Keresőoptimalizálás (SEO) alapok 1. rész – Technikai beállítások

A Google első oldalára kerülni nem könnyű dolog, azonban nem lehetetlen. A titok kulcsa a keresőoptimalizálás.

Mi is az a keresőoptimalizálás, mi is az a SEO? A SEO egy angol szó, a search engine optimization (keresőoptimalizálás) rövidítése.

A keresőoptimalizálás foglalkozik azzal, hogy bizonyos kulcsszavakra, keresőkifejezésekre egy adott weboldal minél előrébb helyezkedjen el a Google találati listájában. Hiszen, ha előrébb helyezkedik el, akkor nagyobb az esélye, hogy egy potenciális vásárló rákattint az ő oldalára, és nagyobb az esélye, hogy vásárolni is fog nála.

Na, de akkor nézzük is, hogy te, mint egyszerű vállalkozó mit tudsz megtenni annak érdekében a honlapodon, hogy az lehetőség szerint minél jobb helyre kerüljön a Google keresőjében.

Inkább videós formában szeretnéd látni. Nézd meg itt:

Hogyan működik a Google?

Nézzük meg először is, hogy hogyan működik a Google? Mit részesít előnyben, mikor sorolja egy bizonyos kereső kifejezésre előre a weboldalad?

Alapvetően azt mondja a Google, hogy van egy felhasználó, akinek van valami problémája, vagy valami érdekli. Megnyitja a keresőt vagy beírja a böngészőbe, hogy google.com vagy google.hu, és rákeres erre a szóra.

Klasszikus példaként a hátfájást szoktam hozni. Tehát akinek fáj a háta és erre keres megoldást, az beírhatja a keresőbe például, hogy „hátfájás”, „hátfájás okai”, „hátfájás elmulasztása” vagy „mitől fáj a hátam?”.

Ezek mind úgynevezett kulcsszavak.

Egy kulcsszó az lehet akár egy szó, lehet több szó, igazából egy komplett mondat is, attól függően ki, hogy keres rá. Rákereshet akár úgy is, hogy „miért fáj a hátam reggel 5 órakor keddenként?” Ez is egy kulcsszó, ha úgy vesszük, bár egy elég hosszú kulcsszó. Nyilván erre nagyon kevesen keresnek.

A kulcsszavak rövidsége, hosszúsága is egy szempont a keresőoptimalizálásban. Erről részletesebben hamarosan egy másik blogcikkben fogok neked írni.

Most azt nézzük meg, hogy a weboldaladon mit tudsz tenni annak érdekében, hogy bizonyos kulcsszavakra, amelyeket korábban kiválasztottál, előrébb tudj kerülni a keresőben.

A „hátfájás” lehet egy kulcsszó. Erre is tudsz optimalizálni.

„Fáj a hátam”, ez egy másik kulcsszó, és erre is külön tudod egy másik oldalad optimalizálni.

„Mitől fáj a hátam”, ez is egy kulcsszó, egy harmadik kulcsszó, és erre lehet mondjuk egy harmadik bal oldalt optimalizálni.

A Google akkor sorolja előre ezekre a kifejezésekre a te oldaladat, hogyha alapvetően azt gondolja, hogy annak az embernek, aki bepötyögte a Google keresőmezőjébe ezt a kifejezést hasznos lesz az a tartalom, az az oldal, az az aloldal, amire rá fog kattintani az első, a második vagy a harmadik helyen.

A Google olyan oldalakat próbál minél előrébb kilistázni, amiről azt feltételezi, hogy hasznos, érdekes, tanulságos lesz az éppen kereső ember számára.

És innentől kezdve pedig egyfajta józan paraszti ésszel történő gondolkodás is baromi sokat tud segíteni azon, hogy minél előrébb kerülj a Google keresőjében.

Mitől lehet egy oldal jó, hasznos, értékes, érdekes egy ember számára?

Releváns a kulcsszóra

Először is, ugye, hogyha releváns arra a kulcsszóra. Tehát, hogyha mondjuk valaki beírja a hátfájást, akkor nem kiskutyákat, meg kiscicákat fog ott találni, hacsak nem a kiskutya hátfájására volt kíváncsi. Tehát releváns a kifejezésre.

Értékes tartalom

Másodszor attól, hogyha valóban értékes tartalom van az oldalon. Tehát megtalálja a kérdésére a választ.

Átlátható, tagolt weboldal

Legyen átlátható, áttekinthető az oldal, mert ha káosz az egész, csupa szöveg van, nincs semmi kiemelve, nincsen semmi tagolva, nincsenek képek, csak egy szöveg, akkor azt nagyon nehéz feldolgozni, és nem is fogják az emberek. Tehát innentől kezdve nem értik. Lehet, hogy maga a tartalom, ami ott van, a szavak, a mondatok, azok igazából tényleg hasznosak lennének neki, de onnantól kezdve, hogy baromi nehéz feldolgozni, onnantól kezdve nem fog vele semmit se kezdeni. Innentől kezdve pedig igazából nem értékes számára.

Legyen tagolva az oldal. Erről egyébként részletesebben a weboldal hibákról szóló cikkben olvashatsz. A tagolás mellett, – hogy könnyen, gyorsan feldolgozható legyen az oldallegyenek képek, címek, alcímek, kiemelések, dőlt betűk, kiemelt dobozok. Kiemelhetsz egy-egy mondatot, egy-egy kulcsmondatot, vagy kulcskifejezést. Lehet csak egy fél mondat is, amit jobban kiemelsz, így elkülönül a többi szövegtől.

Mások által is hasznosnak ítélt

Mit jelent ez?

Linkelnek rá. Tehát úgy tudják mások azt mondani, hogy a te oldalad értékes és hasznos oldal, hogy egyszerűen belinkelik a saját oldalukon. Így rámutat egy link az oldaladra. Ezek a viszontlinkek, backlinkek, amelyeket linképítéssel tudsz szerezni.

Összességében a józan paraszti ész logikájára kell építeni.

Releváns legyen az oldal, jól áttekinthető legyen és mások is ajánlják. Ez a lényeg.

A keresőoptimalizálásnak két nagy területe van.


Az egyik, az az úgynevezett on site keresőoptimalizálás, a másik pedig az off site keresőoptimalizálás.

Az on site keresőoptimalizálás magán a weboldalon történik.


A szövegek, a képek, a technikai beállításokról van szó.

Az off site pedig a weboldalon kívül történik.

De arra is van ráhatásod. Lényegében maga a linképítés, a viszont linkek, a backlinkek, amit egy picit feljebb már említettem.

Ebből a két nagy területből most az on site-ot mutatom meg neked kicsit közelebbről.

Az off site keresőoptimalizálásról szóló írást pedig hamarosan olvashatod itt a blogban, vagy megnézheted a YouTube csatornámon.

No, de nézzük, hogyan kell on site keresőoptimalizálni egy weboldalt?

Nagyon fontos kitétel, hogy egy kulcsszóra egyetlen egy oldalt szabad optimalizálni ideális esetben.
Ugye van a weboldalad és annak vannak különféle oldalai. Van a főoldal, a különböző szolgáltatások oldala, a rólam, a kapcsolat oldal, és a különféle blogcikkek oldala. (van értékesítési oldalad is, de arra jellemzően nem kulcsszavakkal, hanem hirdetésekből, Facebookról, Adwords-ből érkeznek a látogatók)

Egy kulcsszóra egy aloldalt érdemes optimalizálni.

Ha egy oldalt több kulcsszót szeretnél optimalizálni, – mondjuk van egy blogcikked, amit szeretnél optimalizálni arra, hogy hátfájás, fáj a hátam, mitől fáj a hátam, hátfájás okai stb – akkor a kulcsszavak egymással fognak versenyezni. Nagyon nehéz több kulcsszóra optimalizálni egy oldalt, mindre odafigyelni, mindet belefogalmazni.


