8 tipp, hogyan használd az Instagramot, hogy nagyobb eredményeket érj el rajta

Szerző: | 2020. 11. 16. | Instagram marketing

8 tipp, hogyan használd az Instagramot, hogy nagyobb eredményeket érj el rajta

Szerző: | 2020. 11. 16. | Instagram marketing

Szeretnél jobb eredményeket elérni az Instagramon? Szeretnéd egy kicsit felpörgetni az Instagram fiókodat? A mai írásomban nyolc tippet hoztam neked, amelyben megmutatom hogy hogyan használd az Instagramot, annak érdekében, hogy jobb eredményeket tudj elérni.

Hogyha inkább videós formában szeretnéd látni a cikket, akkor itt van hozzá a videó:

1. Üzleti Instagram profilt használj a sima, egyszerű magánprofil helyett.

Miért jó ez? Több ok miatt is.

  • Az egyik, hogy az üzleti Instagram profilban lehetőséged van statisztikákat nézni. A statisztikák pedig számtalan dolgot elárulnak. Meg tudod nézni, hogy egy adott posztod hány embert ért el, hány megjelenése volt a posztnak, hányan jöttek hashtagekből és akár napra, napszakra bontva azt is mikor a legaktívabbak a felhasználóid.
  • A másik, hogy össze tudod kapcsolni a Facebook oldaladdal. Ez rendkívül praktikus, mert ha az Instagramon posztolsz, akkor automatikusan megjelenik az a Facebook oldaladon is. Ez érvényes a sima posztokra és érvényes a sztorikra is.

Nálam is így van beállítva, tehát amikor sztorit posztolok, és az kimegy a Facebook oldalamra, akkor azt valójában csak az Instagramon teszem közzé, és automatikusan kimegy a Facebook oldalamra is.

Ezt egyetlen egyszer kell beállítanod az elején.

Be kell pipálni egy check boxot, hogy minden, amit megosztasz az Instagramon, az a Facebookon is megjelenjen. Illetve, ha a Facebook creator stúdióban csinálsz Instagram posztot, akkor is ott van egy pipa, hogy automatikusan megjelenjen a Facebookon, tehát innen kell külön posztolgatni, hogyha azonos időpontban szeretnél kirakni egy adott posztot Instagramra is, meg Facebookra is.

  • A harmadik előnye pedig az üzleti Instagram profilnak a magánprofillal szemben az az, hogy közvetlenül tudod hirdetni a posztokat. Így akár a telefonodról, az alkalmazásból az Instagramon keresztül tudod hirdetni. Egész jó célzásokat is meg lehet adni, például hely, életkor és érdeklődési köröket is meg lehet adni ilyenkor.

Ha esetleg eddig még ezt a beállítást nem tetted meg, akkor nagyon egyszerűen át tudod állítani a magán profilod üzletire

Lépj az Instagram profil oldaladra. Jobb felül van egy úgynevezett hamburger menü (három vonal jelzi). Telefonon egyszerűen csak húzd el balra a képernyőt és akkor megjelenik egy oldalsó panel. Ott kattints a beállításokra és azon belül a Fiók menüpontban találod azt, hogy fiók átváltása üzleti fiókra. Ha erre kattintasz egy nagyon egyszerű folyamattal végig vezet az üzleti Instagram fiók beállításhoz. 

2. Legyen egységes az Instagram hírfolyamod

Azok a posztok, amiket kiraksz azonos színvilágot, azonos formavilágot, azonos hangulatot, arculatot tükrözzenek. Bízom benne, hogy van egy arculatod, megvan, hogy milyen betűtípusokat, színeket, formákat használsz, amelyek újra és újra visszaköszönnek a posztjaidban, a weboldaladon, a blogcikkeidben és egyéb felületeken.

Esetenként az is lehet, hogy magát a logót is elhelyezed ezekben a posztokban.

Hardcore módon szeretnéd nyomni?

Akkor megdizájnolhatod a hírfolyamod. Elrendezheted úgy, hogy egy adott oszlopban csak azonos típusú, azonos színű, vagy azonos témájú posztok vannak jelen.

