Azzal mindenki tisztában van, hogy Instagramon jelen lenni ma már szinte kötelező. Számos hasznos funkciója van, melyek közül az egyik legnépszerűbb az Instagram sztori. De vajon mi fán terem az Insta sztori? Mit is jelent pontosan, hogyan és milyen tartalmakat kell ott közölni? Ebben a cikkben ezt a témát fogom körbejárni.

Hogyha inkább videós formában szeretnéd látni a cikket, akkor itt van hozzá a videó:

Mi az az Instagram sztori?

Az Instagram sztori a hírfolyam tetején elhelyezkedő köröket jelenti.

Jellemzően az első a te profilképed, és rajtad kívül még 3-4 felhasználó sztoriját látod először. Ez egy nagyon jó megjelenési lehetőség, hiszen szinte „beletolod” magad a követők arcába. Feltéve persze, ha sikerül az első oldalra kerülni. 

A sztori lehet:

  • kép
  • videó

amiket tudsz feliratozni, emojikkal, matricákkal felturbózni.

Egy sztori maximum 15 másodperces lehet. Amennyiben egy hosszabb videót raksz fel, azt fel fogja darabolni 15 másodperces blokkokra, és maximum 10 slide-ot tudsz így berakni. A 150 másodpercnél hosszabb videók végét le fogja vágni, erre érdemes odafigyelni.

Az insta sztori csak 24 óráig érhető el, utána eltűnik. 24 óra elteltével már csak te fogod elérni az archívumból.

De akkor miért is olyan jó dolog ez az Instagram sztori?

Mivel csak 24 óráig van jelen, az emberek itt nem várják el, hogy csilli-villi, csodálatos tartalmakat kapjanak. Itt lehetsz laza, csinálhatsz gyorsan, pár perc alatt összedobott sztorikat. Ezáltal nagyon gyorsan tudsz tartalmakat készíteni.

A másik ok amiért jó, hogy 24 óráig elérhető csak, az az, hogy ezáltal muszáj megnéznie a felhasználóknak az adott sztorit, hogy ha szeretné látni, hogy mi van mögötte.

Ha több sztorit csinálsz egymástól eltérő időben, akkor az Instagram befogja fűzni őket egymás után.

Hogyan érdemes használnod az Instagram sztorit?

Az első és legfontosabb, hogy 

minden egyes nap sztorizz!

Az Instagram sztori segít, hogy a követőid organikus úton is gyarapodjanak. Azáltal, hogy rendszeresen sztorizol, sokkal több emberhez tudsz eljutni. Nem kell profi tartalmakat gyártanod, ez az a felület, ahol a mennyiség előrébb való mint a minőség.

Miről tudsz sztorizni?

1. Min dolgozol aktuálisan?

Mutasd meg, hogy épp mit csinálsz, milyen munkálatokban vagy.

2. Mit csinálsz éppen a magánéletben?

Ha jól sikerült a vacsid, simán kirakhatod azt is. Nem kell azon stresszelned, hogy vajon kit fog érdekelni az adott poszt, szimplán csak jelen kell lenned. Nem szakmai okosságokat kell megosztanod, kb bármi megteszi.

3. Mi zajlik éppen a vállalkozásodban?

Jó sztori lehet abból, ha éppen egy új terméken dolgozol.

4. Milyen változások voltak az elmúlt időszakban a vállalkozásodban?

Új csapattagot vettél fel? Növekedett a raktárkészleted? Megérkeztek az új termékek? Ezeket mind nyugodtan rakd ki!

5. Tanulságok a napból

Ha történik veled valami, amiből tanulságot tudsz levonni, mutasd meg!

6. Idézetek

Néha kirakhatsz egy-egy idézetet is.

7. Mások posztjának megosztása

Ennek az a plusz előnye van még, hogy ha bejelölöd az adott illetőt a sztoriban, ő értesítést fog róla kapni, és sokszor szó nélkül megosztja a te sztoridat.

8. Saját posztodat osztod meg újból

Ha végképp semmi ötleted nincs, akkor menj be a fiókodba és osztd meg az egyik régi posztodat.