Sokkal nagyobb eredményessége van annak, ha egyetlen egy kulcsszóra figyelsz, egyetlen egy kulcsszóra koncentrálsz és annál az egyetlen egy kulcsszónál mindent megteszel, hogy az az egyetlen egy blogcikk, az az egyetlen egy aloldal, az tökéletesen teljesítsen arra az egyetlen egy kulcsszóra.


Fordított esetben, ha mondjuk van egy kulcsszavunk, és arra szeretnénk több aloldalt optimalizálni, nagyon hasonló a helyzet. Hiszen akkor ezek az oldalak igazából elkezdenek versengeni egymással. Nem tudsz minden tőled telhetőt megtenni annak érdekében, hogy bármelyik is előre kerüljön, mert egyszerűen elaprózod az energiádat.

Ezzel együtt, – ami még fontosabb – magát a linképítési lehetőséget is. Hiszen, ha mondjuk tíz linket építenél négy olyan oldaladra, ahol a hátfájás a kulcsszó, akkor ezt a tíz linket – ezt a tíz lehetőséget – igazából elosztod négy oldal között. Máris negyedannyira lesz hatékony az egész.


De, ha ezt a tíz linket egyetlen egy oldalra koncentrálod, akkor sokkal hatásosabb lesz.


Ezért nagyon fontos leszögezni az elején, hogy egy kulcsszóra egy aloldalt optimalizálunk. Írhatsz több cikket is például a hátfájásról, az egyikben például a hátfájás okait fejted ki, akkor ez lesz a kulcsszó, erre optimalizálsz. A másik blogcikked szólhat általánosságban a hátfájásról, akkor a hátfájás lesz a kulcsszó és arra optimalizálva írod meg a cikket.

Nagyon fontos odafigyelni arra, hogy hogyan fogalmazol, hogyan ragozol, betűről betűre milyen kifejezést használsz.


Maga a szöveg itt a lényeg, ami máshogy van megfogalmazva, mert egyszerűen más kulcsszót használunk.

Hogyan tudod igazán kiaknázni az on site keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségeket?

Nézzünk egy pár konkrét SEO iránymutatást:

1. Fogalmazd bele a kulcsszót!

a. Az URL-be


az URL-ről érdemes tudni, hogy nincsenek benne ékezetek, nincsenek szóközök. A szóközök helyett kötőjelek vannak, és ékezetek helyett meg egyszerűen ékezettelen betűket használunk.
Amikor létrehozol egy oldalt mondjuk WordPressben, és adsz neki egy címet, akkor a WordPress automatikusan le fogja generálni neked az URL-t a címből.

Ha mondjuk egy hosszú címet adsz, akkor ugyanazt fogja berakni kisbetűkkel, ékezetek nélkül, kötőjelekkel elválasztva a szóközök helyett.
Érdemes ezt az URL-t úgy meghatározni, – hiszen tudsz rajta módosítani, –hogy abban a kulcsszó benne legyen. Ha a kulcsszavad a hátfájás, akkor az URL-ben is legyen benne.

b. Az oldal címébe (H1 tag)

A kulcsszó legyen belefogalmazva magába az oldal címébe. Tehát mondjuk a blog címnek a címébe.

c. Meta Title-be

Keresőoptimalizálásnál fontos, hogy a kulcsszó legyen legyen belefogalmazva az úgynevezett meta title-be, ami szintén úgymond az oldalcíme, de ez az a cím, amit a Google figyelembe vesz, amit a Google lát. A „sima” címet is látja, de ezt is figyelembe veszi, és ez az a cím, amit meg fog jeleníteni a találati listában. Egyrészt azon túl, hogy fogalmazd bele a kulcsszót ebbe a meta title-be, ez úgy legyen megfogalmazva, hogy vonzó legyen, hogy kattintsanak rá.

d. Meta Descriptionbe

A kulcszót fogalmazd bele a meta descriptionbe is, azaz a meta leírásba. Ez egy rövid leírás, ami a Google találati listájában a cím alatti leírásként szerepel az oldalaknál.
Ha nem készítesz külön ilyen meta descriptiont, akkor a Google fogja, és a legeslegelső mondatot fogja behúzni. Annak is csak az első 150 karakterét, amiben nem feltétlenül lesz benne a kulcsszó, és nem feltétlenül lesz vonzó sem. Sőt nem feltétlenül lesz olyan, ami kattintást tud generálni. Ezért fontos, hogy keresőoptimalizálásnál mindig írd meg külön a meta descriptionokat.

e. Első bekezdésbe

Az első bekezdésben is legyen kulcsszó.

Minél előrébb helyezkedik el a szövegben, annál inkább úgy gondolja a Google, hogy itt valóban tényleg erről lesz majd szó. Legyen benne magukban a címsorokban, amikor alcímeket alkalmazol, amikor nagyobb fejezeteket, blokkokat használsz, és azokat elnevezed alcímekbe, azokba is fogalmaz bele.

Nem kell feltétlenül mindegyikbe, de legalább egyben legyen benne. Az is lehet, hogy két-három alcímedben benne van. Attól függően, hogy hány alcímed van. Ha mondjuk van tíz alcímed, akkor tényleg nyugodtan belefogalmazhatod többe is, de hogyha csak 2-3 alcímed van, akkor elég mondjuk csak az egyikbe.


Próbálj meg félkövérrel, illetve dőlt betűkkel szedett szövegekbe belefogalmazni a kulcsszót.

f. Kép ALT tagjébe


Amikor keresőoptimalizálsz fogalmazd bele a kulcsszót a képeknek az alt tagjébe.

A Google az úgy működik, hogy próbálja pásztázni, körbejárni az oldaladat, végignézi minden kis apró részét, megnézi a kódokat is. Nem tudja úgy látni a weboldaladat, ahogy te látod, vagy én látom, vagy ahogy a felhasználók látják, mert ő egy robot, egy algoritmus, egy szoftver, egy gép. Ő nem tudja úgy látni az oldaladat, ahogyan mi látjuk, ő a kódot látja. És a képeket nem tudja látni.

Ezért jó, ha megmondod neki, hogy mi van a képen. Ezt pedig a képek alt tagjében tudod megtenni. WordPressben ezt nagyon egyszerűen hozzá tudod adni, ez a képeknél a „Helyettesítő szöveg”.


Ide írd be azt, ami a képen látható és lehetőség szerint, ha nem is feltétlenül az összes képnél, de szintén legalább egy-két képnél fogalmazd bele a kulcsszavad. Érdemes olyan képeket választani, ami olyat ábrázol, aminek a címébe bele tudod fogalmazni a kulcsszavad.

2. Az URL legyen minél rövidebb!

Miért fontos ez?
Ez is igazából a megértést segíti elő. Ha van egy kilométer hosszú URL, azt az emberek nagyon nehezen dolgozzák fel. Bár már nem nagyon szoktuk olvasgatni az URL-eket, de ha mégis ránézünk könnyebben értelmezhető, ha tényleg nagyon rövid. Mindenféleképpen próbáld meg úgy átalakítani, hogy rövid legyen és legyen benne lehetőség szerint a kulcsszó is.

3. Kerüld a duplikált tartalmakat!

A duplikált tartalmak azok, amelyekben teljesen egyezik a szöveg. Például van két oldalad, és mindegyiken ugyanaz a szöveg, teljesen. Vagy mondjuk legalább 80-90 százalékban ugyanaz, aztán az alja meg a teteje, vagy valahol a közepe, az megváltozik, de mondjuk tényleg 80-90 százalékban ugyanaz.


Ezt bünteti a Google, hiszen ezek nem egyediek, nem számít egyedi tartalomnak nála, így esélytelen, hogy keresésnél előre kerüljön.
Mindenféleképpen készíts egyedi szövegeket.

4. Egy oldalon legyen legalább 300 szó!

Minden egyes aloldaladnak minden egyes aloldala tartalmazzon legalább 300 szót. Ez azért nagyon fontos, mert ha van egy 100, 50 vagy még kevesebb szavas oldal, akkor azt nem fogja a Google hasznos, értékes tartalomnak minősíteni.

SEO szakemberek szerint 250-300 szó az ajánlás. Én azt mondanám, hogy inkább 500. Tök jó, hogyha 500-at ki tudsz hozni.


Jellemzően webshopoknál szokott probléma lenni, meg kategória oldalaknál, ahol van a menü, vannak a képek, vannak a termékeknek a nevei, meg a kategória cím, aztán kész. Ezekből nagyon nehezen jön össze mondjuk 300 szó. Mindenféleképpen érdemes egy kategória leírást tenned az oldal tetejére, vagy az aljára.
Ha hasonló szövegeid vannak, amik nagyon-nagyon rövidek, azt mindenféleképpen turbózd fel, hogy legalább 3-400 szó legyen. Akkor fogja csak értékesnek és hasznosnak találni azt az oldalt, azt a tartalmat a Google.

5. Legyen áttekinthető a weboldalad!

Erről részletesen a weboldal hibákról szóló cikkben olvashatsz vagy megnézheted a YouTube-on is, de röviden itt is összefoglalom neked.

  • Tagold a szöveget, pl. listákkal
  • Használj rövid mondatokat, rövid bekezdéseket
  • Ha kell, legyen kép, ami tovább tagolja a szöveget, amin kicsit megpihenhet a szem
  • Legyenek alcímek, alalcímek esetleg, ha annyira hosszú a szöveged
  • Legyenek kiemelések például szövegdobozban és legyenek félkövér és dőlt betűs részek
  • Legyenek nagy betűvel, más színnel írt szövegek

A lényeg, hogy legyen az egész alapvetően alapjaiban áttekinthető, jól átlátható, könnyen feldolgozható, könnyen olvasható.

6. Legyen gyors a weboldalad!


Ez nem csak a keresőoptimalizálás szempontjából fontos, hanem alapvetően is. Felgyorsult a világ, nagyon türelmetlenek vagyunk manapság. Mi is felgyorsultunk. Azonnal akarunk mindent. Hogyha pikk-pakk nincsen meg, akkor már megyünk is tovább. Nem érdekel, majd valaki biztos gyorsabban megoldja nekünk.

Úgyhogy nagyon-nagyon fontos, hogy gyors legyen a weboldalad, hogy tényleg másodpercek alatt. töltődjön be, mert ha nem teszi meg, akkor tovább fog menni a látogató. Mert neki ez innentől kezdve nem érték, hiszen várnia kell.

És ezt a Google is ugyanígy gondolja. És azt mondja, hogyha lassul a weboldalad, akkor hátrébb sorollak. Majd előbbre sorolok olyat, aki egyébként mondjuk minden másba hozza ugyanezt, de gyorsabb a weboldala.

7. Legyen mobilbarát a weboldalad!


Fontos, hogy szuperül nézzen ki mobilon.

Manapság már iparágtól függően a látogatók 50-70%-a mobiltelefonról érkezik. És ugye teljesen más egy mobil képernyő a kinézete, meg annak, amit meg tud jeleníteni, ami elfér rajta és jól olvasható, jól látható, mint egy nagy, vagy egy közepes, vagy akár csak egy kicsi laptopnak a kijelzője.


Nagyon-nagyon fontos, hogy jól átlátható legyen rajta minden. Jól látható, jól érzékelhető, jól olvasható, jól feldolgozható legyen mobilon minden, mert csak akkor lesz értékes a felhasználó számára. És a Google is ugyanígy gondolkodik.

Van a Googlenak egy eszköze, a Search Console. A Google időről időre végig pásztázza a weboldalad és hogyha azt látja, hogy mondjuk egy elem, aminek kattinthatónak kéne lennie, mondjuk egy gomb, vagy egy menü, vagy egy link, az túl pici, vagy túl közel vannak egymáshoz, nehezen kattinthatók, akkor küld egy figyelmeztetést ez a Google Search Console, hogy ilyen-olyan hibákat vettünk észre.

A lényeg, hogy nézi a Google, hogy milyen a kinézete a honlapodnak és hátrébb fog sorolni, hogyha nem tökéletes. Feltétlenül figyelj oda a reszponzivitásra, hogy mobilbarát legyen a weboldalad.

8. Használj HTTPS-t!


Ez egy internet protokoll, lényegében ez a HTTPS, ugyanúgy, mint a http.

Ezeket bizonyára te is szoktad látni a böngésző címsorában, amikor megnyílt egy weboldalt, bal fölül, a weboldal URL-je, domain neve előtt ez a http vagy https.

Annyi a különbség köztük, hogy a https egy titkosított csatornán küldi az adatokat, ergo sokkal biztonságosabbá teszi a weboldalt. Ha csak egy kapcsolati űrlapot raksz be az oldaladra onnantól kezdve te már adatokat gyűjtesz. Neked már küldhetnek adatokat a felhasználók az interneten keresztül. És nagyon fontos, hogy a felhasználók adatai biztonságban legyenek. Ha meg mondjuk lehet vásárolni nálad, akkor ugye nagyon érzékeny bankkártya adatokat is megadhatnak, lakcímet és ilyeneket.


Ezért rendkívül fontos az, hogy HTTPS titkosított csatornán legyenek ezek lebonyolítva.
Lényeg tehát, hogy a Google előnyben részesíti azokat az oldalakat, amelyek HTTPS-en keresztül futnak azokkal szemben, amelyek HTTP-n keresztül futnak. Ez egyébként egy úgynevezett SSL tanúsítvány. SSL tanúsítványt tudsz igényelni a tárhely szolgáltatótól. A legtöbb tárhely szolgáltató ezt egyébként ingyenesen adja.


Amennyiben a te oldaladon ez még nincs megoldva, akkor mindenféleképpen ajánlom. Keresőoptimalizálás szempontjából is, és alapvetően felhasználói élmény szempontból és biztonságosság szempontjából is.

9. Legyenek belső linkek a weboldaladon!


Ezt jellemzően blogolással lehet a leginkább megoldani.

Hogyha van egy A blokkcikked, meg egy B-blokk cikked és az A-blokk cikkben említesz valami olyat, ami kapcsolatban állhat a B blokk cikkeddel, (akárcsak annyi, hogy erről a témáról a múltkori blogcikkemben írtam már), akkor átlinkelsz ezzel a szöveggel, hogy mondjuk ebben a múltkori blokkcikkedre.


A szolgáltatások között is tudsz átlinkelni, hogyha van köztük némi relevancia.
Igazából a főoldalon az összes menüpont lényegében egy belső linkelés.
Az a lényeg, hogy belső linkekből is próbálj meg minél többet csinálni.


Ezt pedig leginkább blog cikkek révén tudod megtenni. Hiszen, ha van egy tartalom, ami értékes, hasznos, fontos, akkor igazán jó, és azt mondja a Google, hogy ez nem csak annyiban merül ki, ami ott van, hanem annál még mindig többet tud adni és át tud vinni máshova. Tehát ilyen szempontból célszerű belső linkeket is alkalmazni a honlapon.

10. Ha lehet, legyen benne a domainben a kulcsszavad!

Ez a pont egy kicsit kakukktojás, mert hogyha már régóta fut weboldalad, akkor nem érdemes megváltoztatnod. Hagyd úgy, ahogy van, ne csinálj vele semmit. A domainnek az életkora nagyon nagyban számít.

Minél öregebb egy domain, minél idősebb, minél régebben lett regisztrálva, annál hitelesebb a Google szemében.

Viszont, ha még nem választottad ki a domainedet, vagy valamilyen oknál fogva mindenféleképpen le szeretnéd cserélni, vagy még nagyon-nagyon friss a honlapod, mondjuk csak pár hónapos, akkor még gondolkodhatsz, hogy átváltoztatod. Olyat érdemes választanod, amiben benne van a kulcsszó.

