Talán már te is hallottad, hogy a siker a kapcsolatokban, kapcsolódásokban rejlik. Így van ez a való életben és a social médiában is. Minél több emberrel tudsz kapcsolódni, annál több emberhez tudsz elérni. Ezen felbuzdulva most hoztam neked 9 tippet, hogy az általad készített Instagram posztok a lehető legtöbb emberhez eljussanak. Ha gőzerővel készíted a Instagram posztokat és mégis azt látod, hogy nem sok emberhez ér el, akkor ez a cikk most neked szól! Ezekkel a tippekkel meg tudod majd növelni az Insta – vagy akár a Facebook – posztjaid elérését.
Hogyha inkább videós formában szeretnéd látni a cikket, akkor itt van hozzá a videó:
Algoritmus
Amikor az Instagram eldönti, hogy mennyi emberhez tud elérni a posztod, első körben azt nézi, hogy
- mennyire volt népszerű az előző posztod,
- hányan lájkolták,
- hányan mentették el,
- hányan szóltak hozzá.
Amikor kirakod az Instagram posztot, az algoritmus megnézi, hogy az első percekben mennyi az interakció, mennyire népszerű a tartalmad. Először, az első néhány percben csak nagyon kevés embernek mutatja meg a bejegyzésedet, majd ha már látja, hogy sokan interaktálódtak a poszttal, akkor megmutatja több embernek. Ha közülük is sokan interaktálódnak, akkor megmutatja még több embernek a bejegyzést, és ez így megy tovább.
Az Instagram algoritmusa minden felhasználónál vizsgálja, hogy az a felhasználó milyen típusú, tartalmú posztokkal interaktálódott már. Ha a te posztod ilyen típusú, akkor nagyobb eséllyel fogja megjeleníteni neki.
Az Instagram figyeli azt is, hogy az adott közösségi média felhasználó mennyire szokott reagálni a te bejegyzéseidre. Ha valaki nagyon sokszor lájkolja és szól hozzá a posztjaidhoz, akkor annak az embernek nagyobb valószínűséggel fogja megmutatni azokat az Instagram posztokat.
A legerősebb Instagram interakció egyébként a DM (Direct Message), vagyis a privát üzenet. Szóval, ha sokat levelezel valakivel privátban az Instagramon, akkor neki nagyobb eséllyel fogja megmutatni a tartalmaidat.
Az Instagram posztok 4 típusa, melyekkel több embert érhetsz el
1. Inspiráló, motiváló Instagram posztok
Természetüknél fogva ezek egyszerűen felemelik és pozitív érzéssel töltik el az embert. Ennek a pozitív, felemelkedett érzésnek köszönhetően ösztönösen lájkolják ezeket a posztokat, sőt, akár még hozzá is szólhatnak
2. Instagram nyereményjáték
Itt alapvetően azok szoktak lenni a szabályok, hogy lájkold az Instagram posztot, szólj hozzá, jelölj meg valakit, stb. Ezek pedig mind interakciók, és ezáltal több és több emberhez tudsz eljutni.
3. Instagram Story
Az Instagram story 24 óra után eltűnik, szóval jogosan kérdezhetnéd, hogy mi értelme van egyáltalán belerakni az energiát? Pont ez a lényeg! Ebben van a story előnye. Ha tudja az ember, hogy ezek a tartalmak 24 óra múlva eltűnnek mint a kámfor és soha nem térnek vissza, akkor azt fogja érezni, hogy ha abban a pillanatban nem nézi meg, akkor lemarad róla.
A másik nagy előnye, hogy ezek a storyk már az Instagram kezdőoldalán, legelöl fent vannak, szóval konkrétan bele tolod a követők képébe. Feltéve természetesen ha követ téged az illető, és sokat szokta nézni a tartalmaidat. Azoknak a felhasználóknak a storyjai jelennek meg elsőként egy felhasználónál, akinek az Instagram posztjaival sokszor szokott kapcsolódni (elolvassa, elidőz fölötte, lájkolja, hozzászól, stb).
4. Instagram Élő videó
Ez Instagramon hasonlóan működik, mint a story, tehát 24 óra múlva eltűnik. Pontosan ez a varázsa az élő videónak is. Az emberekben sokszor benne van az az érzés, hogy nem szeretnének lemaradni semmiről.
Bár mostanra már bevezetett egy olyan funkciót az Instagram, hogy az élő videókat (az élőzés végeztével) meg lehet osztani az IGTV-n is, így nem fog elveszni.
Az élő videóknak nagyobb elérése van, mint a sima videóknak, ez Instagramon és Facebookon is egyaránt érvényes.
4 hack, hogy az Instagram posztjaid még több embert érjenek el
1. Használj hashtageket!
Ehhez érdemes előzetesen egy hashtag kutatást csinálnod. Erről egyébként hamarosan közzé fogok tenni egy videót, szóval kövess youtube-on, ha kíváncsi vagy rá. De dióhéjban összefoglalom:
Hogyan érdemes hashtag kutatást csinálni?
1. Írd össze, ami elsőre eszedbe jut.
