Mit tehetsz a mostani helyzetben, hogy ne kattanj be, és talpon maradj! [18 jótanács]

Egy igen aktuális témával kapcsolatban hoztam nektek 18 tippet, amelyek segíthetnek, hogy a mostani helyzetben a vállalkozásod is talpon maradon és te se kattanj be. Segít, hogy merre lépj tovább, hogyan kerüld el azt, hogy beess az asztal alá, egyáltalán hogyan vészeld át ezt az időszakot.

Hogyha inkább videós formában szeretnéd látni a cikket, akkor nézd meg hozzá a videót:

1. NYUGODTAN ess pánikba!

Bár nagyon sok helyen ennek éppen ellenkezőjét hallod és szinte mindenki azt tanácsolja, hogy NE ess pánikba én mégis arra biztatlak, hogy nyugodtan ess pánikba. Hiszen ki tud ebben a helyzetben nyugodt maradni. 

Nyugodtan ess pánikba, tombold ki magad, add ki a dühödet, add ki az érzelmeidet, legyél szomorú, sírjál, püföld a kispárnát, őrjöng, bármi, ami neked éppen jólesik. 

De ne túl sokáig! 

Miután megengedted magadnak, hogy átéld és megéld ezeket az érzelmeket, engedd is őket tovább.

És egy bónusz tipp ehhez: érdemes ezeket a negatív érzelmeket, amelyek most benned vannak, kiírni egy papírlapra és összegyűrni, vagy széttépni, és aztán kidobni a kukába. Ezzel még inkább segítheted az érzelmek elengedését.

A lényeg az, hogy nyugodtan éld meg őket, ne tartsd magadban, mert ha magadba fojtod, egy idő után elő fognak törni, hogy bombaként robbanjanak ki belőled. És ez nem jó. Engedd meg, hogy megéld őket, engedd meg, hogy átéld őket és aztán engedd őket tovább menni. 

És miután kipánikoltad magad, nyugodj le, vegyél néhány mély levegőt és gondold át a vállalkozásodat.

2. Gondold át a stratégiád!

Gondold át a stratégiáidat, és gondold át azt, hogy milyen lehetőségeid vannak most ebben a helyzetben. 

Például milyen új mód van arra, hogy a termékeidet, szolgáltatásaidat eljuttasd a célközönségedhez.

Most elsősorban online formákban kell gondolkodnod.

Először is gondold át, hogy a meglévő terméked, szolgáltatásod, – ha eddig esetleg még nem tetted meg, – milyen módon tudod átültetni online világba.

Juttasd el a terméked / szolgáltatásod minél több emberhez!

Gondold át azt, hogy esetleg milyen más célközönségeket érdemes most ebben a helyzetben megcéloznod. Ha eddig egy prémium terméket árultál a magasabb jövedelemszintű embereknek, vállalkozásoknak és erre most nincsen kereslet, akkor érdemes előhozakodnod valami kisebb, egyszerűbb termékkel, szolgáltatással, amelyet az átlagemberek is meg tudnak engedni maguknak. Vagy éppen fordítva, ha te eddig olyan terméket, szolgáltatást árultál, amit az átlagemberek szoktak venni, és ők most ezt nem tehetik meg, akkor érdemes lehet a magasabb jövedelmi szintűek felé fordulnod és őket megkeresned a termékeddel, szolgáltatásoddal.

Érdemes megnézned, hogy milyen új terméket esetleg új szolgáltatást tudsz kifejleszteni

Itt nyilván célszerű valami egyszerűbben gondolkodnod, ami gyorsan megvan, nem igényel sok időt, így gyorsan piacra tudod dobni. Ez lehet egy olyan termék vagy szolgáltatás, amely a jelenlegi helyzetre reagál, és a célközönségednek, vagy éppen az új célközönségednek egy most meglévő problémáját elégíti ki ebben a megváltozott helyzetben.

Gondolkodj el azon, hogy van-e valami olyan új termék, amit be tudsz dobni a piacra.

