Mennyi idő alatt készül el egy (profi) weboldal?

A weboldal készítős honlapokat olvasgatva talán te is találkoztál már vele, hogy néhol egy-két napot, máshol hónapokat írnak egy weboldal elkészítésének idejére. Vajon mi lehet ennek az oka? Ezt fogjuk kivesézni ebben a cikkben.

Egy fontos azonban dolgot tisztázzunk rögtön a legelején. Egy weboldal sose lesz kész igazán. Mindig lehet tökéletesíteni. Mindig érdemes új tartalommal bővíteni (blog cikkek). Ha pedig bejön egy új termék vagy szolgáltatás, akkor az csak természetes, hogy annak létre kell hozni új aloldalt.

Mennyi idő tehát elkészíteni egy weboldalt?

Hozzátenném…

Az alábbi típusú weboldalakról lesz szó:

Profi honlapokról

Hiszen egy nem megfelelő megjelenéssel bíró, alap sablonra épülő, ügyféltől kapott szöveggel feltöltött, pár oldalas, nem különösebb funkciókkal rendelkező honlap valóban el tud készülni akár egy-két nap alatt. Más kérdés, hogy mennyire fogja megérni. Mennyire hoz vevőket.

Általam készített weboldalakról

Ugyanis más webfejlesztők máshogy dolgozhatnak, őket ugye nem ismerem. Ha pedig csapatban dolgoznak, akkor végképp másképp alakulhatnak a munkafolyamatok, mint nálam. Annyit még érdemes lehet tudni, hogy én kizárólag WordPress oldalakkal dolgozom. És hogy miért, arról majd később írok.

Honlapok kategóriánként

Bár mindegyik honlap teljesen egyedi és különböző, azért van három nagy kategória, amelyekbe be lehet sorolni őket. Ezek a következők:

  • Bemutatkozó weboldal
  • Értékesítési honlap
  • Webáruház

1. Bemutatkozó weboldal

Ezt a honlap típust csak abban az esetben szoktam javasolni, hogy ha a leendő partnerem, akinek a honlapot készítem, rendelkezik már széles ügyfélbázissal, és igazából tényleg csak egy informatív, bemutatkozó oldalra van szüksége, ahol az ügyfelei tájékozódni tudnak termékéről, szolgáltatásáról. Az ilyen honlapok valóban el tudnak készülni akár pár nap alatt, még profi módon, profi megjelenéssel is.

2. Értékesítési honlap

Ez már jóval nagyobb falat. Itt rendkívül fontos, hogy maga a honlap el tudja adni az adott terméket, szolgáltatást. Már a legelső benyomásnak is atom ütősnek kell lennie, fel kell keltenie a látogató figyelmét, érdeklődését, és meg kell tudnia győzni arról, hogy ez a termék jobbá teszi az ő életét (természetesen, csak abban az esetben, ha ez valóban így is van). Itt rendkívül fontos a megjelenés, a design, a letisztultság, a képek és videók, de mindenekelőtt az értékesítési szöveg. Attól függően, hány oldalból, és milyen hosszú, milyen összetett oldalakból fog állni a honlap, illetve milyen funkciókat kell, hogy tartalmazzon, ez a kategória legalább egy-két hét, de általában inkább 1 hónap.

3. Webáruház

Ő a legkeményebb mind közül. Mivel az „alap” weboldalon belül kell egy komplett fizetési és szállítási rendszert is össze kell rakni. Természetesen minél több szállítási és/vagy fizetési módot szeretnénk beépíteni, ezek a folyamatok annál hosszabbak lesznek. Ráadásul lehetnek olyan integrációk, amelyek hosszabb időt vesznek igénybe. Ezenfelül – egy átlagos webáruház esetében – rengeteg terméket kell feltölteni. Több ponton kell tesztelni. Ez pedig mind-mind idő. Ezért egy webáruház elkészítése általában minimum egy hónap, maximum… nos… sok hónap.

Előkészületek

Ez az a rész, ami ugyan még nem konkrétan a weboldalkészítés része, azonban szintén időt vesz igénybe. Honlap mérettől és reakció időktől függően legalább egy hetet, de akár egy-két hónapot is.

1. Felmérés

Egy honlap elkészítésének legeslegelső lépése, hogy az ügyféllel egyeztetve felmérem az igényeket, illetve igyekszem beszerezni minden szükséges információt. Ez a specifikáció készítés.

  • Mi a honlap célja?
  • Mi márka? Mi a termék / szolgáltatás? Milyen problémára nyújt megoldást? Mik az előnyei?
  • Ki a célcsoport?
  • Ha van már előzetes elképzelés a honlap megjelenését, designját illetően, akkor az milyen (színvilágban, stílusban)?
  • Milyen funkciók szükségesek a weboldalra?
  • Milyen aloldalakra van szükség, és azok milyen funkciót kell, hogy betöltsenek?
  • Van-e olyan része a honlapnak, amelyért nem én felelek (szövegezés, képek, stb.)?

