Mikor NE legyen (profi) honlapod?

Szerző: | 2020. 06. 12. | Weboldal

Mikor NE legyen (profi) honlapod?

Szerző: | 2020. 06. 12. | Weboldal

What?

Weboldal készítéssel foglalkozom. És azt mondom, hogy ne legyen honlapod? Most mégis miről is beszélek én?

Igen! Van az az eset, amikor azt mondom, hogy márpedig ne legyen honlapod, illetve ne költs rá pénzt.

Bár ilyenkor a saját érdekeim ellen beszélek, hiszen akkor elesek egy projekttől… de hát ez nem probléma, mert mostanság annyi van mint a sár. Épp ezért tudom az ügyfeleim, a partnereim érdekeit szem előtt tartani (bár ez az alapvető természetem is).

Tehát ha valaki megkeres egy új weboldal elkészítésének ötletével, legelőször is felmérem, hogy valóban erre van-e őneki most szüksége. Hiszen az a célom, hogy ő minél sikeresebben legyen, minél hamarabb és minél jobban el tudja indítani a vállalkozását.

Miért?

Mert ha az én segítségemmel tudja ezt megtenni, akkor később, amikor már befutott hozzám fog visszajönni költeni a pénzét weboldalra, landing oldalra, Facebook marketingre 🙂

Ha szívesebben néznéd meg videós formátumban a posztot, akkor azt most megteheted:

Ne legyen honlapod, ha…

Egyáltalán ne legyen honlapod, hogyha még teljesen a legelején vagy. Ha még csak most indulnál neki. Nincsen ügyfélköröd, nincsenek emberek, akikkel el tudsz indulni, a legelején vagy, illetve akkor, hogyha nincsen anyagi tartalékod, amit erre a projektre szántál.

Ugyanis ebben az esetben neked kutya kötelességed a honlapodra szánt pénzt túlélésre fordítanod.

Különben, hogyha nem így teszel, és kifutsz az anyagi keretedből, nem úgy jönnek be az ügyfelek, elfogy a pénzed, akkor nem csak, hogy a honlapkészítést, hanem az egész vállalkozást kell feladnod.

Nyilván ezt te sem szeretnéd, gondolom.

Tehát hogyha a legelején vagy, nincsen ügyfélköröd, nincs egy stabil indulás a számodra, nincs egy biztos anyagi háttér, akkor ne egy honlappal kezdj.

Online jelenlét akkor is kell!

Ami fontos, hogy egy alap online jelenlétnek akkor is mindenféleképpen kell lennie, hogyha nincs még honlapod, és nem tervezel egyelőre.

Erre a legcélszerűbb felület a Facebook, hiszen ott van fenn a letöbb ember, ott a legszélesebb is a célcsoport, fiatalok és idősek egyaránt jelen vannak.

Bár a fiatalabb korosztály egyre inkább vonul ki a Facebookról.

Éppen ezért, hogyha inkább fiatalabb korosztály a célcsoportod, akkor mindenféleképpen az Instagram az, amit javaslok neked.

Sőt! Ma már inkább a TikTok a nyerő a fiatalabb korosztály esetében.

De ezeket is teljesen jól lehet párhuzamosan csinálni, akár ugyanazokat a tartalmakat kirakni mindegyikre (TikToknál azért jelentősen más a posztok formátuma, mint a Facebook és Instagram esetében, de nagyrészt ott is megoldható a tartalom duplikáció… videós posztoknál).

Ha te magad szívesen megcsinálnád…

Ugyanakkor az is tény, hogy egy alap honlap azért célszerű lehet minden esetben. Hogy legyen, ahol meg tudnak találni téged, ahol több információt láthatnak rólad, ahol egy weboldalon keresztül tudják felvenni veled a kapcsolatot.

Azért mégiscsak profibb, mint Facebook Messengeren keresztül…

Csak nem feltétlenül kell egyből a legcsillivillibb verzióval kezdeni súlyos százezrekért.

Tehát, ha van rá kapacitásod és affinitásod, akkor te magad is elkészítheted a saját weboldaladat. Igazán nem egy vészes történet Wix-szel vagy hasonló honlap készítővel, akár WordPress-szel, egy egyszerű témával elindulni.

Ezekkel az eszközökkel egy nap alatt össze tudsz rakni egy olyan oldalt, ami tényleg csak informatív jellegű.

Nagyon jó, hogyha van egy ilyen weboldalad azoknak a potenciális ügyfeleidnek, akiknek szüksége van arra, hogy több információt tudjon meg rólad, akinek fontos az, hogy egy weboldalon tudjon utánad nézni.

Fontolgatod a honlap készítést?

