Ügyfélszerző módszerek

Szerző: | 2021. 02. 17. | Marketing

Ügyfélszerző módszerek

Szerző: | 2021. 02. 17. | Marketing

Egy olyan témát hoztam most neked, ami szerintem sokatokat foglalkoztat. Az utóbbi időben egyre többször kaptam visszajelzést azzal kapcsolatban, hogy milyen nagy problémát jelent sok vállalkozó számára az ügyfélszerzés. 

Ebben a bejegyzésben igyekszem neked minél több valóban hatékony ügyfélszerzési módszert megmutatni.

Inkább videós formában szeretnéd látni? Nézd meg itt:

Számtalan ügyfélszerző módszert hoztam most neked, akár van büdzséd, akár nincs. Az ügyfélszerző technikák közt találsz nagyon-nagyon sok ingyenes és jó néhány fizetős megoldást is. 

Az ügyfélszerző módszerek között vannak olyanok, amelyekkel én is szerzem az ügyfeleimet. Nem mindegyik ügyfélszerző módszert használom, hiszen van nekem egy, kettő, három bevált, amivel én az ügyfeleimet szereztem az elmúlt egy-másfél évben. Viszont lehet, hogy számodra pont nem az fog bejönni, ami számomra bejött. Ezért igyekeztem olyanokat is összeszedni, amivel mondjuk én nem feltétlenül élek, de lehet, hogy számodra pont az lesz a hasznos. 

Kezdjük akkor az ingyenes ügyfélszerző módszerekkel, hiszen ezek azok a technikák, amelyek igazából mindenki számára relevánsak lehetnek, függetlenül attól, hogy most kezdi a vállalkozását, vagy már éppen haladó félben, vagy növekvő félben. 

Ingyenes ügyfélszerző módszerek

DM (direct marketing)

Az első, ingyenes ügyfélszerző módszer a DM-ezés, azaz a direkt marketing. Ez lényegében arról szól, hogy felkeresel embereket, vállalkozásokat, hogyha B2B üzletben vagy, és egész egyszerűen rájuk írsz. 

Milyen lehetőségeid vannak ezen belül, hogy felkeresed őket és rájuk írsz? 

Hol és hogyan tudod őket fölkeresni és kiket tudsz fölkeresni? 

  • Facebook ismerősök, csoportok, Instagram hashtagek
    A legalapvetőbb megoldás egész egyszerűen az, hogy fogod magad végig böngészed akár a Facebook ismerőseidet, akár Facebook csoportokban, oldalakon böngészel vagy az Instagramon hashtagek alapján keresel olyan felhasználókat, akiknek, ha megnézed a profilját, akkor azért átjön, hogy ő releváns, potenciális célközönség lehet a számodra, és ilyen embereknek írsz. 
  • Instagram sztorik
    Ennek egy kicsit továbbfejlesztett változata, amikor mondjuk Instagramon készítesz sztorikat, és a sztorikba interakciós reakciós matricákat helyezel el.  Ez lehet például kérdéssor vagy szavazás, vagy ez a kis húzogatós reakciógomb, vagy matrica, amivel felteszel kérdéseket és vársz egyfajta reakciót. 

    A sztorik elején is érdemes valamilyen értéket adnod. Érdemes valamilyen okosságot, hasznos dolgot, érdekességet vagy humoros dolgot megosztanod egy sztoriban. És a sztorik végén pedig jöhet ez a matrica. Azokra pedig, akik pozitívan reagáltak ezekre a matricákra, azokra ráírsz, így ők már nem teljesen vadidegenek, hiszen igazából ők kezdeményezték a veled való kontaktálást. Úgyhogy egyfajta engedélyt kapsz tőlük ilyenkor, hogy felvedd velük a kapcsolatot. 

    Egy ilyen üzenetben sose legyél túlságosan nyomulós. Érdeklődj afelől, hogy ő hogyan, milyen életet él, hogyan tudsz segíteni neki. Érdemes elmondanod, hogy te mivel foglalkozol és kezdjetek el egy kicsit beszélgetni, hogy vajon te ténylegesen hogyan tudsz segíteni az ő számára. Érdemes csak olyanokkal leülni, akiknek valóban tudsz segíteni. Azokra, akiknél már első ránézésre te magad is úgy érzed, hogy nem fogsz tudni segíteni, nem érdemes időt pazarolnod, hiszen valószínűleg ott nem fog vásárlás történni, nem fog üzlet megköttetni.

