10 módszer, amivel az őrületbe kergetheted látogatóidat, és átpasszolhatod őket a konkurenciádnak

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.26.3″ custom_padding=”0px|||||”][et_pb_row _builder_version=”3.26.3″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.26.3″][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ custom_margin=”||30px|||”]

Honlapod látogatóit nem elég csak megszerezned, meg is kell tartanod őket. Legalább addig, amíg el nem éred a célodat (vásárlás, feliratkozás, bizalomnövelés).

Ha el szeretnéd kerülni, hogy látogatóid hanyatt-homlok meneküljenek weboldaladról az oldal és a webdesign átláthatlan felülete miatt, érdemes lesz kiiktatnod oldalaidról az alábbi hibákat:

[/et_pb_text][et_pb_blurb title=”Túl sok tartalom” image=”http://produkton.hu/wp-content/uploads/2019/07/izletes-gourmet-tal.png” icon_placement=”left” image_max_width=”150px” _builder_version=”3.26.4″ header_level=”h2″ header_font_size=”26px” header_letter_spacing=”1px” background_color=”#ff7a97″ background_layout=”dark” custom_margin=”||0px||false|false” custom_padding=”50px|20px|50px|20px|true|true” custom_padding_tablet=”40px||40px||true|true” custom_padding_phone=”30px||30px||true|false” custom_padding_last_edited=”on|tablet” custom_css_blurb_title=”background:rgba(0,0,0,0.4);||border-radius:5px;||margin:20px 0 0 -70px;||padding: 20px 20px 20px 70px!important;||margin-bottom:20px;||border-bottom:0!important;||”]

A tonnányi képpel, szöveggel, ikonnal és mindenféle egyéb dologgal teletűzdelt weboldal nem csak hogy lassabban töltődik be (már alapból mínusz pont a látogatónál, de a Google-nél is), de a felhasználót is teljesen összezavarja.

Az a weboldal látogató, aki nem látja át, és nem érti meg honlapod tartalmának lényegét az oldalra érkezést követő néhány másodpercen belül, hamar tovább is áll.

Ügyelj rá, hogy tartalmadat mindig a megfelelő formában tálald! Legyen az igazán ízléses, és ínycsiklandó, akár egy igazi gurmé fogás valamelyik színvonalas étteremben.

[/et_pb_blurb][et_pb_blurb title=”Túl kevés tartalom” image=”http://produkton.hu/wp-content/uploads/2019/07/ures-kep.png” icon_placement=”left” image_max_width=”150px” _builder_version=”3.26.3″ header_level=”h2″ header_font_size=”26px” header_letter_spacing=”1px” background_color=”#0abcbc” background_layout=”dark” custom_margin=”||0px||false|false” custom_padding=”50px|20px|50px|20px|true|true” custom_padding_tablet=”40px||40px||true|true” custom_padding_phone=”30px||30px||true|false” custom_padding_last_edited=”on|tablet” custom_css_blurb_title=”background:rgba(0,0,0,0.4);||border-radius:5px;||margin:20px 0 0 -70px;||padding: 20px 20px 20px 70px!important;||margin-bottom:20px;||border-bottom:0!important;||”]

Vannak weboldalak, amelyek igazán rejtélyesek maradnak a látogató számára, és túlságosan is sokat hagynak a fantáziának. Ez a szexben nagyon jól fel tudja csigázni az érdeklődést, de itt, a honlapok világában ez kevésbé szerencsés taktika.

Weboldalad látogatói tudni szeretnék, hogy ki vagy és hogy mit tudsz tenni értük te, illetve a céged, vállalkozásod.

[/et_pb_blurb][et_pb_blurb title=”Túlságosan zavaros” image=”http://produkton.hu/wp-content/uploads/2019/07/zavar-kasz.jpg” icon_placement=”left” image_max_width=”150px” _builder_version=”3.26.3″ header_level=”h2″ header_font_size=”26px” header_letter_spacing=”1px” background_color=”#410bae” background_layout=”dark” custom_margin=”||0px||false|false” custom_padding=”50px|20px|50px|20px|true|true” custom_padding_tablet=”40px||40px||true|true” custom_padding_phone=”30px||30px||true|false” custom_padding_last_edited=”on|tablet” custom_css_blurb_title=”background:rgba(0,0,0,0.4);||border-radius:5px;||margin:20px 0 0 -70px;||padding: 20px 20px 20px 70px!important;||margin-bottom:20px;||border-bottom:0!important;||” border_radii_image=”on|5px|5px|5px|5px”]

