Így adj el eredményesen nyomulás nélkül. [Igaz történet alapján]

Egy kicsit rendhagyó sztorit hoztam ma neked. Egy saját karácsonyi történetet, ami a nagy karácsonyi bevásárlásommal kapcsolatos. Egy nagyszerű történetet, nagyszerű marketing tanulságokkal.

Hogyan adj el nyomulás nélkül, csupán pár perc alatt bizalom építéssel egy terméket, avagy hogyan vettek rá engem egy 30.000 Ft-os termék megvásárlására. Egy olyan termék megvásárlására, amelyet én egyébként magamtól soha nem vettem volna meg.

7 + 1 és még 1 tanulság is rejtőzik ebben a történetben, ami valójában nem is egy, inkább másfél sztori.

Tényleg brutális sales tippek fognak következni!

Ha személyesen adsz el, akkor mindenféleképpen olvasd el ezt a blogbejegyzést, de ha inkább videós formában szeretnéd látni, akkor nézd meg itt:

Azt gondolom, ha a terméked személyesen értékesíted (boltod, standod van), akkor zseniális sales tippeket olvashatsz, ami óriási értéket képvisel.

Ha online értékesítesz, akkor is biztos vagyok abban, hogy találsz olyan sales tippeket, amelyeket te is hasznosítani tudsz a saját vállalkozásodban.

Következzen az én történetem és benne a 7 + 1 tanulság:

Biztosan ismerős számodra is, amikor eljön december közepe, egyre jobban közeleg a karácsony és te is egyre feszültebb vagy, hogy mindenkinek időben megszerezd az ajándékot.

Nos, én is így voltam ezzel. December 16-án felkerekedtem, és bevetettem magam egy plázába, bízva abban, hogy mindenkinek találok valami igazán neki való ajándékot.

Több kört futottam, de SIKERÜLT 😀

Az ajándékok egy részét már beraktam a csomagtartóba, és éppen a második kör vége felé voltam, csomagokkal megrakodva, enyhén eufórikus állapotban, hogy mindenkinek sikerült megtalálnom a megfelelő ajándékot, amikor…

… amikor elhaladtam egy kozmetikai stand mellett, a fiatal eladólány pedig csak annyit mondott:

“Szia! Adhatok egy szappant?”

És már nyújtotta is a kis rudacskát, ami egyébként olyan ínycsiklandóan néz ki, és még az illata is annyira gyümölcsös, hogy komolyan alig bírom ki, hogy ne egyem meg 😀

Ingyen van, miért is ne fogadtam volna el?  Egyébként is annyira finom illata volt, tényleg annyira gyümölcsös, hogy komolyan mondom, én nem is tudom, hogy szagoltam-e valaha ennyire finom illatú szappant.

Adott valamit.

Majd aztán gyorsan kihasználta az alkalmat, mielőtt még tovább osonok, és elkezdte mondani, hogy ez egyébként Holt-tengeri sóból készült… és hogy annak milyen előnyei, pozitív hatásai vannak. Bevallom őszintén, nem maradt meg minden a fejemben…

Majd kérte, hogy hadd mutasson valamit. Menjek be, üljek le. Alapvetően nem szoktam ilyen helyeken megállni – pláne nem kozmetikai standoknál -, de jó hangulatban kapott el, éppen örömmámorban úsztam, hogy mindenkinek sikerült beszerezni az ajándékot. Na, gondoltam magamban jó fej leszek és megnézem, hogy mit szeretne mutatni.

Egész biztosan nem álltam volna meg, ha egyszerűen csak beinvitál.

De nem, ő először adott valami apróságot ingyen, majd még edukált is.

1. tanulság: Először adj, és csak aztán kérj!

Lepakoltam, és a csomagjaimból kikandikált az egyik ajándék doboza.

A kisfiadnak lesz? – kérdezte a hölgy, amikor a LEGO-t meglátta. Elmondtam, hogy a páromnak, aki egy örök gyerek és imád legózni. Ő is elmesélte, hogy a kisfia is nagyon szereti a LEGO-t és a férje is odavan a legóért.

2. tanulság: Kapcsolódj a potenciális vásárlóddal!

Keresd meg azt a közös pontot, ami összekapcsol benneteket, amivel egy hullámhosszra tudtok kerülni, vagy ami közös bennetek.

Ezek után alaposan megnézte a bőrömet. Van egy bőrproblémám, amit időszakosan szoktam kezelni, emiatt nem egyenletes a bőrképem. Látszott, hogy tényleg szemügyre veszi az arcomat, a bőrömet, és egy olyan termékkel próbált előrukkolni, ami az én problémámra valóban hasznos tud lenni nekem.

3. tanulság: Szabd személyre a terméked!

A kézfejemre kent egy krémet (peeling, hámlasztó krém), ami megtisztítja, eltávolítja, ami nem oda való. Sima, puha, tiszta lesz tőle a bőröm, és nem jön elő a pirosság az arcomon.

… hát ennyi maradt meg belőle, mert volt azért dobálózás a szakszavakkal doszt, talán éppen emiatt sem jegyeztem meg mindent.