Azokra fókuszálj, akik tényleg érdeklődnek a szolgáltatásod, a terméked iránt. 

  • Posztok, videók, blogcikkek
    DM-ezhetsz még úgy is, hogy folyamatosan posztolsz, raksz ki videókat, blogcikkeket, sztorikat, egyéb posztokat, és akik ezekre pozitívan reagálnak, belájkolják vagy beszívecskézik a posztokat, azokra ráírsz

    Ők mind már egyfajta interakciót mutattak, egy kapcsolódást mutattak veled kapcsolatban, őrájuk érdemes ráírnod. 

    Tehát folyamatosan posztolj, adj értéket, videóz, podcastoz, sztoriz, vagy ami neked kényelmes, és ami neked kézre áll. Lényeg az, hogy rendszeresen tedd ezt és adj értéket, és adj hasznos tartalmat. Ha ezt folyamatosan teszed, akkor hidd el, előbb vagy utóbb jönni fognak érdeklődések, és jönni fognak a megrendelések, vásárlások is.

    Ez egy kicsit lassabban beérő ügyfélszerző eszköz, de hosszú távon ezzel is nagyon sok ügyfelet fogsz tudni szerezni. 
  • LinkedIn
    Ha esetleg B2B üzletágban vagy, akkor megcsinálhatod azt is, hogy LinkedIn-en keresel olyan vállalkozásokat, akik szerinted számodra potenciális vásárlók, potenciális ügyfelek lehetnek, és rájuk írsz. 
  • Google
    Ugyanezt tudod megtenni, hogyha a Google-ban keresel olyan vállalkozásokat, akikkel úgy érzed, hogy szívesen dolgoznál együtt, azt látod a weboldaluk alapján, hogy tudsz nekik segíteni, tudsz nekik hasznosat, értéket szolgáltatni.

    Ilyenkor a weboldalukon található e-mail címen vagy űrlapon keresztül egész egyszerűen vedd fel velük a kapcsolatot. Amikor e-mailben írsz nekik, akkor érdemes mindenféleképpen egy nagyon-nagyon rövid bemutatkozást megtenned, elmondanod, hogy mi az a különleges érték, amit az ő számukra te tudsz nyújtani.

    Célszerű ezeket lehetőség szerint személyre szabottan megfogalmazni és egy kicsit utánajárni ezeknek a cégeknek és nem csak egy sablon üzenetet kiküldeni mindenkinek, hiszen az sokkal kevésbé lesz hatásos.
  • E-mail lista, hírlevél
    Ha van e-mail listád, akkor azt mindenféleképpen használd ki, hírlevelezz nekik.

    Ha pedig még nincsen, akkor kezdj el építeni nagyon gyorsan, hiszen az e-mailezés, a hírlevelezés, gyakorlatilag nem csak a legolcsóbb hirdetési forma, de a leghatékonyabb is.

    Tulajdonképpen azok az emberek, akik feliratkoztak a hírleveledre, már tényleg egy elköteleződést tettek feléd, hiszen megadták az e-mail címüket, megadták a nevüket, kíváncsiak voltak arra, amit te nyújtani akarsz. 

    Ő közülük tud a legtöbb vásárlód kikerülni úgy, hogy (attól függően, hogy milyen e-mailező szoftvert használsz, és hány feliratkozód van, és hány levelet küldesz ki) akár teljesen ingyen vagy potom pénzért tudsz nekik hirdetni. 

    A hírlevelezésnél figyelembe kell venni a korábbi cikkemben már említett 5:1-es vagy minimum 3:1-es arányt. Tehát legalább 3 részben adj valami értéket, valami hasznosat, vicceset, vagy valamit, ami érdekes a célcsoportod számára, és csak egy következő e-mail legyen az, amikor őket vásárlásra, ösztönző vásárlásra invitálod.

Ne minden egyes leveled csak a vásárlásról szóljon.

Azt senki nem szereti, valljuk be őszintén. 