Próbálj meg egy kicsit elrugaszkodni a megszokottól.

Ne csak feltétlenül, szigorúan a saját iparágadban, a saját szolgáltatásodban, a saját területeden gondolkodj. Kicsit lépj ki a komfortzónádból, és egy kicsit tágabb körben próbálj meg gondolkodni.

Lehet, hogy teljesen új, teljesen más terméket kell kifejlesztened, aminek abszolút nincs semmi köze a jelenlegi termékedhez, szolgáltatásodhoz, iparágadhoz.

3. Ne hagyd abba a marketinget!

Amennyiben van elég tartalékod, akkor abba ne hagyd a marketingezést és a hirdetéseket!

A legrosszabb, amit tehetsz, hogy abbahagyod. Akkor aztán végképp biztos, hogy nem fognak jönni a vásárlóid, mert honnan is értesülhetnének rólad.

4. Keress, kutass, találj!

Abszolút nincsen semmi tartalékod arra, hogy hirdess?

Akkor még mindig ott van a személyes megkeresés lehetősége. Keress fel olyan embereket, vállalkozásokat, akiknek úgy gondolod, hogy a jelenlegi helyzetben is hasznos lehet a te terméked, szolgáltatásod. 

Egyszerűen írj rájuk, jelöld be őket.

Előtte esetleg like-old néhány posztjukat, szólj hozzá egy-két bejegyzésükhöz, kezdj el kapcsolatot építeni velük. És nagyon fontos, hogy ne az legyen az első, hogy: – Helló, szia, itt van ez a cucc, és vedd meg!, mert ez nagyon rossz kezdés. 

Ne egyből a terméked, a szolgáltatásod akard rátukmálni, előtte beszélgess vele, ismerd meg a jelenlegi helyzetét, problémáit, vágyait és ismerd meg, hogy hogyan, miként tud segíteni most neki a te terméked, szolgáltatásod.

Sőt, lehet, hogy éppen úgy, ahogy van, a te terméked, szolgáltatásod most nem fog tudni neki segíteni, viszont olyan új ötleteket kaphatsz, amivel fejleszteni tudod a már meglévő terméket, szolgáltatást. Ezen információk birtokában akár egy új terméket tudsz kifejleszteni, ami már tényleg megoldást fog tudni nyújtani az embereknek ebben a mostani helyzetben.

Tehát ha nincs tartalékod és nem tudsz hirdetni, akkor is fogd meg az egeret és használd a közösségi médiát és a Google-t.

Kezdj el felkeresni embereket, vállalkozásokat, írj az e-mail címükre, vagy hívd fel őket.

Keresd meg te magad a potenciális vásárlóidat.

5. Ne tedd ingyenessé a termékedet! 

Ez alól egyetlen egy kivétel van, ha tényleg rendelkezel tartalékokkal és csak az az egy célod van, hogy te, a mostani helyzetben segíteni szeretnéd az embereket, a közösséget.

Ebben az esetben természetesen nyugodtan tedd meg.

Ne az legyen a cél, hogy ha most pénzért nem veszik akkor odaadom ingyen, mert ha te magad is szorult helyzetben vagy, akkor ezt egyszerűen nem teheted meg. Nem teheted meg, hogy ebben a helyzetben, ebben a szituációban teljesen ingyen ad a termékedet, a szolgáltatásodat, mert neked is szükséged van a pénzre.

Ne add ingyen, hiszen a termékednek értéke van.

Ne add ingyen, mert hogyha lezajlik ez az egész hajcihő, akkor utána követelni fogják rajtad, hogy továbbra is ingyenes legyen az a termék, vagy legalábbis olcsó legyen. Ezáltal magad alatt vágod a fát.

6. Kommunikálj, kommunikálj, kommunikálj!

Mindenféleképpen kommunikálj, semmiféleképpen ne húzódj hátra, ne legyél láthatatlan. Ebben a helyzetben főleg ne, hiszen most megint be vagyunk zárva.

Mindenki az interneten lóg.

Ennek köszönhetően most még több emberhez tudsz elérni.

Úgy, mint az első ilyen korlátozások idején is, használd ki ezt az alkalmat. Most még nagyobb szükséged van arra, hogy láttasd magad, hogy az emberek megismerjenek, tudjanak rólad, és a célközönséged tudja, hogy te ott vagy és hogyan segítesz neki. 

Kommunikáld az értékrended, kommunikáld, hogy ebben a szituban te most hogyan tudod őt támogatni? Milyen új fejlesztésekkel készülsz vagy készültél neki. Kommunikálj a nyitvatartásodról, arról, hogy mennyire biztonságos az áruszállításod, mikorra várhatják a termékeket vagy hasonló. Tehát ezeket mind-mind kommunikáld.

7. A honlapodról se feledkezz meg!

Írj tájékoztató szöveget is a honlapodra. A nyitvatartásodról, arról, hogy hogyan tudod fogadni a megrendelőket, megrendeléseket, hogyan tudod megoldani a biztonságos áruszállítást, az érintésmentes fizetést, mikorra várhatják a termékeket és mindent, ami veled, a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatos.

Nem elég erről egyetlen egy posztot kirakni.

Rakd ki újra, rakd ki rendszeresen, rakd ki legalább hetente. Mert ebben a helyzetben, ebben a mostani szituációban nincsen túl sok, hogyha azt nézzük.

8. Fogj össze másokkal!

Itt az idő összefogni másokkal. 

Gondolkozz el azon, hogy kik lehetnek azok a vállalkozók, vállalkozások, akiknek hasonló vagy akár ugyanaz a célcsoportja, mint neked.

Együtt, összefogva létre tudtok hozni valami újat.

Az összefogás eredménye lehet valami olyan csomagajánlat, ami még vonzóbb lesz a célközönségeteknek, a vásárlóknak, és ezáltal több emberhez tudtok eljutni.

Hiszen, ha ő hirdeti ezt a csomagot, akkor te is el tudsz jutni az ő embereihez, és fordítva, ő is el tud jutni a te embereidhez, és ezáltal mind a ketten jól jártok, és több embert értek el, és egy gyümölcsöző együttműködés tud ebből megszületni.

9. Fektesd új alapokra a vállalkozásod!

Gondold át az egész vállalkozásodat, a stratégiáidat, a vevőrendszereidet, mindent.

Ha most felszabadult egy csomó időd, akkor kutya kötelességed, hogy ezt mindenféleképpen megtedd és felkészülj egy következő hasonló esetre.

Hiszen amikor ez az egész bejött márciusban, akkor szerintem nagyon sokan úgy voltunk vele, hogy egy-két hét vagy maximum egy-két hónap alatt lecseng ez az egész, és akkor minden újra szipi-szupi lesz. Ehhez képest elment az egész év és semmi nem változott igazából. Sőt!  még szigorúbb korlátozások jöttek. Nem számítottunk arra, hogy megint egy ilyenre kell felkészülni. És bár ígérik a vakcinát jövő év elejére, biztosat senki sem tud, úgyhogy jobb a legrosszabbra felkészülni.

Most van időd!

Gondold át a vállalkozásodat, a stratégiáidat, a vevőrendszereidet, próbálj meg több lábon állni, hozzál létre többféle szolgáltatást, többféle csomagot, legyen több a célközönséged. És mindig legyen egy „B”, „C”, „D” terved, egy menekülési útvonalad minden eshetőségre. 

Próbálj meg felkészülni tényleg minden eshetőségre. 

Gondold át, hogy mik voltak eddig a problémák a vállalkozásodban, amelyek ahhoz vezettek, hogy most esetleg szorult helyzetben vagy. Gondold át, hogy mik lehetnek még a jövőben hasonló esetek, amik kihathatnak a vállalkozásodra. Gondolj ki egy stratégiát, hogy hogyan fogod tudni te ezeket kezelni, hogyha ne adj’ Isten, legközelebb is egy hasonló helyzet bejön és egy hasonló helyzetbe kerülnénk.