És még egy sor hasonló kérdésre keressük a választ közösen, leendő partneremmel. Mindezt személyesen tesszük meg. Úgy vélem, igazán csak akkor tudom megérteni az ügyfél igényét és elképzelését, hogyha személyesen beszélek vele mindezekről.

Szükséges idő: 1-2 naptól néhány hétig terjedően (projekt méret és kommunikáció függvénye)

2. Árajánlat

Miután megtörtént a felmérés, egzaktan látom, hogy mit kell elkészítenem, és ehhez milyen szintű támogatást kapok, kalkulálok egy konkrét árat és egy vállalt határidőt az ügyfél részére.

Mindenkinek teljesen egyénre – pontosabban honlapra – szabottan kalkulálok árat. Nálam nincsenek egyen csomagok. Mindenki pontosan azért fizet, amit kap. Se nem többért, se nem kevesebbért. Ezt vélem a legkorrektebb hozzáállásnak.

Az árajánlatot az ügyfél természetesen elfogadhatja vagy elutasíthatja.

Utóbbi esetében vagy átbeszéljük, tudunk-e egy kompromisszumos megoldásra jutni vagy jó hangulatban elválnak útjaink egymástól.

Szükséges idő: 1-2 hét

3. Megegyezés, adatok, fájlok átadása

Ha az ügyfél elfogadta az árajánlatot, akkor megegyezünk.

Ekkor szükségem lesz a már meglévő hozzáférések (tárhely) és a megbeszélt adatok, fájlok (képek, szövegek) átadására (ha az ügyfél rendelkezik ilyenekkel).

Szükséges idő: 1-2 naptól 1-2 hétig

Maga a weboldalkészítés folyamata

1. Domain és tárhely

Ha új domaint és/vagy tárhelyet is kell foglalni, akkor még ezeket is érdemes átbeszélni, hogy pontosan milyenek legyenek, illetve természetesen meg kell vásárolni őket, és elindítani a regisztrációt.

A domain név bejegyzése általában egy-két munkanapot szokott igénybe venni. Bár amíg ezt a domain regisztrátor elintézi, én már el tudok kezdeni dolgozni a honlapon.

Szükséges idő: 1-2 nap

2. Szövegek

A következő lépés az egyes oldalak szövegeinek megírása. Attól függően, ez a feladat kinek a kezében van (ügyfél írja vagy én), ez további időt vesz igénybe.

Itt érdemes megjegyezni, hogy a pusztán informatív oldalakat nyugodt szívvel bízom az ügyfélre. Ebben az esetben párhuzamosan én el tudom kezdeni felépíteni a weboldal alap konfigurációját.

Azonban azoknál az aloldalaknál, amelyek értékesítési funkciót töltenek be, szoktam javasolni, hogy én, vagy esetleg más szakértő írja meg a szöveget. Ugyanis – bár sok múlik a weboldal betöltési sebesség én és reszponzivitásán, rengeteget számít a honlap designja – 90%-ban a szöveg lesz az, ami ténylegesen elad. Ezért erre kiemelt figyelmet kell fordítani. És ha profitábilis weboldalt szeretnénk, akkor kötelező szakember kezébe adni az értékesítési szöveget.

Összetettebb oldal, landing page esetében drótváz. Így lesz időhatékonyabb, mert ha valami nem tetszik, akkor nem ment el vele feleslegesen sok munka. De ha egyszerűbb oldalról van szó, akkor kapásból élesben csinálni érdemesebb.

Attól függően, hogy hány oldalról beszélünk, ezek milyen hosszúak, milyen szerepet töltenek be, a szövegírás legalább pár napos, de akár pár hetes munka is lehet.

A kész szövegeket az ügyfél véleményezi, és ha rendben van, mehetünk tovább a következő lépésre.

Szükséges idő: 1 héttől több hétig

3. Alapvető konfiguráció

Bár ebből az ügyfél maga nem különösebben érzékel semmit (hisz ezt hiába is mutatnánk meg, nem túl látványos), értelemszerűen nem létezhet weboldal, amíg az alap rendszer nincs hozzá felállítva.

Itt lényegében

  • telepítem a WordPresst,
  • elvégzem az alap rendszer beállításait,
  • valamint telepítek és konfigurálok minden szükséges bővítményt ahhoz, hogy a weboldal
    • gyors legyen,
    • biztonságos legyen,
    • keresőoptimalizálásra elő legyen készítve az alap szerkezet
  • ezen felül összekötöm Google Anlytics-szel
  • és Google Search Console-lal.