Felmerülhet a kérdés, hogy ha még nincs hírlevél listád, hogyan tudsz építeni?

Ehhez a csali az egyik legjobb módszer. Magáról a feliratkoztatásról, illetve a csalikészítésről korábban készítettem már videókat. Ha érdekel ez a fajta ügyfélszerzési módszer, akkor nézd vissza a korábbi videóimat. Biztosan találsz köztük hasznosat, érdekeset.

  • Ajánlói program
    Készíthetsz egy ajánlói programot, aminek keretében a meglévő ügyfeleidet, vásárlóidat arra ösztönzöd, hogy ajánljanak téged, és ezért cserébe felajánlasz valamit nekik. Lehet adni kedvezményt egy következő vásárlásból, lehet az mondjuk egy extra ajándéktermék, egy ajándék szolgáltatás, vagy bármi igazából, ami valamilyen fajta értéket adhat annak a számára, és ezáltal tovább ajánl téged. Nyilván elsősorban azokat érdemes kérni erre az ajánlásra, akik valóban elégedettek voltak veled. 

    Ez az egyik legjobb ügyfélszerző módszer, hiszen ebben az esetben nem mi magunkat promotáljuk, nem mi magunkat marketingezzük, hanem egy harmadik, egy kívülálló, egy teljesen semleges személy fog téged ajánlani. Ezáltal ő sokkal hitelesebb és sokkal meggyőzőbb tud lenni a potenciális célközönség számára, mintha te bármilyen formában reklámoznád magadat. 
  • Együttműködés
    Keress együttműködő partnereket, keress olyan szolgáltatókat, vállalkozókat, akiknek a célcsoportja hasonló vagy ugyanaz. Akár teljesen ugyanaz is lehet, mint a te célcsoportod, de nem vagytok egymásnak konkurensei és egymásnak így tudtok ajánlani ügyfeleket, illetve tudjátok egymást ajánlani a saját ügyfeleitek között.

    Ilyen partnerség lehet például egy fodrász és egy műkörmös között, egy virágárus és egy ajándékboltos között, vagy mondjuk egy masszőr és egy ágy matracos között. Hasonló partnerség lehet egy weboldal készítő és egy Facebook marketinges között. Mind a kettőnek vállalkozó a célcsoportja, mind a kettő egyfajta marketinget végez, egyfajta online marketinget végez, de egyáltalán nem konkurensei egymásnak. 

    Az együttműködő partnerekkel olyat is megtehettek, hogy kihelyezitek egymás weboldalára a bannerjeiteket, tehát egy ilyen kis reklámblokkot csináltok egymásnak. Vagy akár írtok egymásról vagy egymásnak egy-egy blogcikket a saját témátokról, ahol ugye belinkelitek magatokat, ezáltal egymásnak adtok tartalmat, adtok egymásnak linket, és adtok egymásnak ügyfeleket, tehát csupa-csupa win-win szituáció van ebben a fajta együttműködésben. 
  • Továbbajánlás
    Még mindig az ingyenes lehetőségeknél maradva keress fel olyan nagyobb neveket, nagyobb vállalkozásokat, szolgáltatókat, akiknek szintén hasonló vagy ugyanaz a célcsoportja, mint neked, de nem vagytok egymásnak konkurenciái.

    Ajánlj fel neki egy lehetőséget, hogy amennyiben tovább ajánl ő téged az ügyfelei körében, akkor ő részesül valamilyen jutalékból, abból az üzletből, ami azáltal jött létre, hogy ő ajánlott téged.

    Az ilyen együttműködéseknél érdemes legalább egy próbamunkát, vagy valamit elvégezni, hogy tényleg bizonyítsd neki a rátermettségedet, bizonyítsd neki, hogy jó szolgáltató vagy, vagy jó terméket árulsz. Érdemes ilyenkor egyfajta referenciát felmutatni, és az a legjobb, hogyha konkrétan direktben neki csinálva, vagy neki adva tudsz egy ilyen referenciát felmutatni. Így ő is hitelesebb tud lenni az ajánlásban, mintha teljesen vadidegenként kellene téged ajánlania. 
  • Facebook csoportok
    Nézd végig a témába vágó Facebook-csoportokat, vagy azokat a Facebook csoportokat, ahol megtalálható a célközönséged. Szólj hozzá az ott lévő posztokhoz, vagy akár készíts te magad új posztokat.

