Keresőoptimalizálás (SEO) alapok 2. rész – Linképítés

A legutóbbi írásomban a keresőoptimalizálás alapjait mutattam be neked. Szó volt az on-site optimalizálásról és érintőlegesen említettem az off-site optimalizálást is. Ami tulajdonképpen magába foglalja a linképítést.

Nézzük meg, hogy miért jó linkeket építeni? Egyáltalán mi az a linképítés?

Amennyiben inkább videós formában szeretnéd látni, nézd meg itt:

Mi a linképítés?

A linképítés az, amikor valaki kitesz egy linket a weboldalára, ami a te oldaladra mutat.
Ezt hívják linképítésnek, és ennek nagyon fontos szerepe van a keresőoptimalizálásban.

Miért jó linkeket építeni?

Egyrészről azért, mert a Google szereti, és ezáltal előrébb helyez téged a keresőben.
Másrészről pedig azért, mert akár örökös, ingyenes hirdetési lehetőséged is lehet ezáltal. Hiszen ott vagy kint egy másik oldal felületén. Ott van megjelenítve a neved, a logód, az URL-ed, a domain neved. Ezáltal mondhatjuk azt, hogy ez egy ingyenes hirdetés rólad.
Illetve egyszer valamilyen módon ingyenes, hiszen valamilyen módon meg kellett fizetni ezt, vagy pénzzel, vagy egyéb módon. Viszont, hogyha egyszer fizettél érte, vagy egyéb módon megszerezted ezt a linket, akkor utána már nem kell folyamatosan újra és újra és újra fizetned érte. Ez a jó benne.

Hogyan működik ez az egész?

Ha valaki linkeli az oldaladat, akkor az azt jelenti a Google-nak, hogy te egy megbízható ember vagy.


Úgy értékeli, hogy a te weboldalad megbízható, a te weboldalad mögött álló vállalkozás megbízható. Ezért örömmel helyezi előrébb a keresőben. Hiszen bizonyára, aki megbízható, az valószínűleg értéket tud adni annak az embernek, annak a felhasználónak, aki éppen aktuálisan keres a Google keresőjében. Ezért fontos a linképítés.

Mi számít a linképítésben?

Először is a linkek mennyisége és a linkek minősége.

A linképítésben a minőség sokkal előrébb valóbb, mint a mennyiség.

Hiszen a különféle linkek különféle minőségűek lehetnek, és kevesebb jobb minőségű, erős linkkel sokkal többet fogsz tudni elérni, sokkal könnyebben fogsz tudni előrébb kerülni a Google-ban, mint ha sok gyenge minőségű linket szereznél.

Hogyan lehet megtudni egy linkről, hogy az jó lesz, nem lesz jó, illetve milyenek legyenek maguk ezek a linkek annak érdekében, hogy jók legyenek?

1. A linkelő oldal legyen megbízható

Az az oldal, ami téged belinkel legyen megbízható. Ugyanúgy, ahogy a Google-nak fontos az, hogy te megbízható legyél, értelemszerűen az is, hogy akitől érkezik ez a link szintén megbízható legyen. Ne legyen spam oldal, ne csak hirdetésekből vagy linkekből álljon az egész.


Vannak linkgyűjtő oldalak, ezek régen egyébként tök jól működtek. Ma már ezeket bünteti a Google. A linkgyűjtő oldalakon tényleg csak linkek vannak, nincsen semmi egyéb értékes, hasznos információ, csak linkek tömkelege maximum kategorizálva, jó esetben, vagy még úgy sem. Ezeket érdemes kerülni. Ha ilyen oldalakról szerzel linket nem visz előrébb a rangsorban, sőt még hátrébb is sorol majd téged a Google.

Tehát a linkelő oldal ne spam jellegű oldal legyen

2. Legyen magas látogatottsága a linkelő oldalnak

Hogyha magas a látogatottsága egy weboldalnak, akkor az feltehetőleg hiteles. Úgyhogy innentől kezdve azt mondja a Google, hogy ha ő egy hiteles oldal, akit sokan látogatnak, azt mondja, hogy ajánlj téged, az azt jelenti, hogy akkor biztosan te is hiteles vagy az ő szemében, illetve mindenki szemében

3. Legyen minél több és jó minőségű link a linkelő oldalon

Fontos, hogy a linkelő oldalra is érkezzen minél több és jó minőségű link. Ugye nem csak az a lényeg, hogy te kapj linkeket, – nyilván ettől fog előrébb helyezni téged a Google, ettől leszel megbízhatóbb az ő szemében, – de ez egy láncolatban aztán megy tovább. Tehát az, aki téged linkel, az is legyen megbízható. Aki esetleg őt linkeli, az is legyen megbízható, tehát egy ilyen végeláthatatlan láncolatban ez rajzolódik így tovább.

