Így használd jól a képeket és ikonokat a webodaladon

“Látom, látom, de nem értem. 

Miért? 

Hát mert lusta vagyok elolvasni.”

Pontosan így működnek a weboldalad látogatói. Ma megmutatom, hogy miért olyan fontos, hogy megfelelően használd a képeket és ikonokat a weboldaladon. Milyen jelentőségük van a konverzió szempontjából és hogyan befolyásolják a honlapod sikerességét. A végén pedig természetesen segítek abban is, hogy hogyan alkalmazd őket jól.

Ha inkább a videót részesíted előnyben a szöveg helyett, akkor íme:

Ezért érdemes képeket és ikonokat használnod

Könnyebbé és gyorsabbá teszik a megértést

A képek és ikonok feladata az, hogy segítség a szöveg értelmezését. Az a legjobb, ha szöveg nélkül, csak a képet és ikont szemlélve megérted a mondanivalót.

Hangulatba helyezi a látogatót

Olyan hangulatba tudod helyezni a látogatót, amilyenbe te szeretnéd. Ha szeretnéd kicsit „lehúzni”, vagyis, hogy átérezze, milyen komoly az ő problémája, akkor egy képpel kiválóan meg tudod ezt tenni. Majd később pedig fel tudod spanolni csak képek és színek segítségével. Hát nem király? 

Könnyebben kattintható a weboldal eleme

Ha van egy szöveged, mellette pedig egy ikonod, akkor az ikonra sokkal könnyebben tudnak kattintani vagy mobilon tappolni az olvasók. Tehát egy kép vagy ikon felhasználóbarát és segíti a weboldal használatát.

Megtöri a szöveget

Egy csak szövegekből álló weboldal elég nehezen emészthető. Még akkor is, ha megfelelően használod a címeket, alcímeket, felsorolásokat és kiemeléseket. Szóval mindenképp szükség van egy-egy szünetre, törésre, hiszen kell egy kis pihi a szemnek a hatalmas információ dömping közepette.

Vezeti a tekintetet

Ha megfelelően használod a képeket és ikonokat, akkor azok nagyszerűen vezetik a szemet egyik szekcióról, bekezdésről a másikra. Ez pedig azt az eredményt szüli, hogy a látogató minél több információt elolvas a weboldaladon, nem akad meg az első egy-két bekezdés után.

Izgalmassá teszik a weboldalad

Természetesen nem ez az elsődleges céljuk, de azért nem elhanyagolandó. Minden sokkal jobb, ha egy kicsit izgi, nem?

Bizalmat szül a felhasználók szemében

Ez az egész folyamat tudat alatt történik, de a megfelelő ikon és képhasználat profizmust sugall. A látogató azt fogja gondolni, hogy ha a weboldalad ilyen profi, akkor nagy valószínűséggel a terméked és szolgáltatásod is az lesz.

Mikor jó egy kép vagy ikon?

Az ikon akkor jó, ha egyértelműen, első pillantásra felismerhető, hogy mit akar ábrázolni.

Fotók esetén pedig az a jó, ha bele tudja helyezni az olvasót abba a hangulatba, amibe szeretnéd.

Ami pedig mindkettőre igaz, hogy egyértelműen kell ábrázolnia, azt amit a mellette található szöveggel ki szeretnél fejezni, amilyen érzést át szeretnél adni.

Szabályok arra az esetre, ha több képet és ikont alkalmazol

Bármelyikről is beszélünk fontos, hogy ugyanolyan stílust képviseljenek.

Ikonok esetén van például:

  • körvonalas (itt még az is fontos, hogy egységes legyen a körvonal vastagsága)
  • teli/kitöltött
  • színes

Más besorolás szerint pedig megkülönböztetünk:

  • minimalista ikont
  • részletes ikont

Fotóknál kevésbé van ilyen jellegű feltételrendszer. A fotóknál inkább azt kell nézni, hogy ha van valami díszítőelem, árnyék, kerekítés, bármi hasonló a fotón, akkor az mindenhol legyen egységes. A díszítőelem nem kell, hogy mindenhol ugyanott helyezkedjen el, vagy ugyanolyan színű legyen. Elég, ha stílusában ugyanaz.  

Hogyan tudod feldobni a képeket és ikonokat?

Ha nem csak egy sima stock fotót vagy ikont használsz, hanem kicsit kreatívabb vagy, az profizmust sugall, ezáltal jobban megbíznak majd benned a potenciális vásárlók.