    Az a lényeg, hogy mindegyikben legyen hasznos, értékes tartalom, a végén pedig, akár hozzászólásról, akár egy posztról beszélünk, szépen, finoman ajánlhatod, reklámozhatod magad. De figyelj rá, hogy először értéket adj és csak azután – és nem nyomulósan, csak finoman – említsd meg, hogy például, ha ebben a témában segítségre van szükséged, akkor keress meg, én pont ezzel foglalkozom. 

    Ez is egy szuper ingyenes lehetőség, ahogyan ügyfeleket tudsz szerezni. Hiszen ott, ha valakit megfogott az a poszt vagy az a bekezdés vagy az a mondat vagy az az ötlet, tanács, amit te ott adtál, akkor szívesen fogja megnézni az oldaladat, szívesen fog bővebben tájékozódni rólad, vagy akár teljesen direktbe rád is írni, hogy figyelj, ez engem érdekel, beszéljünk róla, hogyan van ez. 
  • Google cégem
    Legyél ott a Google cégemben, és ösztönözd a már meglévő ügyfeleidet, a már meglévő vásárlóidat, hogy adjanak le értékeléseket a Google cégemben. Bár ez egy kicsit lassabban jövedelmező, de még mindig ingyenes és nagyon jó módszer. Ha helyi vállalkozó vagy mindenféleképpen legyél benne a Google cégemben, hiszen nagyon-nagyon sokan keresnek a Google-n. 

    Szolgáltatóként, tehát helyhez nem kötött szolgáltatóként is érdemes fent lenned a Google cégemen, hiszen hogyha valaki weboldalkészítőt keres, akkor is meg tudja találni akár egy térképen a weboldalkészítőket, és megnézni az értékeléseket.
  • Ügyfélvélemények
    Gyűjts ügyfél véleményeket. Ha eddig még nem tetted esetleg, akkor javaslom mindenféleképpen kezdj bele, akár visszamenőleg, most itt helyben.

    A meglévő ügyfeleidnek, meglévő vásárlóidnak írj egy e-mailt, hívd fel őket telefonon, hogy szeretnéd fejleszteni a vállalkozásodat, és nagyon örülsz annak, hogy ő téged választott. Számodra nagyon fontos az ő véleménye, és szeretnéd, hogyha segítene téged, illetve a vállalkozásodat azzal, hogy amennyiben teljesen elégedett volt a te termékeddel, a te szolgáltatásoddal, akkor adjon egy ügyfél véleményt, amit kihelyezhetsz a weboldaladra, a Facebook oldaladra, illetve egy posztba. 

    Ezeket folyamatosan rakd ki posztolva, hogy lássák az emberek, hogy mások mennyire szeretnek téged, és mennyire jó szolgáltató vagy, vagy mennyire jó terméked van és az mennyire hasznos. Hiszen a te terméked tényleg működött kívülállóknál is, akiknek egyébként nem érdeke téged promotálni. Márpedig, ha ők pozitív visszajelzést adtak, akkor valószínűleg működik a dolog.

Fizetős ügyfélszerzési módszerek

Ezekből egy kicsit kevesebbet gyűjtöttem össze, pontosan azért, mivel ügyfélszerzési problémák jellemzően inkább a vállalkozás elején vannak. A vállalkozás elején kevésbé szokott lenni a vállalkozónak büdzséje a nagy hirdetésekre. 

Gondoltam azért néhányat összeszedek ezekből is és lesz köztük nagyon is ismerős, például a Facebook.

  • Facebook marketing
    A Facebook hirdetésekre gondolok. Itt annyi az ajánlásom, hogy ha nem értesz hozzá, akkor inkább szakértő segítségét vedd igénybe mindenféleképpen. A Facebook egy szuper jó marketing eszköz, viszont avatatlan kezekben felhasználva sajnos csak pénz égetés, úgyhogy mindenféleképpen egy szakembert keres fel, hogyha nem vagy otthon a Facebook marketingben. 
  • Instagram posztok
    Ki lehet emelni az Instagram posztokat is. Ezzel az a jó, hogy tök pici büdzséből is baromi sok emberhez el lehet jutni, és itt egyébként nem szükséges akkora hatalmas szaktudás, mint akár a Facebook hirdetések esetében. 