4. A linkelő oldal domainje legyen minél idősebb

Minél idősebb az oldal, minél régebbi az a domain név, amiről érkezik a link, annál jobb. A Google szemében minél idősebb valami, annál megbízhatóbb. Ami új, az még az is lehet, hogy csalás vagy holnap éppen megszűnik

5. Legyen témádba vágó az oldal, ahonnan a linket kapod

Nagyon-nagyon fontos, hogy legyen témádba vágó az az oldal, amiről érkezik a link. Tehát ha neked egészségügyi témájú vállalkozásod van, akkor ne bútorokkal foglalkozó oldalról érkezzen az a link, hanem valami olyanról, ami az egészséggel vagy akár a testápolással, táplálkozással kapcsolatos. Minimálisan el lehet rugaszkodni a témádtól, de minél közelebb van a te témádhoz az a téma, amivel a weboldal foglalkozik, annál jobb az a link, amit onnan kapsz.

Hogyan tudod megnézni, hogy milyen minőségű egy oldal?

Legyen minél magasabb az úgynevezett DA és PA értéke.

Ezt egy kicsit kifejtem neked.
A DA az úgynevezett Domain Authority (egy adott domain tekintélye, megbízhatósága), a PA pedig a Page Authority (egy konkrét oldal megbízhatósága).
Tehát a DA az az egész weboldalra vonatkozik, a PA pedig egy konkrét oldalra, arra a konkrét oldalra, ahonnan érkezik a te oldaladra a linked.


Ezek az értékek – a DA és a PA – egyfajta algoritmus alapján számítódnak. Léteznek különböző bővítmények, amelyek segítségével ezt meg tudod nézni. Ilyen például a Moz is. Ezt Chrome-ban ingyenesen feltelepítheted. Így amikor rálépsz egy weboldalra, akkor a böngésződnek a tetején lesz egy sáv, ahol ki fogja jelezni a bal oldalon ezeket a DA és PA értékeket.
Ez egyébként egy nullától százas skáláig terjed, tehát nyilván minél nagyobb ez az érték, annál jobb, annál megbízhatóbb ez az oldal és annál előrébb helyezi a Google, és annál inkább azt mondja, hogy igen, egy megbízható oldalról érkezett a linkünk.

Mit lehet még megnézni annak érdekében, hogy megtudd jó lesz-e a link?

Nézd meg hova kerül a link!

Amikor linket kérsz vagy linket ajánlanak fel érdemes megnézni azt, hogy ez a link ne az oldalsávba vagy a láblécbe kerüljön.

Ezek spam hatásúak a Google számára.


Sokkal jobb az, amikor a fő tartalomban van, tehát mondjuk egy blogcikkben van benne. Vagy mondjuk esetleg a főoldalon. Főoldalról linket kapni, az azért nagyon-nagyon jó.

Az is nagyon jó, hogyha ez a link, azon az oldalon – amelyik oldal linkel téged – a tartalomban minél közelebb az oldal tetejéhez, az oldal elejéhez helyezkedik el. Annál fontosabb a Google szemében, minél előrébb helyezkedik el ez a link.

Az nem jó, hogyha ugyanarról a domainről nagyon sok link érkezik, és mellette nincsenek más domainekről érkező linkek. Hiszen ez abszolút nem természetes.

A linképítésben mindig az arányokat érdemes nézni.

Tehát hogyha mondjuk van egy domain, amiről érkezik mondjuk három linked vagy egy domainről érkezik 10-20 linked, és semmi más oldalról nem érkezik másik link akkor az rossz.
De hogyha van egy weboldal, amiről érkezik, mondjuk 50 link és közben meg másik 80 oldalról is érkezik 2000 link, akkor az nem annyira problémás, hiszen az igazából abszolút természetes.
Az azt jelenti, hogy nagyon-nagyon sokan akár újra és újra is linkelnek téged, mert annyira menő vagy és annyira hiteles. Ezt jelenti a Google számára.

Az egész linképítésben arra kell törekedni, hogy természetesnek tűnjön.

Nem azt mondom, hogy nem lehet a Google-ban előre kerülni akkor, hogyha totál természetesen építed a linkeket, SŐT nem is építed, mert ugye hogyha természetesen épülnek ezek a linkek, akkor igazából te magad semmit nem teszel érte. Egyszerűen, hogyha felraksz egy jó tartalmat, akkor valaki azt belinkeli, mert tetszik neki és szeretné ajánlani mondjuk a közösségének, mert tényleg annyira értékesnek tartja. Ez az elv van egyébként a linképítés mögött. De ez, ha nem teszünk érte, akkor magától elég nehezen tud épülni.

Legyen jó a horgonyszöveg.


A horgonyszöveg maga az a kifejezés, vagy akár kép, amire rákerül a link. Ilyen például a „kattints ide”. Ez is lehet egy horgonyszöveg, és erre a kifejezésre kerül rá az a link, ami ugye irányít a te oldaladra.
De lehet a link az URL-ed maga. Például, hogy „Nézd meg ezen az oldalon: https, domain.hu, satöbbi. Akkor ez lesz a horgonyszöveg.
Lehet horgonyszöveg mondjuk a márkád, meg lehet egy kép is, mert egy képre is lehet egy linket rakni. Vagy egy gomb.

Lényeges, hogy azért ne csak a főoldalról legyen linkelve.

Bár egyébként azt gondolom, hogy ha valakinél egy főoldali linket meg tudsz nyerni, az nagyon-nagyon előnyös, hiszen azt látogatják a legtöbben, annak van a legnagyobb ereje. Viszont fontos az, hogy tényleg ne csak főoldalakról érkezzenek linkek, hanem aloldalakról is, és ez fordítva is igaz.
Tehát ne csak a főoldaladat linkeld be.

Vegyesen linkelj aloldalakat, linkeld be a rólam oldalt, akár a kapcsolat oldalát is, a szolgáltatásaidnak az oldalát, de ami a legjobb, hogyha blogcikkeket linkelsz be, vagy linkelnek be.

Lehetőleg ne legyenek no follow linkek


Van egy úgynevezett no follow tulajdonsága a linkeknek, illetve lehet ilyen tulajdonsága. Ezt a kódban lehet látni, tehát ahol a link elhelyezkedik, ott vagy megjelenik, vagy nem jelenik meg ez a no follow kifejezés. Ha megjelenik, az nem jó neked. Mert az azt jelenti, hogy a link hiába vezetett az oldaladra, hiába tud átmenni valaki a te oldaladra ezen keresztül, nem fogja figyelembe venni a Google, amikor felállítja a rangsort.


Figyelj oda arra, hogyha kapsz egy linket, és csekkold is le, hogy megjelenik-e ez a no follow.


Ezt egyébként legegyszerűbben úgy tudod megnézni, hogy magára a linkre jobb egérgombbal kattintasz. Ekkor előjön egy kis ablak, (elem vizsgálata) és akkor megjelenik egy kódos ablak. Nem kell tőle megijedned, csak azt a részt kell nézned, ahol maga ez a link van. Ha ott látsz egy olyat, hogy no follow, akkor meg kell kérned az illetőt, aki kirakta a linkedet, hogy ezt vegye le, mert ez így neked teljesen értéktelen.
De ha köti az ebet a karóhoz, az sem annyira nagy tragédia.

Bár azt mondtam, hogy a Google nem veszi figyelembe, de ez azért egy erős túlzás volt. Régebben abszolút nem vette ezt figyelembe a Google. Most már inkább az van, hogy gyengébb ereje van az ilyen linkeknek, mert most már azt is figyelembe veszi a Google, hogyha szimplán megemlítenek.


Tehát attól függ, hogy számít-e, vagy csak gyengén számít, hogy mi maga a horgonyszöveg. Hiszen, ha mondjuk a horgonyszöveg az például „olvasd el”, „kattints ide”’, „click ide” vagy ilyesmi, akkor igazából teljesen elveszti az erejét a no follow. Ha az egész cikkben vagy az egész oldalon, illetve a link közvetlen környezetében nincsen említve a te márkaneved teljesen értéktelen ez a link. Viszont, ha mondjuk nincs link rajta, vagy van és a linknek a közvetlen környezetében megjelenik a márkaneved, vagy a te neved, akkor tök mindegy, hogy rajta van a no follow vagy nincsen, akkor is bele fog számítani valamilyen szinten a rangsorolásba. De az biztos, hogy sokkal jobban tud beleszámítani, hogyha nincsen rajta ez a no follow.

