Instagram nyereményjáték kisokos: Minden, amit az Instagram nyereményjátékokról tudnod érdemes

Az Instagram nyereményjáték egy szuper eszköz, ha növelni szeretnéd az ismertségedet, illetve követőid számát. Sokan alkalmazzák is a közösségi médiában. Viszont amilyen szuper, olyan veszélyes is lehet, és könnyen megütheted a bokád, ha nem szabályosan csinálod. Ezért hoztam most el neked azokat a szabályokat, amelyekre érdemes odafigyelned, hogy elkerüld a profilod letiltását. 

Jobban szereted nézni, mint olvasni? Itt a videós verzió, és egy sort sem kell olvasnod 😉

Cél meghatározása

Ahhoz, hogy olyan Instagram nyereményjátékot készíts, ami valóban azt az eredményt hozza, amit vársz tőle, először is meg kell határoznod, hogy mi a célod vele.

De mik lehetnek ezek a célok?

  • követő szerzés
  • márkaismertség növelése
  • meglévő követők körében való bizalomépítés
  • magasabb elköteleződés elérése a profilon

Milyen jellegű Instagram játékok léteznek?

Játék

Ebben az esetben nem is feltétlenül kell, hogy legyen konkrét nyeremény a végén. Ha egyszerűbb megoldást szeretnél, ahol a végén nem kell nyereményt adni, akkor ez jó opció lehet. Nevezheted akár kihívásnak is. A lényeg az, hogy ha az egésznek adsz egy keretet és megmondod, hogy mit csináljanak az emberek, akkor nagy valószínűséggel meg is fogják csinálni. De ha nem adsz semmiféle feladatot, akkor semmi nem történik majd.

Klasszikus nyereményjáték

Az ilyen jellegű Instagram nyereményjátéknál sorsolással döntöd el, hogy ki lesz a nyertes. Abszolút a szerencsére van bízva az egész.

Versenyek

Ebben az Instagram nyereményjátékban valamilyen fajta pontrendszer alapján történik a nyertesek meghatározása. Például, hogy kinek a képe vagy hozzászólása kapta a legtöbb lájkot.

Milyen Instagram nyereményjáték típusok léteznek?

Lájkolós, szívecskézős

Ekkor egész egyszerűen arra kéred az embereket, hogy lájkolják be azt a posztot, amiben kihirdetted az Instagram nyereményjátékot.

Kommentelős

Itt egy egyszerű hozzászólást kérsz, az Instagram nyereményjátékot kihirdető poszt alá. Ez lehet akár egy kérdésre adott válasz, egy emoji, vagy bármilyen egyéb.

Kombináció

Ilyenkor ahhoz, hogy részt vegyen az illető az Instagram nyereményjátékban, lájkolnia is kell a posztot és hozzá is kell szólnia. Mindkét interakció azt segíti elő, hogy több emberhez jusson el a posztod, ha pedig kombinálod őket, akkor még nagyobb lehetőségeid vannak, hiszen azt látja az Instagram, hogy ez egy népszerű tartalom, szóval érdemes megmutatnia másoknak is.

Posztolós, hashtagelős

Az ilyen típusú Instagram nyereményjátékban arra kéred a résztvevőket, hogy a saját profiljukon tegyenek közzé egy meghatározott témájú fotót, amiben egy meghatározott dolog szerepel. Ezen poszt leírásába pedig írják bele az általad megadott hashtaget. Ennek érdemes egy nagyon specifikus hashtagnek lennie, amit más nem használ, így könnyedén nyomon tudod követni, hogy kik vettek részt a nyereményjátékban. Egész egyszerűen csak menj fel a hashtag hírfolyamába az Instagramon, és láthatod is őket.

Ultra kombináció

Az előbb felsoroltakat mind kombinálhatod egy Instagram nyereményjátékban. Ez viszont már elég magas elköteleződést igényel, szóval biztos, hogy kevesebben fognak jelentkezni.

A hátránya az, hogy kevesebb interakciót szerzel majd, és ezáltal kevesebb emberhez jutsz el.

Az előnye pedig, hogy extra magas elköteleződésű embereket szerzel, akik nagyobb eséllyel fogják később megvásárolni a termékedet, szolgáltatásodat.

