Az EatWithMe egy dinamikusan fejlődő, felhő alapú éttermi rendszer, amely kis és nagy vendéglátóknak, hagyományos és gyorséttermeknek egyaránt számos vendéglátói problémára nyújt megoldást közvetve és közvetetten, mint például:
- a gyorsan változó, növekvő alapanyagárak,
- a képzetlen, vagy akár ne adja isten, tisztességtelen alkalmazottak kiszűrése,
- rosszul teljesítő, leterhelt munkatársak, munkaerőhiány
- nagy mennyiségű és összetett rendelések hibátlan teljesítése
- rugalmas recept és készletkezelés
- előzetes asztalfoglalás
- pénztárgép és mérleges standolás
- konyhai blokk nyomtatás
- vagy akár webshop, házhozszállításos, elviteles rendelés, futárkezelés
A 2018-as indulást követő első 4 évben mindössze 23 ügyfelet sikerült szerezniük, mindezt ráadásul egy olyan időszakban, amikor a Covid-járvány okozta intézkedések gyakorlatolag az ő malmukra hajtották (volna) a vizet.
- Növekvő digitális igény jelentkezett. A járvány miatt sok étteremnek kellett gyorsan átállnia az online rendelésre és házhozszállításra. Ezért egy webshopot, házhozszállítást és futárkezelést támogató éttermi szoftver kész megváltás lehetett a vendéglátó helyek számára.
- A távolságtartási intézkedések és a korlátozott éttermi kapacitás miatt az előzetes asztalfoglalás fontossága megnőtt.
- A beszállítói láncok megszakadása és az alapanyagárak változása miatt a rugalmas készletkezelés és az árak gyors módosítása elengedhetetlenné vált.
- A készpénzmentes tranzakciók, digitális fizetési lehetősek iránti igény növekedett, így a pénztárgép és egyéb digitális fizetési megoldások integrációja még nagyobb előnyt kezdett jelenteni.
Noha az elindulás minden vállalkozás számára nehéz, az EatWithMe még segéd hátszelet is kapott a fenti tényezők miatt, de még így sem sikerült megugrania a komolyabb növekedést.
Evidens volt tehát, hogy valamit tenni kell annak érdekében, hogy a számok elkezdjenek növekedni.
A végeredmény pedig?
„Teljesen egyértelmű a megtérülés.”
Mondta Csaba, az EatWithMe alapítója, amikor nem régiben beszélgettem vele arról, hogy mik a tapasztalataik az új weboldallal, és milyen profit érkezett általa.
De ne szaladjunk annyira előre…
A probléma
A kihívás egyértelmű volt: egy hatékony, konverzióra optimalizált weboldal kialakítása, amely tükrözi az éttermi szoftver minőségét és értékeit.
Az EatWithMe korábbi weboldala nem volt megfelelő. Hiányzott belőle a professzionalizmus, nem volt lead generáló hatása, sőt, néha még negatív visszajelzéseket is kapott az ügyfelektől.
A vállalkozásnak mindenképpen egy új, minőségi megjelenésre volt szüksége, hogy ki tudjanak lépni ebből a „futottak még” kategóriából, és amely tükrözi a rendkívül hasznos éttermi szoftver általa képviselt értékeket.
Háttérinformáció
Az akkori közeljövőben, újonnan bevezetésre kerülő NTAK adatszolgáltatási jogszabály miatt várható volt, hogy nagyobb figyelem irányul majd a különféle éttermi rendszer szolgáltatásokra. Ezt a figyelmet pedig semmiképp sem szabadott veszni hagyni, így erre is fel kellett készülni.
(NTAK adatszolgáltatás: 2023. július 1-től a hatályos jogszabályok értelmében napi statisztikai adatszolgáltatást kell biztosítani a 100 milló FT/év feletti forgalmú vendéglátó üzleteknek az NTAK (Napi Statisztikai Adatszolgáltató Központ) felé. Alatta és 12 millió Ft/év feletti forgalom esetén 2024 január 1-től lesz kötelező az adatszolgáltatás. Ennek értelmében az üzleteknek gondoskodniuk kell az adatszolgáltatásra alkalmas szoftver beszerzéséről.)
Megoldás
A projekt során teljes mértékben önállóan dolgoztam, míg Csaba az információk szolgáltatásáért felelt.
Közösen összegeztük mindazokat az információkat a termékről valamint a célközönségről, amelyek elengedhetetlenek egy jól konvertáló, bizalomépítő és meggyőző landing oldalhoz.
A weboldal tervezése, fejlesztése és optimalizálása során a legfontosabb információkat vettük figyelembe, hogy a látogatók számára értékes és hasznos tartalmat kínáljunk.
A szövegek és a technikai beállítások kialakítása során arra is odafigyeltem, hogy a legfontosabb kulcsszavakra a weboldalal előrébb sorolódjon a Google találati listáján.
Eredmények
Az új weboldal bevezetése (2022. április) óta az ügyfélszám kb. 100-ra nőtt. (Korábban 4 év alatt értek el 23 ügyfelet.)