Zavaros weboldalnak azt nevezzük, amikor a betűtípusok, a képek, a színek, a témák nem igazán állnak kapcsolatban egymással, és úgy általában semmi nem függ össze semmivel. Nincsen egy egységes, letisztult kép. Az oldalon előfordul a zöld többféle árnyalata mellett a piros, a rózsaszín, a világos- és sötétkék, barna, lila és még a cián is. A képek hol fotók, hol vektoros képek, hol ilyen, hol olyan stílusban, hol firka hatást keltő, hol realisztikus. Hol kerek, hol négyzetes, hol lekerekített sarkú. A címek hol így, hol úgy jelennek meg. És még lehetne hosszassan és véget nem érően folytatni ezt a sort…

Amikor weboldalt tervezel/terveztetsz, alaposan határozd meg weboldalad designját. Ez a webdesign mind szín-, mind formavilágában passzolon a logódhoz. Válassz ki maximum 3 színt egy – maximum 2 – betűtípust, és egy formavilágot, és konzekvensek ezt alkalmazd az összes aloldaladon.

[/et_pb_blurb][et_pb_blurb title=”Szörnyületes CTA” image=”http://produkton.hu/wp-content/uploads/2019/07/hirdetes.png” icon_placement=”left” image_max_width=”150px” _builder_version=”3.26.3″ header_level=”h2″ header_font_size=”26px” header_letter_spacing=”1px” background_color=”#ef415e” background_layout=”dark” custom_margin=”||0px||false|false” custom_padding=”50px|20px|50px|20px|true|true” custom_padding_tablet=”40px||40px||true|true” custom_padding_phone=”30px||30px||true|false” custom_padding_last_edited=”on|tablet” custom_css_blurb_title=”background:rgba(0,0,0,0.4);||border-radius:5px;||margin:20px 0 0 -70px;||padding: 20px 20px 20px 70px!important;||margin-bottom:20px;||border-bottom:0!important;||” border_radii_image=”on|5px|5px|5px|5px”]

A CTA-d (Call To Action – cselekvésre történő felhívás) a kapu ahhoz, hogy az emberek vásároljanak tőled, lefoglalják az időpontot a szolgáltatásodhoz. Pontosan megmondják weboldalad látogatójának, hogy mit csináljanak (persze csak ha Te ezt jól csinálod).

“Kattints ide!” / “Kérd a kupont!” / “Tanulj többet erről a termékről!”

Honlapod látogatójának elegendő információval kell rendelkeznie ahhoz, hogy pontosan tudja, mi fog történni a gomb lenyomása után és milyen információkat kell megadnia.

[/et_pb_blurb][et_pb_blurb title=”Szegényes fehér felület” image=”http://produkton.hu/wp-content/uploads/2019/07/konyvek.png” icon_placement=”left” image_max_width=”150px” _builder_version=”3.26.3″ header_level=”h2″ header_font_size=”26px” header_letter_spacing=”1px” background_color=”#00a6ed” background_layout=”dark” custom_margin=”||0px||false|false” custom_padding=”50px|20px|50px|20px|true|true” custom_padding_tablet=”40px||40px||true|true” custom_padding_phone=”30px||30px||true|false” custom_padding_last_edited=”on|tablet” custom_css_blurb_title=”background:rgba(0,0,0,0.4);||border-radius:5px;||margin:20px 0 0 -70px;||padding: 20px 20px 20px 70px!important;||margin-bottom:20px;||border-bottom:0!important;||” border_radii_image=”on|5px|5px|5px|5px”]

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy minél kisebb felületre próbálnak összesűríteni minél több információt. Ennek „köszönhetően” a felhasználó teljesen elveszik az információ tengerben.

Ha szeretnéd megkönnyíteni látogatóidnak a weboldaladon lévő adatok feldolgozását, akkor nyugodtan hagyj nagyobb térközöket az egyes elemek (képek és szövegek) között. Ezen kívül legyen jól tagolt az egész oldal.

Ezáltal sokkal könnyebben olvasható a szöveg, sokkal könnyebb az információfeldolgozás, és így sokkal szívesebben maradnak a felhasználók a honlapodon.

Nézd csak meg ezt az oldalt.

