Marketing vészhelyzeti csomag válság idejére

Szerző: | 2020. 04. 08. | Vállalkozás fejlesztés, Online Marketing

Marketing vészhelyzeti csomag válság idejére

Szerző: | 2020. 04. 08. | Vállalkozás fejlesztés, Online Marketing

16 + 1 tipp, hogy hogyan éld túl a következő hónapokat és hogyan készülj fel az azutáni időszakra

Vállalkozóként hogyan éld túl a következő hónapokat, és hogyan készülj fel az azutáni időszakra?

Ez a kérdés már bizonyára számtalanszor megfordult a fejedben az elmúlt hetekben. És ehhez kapcsolódóan most készültem számodra ezzel a vészhelyzeti csomaggal.

Ez a csomag összesen 16+1 tippet tartalmaz.
Ezekből 11 pont részletesen kifejti azt, hogy mit tehetsz most vállalkozóként azért, hogy mit tudsz tenni most ebben a helyzetben annak érdekében, hogy átvészeld a ránk váró kemény hónapokat, és hogy talpon maradjon a vállalkozásod.
5 pont pedig azt mutatja meg neked, hogy mit tegyél meg annak érdekében, hogy a válság után jó pozícióval indulhass, illetve hogy lehetőség szerint legközelebb ne okozzon komoly gondot egy hasonló helyzet kialakulása.

Tudnod kell, hogy ezek a tippek csak akkor lesznek hasznosak számodra, hanem a későbbiek során, az egész vállalkozásod életében mankót adnak a tovább haladáshoz.

Rendkívülien bízom benne, hogy nagy hasznodra válnak ezek a tanácsok. De ez persze csak akkor lehetséges, hogyha megfogadod, és ki is vitelezed őket.

De akkor csapjunk is bele!

0. Átmeneti időszak, előre tervezés

Fontos tudnod, hogy ez most egy átmeneti időszak lesz. Reméljük, hogy csak 1-2 hónap. De lehet, hogy fél év, egy év.

Utána viszont ismét fellendül a gazdaság, az emberek ismét jobban kezdenek vásárolni, újra mennek jobbra-balra, újra fognak szórakozni, új ruhákat venni, stb.

Tehát ne csak az elkövetkezendő időszakra tervezz, hanem az utánra is! Különben amikor majd lecseng ez az egész a konkurenciád úgy elhúz melletted, hogy utána rohadt nehéz lesz ismét talpra állnod. Mondhatni, meghosszabbítod saját magadnak a válságot.

Ezért tervezz a mostani, válságos helyzetre, és tervezz a válság utáni időszakra is!

1. Tartsd a fókuszt, hogy (idő)hatékony legyél!

Nagyon sokan home office-ba kényszerültünk (bár én így tolom a kezdetek óta), és sokan nehezen tartják a fókuszt az otthoni környezetben.

Elvégre nincsenek hozzászokva ahhoz, hogy otthon – azon a szent helyen, ami alapvetően csak az evés, alvás, szórakozás, család helye – dolgozniuk kelljen.

Ha pedig elmegy a fókusz a munkáról, akkor nem leszel hatékony, és így egyrészt egy csomó értékes időd kárba megy, másrészt nem feltétlen a legjobb megoldást fogod megtalálni most erre a helyzetre.

Ezért ehhez hoztam néhány fókuszmegtartó és időgazdálkodás tippet.

1. Kelj fel időben!

Talán neked sem kell és/vagy (a #maradjonotthon okos elvét követve) nem akarsz bemenni a munkahelyedre. Vagyis nem kell órákat autóznod, tömegközlekedned.

Tehát extra időt kaptál az élettől.

Az idő pedig a legértékesebb. Használd fel hasznosan, ne fecséreld el!

Kelj fel legalább ugyanakkor, mint eddig is, és a többlet idődet használd önfejlesztésre, feltöltő meditációra vagy a vállalkozásod fejlesztésére.

2. Oszd be pontosan a napodat, és tartsd magad hozzá!

Amikor felkelsz, kezdd azzal a napot, mielőtt még nekiállnál a munkának, hogy először is megtervezed, minimum fél órára pontosan beosztva, hogy mikor mit fogsz csinálni. És természetesen tartsd is magad ehhez.

Figyelj rá, hogy ne tervezd túl magad! Tehát hagyj annyi időt magadnak egy-egy feladatra, amennyi időt az a feladat valóban igényel.

Iktass be fixen pihenő időket is, amikor fel tudsz töltődni. Tervezd be az ebédidőt, uzsonna szünetet, illetve minden olyan tevékenységet, amit nap közben még el kell végezned.

Amikorra munkát jelöltél ki, akkor pedig dolgozz, és ne mást csinálj! Szigorúan tartsd magadat ehhez!

(Ha neked jobb úgy, akkor előző nap este is megtervezheted a következő napodat.)

3. Ne nézz híreket, csak max. este!

Értem én, hogy szeretnél folyamatosan tájékozódni az országban, világban, gazdaságban zajló aktuális helyzetekről. De ha folyamatosan ezt teszed egész nap, azzal csak folyton-folyvást megszakítod magad, megszakítod a fókuszod, és egyébként utána meg csak ezen fogsz kattogni.

Helyette napjában csak egyszer nézz híreket, és max. fél-egy órában dolgozd fel őket. Aztán nyugtázd, és tedd félre. Gondolatban is.

Jobb, hogyha mindezt este, a munka után teszed meg, mikor már minden kötelező feladaton túl vagy. De ne is közvetlen elalvás előtt.

4. Használj fej-/fülhallgatót!

Én rettenetesen nehezen tudok koncentrálni, hogyha körülöttem zavaró zajok vannak. Ennek érdekében ilyenkor fülhallgatót + fehér zajt (ki fogom fejteni) használok, és ezt javaslom neked is.

Sokszor már egy zajszűrős fejhallgató, vagy egy jobb fülhallgató önmagában megteszi a hatását.

Ha azonban ez még nem lenne elég, és még mindig zavarnak a kintről beérkező zajok, akkor tegyél be valami zenét, vagy fehér zajt!

A zene esetében fontos, hogy olyat válassz, aminek nincsen dalszövege, különben elviszi a fókuszodat.

YouTube-on találsz egyébként egy halom zenét, ami – elvileg segíti a fókuszt és növeli a kreativitást – csak írd be a keresőbe, hogy focus music.

Számomra viszont sokszor még ez sem elég monoton, ezért ha nagyon ki akarok zárni tényleg minden hallás révén bejövő ingert, akkor ehhez úgynevezett fehér zajt szoktam használni. Ami lényegében egy abszolút monoton hang, jellemzően súgásra hasonlít. Ezt is, ha beírod YouTube-ra, hogy white noise, találsz egy csomót.

Tapasztald ki, hogy számodra melyik zene vagy zaj hozza meg a legjobb eredményt.

5. Jutalmazd meg magad!

Ha sikerült időben teljesíteni a kitűzött feladatot, akkor ne felejtsd el megjutalmazni lehet.

Ez lehet egy szelet – vagy akár egy kocka – csoki, kilépés az erkélyre a friss levegőre, egy rövid meditáció.

Ha ezeket a jutalmazásokat közvetlenül a siker után végzed (ekkor nagyobb a hatékonysága), akkor ügyelj rá, hogy ez ne legyen pár percnél hosszabb időtöltés, máskülönben borul a napi rended.

De megjutalmazhatod magad a munka után is, ez lehet hosszabb hangvételű dolog, pl . egy forró fürdő, egy jó kis film, vagy bármi, ami számodra kedves.

Mindez azért jó, mert az egész lényed hozzá szokik ahhoz, hogyha megcsinálod időre, amit kitűztél magadnak, akkor az neked jó. Ezért legközelebb még jobban és még inkább határidőre el fogod tudni végezni az adott feladatot. Kicsit olyan ez, mint a pavlovi reflex.

2. Csökkentsd a kiadásaidat!

Ha már a bevételed kevesebb, akkor a legésszerűbb, amit tehetsz, hogy csökkented a kiadásaidat, amennyire csak lehetséges.

1. Húzd meg a nadrágszíjat!

Most mondj le minden olyan luxusról, amit eddig megengedhettél magadnak. Ne úgy rendeld házhoz az ételt, hanem vegyél a boltban, és főzz magad. (Ilyenkor próbálj meg legalább pár napra előre betárazni, hogy a vírus terjedésének megelőzése érdekében minél kevesebbet tartózkodj más – idegen – emberek társaságában.)

Lehet, hogy átmenetileg érdemes mindenből az olcsóbbat megvenned, tusfürdő, sampon…

Valószínűleg le kell majd mondanod bizonyos hobbikról és szórakozásról. Tánc, teke, tenisz, falmászás, lovaglás és egyéb sportok, mozi, étterem, cukrászda, kávézó, szabadulószoba, színjátszás… De ezek egy jó része amúgy is bezár erre az időszakra, és egyébként is jobb, ha nem töltesz most időt kis helyen emberekkel.

Vannak olyan előfizetői szolgáltatásaid, amelyeket nélkülözni tudsz? Pl. magazin előfizetés, tagságok, klubok. Tedd meg, és mondd le őket erre az időszakra.

2. Kérj alacsonyabb bérleti díjat!

Akár lakást, akár üzlethelyiséget bérelsz, ülj le tárgyalni a bérbeadóval, hogy a helyzetre való tekintettel engedjen valamennyit a bérleti díjból.

Ha hosszabb távra tervezel ott maradni, akkor cserébe vállalhatsz szerződéshosszabbítást.

Vagy megbeszélhetitek, hogy a most elengedett bérleti díjat a gazdaság helyreállásával, illetve amikor tudod, majd bepótolod.

3. Élj a hiteltörlesztési halasztással

Noha összességében majd többet kell így visszafizetned a banknak, ha most a megélhetés a tét, akkor az elsődleges cél, hogy minél inkább csökkentsd a jelenlegi költségeidet.

Ehhez legjobb tudomásom szerint nem is kell semmit sem tenned. Automatikusan szüneteltetni fogják a bankok meglévő hiteledet, ha nem rendelkezel ellentétesen. De erről a bankodnál érdeklődj!

4. Elbocsátások helyett csökkentsd a fizetéseket!

Ha vannak alkalmazottaid, és annyira drasztikus a helyzet, hogy a munkatársak elbocsátásához kellene folyamodnod, akkor előtte vedd fontolóra, és tárgyaljatok a bérek átmeneti csökkentéséről.

A dolgozó számára is biztonságosabb, ha megmarad a fix jövedelme, és nem kell ebben a bizonytalan helyzetben új állás után kutatnia, még akkor is ha ez most egy alacsonyabb bevételt jelent a számára.

Megegyezhettek akár abban is, hogyha ismét helyre áll a rend, akkor később be lesznek pótolva az így elmaradt bérek.

3. Kommunikálj!

Ebben az időszakban a legfontosabb az, hogy folyamatosan kommunikálj a követőid felé, tájékoztasd őket mindenről, és tartsd velük a kapcsolatot.

Nyitva vagy? Nem vagy nyitva? Hogyan vagy nyitva? Ha teljesen bezártál, akkor hogyan tudod kiszolgálni őket? Mire számíthatnak tőled az elkövetkezendő időszakban? – Ezen típusú kommunikáció a legfontosabb.

De emellett beszélj velük, hozzájuk minél többet. Tartsd a kapcsolatot, mutasd, hogy te még most is ott vagy mellettük, és minden tőled telhetőt megteszel, hogy mellettük is maradj. Ne hagyd, hogy megkopjon bennük az emléked, hogy elfelejtsenek ebben az időszakban.

A legjobb az, hogyha van Facebook csoportod. Ott totál személyes tartalmakat is megoszthatsz nyugodtan, és a közösséget is sokkal könnyebb inspirálni saját tartalmak megosztására.

4. Legyél online és „vidd haza” a cuccod!

Remélem, hogy ez már a könyöködön jön ki, azt meg még inkább remélem, hogy már meg is valósítottad.

A legjobb kiút ebből a helyzetből az, ha egy az egyben át tudod szervezni a vállalkozásodat online felületre.

Ha tanácsadó vagy, nagyon egyszerű dolgod van, használd a Skype-ot, Zoomot, vagy akár Messenger videós hívást, és bonyolítsd le ezeken a felületeken a konzultációkat.

Ha edző, táncoktató, énektanár vagy szintén meg tudod tenni ugyanezt. Csoportos oktatásokat is csinálhatsz. Ehhez mondjuk szükséges, hogy mindegyik félnek jó internet kapcsolata legyen.

Ha alapvetően nem megoldható a szolgáltatásod online, akkor még mindig készíthetsz online oktatóanyagot, amivel be tudod hozni a bevételedet vagy legalább egy részét.

Ha körmös, fodrász vagy kozmetikus vagy, akkor segíthetsz a vendégeidnek online elkészíteni a kívánt alkotást. Segíts nekik abban, hogy előtte milyen alapanyagokat és eszközöket szerezzenek be, és honnan tudják ezeket beszerezni. Te magad is részt vehetsz ebben. Te bizonyára olcsóbban tudod beszerezni az alapanyagokat. Némi haszonnal tovább is adhatod ezeket, de továbbíthatod bekerülési áron is őket. Ezt a segítséget, hidd el, nem fogják elfelejteni a vendégeid, még jobban fognak kötődni hozzád, és még hűségesebbek lesznek később is.

Ha offline boltod van, akkor csinálj webshopot, de kezdésként a Facebook és Instagram bolt funkciója is tökéletesen megfelel a feladatra.

Ha cukrászdát, kávézót, éttermet üzemeltetsz, akkor – ha eddig nem volt házhozszállítás – most legyen! Ne felejtsd el kommunikálni, hogy miket teszel meg annak érdekében, hogy az általad szállított étel, ital garantáltan vírusmentes maradhasson.

5. Csinálj előrendelést!

Ha sehogy sem tudod megoldani, hogy most használják fel terméked, szolgáltatásod, akkor biztosítsd be magad az extrém helyzet lecsengése utáni időszakra, és egyben ezzel teremts lehetőséget magadnak némi bevételre erre az időszakra is.

Mondd azt, hogy aki most vásárol nálad, mondjuk 2 hónap múlvára, az kedvezményt kap.

Ehhez kapcsolódóan készíthetsz kuponokat is, amelyeket majd később tud beváltani.

6. Használd ki a jó ügy hatását!

A válság eredője (vírus) miatt most különösen hatékony tud lenni, ha azt mondod, hogy a vásárlásból származó bevételt jótékony célra ajánlod fel.

Vagy, hogy minden egyes tőled megrendelt termék után még egy ugyanolyan (vagy hasonló, fix meghatározott) terméket adsz ajándékba valamilyen alapítványnak, jó ügynek, egészségügyben dolgozóknak.

Az emberek amúgy is szeretik az ilyeneket, és alap esetben is lehet ösztönözni ilyenekkel a vásárlásra. Most pedig még sokkal fogékonyabbak arra, hogy segítsenek, ahol csak tudnak. Ha lehetőséget biztosítasz erre, élni fognak vele. Eközben persze a te pénztárcád sem marad üresen.

7. Keresd fel a VIP ügyfeleidet (prémium termékekkel)!

Minden iparágban van az a réteg, akik hajlandóak többet kiadni egy bizonyos termékért, szolgáltatásért. Nézd meg, hogy kik azok az ügyfeleid, vevőid, akik eddig is a legtöbbet, legtöbbször költöttek nálad, és keresd fel őket.

Sokkal hatásosabb, ha ezúttal nem csak egy sablon e-mailt küldesz nekik, hanem személyesen felhívod őket telefonon és akár egy teljesen személyre szabott ajánlatot kínálsz a számukra.