Ez közel 10x-es átlag havi ügyfélszerzés növekedést jelent.
A Google helyezések is jelentősen javultak. Ezek közül néhány kulcsszó eredményei:
(Szeretném megjegyezni, hogy nincsenek valós adatok az optimalizálás előtti állapotról, mivel az akkori adatok nem lettek riportolva. Az új oldal 17 hónapja lett élesítve, a Google Search viszont csak 16 hónapra visszamenőleg mutat adatokat. Ezért az „előtte” helyezések az új oldal indulását követő néhány hónapot jelentik, amelyek a valóságban feltehetőleg még az itt látható helyezéseknél is rosszabbak voltak a régi oldal esetében.)
- online rendelés éttermek számára szoftver: 2-5. helyről 1-3. helyre
- legjobb alkalmazás étteremtulajdonosoknak: 7. helyről 1-3. helyre
- online rendelési szoftver: 5. helyről 2-3. helyre
- automatizált rendelési rendszer éttermek számára: 7. helyről 1. helyre
- online rendelési szoftver éttermek számára: 4-8. helyről 2-3. helyre
- automatizált éttermi rendelési rendszer: 4-7. helyről 3-5. helyre (de elvétve volt 2. hely is)
- pénztárgép rendszer étteremhez: 6-8 helyről 3-5. helyre
A konverziós arány növekedett, több ügyfél érkezett az oldalról. (Konkrét adatokat nem állt módjukban szolgáltani.)
Nem csak az ügyfélszám, de a kosárérték is növekedett, ami a bevételek exponenciális növekedését jelenti. Míg az együttműködésünk előtt legtöbben csak kb. 15.000 Ft értékű csomagot válaszottak, addig az új weboldalnak köszönhetően jó néhány olyan új ügyfelük van, aki 50.000 Ft-nál is magasabb értékű szolgáltatást választ.
Kevesebb energiát kell fektetniük az értékesítésbe. A klasszikus értékesítési folyamat elején, miután egy érdeklődő felvette velük a kapcsolatot, Csabáék egy demót tartanak az ügyféljelöltnek, amelynek keretében bemutatják élőben neki, hogy mire is képes ez az éttermi szoftver. Az új weboldalnak köszönhetően azonban ezt most már sok esetben kihúzhatják a teendőik listájáról, mert a legtöbben azt mondják, hogy az oldal önmagában meggyőzte őket, és nem kérdés, hogy nekik ez a szolgáltatás kell.
„Teljesen egyértelműen lettek olyan ügyfelek, akiknek elég volt a weboldal (nem kellett demo, ajánlat). Ilyen azelőtt nem volt.”
A konkurencia most már komoly vetélytársként tekint rájuk. Nem sokkal az új landing oldal debütálása után arra adott válaszreakcióként a konkurens szolgáltatók kénytelenek voltak levinni az áraikat, hogy fennmaradjanak az EatWithMe mellett.
Az új weboldal az ügyfeleknek is tetszik.
„Ügyfelek visszajelezték, hogy milyen jó, hogy még az onboarding folyamat is benne van.”
Tanulságok
- A digitális jelenlét és a minőségi online megjelenés elengedhetetlen a mai versenyképes piacon.
- A weboldalnak (és különösen egy értékesítési landing oldalnak) nem pusztán információt kell szolgáltatnia, hanem olyan meggyőző érvekkel kell rendelkeznie, amellyel bizalmat épít és meggyőzi a potenciális érdeklődőt a vásárlásról, mindezt pedig egy olyan megjelenéssel tálalja, hogy élvezet legyen a látogatónak böngészni a honlapot.
- Akkor látod, hogy jól csinálod a dolgodat, ha a kokurencia szemmel láthatóan elkezd félni tőled.
Következtetés
Az EatWithMe sikeres átalakulása bebizonyította, hogy megfelelő online stratégiával és megjelenéssel jelentős növekedést és sikerességet lehet elérni.
További fejlesztések
Az eatwithme.hu domainre felépített landing oldal mellett Csaba önmaga elkészítette az eatwithme.online töbnyelvű – angol-olasz-magyar – weboldalt, felkészülve a nemzetközi terjeszkedésre. Mindehhez csupán lemásolta az általam létrehozott oldalt, telepített rajt egy nyelvválasztó bővítményt, lefordította, és kicserélte a szövegeket, és már kész is volt az új háromnyelvű, nemzetközi piacra is alkalmas weboldala.
Ebből is látszik, hogy amikor valaki egy landing oldalt kér tőlem, akkor nem csupán egy jól konvertáló értékesítési oldalt kap, hanem:
- egy kiváló alapot a további landing oldalai számára,
- grafikai anyagokat a további social média és egyéb marketing eszközeihez,
- bizalomkeltő és meggyőző szövegeket, amelyet bármely promóciós felületen (példál poszt, hírlevél, offline anyagok) felhasználhat.
Ha Te is szeretnél hasonló sikereket elérni a weboldaladdal, akkor vedd fel velem a kapcsolatot, és kérj egy ingyenes árajánlatot tőlem most!
Tegyük együtt sikeressé vállalkozásodat!