2022 tavaszán kezdtem el együtt dolgozni Barbival és Petivel, a Body-Face Academy & Spa megálmodójának két fős csapatával egy 6 alkalmas tanácsadási folyamat keretében.
Csom Barbara kozmetikus mester, a budapesti Body-Face Academy & Spa Szépségszalon vezetője és oktatója. Mindemellett pedig nő, feleség, édesanya, továbbá tudatos bőrápoló, többszörös magyar smink-, arc- és testfestő bajnok.
Férje, Péter pedig teljes vállszélességgel áll mellette, és támogatja kedvesét a szalon és a szépségápolási termékeket árusító online webáruház marketing tevékenységével.
Az együttműködést azzal kezdtük, hogy felmértem az aktuális helyzetüket, azt, hogy milyen kihívásokkal küzdenek, és hogy milyen eredményeket szeretnének elérni.
Erre építettem fel a tanácsadási menetrendet.
Az együttműködés keretében…
- átbeszéltük, hogy milyen lead gyűjtési lehetőségeik vannak,
- közösen felépítettük a komplett értékesítési tölcsérüket,
- konkrét iránymutatást kaptak a feliratkoztató oldaluk felépítéséhez,
- átnéztem és fejlesztési tanácsokkal láttam el őket Facebook hirdetéseikhez,
- megterveztük a szolgáltatásaikat promótáló webinárium teljes folyamatát,
- az ügyfélélményhez kapcsolódó valamint keresőoptimalizálási javaslatokat tettem a weboldalukra vonatkozóan,
- és jó néhány ötletet kaptak tőlem hírlevelezés, blog cikkek és egyéb marketing folyamatok témakörében.
Természetesen mindegyik területen konkrét javaslatokkal szolgáltam a számukra.
A közös beszélgetések és később a hozzájuk kapcsolódó iránymutatásaim megvalósítása mind egy olyan időszakban történtek, amikor a legkevésbé lehetett komoly profitot várni a legtöbb iparágban (köztük a szépségiparban is). Mindezek ellenére Barbi és Peti állta a sarat, és megmutatták, hogy kellő szakértői támogatással a hátuk mögött bármire képesek. Még a lehetetlenre is 🙂
Innentől pedig át is adom a szót Petinek, mert olyan gyönyörűen leírta a saját szavaival, hogy hogyan élték meg a közös együttműködést, és hogy milyen eredményeket tapasztaltak azóta a konzultációknak köszönhetően, hogy kár is lenne belekötni ebbe a gyönyörű összefoglalóba 🙂
Következzenek tehát Peti saját szavai.
„2022 tavaszát írjuk. Mi nem sokkal voltunk túl ekkor a webshop költöztetésén, a világ pedig épp kezdett visszaállni a Covid okozta sokkból és az online világból a normál kerékvágásba és az offline vásárlásba.
Tehát minden adott volt ahhoz, hogy nagyon gyenge eredményeket produkáljon az új webshop.
Nem volt megfelelő a SEO, nem volt felhasználóbarát sem a dizájn, sem a felépítés, és bár maguk a termékek kitűnő áron voltak (és vannak azóta is), az is egy rendezetlen massza volt.
Az együttműködésünk alatt sorra vettük az alapvető hibákat, és szépen lassan elkezdtük átláthatóvá, élhetővé tenni a felületet. Emellett az első kampányunkat is lefolytattuk, melynek ugyan vásárlásba forduló konverziója nem lett, de legalább feliratkozója igen. Mondjuk ne is várjon az ember alig 30.000 Ft hirdetési keretből csodát!
Azóta is folyamatosan fejlesztjük a webshopot, és igyekszünk a korábban megadott iránymutatásaid mentén javítani rajta.
Habár még sok a tennivaló vele, 2022-ben a kategóriáján belül a TOP 100 webshopba került Az Év Webshopja versenyen.
2023-ban pedig már a TOP 30-ba jutottunk. Ha így folytatjuk, jövőre TOP 10, utána pedig dobogósok leszünk 😀
Az iránymutatásaidnak is köszönhető, hogy az idei évben 10 hónap alatt már közel 2 milliós bevételt realizáltunk a webshopon keresztül, ami amúgy a teljes forgalmunknak csak kb. 20%-a, és az igény organikusan is szépen nő hónapról hónapra. Emellett volt kb. 22%-os session növekedés éves szinten, tehát konverzióban sikerült bitangot fejlődni.
Ez többek közt annak is köszönhető szerintünk, hogy immár egy letisztult vásárlói út van, a dizájnon keresztül is szépen vezetjük a tekintetet, sokkal egyszerűbbé vált a termékek szűrése és keresése, és tudatosan rámentünk néhány kulcsszóra, amiben nagyon erősek vagyunk (kozmetikai téren például a helyi igények miatt a „kozmetikus 18. kerület” keresésre 2-3. helyen vagyunk, az egyik kulcstermékünknél, a Gelavis-nál szintén benne vagyunk a Top 3-ban).
Mindezt hirdetések nélkül, „csupán” azzal, hogy a Google rankingjében fontos elemek egy részét rendbe tettük a javaslataid alapján.
Mindehhez tegyük hozzá azt is, hogy ezt egy olyan gazdasági környezetben értük el, ahol iszonyúan magas infláció volt, és az emberek kétszer átgondolták, mire költsenek, illetve ahol a legtöbb online kereskedő (és jó pár szépségipari szakember is) szenved(ett).
Szóval ha megnézzük, hogy milyen folyamatokat indítottunk el együtt, illetve azoknak így jó 1 évvel később milyen továbbgyűrűző hatásai vannak, azt tudom mondani, hogy:
az egyik legjobb befektetésünk volt az, hogy befizettünk nálad egy 6 alkalmas konzultációra.
Még akkor is, ha mi csak 5-ön voltunk ott agyban is.”
Barbi és Peti története is kiváló példája annak, hogy nincsen lehetetlen, és hogy megfelelő szakértői támogatással és iránymutatással még nehéz időszakban is lehet kiemelkedően pozitív eredményeket elérni.
Ha egy igazán kellemes és üdítő-fiatalító kezelésre vágysz, keresve sem találhatnál jobbat Barbinál. Látogasd meg őt a 18. kerületi szépségszalonban.
Ha pedig prémium minőségű, igazán hatásos szépségápolási termékeket keresel, akkor irány a szépségápolási termékek webáruháza!
Ha pedig te is szeretnéd felpörgetni a vállalkozásod egy hasonlóan jövedelemező szakmai tanácsadási folyamat segítségével, akkor vedd fel velem a kapcsolatot: