10 módszer, amivel az őrületbe kergetheted látogatóidat, és átpasszolhatod őket a konkurenciádnak

Szerző: | 2019. 07. 23. | Weboldal

10 módszer, amivel az őrületbe kergetheted látogatóidat, és átpasszolhatod őket a konkurenciádnak

Szerző: | 2019. 07. 23. | Weboldal

Honlapod látogatóit nem elég csak megszerezned, meg is kell tartanod őket. Legalább addig, amíg el nem éred a célodat (vásárlás, feliratkozás, bizalomnövelés).

Ha el szeretnéd kerülni, hogy látogatóid hanyatt-homlok meneküljenek weboldaladról az oldal és a webdesign átláthatlan felülete miatt, érdemes lesz kiiktatnod oldalaidról az alábbi hibákat:

Túl sok tartalom

A tonnányi képpel, szöveggel, ikonnal és mindenféle egyéb dologgal teletűzdelt weboldal nem csak hogy lassabban töltődik be (már alapból mínusz pont a látogatónál, de a Google-nél is), de a felhasználót is teljesen összezavarja.

Az a weboldal látogató, aki nem látja át, és nem érti meg honlapod tartalmának lényegét az oldalra érkezést követő néhány másodpercen belül, hamar tovább is áll.

Ügyelj rá, hogy tartalmadat mindig a megfelelő formában tálald! Legyen az igazán ízléses, és ínycsiklandó, akár egy igazi gurmé fogás valamelyik színvonalas étteremben.

Túl kevés tartalom

Vannak weboldalak, amelyek igazán rejtélyesek maradnak a látogató számára, és túlságosan is sokat hagynak a fantáziának. Ez a szexben nagyon jól fel tudja csigázni az érdeklődést, de itt, a honlapok világában ez kevésbé szerencsés taktika.

Weboldalad látogatói tudni szeretnék, hogy ki vagy és hogy mit tudsz tenni értük te, illetve a céged, vállalkozásod.

Túlságosan zavaros

Zavaros weboldalnak azt nevezzük, amikor a betűtípusok, a képek, a színek, a témák nem igazán állnak kapcsolatban egymással, és úgy általában semmi nem függ össze semmivel. Nincsen egy egységes, letisztult kép. Az oldalon előfordul a zöld többféle árnyalata mellett a piros, a rózsaszín, a világos- és sötétkék, barna, lila és még a cián is. A képek hol fotók, hol vektoros képek, hol ilyen, hol olyan stílusban, hol firka hatást keltő, hol realisztikus. Hol kerek, hol négyzetes, hol lekerekített sarkú. A címek hol így, hol úgy jelennek meg. És még lehetne hosszassan és véget nem érően folytatni ezt a sort…

Amikor weboldalt tervezel/terveztetsz, alaposan határozd meg weboldalad designját. Ez a webdesign mind szín-, mind formavilágában passzolon a logódhoz. Válassz ki maximum 3 színt egy – maximum 2 – betűtípust, és egy formavilágot, és konzekvensek ezt alkalmazd az összes aloldaladon.

Szörnyületes CTA

A CTA-d (Call To Action – cselekvésre történő felhívás) a kapu ahhoz, hogy az emberek vásároljanak tőled, lefoglalják az időpontot a szolgáltatásodhoz. Pontosan megmondják weboldalad látogatójának, hogy mit csináljanak (persze csak ha Te ezt jól csinálod).

“Kattints ide!” / “Kérd a kupont!” / “Tanulj többet erről a termékről!”

Honlapod látogatójának elegendő információval kell rendelkeznie ahhoz, hogy pontosan tudja, mi fog történni a gomb lenyomása után és milyen információkat kell megadnia.

Szegényes fehér felület

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy minél kisebb felületre próbálnak összesűríteni minél több információt. Ennek „köszönhetően” a felhasználó teljesen elveszik az információ tengerben.

Ha szeretnéd megkönnyíteni látogatóidnak a weboldaladon lévő adatok feldolgozását, akkor nyugodtan hagyj nagyobb térközöket az egyes elemek (képek és szövegek) között. Ezen kívül legyen jól tagolt az egész oldal.

Ezáltal sokkal könnyebben olvasható a szöveg, sokkal könnyebb az információfeldolgozás, és így sokkal szívesebben maradnak a felhasználók a honlapodon.

Nézd csak meg ezt az oldalt.

Rossz minőségű képek

A fotók és a grafikák szerves részét képezik a webdesignnak. A képek komplex gondolatokat közvetítenek egyszerű, gyorsan feldolgozható formában anélkül, hogy fizikailag el kellene olvasni a teljes szöveget.

Ha ezeknek a képeknek a minősége nem üti meg a mércét, akkor gyakorlatilag megszűnik ez az előnyük, és mondhatni használhatatlanná válik a kép az eredeti céljához képest.

Mindez pedig a látogatók eltávozását jelenti.

Elrejtett navigáció

Egy olyan világban élünk, ahol mindent azonnal akarunk, és minden folyamat, ami ennél tovább tart a látogatók vesztését eredményezi a honlapodon.

Weboldalad navigációjának – vagyis menüjének – azonnali megtalálása ultrafontos a webdesign és weboldalad látogatottsági adatai tekintetében.

Hiányzó cél

Bármit is csinálsz az online világban, amit üzleted előmozdítása érdekében teszel, annak mindig kell, hogy legyen egy konkrét, jól meghatározható célja. A céltalan tevékenység sose vezet eredményre.

A megfelelően meghatározott cél pedig megadja a kívánt célközönséget.

Sok weboldalon a tulajdonos egyszerre mindenkihez szeretne szólni. Amivel csak azt éri el, hogy nem szól semmihez. A kevesebb több elve itt is érvényesül.

Válaszd ki, hogy adott oldalon mi a te célod, ennek megfelelően pedig válaszd ki a célcsoportodat, és az ő nyelvezetükön, az ő problémáiknak, szükségleteiknek, tapasztalataiknak megfelelően kommunikálj!

Hiányzó kapcsolati adatok

Sok esetben csak azon múlik egy üzlet sikere, hogy megfelelő lehetőséget biztosítottak-e a felhasználónak a céggel történő kapcsolatfelvételre.

Velem is nem egyszer fordult elő, hogy csak azért vesztettek el, mint vásárlót, mert a weboldalon nem volt meg a kellő információ, és még a kapcsolatot sem egykönnyen sikerült felvennem a céggel. Ilyenkor pontosan azt tettem, amit szinte mindenki más: Bezártam az oldalt, és kerestem egy olyan honlapot, ahol könnyebben kaptam válaszokat kérdéseimre.

Irritáló reklámok

A túl sok és túl „hangos” és villogó hirdetés rendkívül frusztráló a weboldaladat látogató felhasználók számára. Ez pedig bizony-bizony az üzletedet rombolja.

Szentelj különös figyelmet a popupokra.

Ne ugorjon fel azon nyomban reklám, amikor a felhasználó megnyitja a weboldaladat. Hagyd legalább egy kicsit érvényesülni, hadd tájékozódjon egy kicsit a honlapodon.

Arra is ügyelj, hogy ne legyen túl nagy, ne fedje be a teljes képernyőt, és legyen könnyű bezárni.

Ha ezekre nem figyelsz oda, akkor csak a popup bezárása helyett az egész weboldaldat fogja bezárni a látogató.

Bízom benne, tudtam sok hasznosat nyújtani számodra, ezzel a – grafikákkal tarkított – cikkel.

Azonban az nem elég, hogy mindezt elolvastad. Most menj végig a honlapodon, és nézd végig, hogy mindenhol megfelelsz-e a fenti feltételeknek, illetve kiiktattál-e minden tényezőt, ami a felhasználók visszafordulását eredményezheti.

Szívesen várom észrevételeidet a cikkel vagy a fenti pratikákkal kapcsolatban a hozzászólások között.

Az eredeti cikk a RED Website Design oldalán jelent meg:
https://blog.red-website-design.co.uk/2019/07/15/frustrate-website-visitors-infographic/

Cimkék: Weboldal

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez is érdekelhet:

Egy éves a ProduktON!

Egy éves a ProduktON!

Az egy éves évforduló alkalmából most egy kis betekintést nyerhetsz a kulisszák mögé. A cikkben szó lesz arról, hogy miért éppen a ProduktON!-ra esett a névválasztás. Megtudod, hogy egészen pontosan hogyan indultam el a vállalkozással, és miért pont akkor, amikor. Szó...

Mikor NE legyen (profi) honlapod?

Mikor NE legyen (profi) honlapod?

What? Weboldal készítéssel foglalkozom. És azt mondom, hogy ne legyen honlapod? Most mégis miről is beszélek én? Igen! Van az az eset, amikor azt mondom, hogy márpedig ne legyen honlapod, illetve ne költs rá pénzt. Bár ilyenkor a saját érdekeim ellen beszélek, hiszen...

Weboldal sablonok előnyei és hátrányai

Weboldal sablonok előnyei és hátrányai

Miért ágálok annyira a hagyományos weboldal sablonok ellen? Hallottad már valaha marketinges körökben azt a tanácsot, hogy légy egyedi és megkülönböztethető? Ne aggódj, a kérdés abszolút költői volt. Naná, hogy hallottad, hiszen minden második marketinges poszt, blog...

10 tényező, amit mindenképp mérlegelj vállalkozásindítás előtt

A saját vállalkozásban – szerintem – az a legjobb, hogy önmegvalósíthatunk. Segíthetünk, (értéket) teremthetünk, adhatunk a világnak, miközben azzal foglalkozhatunk, ami számunkra a legkedvesebb. De persze csak akkor tudjuk mindezt pénzügyileg is nyereségesen...

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Csak kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instagramon is!

Ide a sztorikba ugyanis olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz.

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport

A csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked.

Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek.

A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂

Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!