Milyen a jó horgonyszöveg?

Alapvetően természetes, mint a keresőoptimalizálásban minden.

Akkor jó, ha természetes, vagy legalábbis annak tűnik.

Nagyon nehéz teljesen természetes úton elérnünk az első helyezést akkor, hogyha semmit nem teszünk a keresőoptimalizálás érdekében.


Alapvetően az olvasónak szóljon.

Ne az legyen, hogy minden egyes horgonyszöveged a kulcsszavad, és csak a kulcsszavad.
Tehát, hogyha mondjuk teszem azt, matracáruházad van és matracáruház.hu a domainneved és egyébként minden egyes linked csak az, hogy matrac, matrac, matrac, matrac, matrac. Ez nem természetes. Hiszen az emberek különbözőek és különböző módokon linkelik a másik embereket. Emiatt, hogy ha csak egy szó, vagy csak egy kifejezés van mindig, akkor az nem tűnik természetesnek.


Na, ezt kell elkerülni, ez a lényeg.

Használj vegyes horgonyszöveget.

Tehát legyen matrac a matracáruházban, vagy mondjuk egészséges alvásért, pihentető alvásért, maga a domain neved, a márkaneved, a te neved, a mondjuk a hely vagy a cím, a fizikális cím, tehát város utca házszám, ahol van mondjuk a fizikális üzleted.
Ezek vegyesen legyenek, mint horgonyszövegek megjelenítve, vagy az, hogy kattints ide, olvasd el, itt nézd meg, itt vásárolj, legyenek minél vegyesebbek.


Kerüld a nagyon pontos kulcsszó egyezést, legalábbis a sok linkben.


Lehet néha tényleg az, hogy matrac, meg matracvásárlás, mert mondjuk ezek a kulcsszavaid, amikre szeretnél optimalizálni, ezekre szeretnél előre kerülni a Google keresőjében. Csak ne legyenek túlsúlyban. Tehát ezek csak így, itt-ott legyenek a kanyarban elenyészően.


A kulcsszavakat tartalmazó horgony szövegek úgy természetesek, hogyha ez kb. a 10%-a az összes kulcsszónak.


Tehát hogyha neked mondjuk van 100 linked, akkor érdemes és mondjuk a fő kulcsszavad az, hogy matrac, akkor érdemes úgy csinálni, hogy ebből a 100 linkből maximum 10 darabnál legyen az a horgonyszöveg, hogy matrac. Aztán használd nyugodtan a kulcsszónak a ragozott alakjait.
Tehát matrac kulcsszó esetén a matracban vagy matraccal vagy egyéb rokon értelmű kifejezéseket, hozzá kapcsolódó szavakat, hosszabb kifejezéseket (ami nem egy szó), hanem kapcsolódó, meg akár szinonimákat is.
Használj nyugodtan szókapcsolatokat ne csak egy kulcsszót, egyetlen egy szót használj feltétlenül.


Vegyesen használd, ez a lényeg.


És ne csak kulcsszóval linkelj, hanem linkelj néha az URL-eddel, a domaineddel, a márkaneveddel, illetve képpel.


Minden, amire ráraksz egy linket, az lényegében egy horgonyszövegnek számít, még akkor is, ha éppen egy kép.
Legyenek néha ezek a semleges töltelékszavak, amiket már korábban mondtam, hogy kattints ide, olvasd el, nézd meg itt és ehhez hasonló kifejezések is legyenek azért néha. És egyedi szövege legyen mindegyiknek lehetőleg.
Törekedj minél változatosabb, minél színesebb horgonyszövegekre.

Nem legyen mindig ugyanaz a szó, ugyanaz a kifejezés.

Honnan tudsz linkeket szerezni?

Nagy kérdés szokott lenni, hogy oké, rendben, szeretnék linket építeni, de hogyan álljak neki, honnan a fenéből tudnék élő linkeket szerezni?

Jó pár lehetőséged van erre.

