Egész biztos vagyok benne, hogy weboldalt készíteni te is tudsz. Sőt, valószínűleg egy működő weboldal is menne. Az első kérdés az, hogy jól működő weboldalt tudsz-e készíteni. A másik és ennél sokkal fontosabb kérdés az, hogy tudsz-e készíteni olyan weboldalt, ami profitot hoz számodra? Ebben a cikkben megmutatom, hogy a weboldal készítés bárkinek megy, csak nem biztos, hogy megéri neki saját maga készíteni.
Ha inkább a videót részesíted előnyben a szöveg helyett, akkor íme:
Biztos vagyok benne, hogy te is könnyűszerrel össze tudsz kattintgatni egyet. Ha csak feltelepíted a WordPress-t, már létrehoztál egy weboldalt. Vannak hozzá különféle weboldal építő eszközök mint az Elementor vagy Divi, melyek még könnyebbé teszik az egészet. De a WordPressbe beépített Gutengerggel is már egészen pofás kis weboldalakat lehet összehozni.
Aztán ott van a WIX és társai, melyekkel egy-két óra alatt, első ránézésre szuper oldalakat lehet készíteni.
A nagy kérdés ezekkel az oldalakkal kapcsolatban az, hogy vajon megérik-e, hogy akár csak egyetlen percet is pazarolj rájuk az idődből? Megérik-e, hogy te hozd létre őket, a jelenlegi tudásoddal? És, hogy fog-e neked ténylegesen ügyfeleket, vásárlókat hozni?
Az, hogy összekattintgatod, még önmagában nem jelent semmit. Önmagában egy weboldal nem fog neked vásárlókat hozni, csak egy online névjegykártyaként funkcionál.
Ahhoz, hogy egy weboldal ténylegesen pénz termeljen neked, ügyfeleket hozzon számodra, több tucatnyi szempontnak kell, hogy eleget tegyen.
A sikeres weboldal készítésének első szempontja: technika
Technikailag rendben kell lennie a weboldaladnak
A nulladik lépés, hogy nagyon-nagyon gyorsan betöltsön. Ha ez nincs meg, még azelőtt tovább fognak állni a látogatók, hogy egy betűt is elolvastak volna a honlapodon.
Minden funkciónak megfelelően kell működnie
Egy átlagos vállalkozónak nincs ideje arra, hogy végig kattintgatson minden funckiót a weboldalán, ezzel leellenőrizve, hogy valóban működik-e.
Legyen reszponzív
Nagyon-nagyon-nagyon-nagyon fontos, hogy reszponzív, mobilbarát legyen az oldalad. Ma már az emberek 40-80%-a mobilról érkezik a weboldaladra. Ha ez nincsen rendben, akkor akár a bevételed 40-80%-át is kidobhatod a kukába. Ott van még egy halom számítógép, képernyő nézet, melyek szintén más-más módon jelenítik meg a weboldalakat. Ezekre is mindenképp oda kell figyelni.
A sikeres weboldal készítésének második szempontja: megjelenés
Legyen egyszerű a honlapod!
Fontos, hogy a weboldalad egyszerű, letisztult legyen, ne pedig csiri-csáré, egy halom színnel és betűtípussal. Sokszor, ha egy laikus áll neki weboldalt készíteni akkor sajnos az utóbbi lesz a végeredmény.
Használd jól a térközöket!
Oda kell figyelni arra is, hogy helyes térközök – más néven white space-ek – legyenek a képek, szövegek, bekezdések körül, a címsorok alatt és az egyes blokkokban. Megfelelően külön álljon az, aminek külön kell állnia, és megfelelően összetartozzon az, aminek össze kell tartoznia vizuálisan.
A gombok legyenek egyértelműek!
A gomboknak, call to action-nek egyértelműnek kell lennie, ki kell tűnnie a környezetéből. Ha a látogató ránéz, egyből tudja, hogy rá kell kattintania és, hogy mi fog történni utána.
A sikeres weboldal készítésének harmadik szempontja: marketing szöveg
Végső soron a szöveg fogja meggyőzni a látogatókat. De ahhoz, hogy valaki eljusson addig, hogy elolvassa a szövegeket, szükség van a weboldal gyorsaságára és szépségére, valamint, hogy a dizájn vezesse a tekintetet.
A szöveg a célcsoportod problémájáról és vágyairól szóljon. Ismered eléggé a célközönséged ehhez?
A legtöbb vállalkozó a tulajdonságokat sorolja, nem pedig az előnyöket, ami nagy hiba.
A szövegezésnek a lehető legrövidebbnek, legtömörebbnek kell lennie, különben senki nem fogja elolvasni.
A sikeres weboldal készítésének negyedik szempontja: marketing folyamatok
Hiába tökéletes minden a weboldaladon, még mindig nem lesz eléggé profitábilis, ha az előtte lévő marketing folyamataid nincsenek rendben.
Gondold át, hogy építesz-e kellően bizalmat, még az előtt, hogy egyáltalán felkéred a potenciális vásárlót arra, hogy kinyissa neked a pénztárcáját? A weboldalon is kell, hogy legyenek bizalomépítő elemek, de ez önmagában nem elég. Fontos, hogy legyen egy komplett marketing folyamatod, amely folyamatosan bizalmat épít.
A sikeres weboldal készítésének ötödik szempontja: ajánlat
Tételezzük fel, hogy a marketing folyamataid is szuperek. Azonban még mindig nem sokat ér a weboldalad, ha az ajánlatod nem elég szexi. Ha maga a terméked/szolgáltatásod nem olyan, mint ami a piacnak kell, nem másabb/újabb/jobb, mint a versenytársadé, hogyha nem jutattod el A-ból B-be a potenciális vásárlódat.
Szívesen olvasnál még hasonlókról? Rendszeresen megjelenő hírleveleimben ilyen és egyéb, vállalkozással, online marketinggel, web-/landing oldal készítéssel kapcsolatos fontos tudnivalókat osztok meg. Ha szeretnéd kimaxolni a vállalkozásodban lévő potenciált, akkor iratkozz fel ezekre a hasznos levelekre!
Végszó
Azok a vállalkozók akik velem dolgoznak, olyan weboldalt, landing oldalt kapnak, melyek készítése során a fentebb felsorolt szempontokat mind-mind észben tartjuk és figyelünk rá. De nem csak ezekre, hiszen ez csak egy pici szelete volt annak, hogy mire kell ügyelni weboldal készítés közben, ahhoz, hogy az az oldal ténylegesen pénzt hozzon a tulajdonosa számára.
Összeállítottam ehhez egy kis listát, a következő cikkben azt fogom megmutatni neked, hogy milyen szempontokon szoktam végigmenni akkor, amikor weboldal elemzést végzek. Több mint 100 szempontot szedtem össze, szóval ha érdekel mindenképp nézd meg a következő cikkemet.
Amennyiben érdekel a téma, lépj be a ProduktON! közösség Facebook csoportjába, ahol bővebben tudsz erről beszélgetni, nem csak velem, de a többi csoporttaggal is.
Ha pedig segítségre van szükséged, akkor vedd fel velem a kapcsolatot, hogy megbeszéljük a részleteket:
Sikeres és produktív vállalkozást kívánok neked!