Miket helyezz el a honlapod főoldalán?

Győzd meg a látogatóidat, hogy maradjanak! Megmutatom neked, hogy milyen elemeket érdemes elhelyezned a honlapod főoldalára, annak érdekében, hogy a leginkább meggyőzd az odalátogató embereket, akik jöhetnek akár a Google-ből, közösségi médiából, vagy bárhonnan az internetről. Segítek, hogy hogyan bírd őket maradásra, hogyan érd el, hogy kicsit jobban érdeklődjenek utánad, megnézzék, hogy hogyan tudsz nekik segíteni, mélyedjenek el jobban a weboldaladban és vásároljanak tőled.

Ha inkább videós formában szeretnéd megnézni, itt tudod megtenni:

1. Hero szekció

Ebben a szekcióban kerül elhelyezésre a fő ígéret, illetve, hogy miért is érdemes az adott weboldalon maradni, mit kapnak az érdeklődők azzal, hogy körbenéznek és esetleg vásárolnak, tájékozódnak. Tehát ebbe a szekcióba egy nagy, ütős címsorba érdemes leírni, hogy mit kap a látogató azzal, hogy megnézi a weboldalad, mi a terméked/szolgáltatásod legfőbb előnye.

Ezen kívül érdemes még belefogalmaznod azt is, hogy:

  • kiknek szól a weboldalad, vagyis ki a célközönséged
  • milyen problémáját tudod megoldani, honnan hova tudod eljuttatni

Egy látványos háttérképpel vagy háttér videóval tudod még díszíteni főoldaladnak ezen részét. Itt érdemes olyan képet választanod, ami illusztrálja a vágyott, probléma utáni állapotot.  

2. Csali

Ha még nem ismernéd, akkor 

a csali (lead magnet) azt az ingyenes terméket, szolgáltatást foglalja magában, amit azért adsz, hogy egyáltalán kapcsolatba kerüljenek veled az érdeklődők és feliratkozzanak a hírlevél listádra.

Amennyiben már rendelkezel csalival, azt egy egysoros, nagyon rövid szekcióban érdemes feltüntetned a főoldaladon. Elég csak a csali neve, egy mondatban az, hogy mi az előnye és maga az űrlap, minimális adatbekéréssel (email cím, név).

Ezt is érdemes még az úgy nevezett ATF-ben elhelyezni (above the fold), ami a hajtás feletti részt jelenti. A hajtás feletti részt látja a látogató, amikor a weboldalra érkezik és még nem görgetett sehova.

3. Termékek/szolgáltatások

A főoldal ezen blokkjában írd le, hogy milyen termékeid/szolgáltatásaid vannak.

Ha szolgáltatóként sok szolgáltatással rendelkezel, próbáld meg őket fő kategóriákba sorolni és azokat megjeleníteni itt, vagy csak a főbb szolgáltatásaidat helyezd ide ki.

Ha termékeid vannak, de nem kifejezett webshop a honlapod, tehát nincsen több száz terméket, akkor érdemes a pár legjobbat kiraknod ide.

A lényeg az, hogy ne zsúfold túl, csak a legfontosabb legyen benne. Érdemes mindegyikhez rövid leírást és képet is csatolnod. Szolgáltatások esetén mockup-ot, illusztrációt vagy ikonokat is tudsz használni. A leírásba pedig fogalmazd bele, hogy kinek szól és milyen problémát old meg, milyen előnyei vannak.

4. Ügyfélvélemény

Ügyfélvéleményeket is célszerű kirakni a főoldaladra, ezek azok melyek a legjobban tudnak téged promotálni, ugyanis az ügyfeleid teljesen kívűl álló felek, akiknek nem áll érdekükben, hogy téged ajánljanak, de ha jó a terméked/szolgáltatásod akkor szívesen megteszik. Azt javaslom, hogy mindenképp használd ezeket a főoldaladon, hiszen nagyon nagy erejük van.