10. Keress új utakat!

Amikor már úgy érzed, hogy tényleg semmi nem jön össze, akkor végszükség esetén gondold át azt, hogy milyen teljesen másfajta tevékenységet tudsz csinálni.

Ami akár teljesen szembemegy azzal, amit eddig csináltál.

Ha úgy érzed minden kötél szakad, elmehetsz mondjuk ételfutárnak. Ez az iparág (ételrendelés, házhozszállítás) most nagyon megy. Nézd meg, hogy átmenetileg el tudsz-e helyezkedni ebben a szektorban.

Gondold végig, hogy milyen másfajta tevékenységet tudsz most végezni, amíg átvészeled ezt az időszakot.

11. Felszabadult egy csomó időd? Használd ki!

Ha neked is sok időd felszabadult, akkor feltétlenül használd fel arra, hogy tanulj és fejlődj, fejleszd önmagad

Fejleszd a vállalkozói és marketing tudásodat! 

Fejleszd az önismeretedet! 

Fejleszd a saját idős projektmenedzseri rendszereidet.

Az önismeret és az időmenedzsment az, amit legelőször rendbe kell tenned vállalkozóként és csak azután jöhet mindenféle marketing rendszer, értékesítési tölcsér, meg weboldal. Ha az önismeret és az időmenedzsment rendben vannak, tényleg óriási értéket tudnak képviselni nem csak a vállalkozásod, de a magánéleted számára is.

Fejleszd magad! Használd ki ezt az időt és tanulj akár marketinges, akár önfejlesztő tananyagokat. 

Egy kicsit fordulj befele, fordulj magad felé és vizsgáld meg a saját érzéseidet, hogy miért alakultak és hogyan alakultak azok ki. Vizsgáld meg a negatív érzéseid és amelyek ellen szeretnél tenni és keresd meg, hogyan tudsz ellenük tenni.

12. Mozdulj ki a négy fal közül!

Bárki bármit mond, a négy fal között nagyon be lehet zizzenni.

Az pedig, ha bekattansz senkinek sem jó. Nem jó neked, nem jó a családodnak, a barátaidnak, de igazából az egész emberi közösségnek sem. Nem jó a vásárlóidnak, nem jó a vállalkozásodnak, hiszen, ha nem vagy lelkileg topon, akkor a tippek, tanácsok semmit sem fognak érni, mert nem fogsz tudni semmit sem kezdeni velük.

Menj!

Mozdulj ki, menj ki a természetbe.

Ez tényleg az egyik lehető legjobb dolog, amit csak tenni tudsz. Megnyugtat, relaxál.

Túrázz egyet, vagy csak menj ki a parkba és ülj le egy órára. 

Az a lényeg, hogy valami környezetváltozást idézz elő, és ne egész héten, egész hónapban a négy fal között legyél.

13. Kezdj el hálanaplót vezetni!

Ha eddig még nem tetted, akkor kezdj el hálanaplót vezetni. Minden este írd össze, hogy miért vagy aznap hálás, miért tudsz köszönetet mondani az életnek. Legyen ez bármilyen pici, apró dolog, hogyha elkezded értékelni azt, amid van, akkor sokkal könnyebben fogod tudni átvészelni a „szegényebb” időszakokat.

Írj bele mindent, ami számodra fontos.

Írd bele nyugodtan, hogy hálás vagy a lakásodért, hogy tető van a fejed felett. Hálás vagy azért, hogy van mit enned, sőt nagyon finomakat tudsz enni. Hálás vagy azért, hogy nincs háború, nem kell attól tartanod, hogy egy ágyúgolyó süvít be az ablakodon. Hálás vagy a szüleidért, a párodért, azért, hogy egészséges vagy.

Ha ezeket észreveszed, akkor sokkal boldogabb életet tudsz majd élni egy alapvetően nehezebb helyzetben is.