1. Linképítésre szakosodott cégek


Az egyik legegyszerűbb megoldás, hogy vannak kifejezetten erre szakosodott linképítő cégek, akik úgynevezett PR-cikkeket készítenek neked. Ezek kb. 1500-2000 karakteres cikkek szoktak lenni. Tehát abszolút nem hosszú cikkekről beszélünk.

Ezeknek a cikkeknek igazából az a lényege, hogy ne csak linkek legyenek, hanem egy szövegkörnyezetbe legyen helyezve a link és a szövegkörnyezet is azt mutassa, hogy mi az a téma, amiről ez a link szól. Ebben a cikkben elhelyeznek egy vagy két linket, ami a te weboldaladra mutat.


Nyilván ez az egész fizetős, tehát pénzért megy. Attól függően, hogy milyen erősségű linkeket tudnak neked biztosítani. Ez a korábban említett DA érték alapján számítódik. Egy link ára kb. 3000-től 30000 Ft-ig terjedhet, vagy akár még ennél drágább is lehet.
Ezek nyilván egy magasabb DA értékkel rendelkeznek, tehát a Google szemében is sokkal értékesebbnek számítanak.

2. Vendég blogolás


Vendég blogolással is tudsz linkeket szerezni. Ez azt jelenti, hogy felkeresel egy másik oldalt, egy másik blog oldalt, illetve az oldalnak a tulajdonosát, és azt mondod, hogy írsz neki egy cikket.

Ezáltal tartalmat adsz neki, tehát neki már van egy ilyen értéke, hogy nem neki kell cikket írnia, vagy legalábbis egy heti cikket megspórol. Te biztosítasz neki egy tartalmat az ő oldalára, amibe viszont elhelyezed, elhelyezitek a te linkedet.


Ha esetleg azt mondja, hogy ez neki nem biztosít elég nagy értéket, mert nem érték számára az, hogy te egy cikket írsz neki, akkor még mindig lehet ezt visszafele is csinálni, hiszen az, hogy ha te adsz neki linket, biztos, hogy annak örülni fog.
Tehát oda-vissza megcsináljátok, te is írsz neki egy cikket, amiben benne van a te linked, és ő is ír neked egy cikket, amiben benne van az ő linkje és így kirakjátok egymás oldalára ezeket a cikkeket.

3. WhitePress

A következő tippem, ahonnan linkeket tudsz szerezni, az úgynevezett WhitePress oldal (whitepress.net).


Én még nem próbáltam ki magát ezt az oldalt, tehát nem építettem rajta keresztül linket, de már megnézegettem, hogy milyen a felülete, hogy néz ki és elég szimpatikus lett számomra. Ez arról szól, hogy itt összegyűlnek cikk írók, illetve olyanok, akikhez lehet, tudunk elhelyezni linkeket, illetve azok, akik szeretnének linket építeni maguknak.

Választhatod azt, hogy valaki megírja neked a cikket. Mondjuk beraksz egy ilyen projekt feladatot, egy ilyen kis mini projekt feladatot, egy mini állást, egy mini munkahirdetést, hogy ez és ez a téma, ilyen hosszú cikkeket szeretnél kérni, legyen benne mondjuk két-három kép. Erre tudnak jelentkezni az ottani cikkírók, és megmondják, hogy milyen áron tudják ezt vállalni.


A másik lehetőség, megírhatod te magad is a cikkedet, és kiválaszthatsz oldalakat, ahova felrakhatják ezeket a cikkeket. Persze lehet úgy is, hogy a cikket is megíratod és kiválasztod azt az oldalt, ahova szeretnéd, hogy feltegyék (benne a linkeddel).
Nyilván ez is pénzért van, viszont így tényleg tök jó oldalakra be lehet kerülni.
Az a jó ebben, hogy egy helyen van igazából minden. Ennek ez a nagy értéke.
Nézz rá, regisztrálj be, magyar nyelvű az egész.

4. Szakértői katalógusok


Linkeket tudsz még szerezni – bár kezd egyre kevésbé jó, egyre kevésbé minőségi lenni, de azért még működik – katalógusokból, szakértői névsorokból.
Itt is egyébként érdemes megnézni a korábban említett Chrome bővítménnyel, hogy ezeknek az oldalaknak milyen az DA értéke. Tehát ezek olyan oldalak, ahol a szakértőket gyűjtik össze, illetve akár webáruházakat, szolgáltatókat, boltokat gyűjtenek össze. Mielőtt azonban egy ilyen oldalról linket szereznél mindenképpen nézd meg a DA értékét. Ha 10 alatt van, akkor az adott oldalra már nem érdemes bekerülni, nem fogja nézni a Google.