Ha mellé DM-ezel is (privát üzenetben keresed fel potenciális vásárlóidat), akkor sokkal könnyebben el tudsz jutni olyan emberekhez, akik magas érdeklődésűek a te terméked/szolgáltatásod iránt. Ha személyesen szeretnéd felvenni velük a kapcsolatot, akkor csak olyan emberekhez fogsz így eljutni, akik a legnagyobb valószínűséggel fognak vásárolni nálad.

Tagelős

Ezt többféleképpen is kivitelezheted. Megkérheted az embereket, hogy:

  • rakjanak ki egy képet és tageljék be magukat;
  • rakjanak ki egy képet és tageljék be az ismerősüket;
  • adott poszt alatt taggeljék be azt az ismerősüket, aki örülne még a nyereménynek.

Ezeket a megoldásokat viszont nem annyira ajánlom.

Az első esetet, vagyis hogy “rakj ki egy képet és tageld be magad”, úgy, hogy közben te nem szerepelsz a képen, konkrétan tilos. Tiltja az Instagram szabályzata.

És az sem túl szerencsés ha mások betagelésére kéred az embereket. De erre még később kitérek.

Instagram nyereményjáték szabályzat

Amikor egy nyereményjátékot készítesz Instagramon, mindenféleképp rendelkezned kell szabályzattal. Enélkül biztosan lefogják tiltani, még lehet, hogy a fiókodat is.

A szabályzatot alapvetően beleírhatod a poszt szövegébe is, viszont mivel Instagramon elég korlátozott a karakterszám, valószínűleg ezt csak egy külső dokumentumba tudod majd berakni. Ez lehet egy Google Drive dokumentum, vagy feltöltheted a weboldalad egyik aloldalára is. Ebben az esetben a nyereményjáték posztba bele kell írni a dokumentum linkjét, vagy írhatod azt is, hogy link a bioban, és oda rakod ki a linket. Akár egy bit.ly-s rövidített linket is készíthetsz.

Mi legyen az Instagram nyereményjátékod szabályzatában?

1. A szervező/szponzoráló cégek, márkák neve.

2. Mi maga a nyeremény.

3. Vannak-e esetleges korlátozások, nem, kor vagy hely szempontjából? Például, hogy csak 18 éven aluliak/felettiek vehetnek részt benne, stb.

4. Mi a játékban történő részvétel feltétele? Tehát mit csináljon az illető, ahhoz, hogy részt vegyen a nyereményjátékban?

5. Hogyan lesz meghatározva a nyertes? Ha sorsolás útján, akkor milyen sorsolást fogsz alkalmazni? Hogy fogod csinálni? Ha pontozással történik, akkor milyen pontozás mentén?

6. Mikor kezdődik és mikor fejeződik be? Ha esetleg olyan játékot csinálsz, ami nemzetközileg is elérhető, akkor az időzónát is meg kell adnod.

7. Hogyan fogod értesíteni a nyertest? Hogyan történik a nyeremény átvételének módja? Főleg akkor kérdéses, ha fizikai termékről van szó, de egyéb más esetben is érdekes lehet. Be kell-e menni a nyertesnek személyesen valahova, futárral viszik ki, mikor történik ez?

8. Bele kell kerülnie valami hasonlónak is: „A játék semmilyen módon nem szponzorált az Instagram által. Nincsen semmilyen összefüggésben vele.” Az Instagram kimondja, hogy közölnöd kell a résztvevőkkel azt, hogy neki semmi köze a játékhoz, nem ő támogatja, nem ő szervezte. Ő csak és kizárólag a felületet biztosítja hozzá. Az Instagram szabályzatában ez így hangzik: „A promóciót az Instagram nem támogatja, nem hagyja jóvá, nem végzi és nem kapcsolódik az Instagramhoz.” Szóval kimásolhatod ezt is, vagy valami ehhez hasonló saját szöveget is megfogalmazhatsz.