A jóhoz nagyon könnyen hozzászokik az ember és gyorsan természetessé válik. Amikor ezt a jót megvonják tőlünk, akkor elkezdjük szarul érezni magunkat. Ilyenkor sokszor elfelejtjük azt, hogy ott van még egy csomó minden, amit még mindig nem vettek el tőlünk, aminek még mindig örülhetünk és még mindig értékelhetjük.

Tehát azt javaslom, hogy kezdjen el hála naplót vezetni és sokkal jobb lesz hidd el minden nap.

 14. Tanulj a múltból!

Minden héten egyszer legalább gondold át, hogy mik voltak az elmúlt hét tanulságai. Mi volt az, amiből tanulhatsz.

Ne azt nézd, hogy mit csináltál rosszul, mert semmit nem csináltál rosszul, nem döntöttél rosszul. Amikor döntesz valamiről, az akkori helyzetben az a lehető legjobb döntés, amit meg tudtál hozni. Lehet, hogy egy év múlva, fél év múlva, egy hónap, egy nap múlva, vagy akár csak egy óra múlva is már máshogy gondolod, máshogy döntenél, de addigra egy csomó új információ került a birtokodba, ami a döntés pillanatában még nem volt meg.

Amikor meghoztad a döntést, az akkori pillanatban éppen birtokodban lévő információk alapján tetted és aszerint a lehető legjobb döntést hoztad.

Tényleg az a fontos, hogy tanulj a rosszabbul sikerült dolgokból.

Nincs kudarc, nincs hiba, tapasztalat van.

Minden kudarc egy tapasztalás, egy módja annak, hogy hogyan nem érdemes csinálni a dolgokat.

Nézd meg, hogy mik voltak az elmúlt héten azok a tevékenységek, vagy döntések, amelyeket egy hét távlatából, vagy pár nap távlatából már másképp csinálnál.

Vond le következtetéseket és hogyha ezt konzekvensen teszed, hétről hétre, akkor legközelebb biztos, hogy nem fogsz beleesni ugyanabba a hibába. Így folyamatosan fejlődni fogsz te is és a vállalkozásod is.

15. Ünnepeld meg a sikereidet!

Legyen az bármilyen kicsi is, ünnepeld meg. Attól élsz igazán, ha élvezed az életet. Te sem azért dolgozol, hogy még többet dolgozhass és robotolhass, hanem azért, hogy élvezd a munkád gyümölcsét. Néha meg kell állnod neked is, hogy kiélvezd. Ha soha nem állsz meg, az könnyen kiégéshez fog vezetni.

Tanuld meg értékelni a legapróbb eredményeket is, amiket elértél. 

Nem kell feltétlen a vállalkozásoddal kapcsolatban, lehet a magánéleteddel kapcsolatban is.

Tehát bármikor, amikor elérsz valami sikert, akkor állj meg kérlek, legalábbis hetente egyszer gondold át, hogy az elmúlt héten milyen sikereid voltak, mire lehetsz büszke? Mi az, amit nem is gondoltál volna magadról?

Például nem is gondoltad volna magadról, hogy valamit meg tudsz csinálni és mégis megcsináltad. Ez a csúcsok csúcsa, hiszen elmondhatod, hogy ez is sikerült, ez is könnyedén ment.

Vagy tényleg egész egyszerűen megcsináltál valamit, mondjuk elmosogattad az edényeket, pedig nem volt hozzá kedved. Ez is siker. Az akaraterőd sikere.

Ilyen apró dolgokra is gondolj, és állj meg és veregesd meg a válladat. A legjobb, ha kitalálsz valami jutalmat és megjutalmazod és ténylegesen megünnepled ezeket a sikereket. A jutalom lehet akár egy kocka csoki vagy egy séta. A lényeg, hogy találj ki valamit, amivel meg tudod ünnepelni a sikereidet.

Ha esetleg nem tudsz semmit sem kitalálni, akkor is kijár minimum egy vállveregetés. Egyszerűen öleld meg magad, szeresd magad és dicsérd meg magad, hogy te erre most képes voltál, ezt megcsináltad és ez oltári jó.