Szükséges idő: 1-2 nap

4. Design

Miután megvannak a szövegek, jöhet a webdesign, amit a szöveghez igazítunk.

Ez az alapkoncepció.

Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a design kialakítása során némely esetbe módosulhat minimálisan a szöveg az eredetihez képest. Hiszen fontos, hogy a design is szép, egységes legyen. Ehhez pedig elengedhetetlenek például az azonos magasságú blokkok, amelyek eléréséhez lehet, hogy egy kicsit alakítani kell itt-ott a szövegen.

Én ezen a ponton a következő eljárást tapasztaltam a legidőhatékonyabb megoldásnak. A legkomplexebb oldalból elkészítek néhány blokkot, amelyet az ügyfél élőben meg is tud már tekinteni. Ezt a látványtervet véleményezi, megfelelő-e maga a stílus, a színvilág, formavilág.

Amennyiben módosításra van szükség, úgy természetesen ezt elvégzem, majd az ügyfél ismét véleményezi.  Ha rendben van, akkor megyünk tovább. Ha nem, akkor ismét módosítás, ismét véleményezés, egészen addig, ameddig megfelelő nem lesz a design.

Amennyiben viszont már az első körnél azt mondja az ügyfél, hogy ez így megfelelő, illetve a módosítások révén elértük a kívánt állapotot, akkor megyünk tovább ezen az úton, elkészítem az oldal többi részét (többi blokkját), illetve a többi aloldalt is.

Szükséges idő: 1-3 hét (de komolyabb projekt esetében több hónap is lehet)

5. Fejlesztés

A weboldal készítés során ez a feladat igényli a legtöbb időt.

Amikor már megvan az alap rendszer, megvan, hogy milyen úton haladjak a design-nal, és megvannak a pontos szövegek, akkor jön az, hogy ezt az egészet egy egységes, működő weboldalba összegyúrjam.

  • Kialakítom a honlap minden aloldalát.
  • Kidolgozom mindegyik oldalra külön-külön a design, a megjelenést.
  • Képeket, grafikákat keresek és/vagy készítek, amelyeket megfelelő méretben, megfelelő optimalizálással és tömörítéssel mentek el (ennek a weboldal betöltési sebessége miatt van nagy jelentősége).
  • Elhelyezem a már előre megírt szövegeket, és természetesen formázom őket.
  • Közben folyamatosan figyelek arra, hogy a webdesign reszponzív (mobilbarát) maradjon.
  • Elvégzem az on-site

A weboldal bonyolultságától függően a weboldal készítés ezen része napokba vagy hetekbe telik.

Szükséges idő: Ez a legkiszámíthatatlanabb. 2-3 héttől akár fél évig is eltarthat.

6. Tesztelés

Miután mindennel megvagyunk, minden pöpec, minden szép, az ügyfél is 100%-osan elfogadta a „kész” weboldalt, az még nincsen teljesen befejezve.

Mert még csak ezután jön a tesztelést. Amikor már minden kész.

Noha az egész fejlesztés során folyamatosan tesztelek, egy végső fázisban végig pásztázom a teljes weboldalt, és megvizsgálom oldalanként egyesével, hogy:

  • minden szöveg a helyén van-e és megfelelően van-e formázva, minden betűméret stimmel,
  • minden design elem olyan színnel rendelkezik, amilyennel kell,
  • minden kép rendesen betöltődik,
  • minden gomb oda vezet, ahova kell,
  • minden funkció megfelelően működik,
  • minden oldal reszponzív, jól jelenik meg asztali számítógépen, tableten és mobilon is,
  • minden böngészőben – a lehetőségekhez mérten – jól jelenik meg.

Szükséges idő: 1-2 naptól 1-2 hétig

7. Átadás és élesítés

Miután az ügyfél is teljesen elfogadta a honlapot, az addig elvégzett munkáért járó díjat rendezzük. Ezt követően pedig élesítem a weboldalt az ügyfél tárhelyén.

Miért rövidebb/hosszabb egyik vagy másik helyen?

Milyen konkrét okai lehetnek annak, hogy egyik szolgáltatónál rövidebb, míg másnál hosszabb határidőt adnak meg akár egy „teljesen ugyanolyan” weboldalra is?

Ennek magyarázata valójában borzasztó egyszerű, és egyetlen szóban leírható: minőség.

Ezért is tettem idézőjelbe a „teljesen ugyanolyan” kifejezést.

Valójában tényleg teljesen ugyanolyan honlapok között nem szabad, hogy akkora hatalmas különbség legyen árban. Minimális eltérések lehetnek, persze, de számottevő nem igazán.

Az a weboldal készítő, aki valóban minőségi munkát rak le az asztalra, egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy potom pénzekért kínálja szolgáltatását, különben éhen halna.

