Facebookon hirdetni ma már szinte kötelező. Viszont nem mindegy, hogy kinek hirdetsz. Ebben lesz segítségedre a mai cikkem, ahol több mint 20 célközönséget mutatok neked, melyekkel növelheted a Facebook hirdetéseid eredményességét. Elmagyarázom azt is, hogy mi az a hideg és meleg célközönség és hogy hol találod meg az ezen csoportokba tartozó vásárlóidat.
Ha inkább videós formában szeretnéd látni, itt tudod megnézni:
Hideg célközönség:
Ők azok, akik soha nem hallottak még rólad, a termékedről/szolgáltatásodról. Őket a legnehezebb meggyőzni. Hiszen még nem ismernek téged, nincsen veled tapasztalatuk. Vállalkozásod indulásakor te is hideg célközönséggel fogsz kezdeni, őket kell majd „felmelegíteni” hogy vásároljanak tőled minél többször.
Langyos célközönség:
Ők azok, akik látták már a neved, olvasták, lájkolták 1-2 posztodat, talán be is követtek már, de nem aktív követőid, nem vásároltak még nálad.
Meleg célközönség:
Ők már tényleg ismernek téged, rendszeresen lájkolnak, hozzászólnak a posztjaidhoz és talán már vásároltak is nálad párszor.
Forró célközönség:
Ide azok tartoznak akik elkötelezett vásárlóid, követőid, a nagyköveteid, akik akár rendszeresen ajánlanak téged is téged ismerőseiknek (hiszen maximálisan elégedettek veled, termékeddel, szolgáltatásoddal ).
Azokat az embereket a legkönnyebb újbóli vásárlásra bírni, akik már ismernek téged, ismerik a terméked/szolgáltatásod és kapcsolatba léptek már veled.
Most pedig nézzük meg részletesebben a fentebb felsorolt célközönségeket.
Itt most fordítva fogunk haladni, ugyanis ahhoz, hogy teljesen megértsd, hogy hogyan jöhetnek létre azok a hideg Facebook célközönségek, amelyekről szó lesz a cikkben, ahhoz előbb ismerned kell, hogy milyen meleg, illetve forró célközönségeid lehetnek.
Forró célközönségek
- Ide tartoznak a meglévő vásárlóid, ezen belül is azok, akik sokszor és/vagy nagy értékben vásároltak már tőled.
- Ha technikai oldalról közelítjük meg a dolgot, ide soroljuk még azokat is, akik már jártak a köszönőoldaladon, ami a vásárlás után jelenik meg nekik.
- Vásárlóidat úgy is bele tudod rakni egy célközönségbe Facebookon, ha egyszerűen feltöltöd a meglévő ügyféllistádat a Hirdetéskezelőben. A célközönség menüpontra kattintva tudsz újabb célközönségeket létre hozni.
- A Facebook képponton keresztül is ki tudod nyerni a vásárlóidat a Vásárlók konverziót alkalmazva.
Hogyha ezeknek az embereknek hirdetsz, ők fognak a legkevesebb hirdetési költségből vásárolni, ők a legaffinisebbek a vásárlásra.
Meleg, langyos célközönségek
Még ez a célközönség is jó, nekik is viszonylag alacsony költséggel tudsz hirdetni.
- Ide tartoznak azok, akik jártak a weboldaladon. Azt javaslom, hogy azokat célozd meg itt, akik max. 30-90 napja jártak a weboldaladon. 90 napnál többet nem érdemes beállítani, hiszen akik több, mint 3 hónapja látogatták meg az oldaladat, valószínűleg már nem is emlékeznek rá.
- A konkrét aloldalaid látogatóit is ide soroljuk, ilyen oldalak lehetnek a:
- értékesítési/feliratkoztató oldal
- köszönő oldal
- blog cikk oldal
- A Facebook/Instagram oldalad követői vagy az aktivitást mutató emberek is meleg, langyos célközönségnek számítanak. Az aktivitás lehet akár hozzászólás, lájkolás, megosztás, kattintás, üzenetküldés is. Ide tartoznak azok is akik a FB eseményeid iránt mutatnak aktivitást.
- A videó megtekintők is ebbe a célcsoportba sorolhatóak, itt ki tudod választani azt is, hogy az adott videó hány százalékát nézték meg, hány másodpercet néztek meg belőle.
- Az olcsó, kevés terméket vásárló vevőid is ide tartoznak.
Mutatok még pár meleg és langyos célközönséget, amik nem annyira elterjedtek, én sem szoktam használni, de lehet, hogy neked pont ezek válnak majd be:
- azok, akik érdeklődőkeresési űrlapot töltöttek ki
- az “azonnal élményt” megnyitó emberek, Facebookon mobilos hirdetésekre lehet beállítani ezt az azonnali élmény típusú hirdetést
- a Facebookon megjelenő apróhirdetések iránt érdeklődést mutató emberek
Hideg célközönségek
Ők azok, akik nincsenek kapcsolatban veled, de demográfiai és érdeklődési adatok alapján bele tartoznak az alapvető célcsoportodba. Itt olyan alapbeállításokat adhatsz meg, hogy hány évesek legyenek, hol lakjanak, milyen neműek legyenek és mi iránt érdeklődjenek.
A korábbi meleg és forró célközönségekből lehet eredeztetni további olyan hideg célközönségeket, amik nagyon szuperül tudnak működni. Ezek a hasonmás célközönségek. Ők olyan emberek akik hasonlóak ahhoz, amit te korábban megadtál, mint például:
- meglévő vásárlóidhoz hasonlóak
- weboldal/konkrét aloldal látogatókhoz hasonlóak
- követőidhez hasonlóak
- aktivitást mutatókhoz hasonlóak (Facebook aktivitás, Instagram aktivitás, eseményekkel kapcsolatban aktív volt, belenézett a videóba)
- nagyjából bármely másik, fentebb felsorolt meleg, forró célközönségből tudsz készíteni hasonmás célközönséget
A hasonmás célközönség létrehozásánál meg tudod adni, hogy melyik már meglévő egyéni célközönségedre hasonlítson, valamint, hogy hány százalékban hasonlítson rá. Azt javaslom, hogy először teszteld 1%-on, ha az jól működik akkor később tudod bővíteni. Ezek a százalékok lényegében azt jelentik, hogy ha például 1%-ról beszélünk, akkor a rendszer megkeresi az összes Facebook felhasználónak azt az 1%-át, aki leginkább hasonlít erre a célközönségre.
Szívesen olvasnál még hasonlókról? Rendszeresen megjelenő hírleveleimben ilyen és egyéb, vállalkozással, online marketinggel, web-/landing oldal készítéssel kapcsolatos fontos tudnivalókat osztok meg. Ha szeretnéd kimaxolni a vállalkozásodban lévő potenciált, akkor iratkozz fel ezekre a hasznos levelekre!
Zárás
Remélem sikerül minél több általam említett célközönséget beépítened a Facebook hirdetéseidbe és ezáltal még sikeresebbé válnak majd hirdetéseid!
Ha mélyebben érdekel a téma, szeretnél másokkal is beszélgetni erről, vagy kérdésed van hozzá, akkor lépj be a ProduktON! közösség Facebook csoportjába, ahol hozzád hasonló magyar kisvállalkozókkal beszélgethetsz, és ingyenesen kérdezhetsz tőlem weboldalas, marketinges szakmai témákban.
Ha jól jönne egy szakértői támogatás a Facebook hirdetéseid optimalizáláshoz, akkor vedd fel velem a kapcsolatot itt, és megbeszéljük a részleteket, hogy pontosan hogyan tudlak támogatni téged ebben!