9. A játékban való részvétellel a résztvevő automatikusan elfogadja a játékhoz kapcsolódó adatvédelmi szabályzatot. Ebből következik, hogy rendelkezned kelladatvédelmi szabályzattal. Ezt egyébként kezelheted a játékszabályzattal egy dokumentumban, de lehet akár két külön dokumentum is, ez esetben a szabályzatba bele kell raknod az adatvédelmi linkjét.

Mire érdemes még odafigyelned egy Instagram nyereményjáték során?

Leírás

Legyen borzasztóan egyszerű. Kommunikálj úgy, mintha egy 5 évessel beszélnél. Így tutira nem fogsz mellé lőni, nem lesznek olyanok, akik egyébként részt vennének, értékes vásárlóid lehetnének, de nem elég egyszerű számukra a szöveg. Ahogy a cikk elején is írtam, ne bonyolítsd túl a dolgokat.

Kép

Legyen nagyon-nagyon figyelemfelkeltő. Először mindig a kép ragadja meg az emberek figyelmét, ha ez megtörtént, csak utána olvassák el a hozzá tartozó szöveget

Nyeremény

Mindenképp legyen összefüggésben a vállalkozásoddal, szolgáltatásoddal, iparágaddal. Ha nem így teszel, és valami nyaralást, Apple terméket vagy ehhez hasonló dolgot nevezel ki nyereményként, akkor nagyon sokan lesznek azok, akik igazából soha a büdös életben nem fognak tőled vásárolni, csak a nyereményre utaznak.

Például ha te fodrász vagy, akkor lehet a nyereményed egy spéci fésű vagy sampon, vagy egy teljes hajformázási szolgáltatás.

Ha kertész vagy akkor lehet szintén egy spéci eszköz, ingyenes felmérés vagy valami kisebb kertészeti szolgáltatás.

Ha coach vagy akkor lehet ez egy fél órás/1 órás/több alkalmas nyeremény.

Miért nem ajánlom a tagelős Instagram nyereményjátékokat?

Az Instagram konkrétan kimondja, hogy „Ne ösztönözd arra az embereket, hogy fényképeken jelöljék magukat, ha nem szerepelnek a fényképeken.”

Az még működőképes, ha azt mondod, hogy rakjon ki olyan képet, amin ő is szerepel, és jelölje meg magát rajta. De a “jelölj meg másokat” utasítás GDPR problémákat vet fel. Ugyanis az, akit ő megjelölt, nem járult hozzá ahhoz, hogy feldolgozd az ő adatait.

Megkérdezhet erről egy jogászt is, ha tutira akarsz menni. Én viszont laikusként, azt mondom, hogy ne csinálj ilyen jellegű játékokat.

Adatvédelmi szabályzat

Ez lehet magával a játékszabályzattal egy dokumentumban, de lehet teljesen külön kezelni a kettőt. Érdemes egy ügyvéddel vagy jogásszal átnézetni, hogy tutira helytálló legyen.

Ahogy fentebb is írtam, ezt lényegében a játékban való részvétellel fogadtathatod el. Ezt a tényt – tehát, hogy a játékban való résztvétellel elfogadják a szabályzatot – mindenféleképpen bele kell fogalmaznod a játék szabályzatba, és a leírásba is érdemes lehet.

Bele kell írnod, hogy ki lesz az adatkezelő. Ez egyrészt te leszel, hiszen a nyertes adatait kezelned kell. De lehet ez akár egy szoftver, ha a sorsoláshoz szoftvert használsz és beleírod a résztvevők adatait. Vagy ha külsős ügynökség csinálja neked ezt az egészet, akkor őket is bele kell írnod.

Az Instagram nyereményjátékokkal kapcsolatos tudnivalókat egyébként itt éred el.

Végszó

Remélem sikerült átadnom az összes olyan szabályt, melyet tudnod kell ahhoz, hogy az Instagram nyereményjátákaid szabályosak és sikeresek legyenek. Bízom benne, hogy hasznos volt számodra.

Ha segítségre van szükséged vagy csak érdekel a téma, lépj be a ProduktON! közösség Facebook csoportjába, ahol bővebben tudsz erről beszélgetni, nem csak velem, de a többi csoporttaggal is.

Sikeres és produktív vállalkozást kívánok neked!

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni hasonlókról, akkor kövess az alábbi felületeken:

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek: