Weboldal készítés – Bárki képes rá. Kérdés, hogy megéri-e magadnak csinálni?

Egész biztos vagyok benne, hogy weboldalt készíteni te is tudsz. Sőt, valószínűleg egy működő weboldal is menne. Az első kérdés az, hogy jól működő weboldalt tudsz-e készíteni. A másik és ennél sokkal fontosabb kérdés az, hogy tudsz-e készíteni olyan weboldalt, ami profitot hoz számodra? Ebben a cikkben megmutatom, hogy a weboldal készítés bárkinek megy, csak nem biztos, hogy megéri neki saját maga készíteni.

Ha inkább a videót részesíted előnyben a szöveg helyett, akkor íme:

A mai technológiának köszönhetően valószínűleg még a nagyanyám is tud weboldalt készíteni.

Biztos vagyok benne, hogy te is könnyűszerrel össze tudsz kattintgatni egyet. Ha csak feltelepíted a WordPress-t, már létrehoztál egy weboldalt. Vannak hozzá különféle weboldal építő eszközök mint az Elementor vagy Divi, melyek még könnyebbé teszik az egészet. De a WordPressbe beépített Gutengerggel is már egészen pofás kis weboldalakat lehet összehozni.

Aztán ott van a WIX és társai, melyekkel egy-két óra alatt, első ránézésre szuper oldalakat lehet készíteni.

A nagy kérdés ezekkel az oldalakkal kapcsolatban az, hogy vajon megérik-e, hogy akár csak egyetlen percet is pazarolj rájuk az idődből? Megérik-e, hogy te hozd létre őket, a jelenlegi tudásoddal? És, hogy fog-e neked ténylegesen ügyfeleket, vásárlókat hozni? 

Egy sikeres weboldal nem csak abból áll, hogy létezik. 

Az, hogy összekattintgatod, még önmagában nem jelent semmit. Önmagában egy weboldal nem fog neked vásárlókat hozni, csak egy online névjegykártyaként funkcionál.

Ahhoz, hogy egy weboldal ténylegesen pénz termeljen neked, ügyfeleket hozzon számodra, több tucatnyi szempontnak kell, hogy eleget tegyen.

A sikeres weboldal készítésének első szempontja: technika

Technikailag rendben kell lennie a weboldaladnak

 A nulladik lépés, hogy nagyon-nagyon gyorsan betöltsön. Ha ez nincs meg, még azelőtt tovább fognak állni a látogatók, hogy egy betűt is elolvastak volna a honlapodon.

Minden funkciónak megfelelően kell működnie

Egy átlagos vállalkozónak nincs ideje arra, hogy végig kattintgatson minden funckiót a weboldalán, ezzel leellenőrizve, hogy valóban működik-e.

Legyen reszponzív

Nagyon-nagyon-nagyon-nagyon fontos, hogy reszponzív, mobilbarát legyen az oldalad. Ma már az emberek 40-80%-a mobilról érkezik a weboldaladra. Ha ez nincsen rendben, akkor akár a bevételed 40-80%-át is kidobhatod a kukába. Ott van még egy halom számítógép, képernyő nézet, melyek szintén más-más módon jelenítik meg a weboldalakat. Ezekre is mindenképp oda kell figyelni.

A sikeres weboldal készítésének második szempontja: megjelenés

Legyen egyszerű a honlapod!

Fontos, hogy a weboldalad egyszerű, letisztult legyen, ne pedig csiri-csáré, egy halom színnel és betűtípussal. Sokszor, ha egy laikus áll neki weboldalt készíteni akkor sajnos az utóbbi lesz a végeredmény.

Használd jól a térközöket!

Oda kell figyelni arra is, hogy helyes térközök – más néven white space-ek – legyenek a képek, szövegek, bekezdések körül, a címsorok alatt és az egyes blokkokban. Megfelelően külön álljon az, aminek külön kell állnia, és megfelelően összetartozzon az, aminek össze kell tartoznia vizuálisan.

A gombok legyenek egyértelműek!

A gomboknak, call to action-nek egyértelműnek kell lennie, ki kell tűnnie a környezetéből. Ha a látogató ránéz, egyből tudja, hogy rá kell kattintania és, hogy mi fog történni utána.

A sikeres weboldal készítésének harmadik szempontja: marketing szöveg

Végső soron a szöveg fogja meggyőzni a látogatókat. De ahhoz, hogy valaki eljusson addig, hogy elolvassa a szövegeket, szükség van a weboldal gyorsaságára és szépségére, valamint, hogy a dizájn vezesse a tekintetet.

A szöveg a célcsoportod problémájáról és vágyairól szóljon. Ismered eléggé a célközönséged ehhez?

Nem mindegy az sem, hogy a terméked tulajdonságait hangsúlyozod vagy az előnyeit. 

A legtöbb vállalkozó a tulajdonságokat sorolja, nem pedig az előnyöket, ami nagy hiba.

A szövegezésnek a lehető legrövidebbnek, legtömörebbnek kell lennie, különben senki nem fogja elolvasni.

A sikeres weboldal készítésének negyedik szempontja: marketing folyamatok

Hiába tökéletes minden a weboldaladon, még mindig nem lesz eléggé profitábilis, ha az előtte lévő marketing folyamataid nincsenek rendben.

Gondold át, hogy építesz-e kellően bizalmat, még az előtt, hogy egyáltalán felkéred a potenciális vásárlót arra, hogy kinyissa neked a pénztárcáját? A weboldalon is kell, hogy legyenek bizalomépítő elemek, de ez önmagában nem elég. Fontos, hogy legyen egy komplett marketing folyamatod, amely folyamatosan bizalmat épít.

A sikeres weboldal készítésének ötödik szempontja: ajánlat

Tételezzük fel, hogy a marketing folyamataid is szuperek. Azonban még mindig nem sokat ér a weboldalad, ha az ajánlatod nem elég szexi. Ha maga a terméked/szolgáltatásod nem olyan, mint ami a piacnak kell, nem másabb/újabb/jobb, mint a versenytársadé, hogyha nem jutattod el A-ból B-be a potenciális vásárlódat.

Végszó

Azok a vállalkozók akik velem dolgoznak, olyan weboldalt, landing oldalt kapnak, melyek készítése során a fentebb felsorolt szempontokat mind-mind észben tartjuk és figyelünk rá. De nem csak ezekre, hiszen ez csak egy pici szelete volt annak, hogy mire kell ügyelni weboldal készítés közben, ahhoz, hogy az az oldal ténylegesen pénzt hozzon a tulajdonosa számára.

Összeállítottam ehhez egy kis listát, a következő cikkben azt fogom megmutatni neked, hogy milyen szempontokon szoktam végigmenni akkor, amikor weboldal elemzést végzek. Több mint 100 szempontot szedtem össze, szóval ha érdekel mindenképp nézd meg a következő cikkemet.

Ha pedig segítségre van szükséged, akkor keress fel a weboldalamon vagy a hello@produkton.hu e-mail címen. Amennyiben érdekel a téma, lépj be a ProduktON! közösség Facebook csoportjába, ahol bővebben tudsz erről beszélgetni, nem csak velem, de a többi csoporttaggal is.

Sikeres és produktív vállalkozást kívánok neked!

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni hasonlókról, akkor kövess az alábbi felületeken:

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

Így használd jól az ikonokat és képeket a weboldaladon

Így használd jól a képeket és ikonokat a webodaladon

“Látom, látom, de nem értem.  Miért?  Hát mert lusta vagyok elolvasni.” Pontosan így működnek a weboldalad látogatói. Ma megmutatom, hogy miért olyan fontos, hogy megfelelően használd a képeket és ikonokat a weboldaladon. Milyen jelentőségük van a konverzió szempontjából és hogyan...

Tovább olvasom
Vevőszerző honlap összetevői

A vevőszerző honlap 10+1 titkos összetevője

Jönnek, nem vesznek, elmennek… Jönnek, nem vesznek, elmennek…  A mai cikkben megmutatom mit kell tenned ahhoz, hogy a vásárlóid ne a fentiek szerint járjanak el. 10+1 titkos összetevőt adok neked, melyek segítségével egy igazi, vevőszerző holnapot építhetsz fel. Ha azt...

Tovább olvasom
A jó webdesign segíti a látogatókat és növeli a konverziót is.

Ilyen egy igazán ütős webdesign

A te weboldalad csak névjegykártyaként funkcionál, vagy valóban képes vásárlókká konvertálni a látogatókat? Te tudod, hogy mi szükséges ahhoz, hogy a weboldalad látogatóiból tényleges vásárlók legyenek? Valójában számtalan tényező függvénye. Most a webdesign oldaláról fogjuk megközelíteni a témát és azt...

Tovább olvasom