[/et_pb_blurb][et_pb_blurb title=”Rossz minőségű képek” image=”http://produkton.hu/wp-content/uploads/2019/07/rossz-minosegu-kep.jpg” icon_placement=”left” image_max_width=”150px” _builder_version=”3.26.3″ header_level=”h2″ header_font_size=”26px” header_letter_spacing=”1px” background_color=”#b02cd6″ background_layout=”dark” custom_margin=”||0px||false|false” custom_padding=”50px|20px|50px|20px|true|true” custom_padding_tablet=”40px||40px||true|true” custom_padding_phone=”30px||30px||true|false” custom_padding_last_edited=”on|tablet” custom_css_blurb_title=”background:rgba(0,0,0,0.4);||border-radius:5px;||margin:20px 0 0 -70px;||padding: 20px 20px 20px 70px!important;||margin-bottom:20px;||border-bottom:0!important;||” border_radii_image=”on|5px|5px|5px|5px”]

A fotók és a grafikák szerves részét képezik a webdesignnak. A képek komplex gondolatokat közvetítenek egyszerű, gyorsan feldolgozható formában anélkül, hogy fizikailag el kellene olvasni a teljes szöveget.

Ha ezeknek a képeknek a minősége nem üti meg a mércét, akkor gyakorlatilag megszűnik ez az előnyük, és mondhatni használhatatlanná válik a kép az eredeti céljához képest.

Mindez pedig a látogatók eltávozását jelenti.

[/et_pb_blurb][et_pb_blurb title=”Elrejtett navigáció” image=”http://produkton.hu/wp-content/uploads/2019/07/elrejtett-menu.jpg” icon_placement=”left” image_max_width=”150px” _builder_version=”3.26.3″ header_level=”h2″ header_font_size=”26px” header_letter_spacing=”1px” background_color=”#0abd90″ background_layout=”dark” custom_margin=”||0px||false|false” custom_padding=”50px|20px|50px|20px|true|true” custom_padding_tablet=”40px||40px||true|true” custom_padding_phone=”30px||30px||true|false” custom_padding_last_edited=”on|tablet” custom_css_blurb_title=”background:rgba(0,0,0,0.4);||border-radius:5px;||margin:20px 0 0 -70px;||padding: 20px 20px 20px 70px!important;||margin-bottom:20px;||border-bottom:0!important;||” border_radii_image=”on|5px|5px|5px|5px”]

Egy olyan világban élünk, ahol mindent azonnal akarunk, és minden folyamat, ami ennél tovább tart a látogatók vesztését eredményezi a honlapodon.

Weboldalad navigációjának – vagyis menüjének – azonnali megtalálása ultrafontos a webdesign és weboldalad látogatottsági adatai tekintetében.

[/et_pb_blurb][et_pb_blurb title=”Hiányzó cél” image=”http://produkton.hu/wp-content/uploads/2019/07/nincs-cel.jpg” icon_placement=”left” image_max_width=”150px” _builder_version=”3.26.3″ header_level=”h2″ header_font_size=”26px” header_letter_spacing=”1px” background_color=”#3f80ad” background_layout=”dark” custom_margin=”||0px||false|false” custom_padding=”50px|20px|50px|20px|true|true” custom_padding_tablet=”40px||40px||true|true” custom_padding_phone=”30px||30px||true|false” custom_padding_last_edited=”on|tablet” custom_css_blurb_title=”background:rgba(0,0,0,0.4);||border-radius:5px;||margin:20px 0 0 -70px;||padding: 20px 20px 20px 70px!important;||margin-bottom:20px;||border-bottom:0!important;||” border_radii_image=”on|5px|5px|5px|5px”]

Bármit is csinálsz az online világban, amit üzleted előmozdítása érdekében teszel, annak mindig kell, hogy legyen egy konkrét, jól meghatározható célja. A céltalan tevékenység sose vezet eredményre.

A megfelelően meghatározott cél pedig megadja a kívánt célközönséget.

Sok weboldalon a tulajdonos egyszerre mindenkihez szeretne szólni. Amivel csak azt éri el, hogy nem szól semmihez. A kevesebb több elve itt is érvényesül.

Válaszd ki, hogy adott oldalon mi a te célod, ennek megfelelően pedig válaszd ki a célcsoportodat, és az ő nyelvezetükön, az ő problémáiknak, szükségleteiknek, tapasztalataiknak megfelelően kommunikálj!

[/et_pb_blurb][et_pb_blurb title=”Hiányzó kapcsolati adatok” image=”http://produkton.hu/wp-content/uploads/2019/07/kapcsolati-adatok.png” icon_placement=”left” image_max_width=”150px” _builder_version=”3.26.3″ header_level=”h2″ header_font_size=”26px” header_letter_spacing=”1px” background_color=”#ffa299″ background_layout=”dark” custom_margin=”||0px||false|false” custom_padding=”50px|20px|50px|20px|true|true” custom_padding_tablet=”40px||40px||true|true” custom_padding_phone=”30px||30px||true|false” custom_padding_last_edited=”on|tablet” custom_css_blurb_title=”background:rgba(0,0,0,0.4);||border-radius:5px;||margin:20px 0 0 -70px;||padding: 20px 20px 20px 70px!important;||margin-bottom:20px;||border-bottom:0!important;||” border_radii_image=”on|5px|5px|5px|5px”]

Sok esetben csak azon múlik egy üzlet sikere, hogy megfelelő lehetőséget biztosítottak-e a felhasználónak a céggel történő kapcsolatfelvételre.