Elrendezheted sakktáblaszerűen is. Azért sakktábla, mert ott is a fekete és fehér mezők vannak. Ennek megfelelően az egyik posztod lehet világosabb, a másik posztod sötétebb, vagy az egyik poszt meleg színvilágú, a másik poszt hidegebb színvilágú. Tehát minden második poszt az kicsit másmilyen.

Elrendezheted úgy is, hogy több képből áll össze mozaikszerűen egy nagy kép. Tényleg nagyon látványos tud lenni, amikor összeáll egy nagy kép a három posztnak egy-egy képéből. Az egyetlen problémája ennek a megoldásnak az, hogy amikor új posztot töltesz fel, figyelned kell arra, hogy annyi posztot tölts fel, hogy ezek a korábbi szép nagy mozaik posztok ne csússzanak szét.

3. Az Instagramon is posztolj rendszeresen, folyamatosan

A hangsúly a folyamatosságon van. Előfordulhat, hogy időnként kevesebb időd van és csak 2-3 hetente tudsz kirakni egy posztot, majd hirtelen sok időd lesz és egy nap megcsinálsz 10 posztot. Figyelj arra, hogy ezeket ne egyszerre tedd ki, fokozatosan időzítsd be őket.

A posztokat oszd el szépen, egyenletesen.

Még ha kevesebbet is tudsz posztolni, akkor is azok rendszeresek legyenek, ugyanolyan rendszerességgel, vagy legalábbis nagyjából ugyanolyan rendszerességgel jelenjenek meg. Ne legyen az, hogy egyszer kimegy egy kupacba 5-10 poszt, majd utána hetekig nem is hallanak felőled. Inkább oszd el ezeket szépen, egyenletesen.

4. Használd ki a sztori adta előnyöket

Sokan ódzkodnak tőle, hiszen azt mondják, hogy ez csak 24 óráig elérhető és mivel ilyen tiszavirág életű senki sem fogja látni. Ez igaz, de egyrészt sokkal könnyebben kivitelezhető egy ilyen rövid kis sztori, mint egy szépen megtervezett poszt, videó, vagy egy galériás poszt. Másrészt pedig az alkalmazás tetején jeleníti meg ezt az Instagram, – meg egyébként a Facebook is, – ezért sokkal több emberhez tud eljutni. Úgyhogy azt javaslom, hogy mindenféleképpen használd ki a sztori adta előnyöket és ehhez néhány extra tippet is hoztam külön a sztorikhoz.

  • Az egyik, hogy érdemes legalább öt képkockát alkalmazni, tehát amikor kiraksz egy sztorit, akkor lehetőség szerint ne csak egyet, hanem legalább egy öt képkockásat rakj ki. Nyilván ez nem kőbe vésett szabály, de ha így teszel, akkor több emberhez tudsz eljutni vele.
  • A másik, hogy használj hashtageket a sztoriban is. 10 hashtaget vagy egy hashtag matricát tudsz használni. Ha a matricát használod, akkor ugye egyetlenegy hashtaget tudsz berakni, viszont, ha szövegesen írod be a hashtaget, akkor tízet.  Az Instagram szakértők azt mondják, hogy mindössze az első három hashtag lesz az a sztoriban, ami a keresőben meg fog jelenni. Ezért én azt mondom, hogy három hashtaget érdemes használni, többre nem feltétlenül érdemes az időd fecsérelni.
  • A harmadik tippem pedig, hogy használj helymeghatározót a sztorikhoz, ugyanis ezzel is tovább tudod növelni azoknak a számát, akikhez eljut a sztorid. Az egész marketingben minél jobban célzunk, minél szűkebb célközönséget célzunk meg, ahhoz annál jobban el tud jutni. Tehát használj te is helymeghatározót, így az adott helyhez közel lévő emberek látni fogják.

Vannak, akik azt mondják, hogy rejtsd el a hashtageket, mert akkor nem látszik, nem zavar senkit, mégis ott van a keresőben. Az Instagram algoritmusa azonban folyamatosan fejlődik és kiszűri ezeket a csalásokat. Tehát azt javaslom maradjanak látványosak a hashtagek. 

5. Használd az Instagram statisztikáját

Ha már az üzleti fióknak köszönhetően vannak statisztikáid, akkor azokat nézd is. Nem kell feltétlen minden nap, talán még minden héten se, de azért egy-két havonta érdemes mindenféleképpen megnézned, hogy melyek azok a posztok, amelyek több embert, több megjelenést értek el, több hozzászólás, több szívecske érkezett rájuk.