5. Hírportálok


Linképítéskor érdemes célba venni a hírportálokat is. A hírportálok, már csak azért is érdekesek, mert ott nem csak a link maga érték számodra, hanem azért egy hírportálnak jelentős látogatottsága van. Így egyéb előnyökkel is jár az, hogy megjelensz az ő oldalukon.
Nyilván ez azért jellemzően elég drága szokott lenni, de érdemes lehet utánanézni.

6. Fórumok


Linkelni tudsz fórumokon is. Viszont ezzel már nagyon óvatosan kell bánni, és egyre óvatosabban. Nagyon fontos az, hogy csak olyan témába szólj hozzá, ami releváns a te oldaladra, a te témádra, és az a hozzászólás, amit te írsz, az már ne csak egy link legyen. Ne csak egy „itt az oldalam, nézzétek meg”, „itt a termékem, vegyétek meg” jellegű hozzászólás legyen, hanem egy valós, hasznos értéket adó hozzászólás legyen. Egy olyan hozzászólás legyen, ami a többi fórumozó számára valódi értékkel bír és mintegy mellékesen ott van a te linked is.


Esetleg, ha olyan a téma, olyan a kérdés, amire te teljes körű választ adtál egy blogcikkben, akkor azt nyugodtan belinkelheted, hogy figyelj ide, éppen nemrég, vagy akár egy éve írtam erről egy cikket. Minden infó benne van, nézd meg, olvasd el. Tehát ilyeneket lehet.
Az a lényeg, hogy hasznos, értékes legyen a fórumozók számára.

7. Cégek, vállalkozások


Felajánlhatod cégeknek, vállalkozásoknak, vállalkozóknak, akiktől te vásároltál, akiknek te az ügyfele vagy, hogy adsz nekik egy pozitív vevő véleményt, egy pozitív visszajelzést, egy pozitív ügyfél véleményt, amelyet ők kirakhatnak mondjuk a weboldalukra, vagy kirakhatnak a Facebook oldalukra. Ez nekik nagyon-nagyon értékes, és cserébe megkéred, hogy helyezzenek el egy linket az oldalukon.

8. Közösségi média


Ha írsz egy csúcs szupercikket egy adott témáról, ami tényleg a leg-leg-leg-leg-leg-je. És ezt a cikket aztán elkezded terjeszteni a közösségi média platformjaidon. Hogyha tényleg annyira király lett ez a cikk, akkor hidd el, hogy tovább fogják osztani, és így tényleg természetesen fog épülni a linkhálózatod. Ez a legjobb és legbiztonságosabb módja a linképítésnek. Nyilván ez a legmelósabb is.

9. Interjú


Úgy is tudsz linket szerezni, hogy készítesz egy szakértővel egy interjút. Ezt az interjút publikálod a saját oldaladon egy blogcikkben, és az illetőt pedig megkéred arra, hogy ő is írjon egy rövid blogcikket, ami arról szól, hogy készült vele egy interjú, meg tudják nézni nálad, és linkelje be a te blogcikkedet (magát az interjút).

10. Nézd meg a versenytársaid


Nézd meg, hogy honnan linkel a versenytársad.

Erre van egy nagyon jó eszköz. A Seo PowerSuite. Ez egy SEO eszköz csomag amelyen belül található a SEO SpyGlass.

Ezzel az eszközzel egy halom statisztikát ki tudsz nyerni a versenytársaid linkhálózatáról.

Meg tudod nézni, hogy…

  • Egy adott weboldal milyen más honlapokról kapott linket.
  • Ezek az oldalak, mennyire minőségiek.
  • Mi volt a horgonyszöveg.
  • Hogyan épült a link hálózata az adott weboldalnak, milyen ütemben, mennyire gyorsan/lassan, mikor épített többet, mikor kevesebbet, stb.
  • Milyen képek, illetve milyen kulcsszavak vannak, amelyek viszontlinkként funkcionálnak.

Van belőle trial verzió, ami ingyenes kipróbálási lehetőséget biztosít a számodra bizonyos ideig.

