Minden vállalkozásnak szüksége van vásárlókra, vevőszerzésre. Az ő szívüket azonban nem egyszerű elnyerni. Minden nap tenni kell azért, hogy a végén igen-t mondjanak. Most megmutatom, hogy hogyan tudsz egy egyszerű, potenciális érdeklődőt vevővé konvertálni. Készülj fel, ez egy nagyon személyes írás lesz!
Jobb szereted nézni, mint olvasni? Itt a videós verzió, és egy sort sem kell olvasnod 😉
Rózsaszín, puha és a cipődben van. Mi az?
Ezt a kérdést nemrégiben a párom tette fel nekem. Az egyetlen gondolatom egy nagy, csúnya, rózsaszín meztelen csiga volt. Így hát félve mentem oda a cipőmhöz. De szerencsére nem igazolódott be a gyanúm, helyette ez a látvány fogadott:
Na de mi köze van ennek a sztorinak a vevőszerzéshez? Ezt fogom most neked elmesélni!
Az egész sztori ott kezdődött, hogy nagy-nagy szerelmi bánatban szenvedtem. Majd jött ez a srác, kezdeményezett és mivel veszteni valóm nem volt, így belementem az ismerkedésbe. Akkoriban tényleg meg voltam törve lelkileg, szóval sokat nem vártam tőle. De hát próbáljuk meg…
Úgy alakult, hogy nagyon gyorsan összeköltöztünk, ami lehetővé tette, hogy hamar megismerjük egymást, egymás jellemét, gyengeségeit, erősségeit, hogy hogyan és mit tud adni nekünk a másik és hogyan tudjuk bántani a másikat.
Rengeteg sok közös, boldog pillanatunk volt és rengeteg ehhez a cipős sztorihoz hasonló meglepetéssel készült nekem. Néha csak simán egy virágot vett, máskor pedig szerelmes post it-eket hagyott vagy épp mesét írt rólunk. Egy komplett csomagom tőle, ilyen kis cuki apróságokból 🙂
Ezek mind olyan dolgok, melyeket én nem vártam el tőle. És mind a mai napig minden egyes alkalommal amikor meglep egy ilyen aprósággal, borzasztóan örülök neki.
Nemrég voltunk Horvátországban nyaralni, ahol egyik nap elvitt engem sétálni. Igazából ő sem tudta, hogy merre megyünk.
Csak amerre a szíve húzott. Egyszercsak megpillantottunk az út két szélén két nagy követ, és az alábbiakat mondta:
„Képzeld el, hogy ez a két kő egy kapunak a két oldala. Haladj át rajta, és utána megváltozik az életed.”
Áthaladtam rajta, majd megkért, hogy csukjam be a szemem. Na itt azért már erősen sejtettem valamit… Miután kinyitottam és megfordultam, akkor elhangzott a szájából az a bizonyos kérdés, amire a legtöbb nő vágyik…
“Leszel a feleségem?”
Én pedig természetesen ujjongva mondtam neki igen. Még a szemüvegét is levertem a nagy lelkesedésben 🤣
De… a kérdés még továbbra is fennáll, ugye? 🙂
Tényleg mi köze van mindennek a vevőszerzéshez?
Hadd kérdezzek tőled valamit…
Szerinted, ha a legelső randin megkéri a kezemet, igent mondtam volna? Még azelőtt, hogy igazán megismerném, rájönnék, hogy mit tud adni nekem? Hát nem!
Valójában ugyanez a folyamat megy végbe a vevőszerzés során is.
Vevőszerzés folyamat 1. lépése: Bevonzás
Az, hogy esélyt adtam a páromnak, hogy egyáltalán elkezdjük megismerni egymást, az a te vállalkozásodban az ingyenes (csali) anyag.
Vevőszerzés folyamat 2. lépése: Bizalomépítés
Az, hogy együtt éltünk és ezáltalán ténylegesen megismertük egymást, az a te vállalkozásodban a folyamatos tartalom kiáramlás, és ennek révén az, hogy hogy hírt adsz magadról, bemutatod magadat, a csapatodat, a termékedet, szolgáltatásodat, az értékrendedet, hogy mit lehet várni tőled.
Vevőszerzés folyamat 3. lépése: Első vásárlás
Mivel a párom folyamatosan adott és adott, ezért egy idő után én is adtam neki. Ez pedig magát a vásárlást jelenti a vállalkozásodra lefordítva. Amikor egy vevő vásárol tőled, akkor ő is ad neked valamit. A pénzét adja neked.
Vevőszerzés folyamat 4. lépése: Visszatérő vásárló
Minél nagyobb dolgokat kaptam tőle, annál nagyobb dolgokat adtam neki én is szívesen. A potenciális vevőd is így fog gondolkodni. Ha te egyre nagyobb és nagyobb dolgokat adsz neki, akkor ő is több pénzt fog adni neked.
A folyamatos vevőszerzéshez elengedhetetlen a folyamatos bizalomépítés
A páromtól kapott kisebb-nagyobb ajándékok, azok pedig a te igazán értékes tartalmaid a social médiában és emailben, amelyeket továbbra is ingyen odaadsz a követőidnek, építed velük a bizalmat.
Illetve az is ide sorolható, hogy ha valaki már vásárolt tőled, akkor olyan extra dolgokat adsz neki amikre ő nem számít. Emiatt pedig sokkal pozitívabban éli meg az egész vásárlást, és sokkal szívesebben vásárol majd tőled a későbbiek során is.
A vevőszerzés folyamat csúcsa: Profitmaximalizálás
Az eljegyzés pedig a legdrágább termékedet/szolgáltatásodat jelenti. Ha végigmész ezen a vevőszerző úton, akkor a végén el fogod tudni kérni a pénzt a legdrágább portékádért is.
Szívesen olvasnál még hasonlókról? Rendszeresen megjelenő hírleveleimben ilyen és egyéb, vállalkozással, online marketinggel, web-/landing oldal készítéssel kapcsolatos fontos tudnivalókat osztok meg. Ha szeretnéd kimaxolni a vállalkozásodban lévő potenciált, akkor iratkozz fel ezekre a hasznos levelekre!
Konklúzió
Ha mindez az (oda)adás nem lett volna, akkor én sem mondok igent a lánykérésre. A te vevőszerző folyamatos pontosan ugyanígy működés. A te vevőid sem fognak igent mondani, ha nem bíznak benned és nem biztosak abban, hogy megéri nekik.
Szóval folyamatosan adj és ne azonnal várd a vásárlást. A bizalomnak idő kell mind a párkapcsolatokban, mind pedig a vásárlási folyamatokban. Legyél kitartó és odaadó! Meg fogja hozni a gyümölcsét.
Neked milyen tapasztalataid voltak eddig a vevőszerzéssel kapcsolatban? Kíváncsi vagyok rá! Írd le egy hozzászólásban itt a cikk alatt vagy akár oszd meg a ProduktON! közösséggel, ahol hozzád hasonló magyar kisvállalkozókkal együtt tudunk ötletelni az elakadásokon.
Ha pedig szükséged lenne szakértői támogatásra a saját, jól működő vevőszerző rendszered kidolgozásához, akkor vedd fel velem a kapcsolatot, és megbeszéljük a részleteket, hogy pontosan hogyan tudlak támogatni téged ebben a folyamatban:
Sikeres és produktív vállalkozást kívánok neked! 🙂