Ha magasabb árú terméket vagy szolgáltatást tudsz nekik eladni, akkor sokkal könnyedebben tudod átvészelni ezt az időszakot, még akkor is, ha csak egy-kettőt sikerül eladni belőle.

De ha éppen nincsen prémium terméked, akkor persze próbálkozz a „sima” cuccoddal.

8. Keresd fel a korábbi vásárlóidat személyesen!

Ha épp „nincs a zsebedben” néhány VIP ügyfél és luxus termék erre az esetre, akkor is biztosan ott van még egy lista, akiket ismersz, hiszen vásároltak már nálad.

Egy már meglévő, elégedett vevőt 100x könnyebb ismét vásárlásra bírni, mint azt, aki még nem ismer közelebbről téged, illetve termékedet, szolgáltatásodat.

Keresd fel személyesen azokat az embereket, akik korábban már bizalmat szavaztak neked!

A legjobb, hogyha ezt telefonon tudod megtenni. Minél személyesebb az érintés, annál nagyobb az esély a sikerre. Persze, ha erre nincsen lehetőséged, akkor még mindig megteheted ugyanezt e-mailben. De fontos, hogy ne sablon üzenetet küldj mindenkinek, hanem külön-külön személyre szabott üzeneteket. Vigyél bele a megfogalmazásba minél több elemet, amellyel az illető azt érzi, hogy kifejezetten csak hozzá szólsz most ajánlatoddal.

Mondd el, hogy mi ügyben keresed, milyen helyzetben vagy, és hogy miért éri meg neki most vásárolni. Természetesen ehhez találj ki egy szuper ajánlatot előtte.

9. Ne (feltétlenül) állítsd le a hirdetéseket!

Ha mondjuk épp a másnapi kenyér a tét, akkor nincs mit tenni. Valóban offolni kell őket.

Azonban ha nem erről van szó, akkor még mielőtt ész nélkül kilőnéd az összes hirdetésedet, nézd meg, hogy a korábbi időszakhoz képest most hogyan teljesítenek.

Ugyanis most nagyon sokan leállították a hirdetéseket. Ennek köszönhetően pedig lényegesen csökkentek a hirdetési költségek. Ezt a nagyszerű alkalmat mindenféleképpen érdemes megragadni!

Extra tipp: Ha jobban nem is teljesít a korábbiakhoz képest, különösebben rosszabbul se, akkor érdemes megpróbálkoznod a mostani helyzethez kapcsolódó hirdetési tartalmakkal. Még jobb, ha maga az ajánlat tud kapcsolódni ehhez az állapothoz.

10. Akciózz!

De mint mindig mondani szoktam, itt se egy egyszerű árakcióra gondolj első körben.

Sokkal jobban szokott működni, ha inkább valamilyen ajándékot adsz hozzá. Ez kapcsolódhat a profilodhoz, de ebben a helyzetben adhatsz ajándékba akár maszkot, kézfertőtlenítőt, félkész vagy tartós ételt, vagy akár… WC-papírt 🙂 Ez esetben érdemes kicsit humorosra venni is a figurát 🙂 (Maszkot és fertőtlenítőt még akár te magad is tudsz készíteni házilag, csak egy kicsit bele kell tanulni.)

11. Válts profilt átmenetileg

Ha a cél az életben maradás, akkor minden eszközt meg kell ragadni.

Ebben az esetben – ha sehogy máshogy nem tudod megoldani a bevételszerzést a saját profilodból, akkor – most egy kicsit csinálj mást.

Persze még jobb, ha ezt tudod kötni a vállalkozásodhoz, de nem létfontosságú. A létfontosságú az, hogy olyat csinálj, amivel életben tudsz maradni 🙂

Például,

  • ha valami textillel kapcsolatos vállalkozásod van, lakberendezés, függöny áruház, táskabolt, ruhabolt, stb, akkor készíthetsz maszkokat;
  • fodrászként, körmösként, kozmetikusként, takarítóként készíthetsz kézfertőtlenítőt
  • papírboltosként, nyomdaként bizonyára megvannak a kapcsolataid, hogy az egyszerűbb, nem pihe-puha WC-papírt beszerezd, persze még jobb, ha te is a 3 rétegű, ultrafinom változatot tudod kínálni vevőidnek

De még egyszer mondom, ezeket végszükség esetén még akár akkor is csinálhatod, ha semmi köze sincs a vállalkozásodnak ezekhez.

Az eddigi pontok arról szóltak, hogy hogyan tudsz MOST pénzt keresni, ebben a helyzetben.

Azonban mint ahogy azt az útmutató elején is írtam egyrészt gondolni kell a jövőre is, másrészt több szempontból is ez egy kivételes lehetőség, amit mindenféleképpen érdemes megragadni.

Hogyan hozd ki a legtöbbet a jelenlegi helyzetből, ha abszolút végképp totál semmi mód nincs arra, hogy bevételt szerezz, vagy továbbra is több időd marad még, mint azelőtt?

12. Készíts tartalmakat, posztokat (előre)!

Kiemelném, hogy nem véletlenül került zárójelbe az „előre” szó. Az nem elég, ha csak a válság utáni időszakra készülsz. Persze tök jó, ha előre dolgozol, és ott akkor egy óriási slunggal tudsz aztán elindulni.

Azonban rendkívül fontos, hogy most is kommunikálj, és folyamatosan a követőid szeme előtt maradj, máskülönben a konkurencia be fog előzni idő közben. És akár futja az idődből akár nem, ezt meg-kell-oldanod. Nem feltétlenül kell minden egyes nap posztolnod, de semmiképp se csináld azt, hogy most akkor lehúzod a rolót, és 2-3-4-5 hónapig se kép, se hang, senki nem tud felőled semmit.

Folyamatosan készíts posztokat erre az időszakra is. Ha pedig az idődből kitelik, akkor készíts előre a válság utáni időszakra is.

13. Fejleszd a termékeidet, ajánlatodat, márkádat, vállalkozásodat!

Ha ebben a helyzetben nincs elég vásárlód, akkor az egy jel. Azt mutatja, hogy

  • a terméked nem old meg elég sürgős vagy fontos problémát, vagy nem elégít ki elég nagy vágyat,
  • nem elég erős a márkád, nem elég jó a márka kommunikációd,
  • a termékfolyamataid nincsenek felkészítve az extrém helyzetekre.

Vállalkozóként márpedig kutya kötelességünk ezeket rendbe tenni. Mert csak ezekkel együtt lehet hosszú távon és stabilan jövedelmező vállalkozást felépíteni.

A felszabadult időt használd fel ezek fejlesztésére.

Egyébként ha a termékfejlesztés során előállsz egy olyan termékkel, ami a jelenlegi helyzetben is működőképes és megállja a helyét, akkor máris megoldottad az egész problémát.

Ettől függetlenül, ha stabil vállalkozást szeretnél, akkor mindegyik területtel foglalkoznod kell.

14. Építs listát!

Gondolok itt nem csak a hírlevél listára. Ide tartozik a Facebook és Instagram követőbázisod és a Facebook csoportod közössége (már ha van).

  1. Akik a követő táborodhoz tartoznak, azok már valamilyen szintű elköteleződést mutattak feléd, tehát könnyebb lesz őket rávenni a vásárlásra.
  2. Az oldalad rajongóinak olcsóbban tudsz hirdetéseket is futtatni.
  3. Az email listádat senki nem veheti el tőled (feltéve, hogy jogszerűen építetted fel), még akkor se, ha esetleg behal a Facebook és Instagram. Plusz azok, akik nem csak egy gombnyomással lájkolták az oldaladat, hanem képesek voltak bepötyögni és rád bízni az e-mail címüket, azoktól még nagyobb elköteleződésre számíthatsz, így tehát még esélyesebb, hogy őket vásárlásra tudod bírni. Plusz míg Facebookon és Instagramon hirdetésekre kell költened ahhoz, hogy mindenkit elérj, a hírlevéllel minden feliratkozódat meg tudod szólítani.
  4. A legnagyobb elköteleződést és a legtöbb vásárlást azonban egy jól felépített és karbantartott Facebook csoport tagjaitól várhatod. Ha eddig nem kezdtél még saját közösség építésébe, akkor itt a nagyszerű lehetőség.