De egyébként sem vészes az ára, úgyhogy azt gondolom, hogy mindenféleképpen érdemes megnézned ezt az eszközt.

Így láthatod, hogy melyek azok az oldalak, amelyekről a te versenytársaid – akik elől vannak a Google-ban – linkelnek.

Keresd fel ezeket az oldalakat és kerülj fel rájuk te is.

Szó volt rólad? Linkeltesd!

Nézd meg, hogy hol van említve a neved internet szerte, és ahol megtalálod a neved illetve a márkanevet vagy találsz említést, ott kérd meg a weboldal tulajdonosát, hogy ne csak említés legyen, hanem egy link is legyen belőle, tehát linkeljen át a te oldaladra.

Hogyan tudsz ilyen említéseket kinyerni?


Mondjuk véletlenül ráakadsz. Ez az egyik verzió. Aztán kifejezetten rákeresel, magadra keresel, a márkád nevére keresel a Google-ben. Első körben a te saját oldalad fog előre jönni, viszont egy pár oldal után azért majd más oldalakat is fogsz találni, ahol megemlítenek.
Keresd fel ezeknek az oldalaknak a tulajdonosát, és kérd meg őket, hogy ne csak említsenek téged, hanem konkrét linket is adjanak a számodra.

És még egy eszköz, hogy hogyan tudsz ilyen említéseket szerezni, azt pedig nem más, mint a Google Alarm. Ez egy olyan eszköz, amit hogyha beállítasz egy kifejezésnek, amit figyeljen, akkor beállíthatod azt is, hogy milyen értesítést küldjön neked róla. Amikor pedig megjelenik egy olyan tartalom az interneten, ami tartalmazza ezt a kifejezést, akkor küld róla értesítést.


Beállíthatod, hogy azonnali értesítést küldjön. Nyilván nem teljesen azonnal fog, mert amikor feltérképezi, újra pásztázza éppen azt az oldalt, majd akkor fog értesítést küldeni, de azt azért elég sűrűn szokta megcsinálni a Google. Tehát tudsz azonnal értesítést beállítani, tudsz olyat beállítani, hogy hetente egy összefoglalót küldjön vagy havonta egy összefoglalót küldjön.


Nem muszáj úgy beállítani, hogy minden találatról azonnal küldjön, mert akkor levelek tömkelegét kaphatod, attól függően, hogy milyen népszerűségnek örvendsz.

Most már láthatod, hogy a technikai beállítások mellett, amiről az előző keresőoptimalizálással foglalkozó cikkben volt szó, igen nagy szerepe van a linképítésnek is, ha fontos neked, hogy a Google-ban jó helyezést érj el.


A linképítésben alkalmazd a felsorolt lehetőségeket.


Amennyiben nem szeretnél ezzel foglalkozni – bár én személy szerint nem vállalok linképítést –szívesen ajánlok neked jó szakembert.

Tanácsadásra vagy keresőoptimalizálásra van szükséged? Írj üzenetet, keress meg Facebookon vagy Instagramon és beszéljük meg a részleteket.

Szerző:

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

8+1 tipp, hogy miről posztolj a közösségi médiában

8+1 tipp, hogy miről posztolj

“Mégis miről posztoljak a Facebook oldalamon, Instagram oldalamon vagy egyéb közösségi média felületemen?” – Benned is felmerült már ez a kérdés? Mit és hogyan kommunikálj a közösségi médiában ahhoz, hogy bízzanak benned az emberek, majd végül vásároljanak tőled? Most hoztam...

Tovább olvasom
Miért nem vásárolnak tőled az emberek?

5+1 ok, amiért nem vásárolnak tőled

Ugye milyen bosszantó az, amikor van egy szuper terméked vagy szolgáltatásod de a vásárlásaid mégsem mennek úgy ahogy szeretnéd? Sajnos ez előfordul néha. A mai cikkben megmutatom neked, hogy mi az az 5+1 pont ami miatt nem vásárolnak tőled az...

Tovább olvasom
kifogások helyett

Felejtsd el a kifogásokat!

Felejtsd el a kifogásokat! Weboldal, üzlet és marketing helyett most egy lelki témát veszek elő. Egészen pontosan a kifogásokat és azok gyártását, illetve az, hogy miért akkora előny, ha abbahagyod a termelésüket. Ha jobban szeretned videós formában fogyasztani a tartalmakat,...

Tovább olvasom