5. Referenciamunkák

Attól függően, hogy milyen iparágban működsz, lehet, hogy konkrét esettanulmányokat is tudsz róluk írni. Fontos azonban, hogy ne magát az esettanulmányt jelenítsd meg itt, viszont egy rövid összefoglalót írhatsz és átlinkelheted azt az esettanulmányra. 

Ha dolgoztál nagyobb cégekkel, rakd ki azok logóit ide. A lényeg, hogy azt jelenítsd meg itt, hogy kik azok akik vásároltak tőled és milyen pozitív véleménnyel vannak rólad.

6. Bemutatkozás

Érdemes bemutatkoznod, bemutatnod a csapatod (ha van), valamint leírni, hogy:

  • mióta vagytok a piacon
  • mi hajt benneteket
  • mi a küldetés tudatotok
  • milyen hitelességi számadatokkal rendelkeztek:
    • hány elégedett ügyfeletek van
    • hány tanácsadást végeztetek
    • hány terméket adtatok el
    • hány éve vagytok a piacon
    • hány éve vagytok szakértők

7. Blog

Ha van blog oldalad, érdemes a főoldalon megjeleníteni a 3 legfrissebb cikket és elhelyezni egy gombot, ami eljuttatja a látogatót a további cikkekhez.

8. Social media jelenlét

A főoldalon érdemes megjeleníteni, hogy milyen közösségi média oldalakon vagy jelen, ez egy kiváló felület arra, hogy itt promotáld a social media felületeidet.

9. Csali

Ebben a szekcióban tudod bővebben kifejteni a fentebb elhelyezett csalit. Ez a rész már tartalmazhat majdnem annyi információt, mint a csalira feliratkoztató oldalad, persze ha az utóbbi 2-3 görgetésnyi, akkor ne másold át az egészet a főoldalra.

Ha több csalival rendelkezel, akkor válassz ki egyet és azt helyezd el ide. Ez a nagyobb csali blokk akár jöhet előbb is, nincs meghatározott helye a főoldalon.

10. Kapcsolat

Itt mindenképp érdemes elhelyezni a telefonszámod, email címed és egyéb elérhetőségeidet és egy kapcsolat felvételi űrlapot, hogy aki szeretne, azonnal tudjon írni neked.

Ezt a 10 szekciót én mindenféleképpen ajánlom a főoldaladra, annak érdekében, hogy maradásra bírd a látogatóidat. Remélem sikerül őket beépítened a weboldaladra!

Ha segítségre van szükséged vagy csak érdekel a téma, lépj be a ProduktON! közösség Facebook csoportjába, ahol szívesen megválaszolom neked ingyenesen minden felmerülő kérdésedet a témával kapcsolatosan! 🙂

Szerző:

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

8+1 tipp, hogy miről posztolj a közösségi médiában

8+1 tipp, hogy miről posztolj

“Mégis miről posztoljak a Facebook oldalamon, Instagram oldalamon vagy egyéb közösségi média felületemen?” – Benned is felmerült már ez a kérdés? Mit és hogyan kommunikálj a közösségi médiában ahhoz, hogy bízzanak benned az emberek, majd végül vásároljanak tőled? Most hoztam...

Tovább olvasom
Miért nem vásárolnak tőled az emberek?

5+1 ok, amiért nem vásárolnak tőled

Ugye milyen bosszantó az, amikor van egy szuper terméked vagy szolgáltatásod de a vásárlásaid mégsem mennek úgy ahogy szeretnéd? Sajnos ez előfordul néha. A mai cikkben megmutatom neked, hogy mi az az 5+1 pont ami miatt nem vásárolnak tőled az...

Tovább olvasom
kifogások helyett

Felejtsd el a kifogásokat!

Felejtsd el a kifogásokat! Weboldal, üzlet és marketing helyett most egy lelki témát veszek elő. Egészen pontosan a kifogásokat és azok gyártását, illetve az, hogy miért akkora előny, ha abbahagyod a termelésüket. Ha jobban szeretned videós formában fogyasztani a tartalmakat,...

Tovább olvasom