Velem is nem egyszer fordult elő, hogy csak azért vesztettek el, mint vásárlót, mert a weboldalon nem volt meg a kellő információ, és még a kapcsolatot sem egykönnyen sikerült felvennem a céggel. Ilyenkor pontosan azt tettem, amit szinte mindenki más: Bezártam az oldalt, és kerestem egy olyan honlapot, ahol könnyebben kaptam válaszokat kérdéseimre.

[/et_pb_blurb][et_pb_blurb title=”Irritáló reklámok” image=”http://produkton.hu/wp-content/uploads/2019/07/reklamzaj-idegesito-reklam.jpg” icon_placement=”left” image_max_width=”150px” _builder_version=”3.26.3″ header_level=”h2″ header_font_size=”26px” header_letter_spacing=”1px” background_color=”#00a6ed” background_layout=”dark” custom_margin=”||0px||false|false” custom_padding=”50px|20px|50px|20px|true|true” custom_padding_tablet=”40px||40px||true|true” custom_padding_phone=”30px||30px||true|false” custom_padding_last_edited=”on|tablet” custom_css_blurb_title=”background:rgba(0,0,0,0.4);||border-radius:5px;||margin:20px 0 0 -70px;||padding: 20px 20px 20px 70px!important;||margin-bottom:20px;||border-bottom:0!important;||” border_radii_image=”on|5px|5px|5px|5px”]

A túl sok és túl „hangos” és villogó hirdetés rendkívül frusztráló a weboldaladat látogató felhasználók számára. Ez pedig bizony-bizony az üzletedet rombolja.

Szentelj különös figyelmet a popupokra.

Ne ugorjon fel azon nyomban reklám, amikor a felhasználó megnyitja a weboldaladat. Hagyd legalább egy kicsit érvényesülni, hadd tájékozódjon egy kicsit a honlapodon.

Arra is ügyelj, hogy ne legyen túl nagy, ne fedje be a teljes képernyőt, és legyen könnyű bezárni.

Ha ezekre nem figyelsz oda, akkor csak a popup bezárása helyett az egész weboldaldat fogja bezárni a látogató.

[/et_pb_blurb][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ custom_padding=”60px|||||”]

Bízom benne, tudtam sok hasznosat nyújtani számodra, ezzel a – grafikákkal tarkított – cikkel.

Azonban az nem elég, hogy mindezt elolvastad. Most menj végig a honlapodon, és nézd végig, hogy mindenhol megfelelsz-e a fenti feltételeknek, illetve kiiktattál-e minden tényezőt, ami a felhasználók visszafordulását eredményezheti.

Szívesen várom észrevételeidet a cikkel vagy a fenti pratikákkal kapcsolatban a hozzászólások között.

Az eredeti cikk a RED Website Design oldalán jelent meg:
https://blog.red-website-design.co.uk/2019/07/15/frustrate-website-visitors-infographic/

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Szerző:

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

8+1 tipp, hogy miről posztolj a közösségi médiában

8+1 tipp, hogy miről posztolj

“Mégis miről posztoljak a Facebook oldalamon, Instagram oldalamon vagy egyéb közösségi média felületemen?” – Benned is felmerült már ez a kérdés? Mit és hogyan kommunikálj a közösségi médiában ahhoz, hogy bízzanak benned az emberek, majd végül vásároljanak tőled? Most hoztam...

Tovább olvasom
Miért nem vásárolnak tőled az emberek?

5+1 ok, amiért nem vásárolnak tőled

Ugye milyen bosszantó az, amikor van egy szuper terméked vagy szolgáltatásod de a vásárlásaid mégsem mennek úgy ahogy szeretnéd? Sajnos ez előfordul néha. A mai cikkben megmutatom neked, hogy mi az az 5+1 pont ami miatt nem vásárolnak tőled az...

Tovább olvasom
kifogások helyett

Felejtsd el a kifogásokat!

Felejtsd el a kifogásokat! Weboldal, üzlet és marketing helyett most egy lelki témát veszek elő. Egészen pontosan a kifogásokat és azok gyártását, illetve az, hogy miért akkora előny, ha abbahagyod a termelésüket. Ha jobban szeretned videós formában fogyasztani a tartalmakat,...

Tovább olvasom