Nézd meg mely posztokat mentették el a legtöbben, melyekre érkeztek többen a keresőcímkékből, hashtagekből, és érdemes azt is megnézni, hogy melyek voltak ezek a hashtagek.

Így tudsz mintázatot keresni.

A statisztikáknál azt is érdemes megnézni, hogy milyen típusú posztok teljesítenek nálad jobban. Kép, galéria vagy inkább a videó? Nézd meg a legjobban teljesítő posztok témáját is. Az idézetes, a szórakoztató vagy inkább a szakmai, oktató jellegű posztok teljesítenek jól? Esetleg az ún. backstage posztok, amik rólad vagy a csapatodról szólnak?

Mindezek alapján tök jó statisztikákat lehet csinálni, és te is könnyen átlátod, hogy mik azok, amik tényleg jól működnek. 

6. A legjobban teljesítő posztjaid emeld ki

Sokan úgy vannak vele, hogy ami jól megy, az jól megy, azzal nem kell foglalkozni és azokat, amik nem teljesítenek jól, azokat hirdessük meg egy kicsit, hogy jobban menjen. Ez azonban nem jó stratégia, hiszen ami nem működik, az nem hiába nem működik, hiszen kevésbé érdekli az embereket.

Ami viszont jól működik, azt érdemes még több emberhez eljuttatni, mert az kisebb hirdetési költséggel is sokkal könnyebben fog tudni még több emberhez eljutni. Azt javaslom, hogy amelyik poszt kiemelkedően jól teljesít, azt egy kis hirdetési költséggel emeld ki.

7. Reagálj a hozzászólásokra

Ne hagyd parlagon heverni a visszajelzéseket.

Válaszolj, reagálj a hozzászólásokra.  Azáltal, hogy visszaválaszolsz nekik, reagálsz arra, amit ők írtak, azzal tovább ösztönzöd őket, és nem csak azt az egy hozzászólót, aki éppen ott hozzászólt, hanem az összes többit is, aki akkor éppen nem szólt hozzá, de látta a posztot, látta, hogy valaki hozzáírt, és azt is látta, hogy te erre válaszoltál. Ez mindenképpen pozitív reakciót vált ki az emberekben, hiszen nem azt látja, hogy hiába ír, senkit sem érdekel a véleménye, senki sem válaszol neki, hanem azt, hogy fontos az ő véleménye, reakciója is, és a jövőben is szívesen fog írni. 

Úgyhogy mindenféleképpen, hogyha reagáltak a posztodra, akkor reagálj viszont.

8. Kövesd a leendő követőidet

Az Instagramon, ha lájkolnak, vagy szívecskézik valamelyik posztodat, hozzászólnak, és az illető még nem követ téged, akkor azt javaslom, hogy nézegesd meg a posztjait. Hogyha szimpatizálsz vele, akkor te is szívecskézz, írjál, szóljál hozzá, esetleg akár kövesd is be, és ezzel megnöveled az esélyét annak, hogy az illető ténylegesen bekövessen. Így növelheted a követőtáborod is.

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Csak kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instagramon is!

Ide a sztorikba ugyanis olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz.

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport

A csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked.

Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek.

A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂

Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!

Ez is érdekelhet:

13 ok, ami miatt nem hoznak vevőket a Facebook hirdetéseid

13 ok, ami miatt nem hoznak vevőket a Facebook hirdetéseid

Ezúttal Facebook hirdetésekkel kapcsolatos tippeket hoztam nektek. Megnézzük miért nem működnek a hirdetések, vagy miért nem működnek esetleg a te hirdetéseid? Miért nem hoznak a hirdetések vásárlókat, pedig úgy gondolod, te minden tőled telhetőt megtettél. Ehhez 13...

A túl nagy választék problémája, avagy a nagy lekvár teszt

A túl nagy választék problémája, avagy a nagy lekvár teszt

Szerinted melyik a jobbik megoldás? A) Ha több választási lehetőséget adunk a potenciális vásárló kezébe, hogy egész biztosan megtalálja a számára legmegfelelőbb ajánlatot, terméket? Vagy B) Ha maximum csak egy-két választási lehetőséget adunk? Nagyon sokan úgy...