2. Kezd el bepötyögni ezeket a hashtageket a keresőbe (fontos, hogy ne írd végig, csak kezd el), és így kapni fogsz az Instagramtól további javaslatokat, majd a relevánsakat írd fel magadnak.
3. Nézd meg ezen hashtagek hírfolyamát, azon belül is a legnépszerűbb posztokat, majd csekkold, hogy ott milyen hashtageket használnak még és írd fel azokat, amelyek szimpatikusak.
4. Nézd meg, hogy hányan használják ezeket a hashtageket. Szakértők azt mondják, hogy 1.000 és 2.000.000 közötti használat lehet az ideális. Alatta nem sokan keresik ezeket a hashtageket, fölötte pedig akkora a verseny, hogy nem tudsz majd labdába rúgni. Én egyébként azt javaslom, hogy induló profilként akár párszázas hashtageket is berakhatsz elvétve. Ahogyan növekszik a profilod, egyre inkább érdekes a magasabb használtságúakat bevetned.
5. Mindezek mellett használj még lokációs, márka és olyan speciális hashtageket, amik konkrétan arra az adott posztra vonatkoznak.
2. Tegyél CTA-t (Call To Actiont) a poszt szöveg végére!
Legyen minden poszt leírásában CTA, azaz cselekvésre történő felszólítás! Olyanok, mint:
„Ha tetszett ez a poszt, lájkold/szólj hozzá.”
„Írd meg, hogy mi tetszett a legjobban.”
Tehát kérd fel őket, konkrétan hívd fel a figyelmüket, hogy csináljanak valamilyen interakciót.
3. Oszd tovább a posztodat storyban
Ehhez egész egyszerűen menj rá a posztodra, majd kattints rá a kis papírrepülő ikonra, és ezen keresztül meg tudod osztani storyban. Érdemes egy kis ajánlót is írnod hozzá, amivel ösztönzöd és csábítod az embereket arra, hogy kattintsanak a posztra.
4. Írj valakiről pozitívan és említsd meg
Mutatom hogy működik:
1. Készíts storyt valaki másról, írj róla valami pozitívat és jelöld meg őt.
2. Ezzel ő értesítést kap, hogy kiraktad storyba.
3. Ezeket általában vissza szokták osztani a saját storyjukba
4. Végeredményképp a te neved megjelenik az ő követői előtt, így több emberhez tudsz eljutni.
Szívesen olvasnál még hasonlókról? Rendszeresen megjelenő hírleveleimben ilyen és egyéb, vállalkozással, online marketinggel, web-/landing oldal készítéssel kapcsolatos fontos tudnivalókat osztok meg. Ha szeretnéd kimaxolni a vállalkozásodban lévő potenciált, akkor iratkozz fel ezekre a hasznos levelekre!
+1 tipp: Hirdess!
Már Instagramon is egyre nehezebb organikusan növekedni, szóval célszerű hirdetned.
Erre két lehetőség van:
1. Magában az Instagram alkalmazásban teszed meg.
A posztjaid alatt van egy „Hirdetés” gomb, arra kell rákattintanod, majd nagyon egyszerűen be tudod állítani a célközönséget. A célközönségnél kiválaszthatod, hogy hely, kor, nem és érdeklődés szerint kiket szeretnél megcélozni, beállíthatsz saját érdeklődés alapút, vagy beállíthatod azt is, hogy az Instagram automatikusan megpróbálja megkeresni azokat az embereket, akik a te követőidhez hasonlók. Azt javaslom, hogy teszteld, hogy nálad melyik jön be jobban.
2. A Facebook Hirdetéskezelőben állítod be a hirdetést.
Ebben az esetben be kell jelölni, hogy csak az Instagram felületén szeretnéd beállítani a hirdetést. Itt már elég sok lehetőséget tudsz beállítani. Ha otthonosan mozogsz a Hirdetéskezelőben, akkor javaslom ezt az opciót.
Zárás
Nagyon remélem, hogy ezekkel a tippekkel sikerül majd még több embert elérned Instagramon.
Kíváncsi vagyok, hogy melyik fogott meg téged igazán és melyik az, amit akár már most is alkalmazol.
További hasznos információkért ajánlom ezt a cikkemet is, melyben a 6 legjobb ingyenes vállalkozás hirdetési felületet mutatom be neked. Ha pedig nem csak az Instagramon, hanem a Facebook csoportokban is eredményesen szeretnél posztolni, ezt a cikkemet is érdemes lehet elolvasnod.
Ha pedig kérdésed van a témával kapcsolatosan, vagy csak többet szeretnél olvasni ilyenekről, akkor lépj be a ProduktON! közösség Facebook csoportjába, ahol bővebben tudsz erről beszélgetni, nem csak velem, de a többi csoporttaggal is.
Ha személyes segítségre lenne szükséged az Instagram kezeléshez, marketinghez vagy vállalkozásod fellendítéséhez, akkor vedd fel velem a kapcsolatot, és megbeszéljük, hogy hogyan tudnálak támogatni téged ebben.
Sikeres és produktív vállalkozást kívánok neked!