, akkor egész egyszerűen emelj árat. Vagy ha esetleg ez a garancia nem hozott annyi extra ügyfelet, hogy ezt megengedhesd magadnak, akkor egész egyszerűen térj vissza az eredeti formációhoz, és hagyd el ezt a garanciát. Viszont kipróbálni mindenképpen érdemes.

Mosoly garancia

Nagyon jól el tudok képzelni például egy ilyen garanciát fogászatoknak, fogkezeléssel kapcsolatos eszközök értékesítőinek, vagy akár ajándékokkal foglalkozó boltoknak, ahol a garancia a mosolyra, az a megajándékozott személy mosolya. (Ez utóbbi esetben például feltételként kötheted azt ki, hogy legyen lencsevégre kapva a nagy pillanat, amikor átadásra kerül az ajándék, és ha valóban látszik a videóból, hogy egy félresikerült ajándékról van szó, akkor lehet élni a garanciával.)

Egy fontos momentum, ha szerződtök

Ha olyan a szolgáltatásod, hogy rendszeresen kötsz szerződést az ügyfeleiddel, akkor ezeket a garanciákat írd bele magába a szerződésbe is. Így teljességgel biztosítod őt arról, hogy be fogod tartani, amit ígértél, hisz ez innentől kezdve már nem csak egy üres ígéret, hanem ott szerepel a papíron feketén-fehéren.

Fontos: Ha még így sem akarsz garanciát vállalni…

Ha azt mondod, hogy te még mindezek ellenére sem szeretnél garanciát vállalni, akkor is legyen valami apró ajándékod kárpótlásként arra az esetre, hogyha valaki nem lenne elégedett azzal amit nyújtasz.

Hiszen egy igazán elégedetlen vásárló képes negatív visszhangot kelteni. Akár a közösségi médiában, tengernyi embertömeget elérve. Ami pedig nem tenne túl jót az üzletnek.

Összegzés

Nézd meg, hogy mitől félnek leginkább a vevőid!

Gondolkozz el azon, hogy mi az a tényező, amitől a leginkább tart a potenciális vásárlód, és találj ki erre valami frappáns, kreatív megoldást, amit garanciába csomagolsz.

Kaptál hozzá fentebb egy adag löketet. De ha további inspirációra lenne szükséged, akkor jelezd ezt egy kommentben! Szívesen segítek ötletelni 🙂

 Ha pedig félsz a garanciavállalástól, félsz attól, hogy sokan vissza fognak élni vele, akkor egész egyszerűen kösd egy (vagy több) jogos, de nem túl szigorú feltételekhez.

Ha segítségre van szükséged vagy csak érdekel a téma, lépj be a ProduktON! közösség Facebook csoportjába, ahol bővebben tudsz erről beszélgetni, nem csak velem, de a többi csoporttaggal is.

Sikeres és produktív vállalkozást kívánok neked!

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni hasonlókról, akkor kövess az alábbi felületeken:

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

A jó webdesign segíti a látogatókat és növeli a konverziót is.

Ilyen egy igazán ütős webdesign

A te weboldalad csak névjegykártyaként funkcionál, vagy valóban képes vásárlókká konvertálni a látogatókat? Te tudod, hogy mi szükséges ahhoz, hogy a weboldalad látogatóiból tényleges vásárlók legyenek? Valójában számtalan tényező függvénye. Most a webdesign oldaláról fogjuk megközelíteni a témát és azt...

Tovább olvasom
Garancia, veszteségek nélkül

Garancia, ami több vevőt hoz neked veszteségek nélkül

Egy olyan varázseszközt mutatok most neked, melynek segítségével be tudod biztosítani azt, hogy a potenciális vásárlód valódi vásárlóvá váljon, még akkor is hogyha nem bízik benned még teljesen. Olyan garanciáról fogok írni, melyet úgy tudsz eszközölni, hogy egész biztosan nem...

Tovább olvasom