Ha már fontolgatod a weboldal elkészítését…

Amikor már elindultál, amikor van már egy ügyfélköröd, van már anyagi tartalékod is, akkor még mindig érdemes mérlegelni, hogy milyen ütemben szeretnél haladni a vállalkozásod fejlesztésével, és ennek megfelelően érdemes megválasztanod, hogy te most egy full profi honlapot szeretnél, vagy esetleg egy egyszerűbbet, ami megjelenésében ugyan már profi, de tartalmi, funkcionális szempontból nem a drága honlapok kategóriájába tartozik.

Egy ilyen egyszerűbb oldal áll egy Főoldalból, egy Rólam oldalból, egy Szolgáltatások oldalból és a Kapcsolat oldalból. Viszont egy ilyen weboldalon nincsenek mondjuk komplett landing oldalak és komolyabb marketing szövegezés.

Az ilyen egyszerűbb oldalnak az elkészítése 100-200.000 Ft között mozog.

Ha pedig már egy fullos weboldalt szeretnél, az pedig minimum 250.000 Ft-tól kezdődik. A határ pedig a csillagos ég.

Mit csinálj, amíg nincs honlapod?

Tehát mindenkinek azt szoktam javasolni, hogyha most indul, akkor ne a honlap legyen az a legelső, amit elkezd.

Hanem az, hogy gyűjts ügyfél bázist magad köré.

Ezt leginkább Facebookon és/vagy Instagramon tudod megtenni ingyenesen. Folyamatos tartalom szolgáltatással.

Ez alatt azt értem, hogy rendszeresen kommunikálod, hogy ki vagy te, mivel foglalkozol, mi a te küldetésed, miért jutottál el ide, szakmai tartalmakat osztasz meg, és persze néha napján sales-elsz is, tehát promótálod a termékedet szolgáltatásodat.

Sokan félnek attól, hogyha kiadják a kezükből az értékes szakmai tartalmakat, akkor majd nem fognak hozzájuk menni az ügyfelek.

Ez éppen fordítva van!

Azzal, hogy megosztod, mit tudsz, komoly szakértővé tudod avanzsálni magadat a követőid szemében. Lehet, hogy egy-két nagyon apró dolgot ők is meg fognak tudni csinálni a te szolgáltatásod nélkül, az általad megosztott szakmai tartalmak segítségével. Azonban úgyis eljön az a pont, ahol már nem akarnak ezzel tovább vacakolni, több időt, energiát beleölni. Akkor pedig hozzád fognak menni.

Feltéve, hogy addigra ügyesen felépítetted bennük szakértői mivoltodat, illetve a bizalmat irántad.

Szóval nyugodtan osszál meg rendszeresen szakmai tartalmakat (én is ezt teszem). Növeli a hitelességedet, és sokka jobban meg fognak bízni benned.

Még egy tipp a posztoláshoz: Vigyél bele személyességet is! Egész egyszerűen oszd meg a szakmában eltöltött mindennapjaidat, milyen új projekten, terméken dolgozol, új munkatárs érkezett hozzátok, milyen volt a mai nap forgalma, stb…

Ha tutira kell neked az a honlap:

És hogyha már elindultál, és biztosan megvan a megfelelő háttered, akkor jöhet a honlap.

És hogyha jön a honlap, akkor keress meg nyugodtan engemet, mert akkor átbeszéljük a pontos igényeidet, elképzeléseidet, és – ha éppen van rá kapacitásom – összerakok neked egy olyan weboldalt, és ha kéred, mellé még egy olyan Facebook marketinget, amivel garantáltan exponenciális módon fog nőni a vállalkozásod bevétele 🙂

Tehát első körben gondold át, hogy

  • mennyi pénzed van a vállalkozásra,
  • azon belül pontosan mire mennyit tudsz költeni,
  • milyen bevételek várhatóak az elkövetkezendő pár hónapban, egy évben,
  • és mindezeket mérlegelve döntsd csak arról, hogy kell-e neked MOST honlap,
    • milyen honlapra van szükséged,
    • mennyire profi legyen az a weboldal.

Kérdésed, hozzáfűzni valód van a témával kapcsolatban?

Írd meg hozzászólásban a lap alján!

Cimkék: Weboldal

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Csak kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instagramon is!

Ide a sztorikba ugyanis olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz.

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport

A csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked.

Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek.

A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂

Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!

Ez is érdekelhet:

13 ok, ami miatt nem hoznak vevőket a Facebook hirdetéseid

13 ok, ami miatt nem hoznak vevőket a Facebook hirdetéseid

Ezúttal Facebook hirdetésekkel kapcsolatos tippeket hoztam nektek. Megnézzük miért nem működnek a hirdetések, vagy miért nem működnek esetleg a te hirdetéseid? Miért nem hoznak a hirdetések vásárlókat, pedig úgy gondolod, te minden tőled telhetőt megtettél. Ehhez 13...