Ha például körvonalas ikonról beszélünk, akkor

  • mögé tudsz tenni valamilyen kis formát

Ez lehet az arculatodnak egy formája vagy bármilyen más fiktív forma

  • egy körbe vagy egyedi alakzatba is belerakhatod

Itt is lehet az arculatodnak egy saját, jellegzetes alakja

  • kicsit ki is lógathatod egy alakzatból

Képek esetén az alábbiakat teheted

  • köré helyezel különféle alakzatokat, ikonokat, formákat
  • belerakod valamilyen alakzatba
  • még jobban fel tudod dobni az egészet, ha kicsit kilógatod az alakzatból
  • kivágod a fotód hátterének egy részét, a másikat pedig meghagyod
  • szolid árnyékot raksz a képek köré
képek és ikonok használata

Hogyan válassz úgy fotót, hogy ne keltsen unalmas, stock fotó hatást?

1. Olyan fotót válassz, ami nem tömegfotó, máshol nem fordul elő!

2. Ne legyen nagyon mű.
Ennek a legnagyobb jellemzője az, hogy aki rajta van a képen, nem a kamerába néz. Ne érezd úgy, hogy a képen szereplő közvetlenül rád néz, mert ezek nagyon gagyi, beállított hatást keltenek.

3. A kép színvilága ne legyen túl eltérő a te weboldaladétól vagy a többi fotótól!
Tehát ha már van egy tónusa, hangulata a honlapodnak, akkor engedd el azokat a képeket amik nem illenek bele. Olyan fotót válassz, ami azt a hangulatot tükrözi, amit te szeretnél kifejezni.

Hol találhatsz szuper képeket és ikonokat?

Ikonok

A Flaticon-t ajánlom, én csak ezt használom és szinte mindig megtalálom rajta amit keresek. Vannak olyan esetek, hogy nem találom meg a tökéletes ikont, de ezek száma elenyésző. Ingyenes és fizetős verziója is létezik, szerintem érdemes előfizetni rá, ha néha-néha előfordul, hogy újabb ikon kell a weboldaladra. Az ingyenes verziónál hivatalosan rá kell raknod a kép linkjét a weboldaladra.

Képek

Én egyedül a Freepik-et használom, ahol szintén van ingyenes és fizetős verzió. Az ingyenesnél a Flaticon-hoz hasonlóan rá kell raknod a linket a weboldalra.

Hoztam néhány ingyenes oldalt is, ahol habár nem olyan nagy a választék, de ha kicsi a büdzséd, akkor ezek is remekül megteszik:

Ezek a legjobb ingyenes oldalak.

Amik még szerintem szuper képtárak:

Zárás 

Bízom benne, hogy sikerült összeszednem mindent, amit a képekről és ikonokról tudni szerettél volna. Ezen tippek segítségével kihozhatod a legtöbbet a weboldaladból és valóban vásárlókat tudsz majd szerezni a honlapodon keresztül.

Ha segítségre van szükséged, akkor keress fel a weboldalamon vagy a hello@produkton.hu e-mail címen. Amennyiben érdekel a téma, lépj be a ProduktON! közösség Facebook csoportjába, ahol bővebben tudsz erről beszélgetni, nem csak velem, de a többi csoporttaggal is.

Nagyon sikeres és produktív vállalkozást kívánok neked!

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni hasonlókról, akkor kövess az alábbi felületeken:

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

Vevőszerző honlap összetevői

A vevőszerző honlap 10+1 titkos összetevője

Jönnek, nem vesznek, elmennek… Jönnek, nem vesznek, elmennek…  A mai cikkben megmutatom mit kell tenned ahhoz, hogy a vásárlóid ne a fentiek szerint járjanak el. 10+1 titkos összetevőt adok neked, melyek segítségével egy igazi, vevőszerző holnapot építhetsz fel. Ha azt...

Tovább olvasom
A jó webdesign segíti a látogatókat és növeli a konverziót is.

Ilyen egy igazán ütős webdesign

A te weboldalad csak névjegykártyaként funkcionál, vagy valóban képes vásárlókká konvertálni a látogatókat? Te tudod, hogy mi szükséges ahhoz, hogy a weboldalad látogatóiból tényleges vásárlók legyenek? Valójában számtalan tényező függvénye. Most a webdesign oldaláról fogjuk megközelíteni a témát és azt...

Tovább olvasom