Győzd meg a látogatóidat, hogy maradjanak! Megmutatom neked, hogy milyen elemeket érdemes elhelyezned a honlapod főoldalára, annak érdekében, hogy a leginkább meggyőzd az odalátogató embereket, akik jöhetnek akár a Google-ből, közösségi médiából, vagy bárhonnan az internetről. Segítek, hogy hogyan bírd őket maradásra, hogyan érd el, hogy kicsit jobban érdeklődjenek utánad, megnézzék, hogy hogyan tudsz nekik segíteni, mélyedjenek el jobban a weboldaladban és vásároljanak tőled.
Ha inkább videós formában szeretnéd megnézni, itt tudod megtenni:
1. Hero szekció
Ebben a szekcióban kerül elhelyezésre a fő ígéret, illetve, hogy miért is érdemes az adott weboldalon maradni, mit kapnak az érdeklődők azzal, hogy körbenéznek és esetleg vásárolnak, tájékozódnak. Tehát ebbe a szekcióba egy nagy, ütős címsorba érdemes leírni, hogy mit kap a látogató azzal, hogy megnézi a weboldalad, mi a terméked/szolgáltatásod legfőbb előnye.
Ezen kívül érdemes még belefogalmaznod azt is, hogy:
- kiknek szól a weboldalad, vagyis ki a célközönséged
- milyen problémáját tudod megoldani, honnan hova tudod eljuttatni
Egy látványos háttérképpel vagy háttér videóval tudod még díszíteni főoldaladnak ezen részét. Itt érdemes olyan képet választanod, ami illusztrálja a vágyott, probléma utáni állapotot.
2. Csali
Ha még nem ismernéd, akkor
a csali (lead magnet) azt az ingyenes terméket, szolgáltatást foglalja magában, amit azért adsz, hogy egyáltalán kapcsolatba kerüljenek veled az érdeklődők és feliratkozzanak a hírlevél listádra.
Amennyiben már rendelkezel csalival, azt egy egysoros, nagyon rövid szekcióban érdemes feltüntetned a főoldaladon. Elég csak a csali neve, egy mondatban az, hogy mi az előnye és maga az űrlap, minimális adatbekéréssel (email cím, név).
Ezt is érdemes még az úgy nevezett ATF-ben elhelyezni (above the fold), ami a hajtás feletti részt jelenti. A hajtás feletti részt látja a látogató, amikor a weboldalra érkezik és még nem görgetett sehova.
3. Termékek/szolgáltatások
A főoldal ezen blokkjában írd le, hogy milyen termékeid/szolgáltatásaid vannak.
Ha szolgáltatóként sok szolgáltatással rendelkezel, próbáld meg őket fő kategóriákba sorolni és azokat megjeleníteni itt, vagy csak a főbb szolgáltatásaidat helyezd ide ki.
Ha termékeid vannak, de nem kifejezett webshop a honlapod, tehát nincsen több száz terméket, akkor érdemes a pár legjobbat kiraknod ide.
A lényeg az, hogy ne zsúfold túl, csak a legfontosabb legyen benne. Érdemes mindegyikhez rövid leírást és képet is csatolnod. Szolgáltatások esetén mockup-ot, illusztrációt vagy ikonokat is tudsz használni. A leírásba pedig fogalmazd bele, hogy kinek szól és milyen problémát old meg, milyen előnyei vannak.
4. Ügyfélvélemény
Ügyfélvéleményeket is célszerű kirakni a főoldaladra, ezek azok melyek a legjobban tudnak téged promotálni, ugyanis az ügyfeleid teljesen kívűl álló felek, akiknek nem áll érdekükben, hogy téged ajánljanak, de ha jó a terméked/szolgáltatásod akkor szívesen megteszik. Azt javaslom, hogy mindenképp használd ezeket a főoldaladon, hiszen nagyon nagy erejük van.
5. Referenciamunkák
Attól függően, hogy milyen iparágban működsz, lehet, hogy konkrét esettanulmányokat is tudsz róluk írni. Fontos azonban, hogy ne magát az esettanulmányt jelenítsd meg itt, viszont egy rövid összefoglalót írhatsz és átlinkelheted azt az esettanulmányra.
Ha dolgoztál nagyobb cégekkel, rakd ki azok logóit ide. A lényeg, hogy azt jelenítsd meg itt, hogy kik azok akik vásároltak tőled és milyen pozitív véleménnyel vannak rólad.
6. Bemutatkozás
Érdemes bemutatkoznod, bemutatnod a csapatod (ha van), valamint leírni, hogy:
- mióta vagytok a piacon
- mi hajt benneteket
- mi a küldetés tudatotok
- milyen hitelességi számadatokkal rendelkeztek:
- hány elégedett ügyfeletek van
- hány tanácsadást végeztetek
- hány terméket adtatok el
- hány éve vagytok a piacon
- hány éve vagytok szakértők
7. Blog
Ha van blog oldalad, érdemes a főoldalon megjeleníteni a 3 legfrissebb cikket és elhelyezni egy gombot, ami eljuttatja a látogatót a további cikkekhez.
8. Social media jelenlét
A főoldalon érdemes megjeleníteni, hogy milyen közösségi média oldalakon vagy jelen, ez egy kiváló felület arra, hogy itt promotáld a social media felületeidet.
9. Csali
Ebben a szekcióban tudod bővebben kifejteni a fentebb elhelyezett csalit. Ez a rész már tartalmazhat majdnem annyi információt, mint a csalira feliratkoztató oldalad, persze ha az utóbbi 2-3 görgetésnyi, akkor ne másold át az egészet a főoldalra.
Ha több csalival rendelkezel, akkor válassz ki egyet és azt helyezd el ide. Ez a nagyobb csali blokk akár jöhet előbb is, nincs meghatározott helye a főoldalon.
10. Kapcsolat
Itt mindenképp érdemes elhelyezni a telefonszámod, email címed és egyéb elérhetőségeidet és egy kapcsolat felvételi űrlapot, hogy aki szeretne, azonnal tudjon írni neked.
Zárás
Ezt a 10 szekciót én mindenféleképpen ajánlom a főoldaladra, annak érdekében, hogy maradásra bírd a látogatóidat. Remélem sikerül őket beépítened a weboldaladra!
Ha mélyebben érdekel a téma, szeretnél másokkal is beszélgetni erről, vagy kérdésed van hozzá, akkor lépj be a ProduktON! közösségbe Facebookon, ahol hozzád hasonló magyar kisvállalkozókkal beszélgethetsz, és tőlem is kérdezhetsz, egyelőre teljesen ingyenesen. Csatlakozz hozzánk, és többé nem leszel egyedül ezen a sokszor nem annyira könnyű vállalkozói úton!
Amennyiben a fentieknél több, részletesebb, személyesebb szakmai segítségre lenne szükséged, akkor vedd fel velem itt a kapcsolatot, és megbeszéljük a részleteket, hogy pontosan hogyan tudlak támogatni téged!