Mivel az időt rászenteli a minőségre, emiatt időben sem pikk-pakk fog elkészülni vele (de cserébe annál több pénzt tud hozni az a minőség honlap), így úgymond más projekttől veszi el az időt. Ilyen esetben nem engedhet meg magának gatyaletolós árat.

Szemben azzal a weboldal készítővel, aki esetleg pikk-pakkra ígéri a honlapot, és nem kér érte, csak pár 10.000 Ft-ot. Nos… köszönöm szépen, meg is lehet nézni, hogy az a honlap utána mit fog hozni a tulajdonosa számára…

(És még egyszer szeretném jelezni azt az egyetlen kivételt, amikor ez nem gond: Amikor a weboldal tulajdonosnak már van kialakult ügyfélköre, és csak információs felületként szolgál a honlap, és nem fontos a magas minőség.)

Szívesen olvasnál még hasonlókról? Rendszeresen megjelenő hírleveleimben ilyen és egyéb, vállalkozással, online marketinggel, web-/landing oldal készítéssel kapcsolatos fontos tudnivalókat osztok meg. Ha szeretnéd kimaxolni a vállalkozásodban lévő potenciált, akkor iratkozz fel ezekre a hasznos levelekre!

ProduktON! hírlevél feliratkozás

Miért WordPressel dolgozom, amikor weboldalt készítek?

Ahogy a cikk elején ígértem, kifejtem, hogy miért a WordPresst részesítem előnyben, ha honlapkészítésről van szó.

Azonban ehhez korábban született egy elég komoly összefoglaló cikk. Ha ezt elolvasod, akkor jó eséllyel minden – témával kapcsolatos – felmerülő kérdésedre megkapod a választ. Ha pedig esetleg mégsem, akkor írd meg kommentben 🙂

A WordPresses cikket itt találod: Miért pont WordPress?

Maradt benned kérdés a témával kapcsolatban? Megosztanád gondolatod? Nosza, itt a hozzászólás szekcióban tedd meg! 🙂

Ha pedig készen állsz arra, hogy rendelkezz egy profi honlappal / landing oldallal, akkor vedd fel velem a kapcsolatot itt, és megbeszéljük a részleteket, hogy pontosan hogyan tudlak támogatni téged ebben!

Érdekel egy jó kis vállalkozói közösség, ahol hozzád hasonló magyar kisvállalkozókkal kapcsolódhatsz? Ha igen, akkor gyere és csatlakozz a ProduktON! közösséghez Facebookon, hogy sose légy egyedül ezen a sokszor nem annyira könnyű vállalkozói úton!

Ha hasznosnak találtad a cikket, oszd meg ismerőseiddel, akikek szintén hasznos lehet:

Facebook
LinkedIn
Pinterest
Küldés e-mailben
Nyomtatás

Kövess be!

Ha szeretnél értesülni hasonló cikkekről, vagy szívesen tanulnál rövidebb tartalmakból, akkor kövess az alábbi felületeken:

A szerzőről:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Instagramon rengeteg értékes, vállalkozásfej­lesztő posztot találsz. A sztorikon keresztül pedig betekintést nyerhetsz magánéletembe.
Kövess be: @produkton.melinda

TikTokon max. 1-2 perces videókon keresztül sajátíthatod el a weblap készítés és online marketing csínját-bínját.
Kövess be: @produkton.melinda

YouTube-on 20-40 perces videókban részletesebben is megismerhetsz egy-egy konkrét témakört.
Iratkozz fel csatornámra: ProduktON!

Akkor csak kattint ITT a [Kedvelés] gombra!

 

YouTube-on 20-40 perces videókban részletesebben is megismerhetsz egy-egy konkrét témakört.
Iratkozz fel csatornámra: ProduktON!

Ha hasznosnak találtad a cikket, oszd meg ismerőseiddel, akikek szintén hasznos lehet:

Facebook
LinkedIn
E-mail

Ezek is érdekelhetnek:

Konverziónövelő honlap elemek

5 konverziónövelő honlap elem

Van 5 konverziónövelő honlap elem, ami semmiféleképpen sem hiányozhat a weboldaladról. Feltéve, persze, hogy a célod a bevételszerzés, és a maximális konverziót szeretnéd kihozni honlapodból. Nézzük meg őket szép sorjában!

Tovább olvasom
50%

Mindjárt kész vagy! Félúton jársz.

Kérlek, add meg, hova küldhetem a valódi pénztermelő honlapok elengedhetetlenül szükséges pontjait, és máris postázom Neked virtuálisan :)

A gombra kattintva tudomásul veszed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.

Szuper döntés!

Kérlek, add meg, milyen e-mail címre küldhetem el neked a vevőmágnes csali 9 pontos csekklistáját!

A jelentkezéssel elfogadod az Adatkezelési tájékoztatót.