11. Egy címen legyen elérhető a weboldalad!

Ez alatt azt értem, hogyha mondjuk már van HTTPS-ed, van esetleg tanúsítványod, akkor igazából a te honlapod, ha nincs jól beállítva, akkor alapvetően négyféle verzióban elérhető: http / https / www / nem www


Ami azt jelenti, hogy négyszer szerepel. Négyszer szerepelnek ugyanazok a tartalmak az interneten – ez duplikált tartalom. Ezt nem szereti a Google.
Hiába, igazából mind a tiéd és ugyanaz a domain. Nem érdekli ez hiba.


Azt viszont meg tudod csinálni, hogy egyet kiválasztasz, mondjuk tételezzük fel, kiválasztod azt, hogy HTTPS. Azt akarod, hogy ezen a címen legyen elérhető, és az összes többi hármat átirányítod ide. Ehhez, hogyha nem annyira értesz a webhez, akkor mindenféleképpen vagy a tárhely szolgáltatód vagy a webesed segítségét kért majd. Nagyon fontos, hogy megcsináld ezt az eltérítést és egyetlen egy címen elérhető egy verzióban legyen elérhető a honlapod.


Ha megszűnt egy korábban létező oldalad, azt irányítsd át 301-gyel.


Ha van olyan oldalad, ami korábban létezett, de valamilyen oknál fogva megszűnt (mondjuk megszűnt egy szolgáltatásod) és igazából irreleváns már ott tartani a weboldalon, és egyszerűen törlitek az oldalt, akkor az alapvetően rossz a Google szemében.

Ha törölsz egy tartalmat, akkor a Google azt mondja, hogy megbízhatatlan vagy, mert ki tudja bármikor törölhetsz tartalmat és akkor minek soroljon előre téged, minek soroljam előre azt az aloldalt, hogyha ki tudja mikor megszünteted.


Javítani tudod ezt azzal, hogyha ezt az oldalt is átirányítod egy úgynevezett 301-es átirányítással. Mindenféleképpen irányítsd át valamilyen oldalra. Mondjuk irányítsd át, – ha egy megszűnt szolgáltatásról van szó, – egy olyan oldalra, egy olyan szolgáltatásra, ami mondjuk ezt a megszűnt szolgáltatást helyettesíti, vagy annak a továbbfejlesztett verziója, vagy annak a szétbontott verziója, vagy hogyha nem tudsz ilyet, akkor egész egyszerűen legalább a főoldaladra irányítsd át mindenféleképpen.

13. Ne legyen túl sok hirdetés a weboldaladon!

Fontos az, hogy arányaiban lehetőleg minél kevesebb külső oldalakra mutató hirdetés legyen.
Miért probléma ez a Google szemében? Azt gondolja, hogyha tele van az egész oldalad hirdetésekkel, mindenféle cucc van rajtad, csak éppen az nem, amiről eredetileg szólnia kéne, az biztos, hogy nem értékes, biztosan nem hasznos a felhasználó számára, így tutira hátrébb fogja sorolni.

Próbáld meg a hirdetéseket viszonylag minimalizálni. Az oldalad hosszúságától, a szöveg mennyiségétől is függ, hogy mennyi hirdetést „bír el”. Ha van egy nagyon-nagyon hosszú cikked mondjuk, ott azért elférnek ezek a hirdetések, de hogyha csak egy nagyon rövid cikket írsz, hát oda maximum egy vagy kettő az, ami úgy belefér.


Ami fontos, hogy lehetőség szerint az úgynevezett hajtás alatt helyezd el a legelső hirdetést. Ez a hajtás az, amikor megnyitsz egy weboldalt és amit a képernyő aljáig látsz. Lehetőség szerint ez alatt helyezd el a hirdetéseket.