16. Minden héten állítsd fel a következő hét fókuszát.

Akkor tudsz tényleg a legeredményesebben dolgozni, és ebből a helyzetből is akkor fogsz tudni a legkönnyebben kilábalni, hogyha mindig felállítod az adott fókuszt. 

Minden héten tűzd ki magadnak a következő heti fókuszt. 

Érdemes mondjuk vasárnap este megtenni és végig gondolni, hogy a következő héten mire fogsz fókuszálni.

Válassz ki öt olyan dolgot, tevékenységet, célt, amit meg fogsz valósítani azon a héten. Ezek közül is válassz ki egyetlen egyet, ami tényleg – ha törik, ha szakad, – akkor is meg fogsz csinálni. Természetesen tegyél meg minden tőled telhetőt is azért, hogy legalább ez az egy, illetve maximum öt tevékenység, cél tényleg megvalósuljon. Ezáltal fogsz tudni fókuszáltan és ténylegesen haladni a vállalkozásodban.

17. Tűzz ki célokat! És vizualizáld is őket!

Ezt szintén megcsinálhatod naponta is, de legalább hetente egyszer mindenféleképpen tedd meg.

Ülj le és írd le egy papírra kézzel, de minimum hunyd be a szemed és vizualizáld, képzeld el, minél élénkebben, minél részletesebben, minél valósághűbben, azt, hogy hogyan szeretnéd, hogy teljen, hogy képzeled el a következő hetedet? Mit csinálsz? Mikor mit fogsz csinálni, hogyan csinálod, kivel beszélsz, hogyan érzed magad, milyen eredményeket érsz el, mennyi bevételed van stb.

Képzeld el így a következő heted, azután a következő hónapod és a következő egy évet is képzeld el! Amikor ez megvan képzeld el a következő öt évet és a következő tíz évet is!

A lényeg az, hogy minél jobban, minél részletesebben, minél valósághűbben képzeld el ezeket.

Ennek azért van jelentősége, mivel, ha hiszed, ha nem, a tudatalattid ennek köszönhetően el fog kezdeni dolgozni ezeken a célokon, hogy tényleg úgy valósuljanak meg, ahogyan te elképzelted. Meg fogsz lepődni, hogyha ezt tényleg rendszeresen csinálod, milyen hatalmas változások következnek be az életedben.

18. Tartozz egy segítő közösséghez!

Ha még mindezek után is úgy érzed, hogy a tippeket nem tudod hova rakni, nem tudod beépíteni, akkor gyere, lépj be a Facebook-csoportomba, a ProduktON! közösségbe.

Írd le a kérdésedet, írd meg bátran, hogy hol akadtál el, mivel küzdesz és én minden tőlem telhetőt megteszek, hogy ingyen és bérmentve a lehető legjobb tudásom szerint, a lehető legjobb tanácsokkal szolgáljak. A közösség többi tagja is értékes gondolatokkal fog tudni szolgálni számodra.

Tehát, ha úgy érzed, hogy egyedül nem megy, akkor gyere a Facebook-csoportba, ProduktON! közösségként megtalálod a Facebookon.

Szerző:

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

Miért nem jó a hasonlítgatás

Miért nem jó a hasonlítgatás?

Ez a mai cikk azért is különleges, mivel volt egy, a maximalizmusom leküzdését elősegítendő kihívásom, mely szerint készítenem kellett egy olyan tartalmat amire nem készülők előre, nem készítek hozzá jegyzeteket. Szóval ez egy nagyon különleges blogcikk számomra. A hasonlítgatás témáját...

Tovább olvasom
Felejtsd el a maximalizmust

Felejtsd el a maximalizmust!

Mindig mindennek tökéletesnek kell lennie. Vagy mégsem? Ebben a cikkben megmutatom, hogy hogyan ne legyél maximalista és miért érdemes nem annak lenned. Én magam is elég erőteljesen maximalista vagyok és rájöttem, hogy nagyon sok negatívum az életemben a túlzott maximalizmus...

Tovább olvasom