    Egyszerűen az Instagramon az applikációból kiemeled azokat a posztokat, amelyek alapból is jobban teljesítettek, amelyek alapból is több emberhez jutottak el, többen lájkolták, szívecskézték, többen szóltak hozzá. Ezeket a posztokat érdemes kiemelni, mert ezek tetszenek az embereknek, szívesen reagálnak rá, és így még több emberhez tudsz ezen keresztül eljutni. 
  • Google Ads
    A következő fizetős ügyfélszerzési lehetőség az a Google Ads, ami hasonlóan a Facebookhoz, avatatlan kezekben pénzégetés. Ha nem értesz hozzá, akkor mindenféleképpen szakember segítségét vedd igénybe

    A Google nagy előnye az, hogy azokat az embereket érjük el ezen keresztül, akik már elég közel vannak a tűzhöz, hiszen ez ugye a Google-ban működik. Ők azok a felhasználók, akik a Google-ban keresnek, és ezen keresztül találjuk meg őket egy hirdetés formájában. Ők már igazából keresik a megoldást a problémájukra. Ők már szeretnének lépni, ők már szeretnének valamit csinálni. Ők egy úgynevezett melegebb célközönség. Ilyen szempontból a Google Ads akár még jövedelmezőbb is lehet, mint a Facebook, de ez iparág függő nagyon és tesztelni érdemes. 
  • YouTube hirdetés
    Szintén fizetős ügyfélszerző módszer a YouTube hirdetés. Bevallom őszintén, hogy ezzel kapcsolatosan semmilyen személyes tapasztalatom nincs még egyelőre, de majd idővel én is tervezek YouTube hirdetéseket. Viszont a mai napig újra meg újra azt hallom vissza másoktól, hogy ezek nagyon olcsón tudnak működni, mivel igazából kevesen használják, ezért nagyon olcsón lehet hirdetni a YouTube-on, és baromi jól működik
  • Chatbot
    És még egy fizetős opció, még egy fizetős ügyfélszerzési lehetőség, a chatbotok, amik szintén baromi jó konverziókat tudnak hozni. 

    Egyébként ezzel kapcsolatosan ismerek is egy szuper jó szakembert, chatbee.hu. Ha érdekel egy chatbotos kampány és a chatbot, akkor nézd meg. Ajánlom, követem már régóta és nagyon-nagyon tetszik az, amit csinál, és nagyon jó referenciái vannak, tehát tényleg látszik, hogy működik az, amit ő készít. 

Bízom benne, hogy találsz számodra is megfelelő ügyfélszerző módszert, mind az ingyenes, mind a fizetős, mind a gyorsabban megtérülő, mind a kicsit lassabban megtérülő verziók között.

Ezzel kapcsolatban is, vagy, ha csak érdekel a téma, keress nyugodtan e-mailben vagy üzenetben! Szívesen válaszolok minden kérdésedre, és szívesen segítek, ha elakadnál!

Cimkék: Marketing

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Csak kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instagramon is!

Ide a sztorikba ugyanis olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz.

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport

A csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked.

Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek.

A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂

Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!

Ez is érdekelhet:

Hogyan érd el, hogy többet költsenek nálad a vásárlók?

Hogyan érd el, hogy többet költsenek nálad a vásárlók?

Több bevételt nem csak úgy lehet elérni, hogy több eladást csinálunk. Azzal is növelheted a profitodat, hogyha eléred, hogy egy adott vásárló több pénzt hagyjon nálad az asztalon. Ehhez pedig több(féle) ajánlatot kell felkínálnod a vásárlónak, több helyen. Ehhez...

Keresőoptimalizálás (SEO) alapok 2. rész – Linképítés

Keresőoptimalizálás (SEO) alapok 2. rész – Linképítés

A legutóbbi írásomban a keresőoptimalizálás alapjait mutattam be neked. Szó volt az on site optimalizálásról és érintőlegesen említettem az off site optimalizálást is. Ami tulajdonképpen magába foglalja a linképítést. Nézzük meg, hogy miért jó linkeket építeni?...