6+6 értékadó technikai, amiket a McDonald’s marketingjéből tanulhatsz részben

Szerző: | 2020. 08. 14. | Marketing

6+6 értékadó technikai, amiket a McDonald’s marketingjéből tanulhatsz részben

Szerző: | 2020. 08. 14. | Marketing

Mint a legtöbb sikeres vállalkozás, a McDonald’s marketingje is az értékadásra épül.

Amíg te magad nem adsz értéket másoknak, addig ne várd, hogy kinyissák neked a pénztárcádat.

Kivételek, persze – mint minden esetben – itt is vannak. De ne a kivételekre építs, hanem a nagy többségre.

Egy egyszerű (nem McDonald’s-os :)) példa:

Melyik barátodnak adsz szívesebben kölcsön 100.000 Ft-ot?

  1. Annak amelyikkel csak pár hetente beszélgettek egy jót egy kávé mellett, és mindig mindenki magának fizeti a fogyasztását?
  2. Vagy annak, amelyik néha meghív a kávéra, segített a költöztetésben, vigyázott a kutyádra míg te elvoltál nyarlani, és ő is adott már neked kölcsön egyszer mondjuk egy 20-ast?

Ez a példa nagyon is életszerű tud lenni.

Csak válaszold meg magadban a kérdést!

És máris megérted, hogy miért is van annyira szükség arra, hogy előbb adj, adj, adj, s csak aztán kérj.

Ha így teszel, sokkal könnyebb lesz az ügyfélszerzés.

No de mégis mivel teremt értéket a Meki? Mi a McDonald’s marketingje?

  1. Villámgyors étkezési lehetőség, ha nincs időd többre.
  2. Választék. Már rég nem csak egy hamburgerező. Vannak wrapek, nugets, sütemények, fánkok és saláták is azoknak, akik kicsit egészségesebben szeretnének étkezni.
  3. Folyamatos megújulás. Időről időre jönnek ki újdonságokkal, és szezonális termékekkel is.
  4. Vevőszolgálati értékelés, hogy csak a legjobb kiszolgálókkal dolgozzanak együtt. (Aztán ez persze nem biztos, hogy azonnal meg is tud valósulni. Minden esetre nekem eddig még nem volt okom panaszra.)
  5. Kuponok: azoknak, akik még olcsóbban szeretnének hozzájutni kedvencükhöz.
  6. Happy Meal menü a legkisebbeknek, és régebben még játszósarkok, csúszdák is.
  7. Ha elegendő értéket adsz a potenciális vásárlóidnak, akkor maguktól fognak hozzád menni.

A McDonald’s marketingje tehát nem csak az akciókban és ajándékba adott termékekben merül ki.

Mivel adhatsz MÉG értéket vásárlóidnak?

  1. Hatalmas érték például önmagában a figyelem… az osztatlan figyelem. A mai világban különösen ki vagyunk éhezve a figyelemre. Legyél figyelmes vásárlóiddal, hallgasd meg kéréseit, panaszait, és azoknak megfelelően kezeld az adott helyzetet, fejleszd szolgáltatásaidat termékeidet.
  2. Érték lehet az ingyenes házhoz szállítás. Ha van két termék, és a tied egy picivel drágább, de ingyenesen házhoz szállítod a terméket, akkor biztosan téged fognak választani, mert még így is olcsóbban jön ki a vevő.Egyébként sokszor az utolsó szakaszban csúszik el a vásárlás, amikor a vevő szembesül a szállítási költséggel.
  3. Érték az, ha kihelyezed a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatosan feltett leggyakoribb kérdéseket.Másnál talán úgy kell kimazsolázni ezeket az információkat, és még úgy sem találja meg a vevő, vagy igazából kint sincs az oldalon. Te meg oda rakod az orra elé. Ezt a gesztust meg fogja hálálni.
  4. Óriási érték az, ha például lehetőséget biztosítasz valakinek, hogy zárás után vegye át a terméket, ha nem tudja megoldani, hogy odaérjen nyitvatartási időben. Lehet, hogy neked fél vagy egy órával tovább bent kell maradnod. De cserébe tutira szereztél egy hűséges vevőt, mert egy ilyen gesztustól baromira le lesz kötelezve. És még a barátainak is elmeséli majd, hogy milyen jófej voltál.
  5. Érték az is, hogyha egy rendkívül jól áttekinthető használhati / összeszerelési útmutatót mellékelsz a terméked mellé. Legyen szó akár egy totál egyszerű dologról. Azokhoz főleg nem mellékel semmi ilyesmit. Legyél te az első, aki kitűnsz ezzel a tömegből.
  6. Óriási érték, ha igazán kedves és barátságos vagy a telefonban (vagy a munkatársad). A napokban vásároltam egy nem olcsó terméket. Előtte volt néhány telefonváltásom az eladóval. Szinte az első perctől olyan volt, mintha az egyik haverommal beszélgetnék. Ezt sose felejtem el, és csak ajánlani fogom őket mindenkinek. De hogy kikről is van szó, és mi a pontos történet… ezt rövidesen el fogom mesélni Instagram (és Facebook) szoriban, úgyhogy figyeld


Gondolkodj el, te milyen értéket tudsz adni a vállalkozásodban.

Ha megvan (vagy már most is rendelkezel néhánnyal) írd le hozzászólásban!

Cimkék: Marketing

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Csak kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instagramon is!

Ide a sztorikba ugyanis olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz.

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport

A csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked.

Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek.

A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂

Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!

Ez is érdekelhet:

13 ok, ami miatt nem hoznak vevőket a Facebook hirdetéseid

13 ok, ami miatt nem hoznak vevőket a Facebook hirdetéseid

Ezúttal Facebook hirdetésekkel kapcsolatos tippeket hoztam nektek. Megnézzük miért nem működnek a hirdetések, vagy miért nem működnek esetleg a te hirdetéseid? Miért nem hoznak a hirdetések vásárlókat, pedig úgy gondolod, te minden tőled telhetőt megtettél. Ehhez 13...