14. Ne legyen azonnal megnyíló pop-up!


Ne legyenek idegesítő pop-upok az oldaladon. A pop-up az a kis felugró ablak, amit mikor megnyitunk egy weboldalt, azonnal jön, és a fenébe is. Semmit nem látunk tőle, azt sem látjuk, hogy hol vagyunk, mit csinálunk, de már jön is ez a pop-up. Na ez baromi idegesítő tud lenni.


Ha szeretnél pop-upot alkalmazni, az exit pop-up az, amit meleg szívvel tudok ajánlani. Hiszen akkor már elhagyni készül a weboldalt, tehát az exit pop-up, ahogy a nevében is benne van, akkor nyílik meg, amikor ki akar lépni az illető. Ilyenkor már abszolút nem zavarjuk az olvasásban és semmiben sem a felhasználót.

Ez tuti. Én ezt tudom leginkább ajánlani.


Létezik olyan megoldás is, hogy akkor jelenik meg a pop-up, amikor a látogató már eltöltött egy bizonyos időt az oldaladon vagy letekert mondjuk a feléig. Ezt be lehet állítani. Ez még elviselhető.


Viszont az, hogy megérkezik az oldalra, és azonnal a szemébe, meg a fejébe nyomjuk, meg az arcába nyomjuk, az nem annyira.
A lényeg az, hogy ne használj idegesítő pop-upokat.

15. Használj webhelytérképet!


A webhelytérkép lényegében egy x számláló fájl, ami összegzi a weboldaladnak az összes aloldalát.

Szépen, strukturáltan, a Google számára feldolgozhatóan.


A keresőoptimalizálásban próbálj odafigyelni arra, hogy ne legyenek olyan oldalaid a honlapon, amelyek nincsenek valahonnan másik oldalról linkelve.


Amennyiben olyan oldalaid vannak, amelyek nem felelnek meg a keresőoptimalizálás követelményeinek (nagyon kevés rajta a tartalom, sales oldal, amit amúgy sem akarsz keresőoptimalizálni vagy árva oldal) azokat rejtsd el. Úgynevezett deindexet kell rárakni és akkor a Google nem fogja figyelembe venni.

Használd a linképítés erejét!

Ez már az off site része a keresőoptimalizálásnak. Hatalmas téma, így a linképítésről a következő blogcikkben fogok részletesen írni. Megmutatom majd hogyan érdemes egyáltalán nekiállni a linképítésnek, milyen platformok vannak, milyen lehetőségeid vannak, ahol linket tudsz építeni, mire figyelj oda, hogyan, milyen linkeket építs, és hogy miket várhatsz mindettől.

Ha nem szeretnél lemaradni róla iratkozz fel a YouTube csatornámra, kövess Instagramon vagy Facebookon, így mindig értesülni fogsz hasonló, érdekes és hasznos tartalmakról.

Szerző:

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

8+1 tipp, hogy miről posztolj a közösségi médiában

8+1 tipp, hogy miről posztolj

“Mégis miről posztoljak a Facebook oldalamon, Instagram oldalamon vagy egyéb közösségi média felületemen?” – Benned is felmerült már ez a kérdés? Mit és hogyan kommunikálj a közösségi médiában ahhoz, hogy bízzanak benned az emberek, majd végül vásároljanak tőled? Most hoztam...

Tovább olvasom
Miért nem vásárolnak tőled az emberek?

5+1 ok, amiért nem vásárolnak tőled

Ugye milyen bosszantó az, amikor van egy szuper terméked vagy szolgáltatásod de a vásárlásaid mégsem mennek úgy ahogy szeretnéd? Sajnos ez előfordul néha. A mai cikkben megmutatom neked, hogy mi az az 5+1 pont ami miatt nem vásárolnak tőled az...

Tovább olvasom
kifogások helyett

Felejtsd el a kifogásokat!

Felejtsd el a kifogásokat! Weboldal, üzlet és marketing helyett most egy lelki témát veszek elő. Egészen pontosan a kifogásokat és azok gyártását, illetve az, hogy miért akkora előny, ha abbahagyod a termelésüket. Ha jobban szeretned videós formában fogyasztani a tartalmakat,...

Tovább olvasom