15. Készítsd elő a marketingedet a járvány lecsengése utáni időszakra!

Ne feledkezz meg arról, hogy eljön az az időpont – ez lehet, hogy 2 hónap, lehet, hogy fél év, vagy még több, de el fog érkezni –, amikor ez az egész lecseng, a gazdaság megélénkül, az emberek ismét elkezdenek vásárolni, kimozdulni, szórakozni, ide-oda járni. Méghozzá még nagyobb intenzitással, mint a vírus megjelenése előtt.

Fontos, hogy fel legyél készülve erre a helyzetre, máskülönben a konkurenciád fogja elhappolni tőled a vásárlóidat, ügyfeleidet.

Készülj egy különleges akcióval, illetve ajánlattal erre az időpontra, és készülj fel erőforrásokkal is, hogy tudd tartani az iramot.

+1 Legközelebb pedig tartalékolj!

Utólag mindig könnyen okos az ember. Folyamatosan tartalékokat kellett volna képezni, ugye-ugye?

Ha abban a nagyszerű helyzetben vagy, hogy ezt megtetted, akkor könnyedén át fogod vészelni a következő hónapokat, még akkor is, ha közben 0 bevételed lesz.

Ha nem, akkor viszont csak annyit tehetsz – a fentieken túl –, hogy tanulsz belőle, és legközelebb mindig félreteszed a bevételed egy bizonyos százalékát.

Én egyébként minimum 30%-ot szoktam javasolni. Jelenleg én magam is ennyit teszek félre.

S noha volt már olyan, hogy ehhez a tartalékhoz kellett nyúlni, utólag, amikor ismét jobban ment a szekér, akkor visszapótoltam a korábban kivett összeggel.

Bízom benne, hogy ezzel az anyaggal sikerült elindítanom téged azon az úton, amellyel ki tudsz lábalni a szorult helyzetből.

Ha viszont ez önmagában nem elég ahhoz, hogy egyedül megtaláld a legjobb megoldást, akkor keress lépj be a ProduktON! zárt Facebook csoportjába, ahol ingyenes segítséget nyújtok a tagoknak.
Megtalálod a Facbook keresőjében: Produkton vállalkozói klub

Azt egyébként, hogy hogyan és mit kommunikálj, illetve milyen termékfejlesztéssel, alternatív megoldással érdemes megjelenned leginkább mindig a célközönséged fogja tudni megmondani.

Sikeres és produktív vállalkozást kívánok Neked!


Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Csak kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instagramon is!

Ide a sztorikba ugyanis olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz.

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport

A csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked.

Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek.

A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂

Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!

Ez is érdekelhet:

A túl nagy választék problémája, avagy a nagy lekvár teszt

A túl nagy választék problémája, avagy a nagy lekvár teszt

Szerinted melyik a jobbik megoldás? A) Ha több választási lehetőséget adunk a potenciális vásárló kezébe, hogy egész biztosan megtalálja a számára legmegfelelőbb ajánlatot, terméket? Vagy B) Ha maximum csak egy-két választási lehetőséget adunk? Nagyon sokan úgy...

Hogyan kommunikálj a közösségi médián és azon túl?

Hogyan kommunikálj a közösségi médián és azon túl?

Tapasztalom, hogy sokszor jelent nehézséget a vállalkozóknak, hogy miről és hogy hogyan kommunikáljanak a közösségi médián, milyen blog cikket írjanak. Ebben a blog cikkben összeszedtem neked a 8 legfontosabb tanácsot, hogy hogyan kommunikálj, és konkrét poszt...