9. Random hülyeségek

Ha valamiből tudsz humoros dolgot csinálni, azt tedd meg. Ebben a legjobb gazduig, ha tanulni szeretnél, lesd meg a profilját, ő aztán tényleg mindent megoszt, a legtöbbször rendkívül humoros formában.

10. Terméked, szolgáltatásod vagy bármi, amit reklámozni szeretnél

Azt is megoszthatod természetesen, amiből pénzt szeretnél keresni.  

Instagram sztori matricák

A matricák nagyon nagy segítségedre lesznek abban, hogy aktivizáld a közönségedet és egy szorosabb kapcsolatot tudj velük kialakítani.

Szavazás

Ezzel 2 (általad meghatározott) lehetőség közül tud választani a felhasználó. Ez egy szuper eszköz piackutatásra.

Kérdés

Ez is egy fantasztikus eszköz lehet piackutatáshoz. Használhatod úgy is, hogy te kérdezel valamit a követőidtől, és nekik kell válaszolni. Viszont használhatod úgy is, hogy nekik kell kérdezni tőled, és te válaszolsz.

Értékelés

Ez gyakorlatilag egy csúszka, amin van egy kis emoji és azt lehet húzogatni egy egyenes mentén. Ezzel is aktivitásra tudod bírni a követő táborodat, hiszen egy nagyon egyszerű mozdulattal tudnak választ adni.

Kérdéssor

Szinte bármilyen kérdést feltehetsz itt. Ezt is használhatod piackutatásra, de akár humoros kérdéseket is írhatsz, sőt még kvízt is indíthatsz a segítségével.

Helyszín

Ezzel a megjelölt helyszínhez közeli emberekhez is eljuthatsz.

Említés

Ha megemlítesz valakit, akkor ő arról kap értesítést, sokszor a saját felületén is vissza osztja a te sztoridat, és ezáltal az ő követőbázisa előtt is megjelenhetsz. Nem muszáj a matricán keresztül megemlítened valakit, elég az is, ha csak a szövegbe beleírod.

Kereső címke

Ez mag a hashtag matrica, ezáltal eljuthatsz azokhoz az emberekhez, akik bekövették az adott hashtaget. Egy sztoriban egy ilyen matricát tudsz elhelyezni, de a szövegbe többet is berakhatsz.  

Még egyszer szeretném hangsúlyozni, hogy itt nem az a lényeg, hogy az instagram sztorid egy hiper-szuper, dijáznos poszt legyen. Az a lényeg, hogy folyamatosan ott legyél a követőid szeme előtt. Ha csak annyit csinálsz, hogy minden egyes nap kiraksz egy sztorit, akkor garantálom, hogy növekedni fog a követő bázisod száma.

Remélem tudtam segíteni, és te is bátran használod majd a fent leírtakat.
Ha segítségre van szükséged vagy csak érdekel a téma, keress nyugodtan! Szívesen válaszolok minden kérdésedre, és szívesen segítek, ha elakadnál! 🙂

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni hasonlókról, akkor kövess az alábbi felületeken:

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

A jó webdesign segíti a látogatókat és növeli a konverziót is.

Ilyen egy igazán ütős webdesign

A te weboldalad csak névjegykártyaként funkcionál, vagy valóban képes vásárlókká konvertálni a látogatókat? Te tudod, hogy mi szükséges ahhoz, hogy a weboldalad látogatóiból tényleges vásárlók legyenek? Valójában számtalan tényező függvénye. Most a webdesign oldaláról fogjuk megközelíteni a témát és azt...

Tovább olvasom
Garancia, veszteségek nélkül

Garancia, ami több vevőt hoz neked veszteségek nélkül

Egy olyan varázseszközt mutatok most neked, melynek segítségével be tudod biztosítani azt, hogy a potenciális vásárlód valódi vásárlóvá váljon, még akkor is hogyha nem bízik benned még teljesen. Olyan garanciáról fogok írni, melyet úgy tudsz eszközölni, hogy egész biztosan nem...

Tovább olvasom