Tényleg csak annyit, hogy jó, és megtisztít. Emiatt egy kicsit hülyén is éreztem magam…

Negatív tanulság: ne használj szakszavakat vagy, ha használod magyarázd meg őket!

Miközben beszélt, kérte, hogy nézzem meg, mennyire más most ott a bőrszínem, ahova felkente a krémet. És valóban az volt.

4. tanulság: Vondd be az érzékszerveket!

Ez után egy másik terméket is felkent. Ezt is elmagyarázta, mire jó, hogyan használjam.

Az egyik 120, a másik 160 euró (43.000 Ft ill. 58.000 Ft) a honlapjukon (ami csak angolul van). De őnáluk csak 30.000 Ft mindegyik, és most még egy akciójuk is van, hogyha az egyiket megveszem, akkor a másikat odaadják ingyen.

Ugye itt már ő alapvetően szeretett volna eladni, viszont nem vagyok az a tipikus csajos csaj, nem nagyon foglalkozok a kozmetikával, nem igazán vásárolok ilyeneket.

Látta rajtam, hogy húztam a számat. A peelinges cucc még be is jött, de a másik annyira nem fogott meg, és hiába ajándék, úgy éreztem, hogy csak a peelingre adnám ki a 30.000 Ft-ot. Nem akartam.

Látta rajtam, hogy még nem győzött meg teljesen, úgyhogy előrukkolt még egy termékkel, ez pedig egy sampon. Kérdezte, hogy mivel szoktam hajat mosni, merthogy látja, hogy nekem ez a bőrprobléma nem csak az arcomat, hanem lényegében az egész fejemet érinti. Mivel ez a hámlós bőrbetegség az egész fejemen jelen van, így… szégyen – nem szégyen – igen, egy kicsit korpásodom. Időközönként kezelem, aztán elhanyagolom, aztán újra kezelem, és megint elhanyagolom. Most épp az utóbbi időszak van…

Így ajánlott egy sampont is, és azt mondta, hogy ha most ezt a két terméket megveszem, akkor a sampont is mellé adja ajándékba.

Ezt is bemutatta, szagoljam meg. Kénes illat…

Ismét érzékszervek bevonása!

Tényleg zseniális volt, ahogy végigvitte az egész folyamatot.

Azt mondta, hogyha megveszem a másik két terméket (akciósként), akkor ezt a sampont odaadja ajándékba. Náluk ez most 10.000 Ft lenne, de ha a weboldalukon keresztül rendelném meg, akkor 15.000 Ft.

Erre már nem is tudtam nemet mondani. 30.000 Ft-ot kifizetni 70.000 Ft-ot érő termékekért, amit, ha neten vennék, akkor több mint 100.000 lenne? A hülyének is megéri.

5. tanulság: Adj ellenállhatatlan ajánlatot!

Nyilván az, hogy ők ezeket tényleg nem 70.000-ért, meg nem 100.000-ért adják nekem, hanem csak 30.000-ért, nyilván ez nekik még így is megéri, mert gondolom, akkor van rajta még így is az árrés.

Tehát, ha ilyen „hülyének is megéri” ajánlatot teszel, akkor arra oda kell figyelned, hogy a saját zsebed ellensége ne legyél és egy olyan ajánlatot kell ilyenkor létrehoznod, ami még mindig megéri neked is, de brutálisan felemeli a látszólagos, meg egyébként a tényleges értékét is a csomagnak.

Mindezek után oké, megegyeztünk, kifizettem, és mondta, hogy beregisztrálnak a rendszerükbe. Később ezek a termékek drágábbak lehetnek, de ha hozom a blokkot, – amire rákerült egy egyedi azonosító, – akkor mindig ezen az áron fogom megkapni a termékeket.  

6. tanulság: Erősítsd meg, hogy jó döntést hozott!

Hiszen, ha most nem vettem volna, akkor később csak még drágább lenne ugyebár.

(Hogy ebből mi igaz, mi nem, az persze más kérdés. Ezekkel kapcsolatban néha én is kicsit szkeptikus vagyok. De hogy marketingnek kiváló, az vitathatatlan. Bár én azt mondom, hogy csak olyat állíts, ami valóban igaz. Bár az inflációval biztosan drágulhatnak a termékek, úgyhogy ilyen alapon biztos, hogy nem hazudott :))

(Az más kérdés, hogy egy ilyen blokkot meddig őrizget az ember…)

Végül pedig még a kezembe nyomott egy szappant, amit már végképp nem jegyeztem meg, hogy mit tud, annyira oda meg vissza voltam az ámulattól.

Már kifizettem a terméket. Már abszolút biztos volt a vásárlás, de ő MÉG ADOTT valamit.

7. tanulság: Múld felül az elvárásokat!

Valamit megígértél a vevődnek, azt természetesen maximálisan teljesíted, tehát amiért ő fizetett, azt mindent megadsz neki és még annál is többet…

… és a meglepetés ereje, hogy többet kap, mint amit várt. Ez egy brutális, pozitív visszacsatolás lesz őbenne a te irányodba és egy nagyon erős kötődést fog eredményezni.

Hatalmas élmény volt számomra ez a vásárlás és tényleg nagyon profin kezelte a csajszi a helyzetet.

Ez volt az egyik sztori, és akkor van még egy kicsi rövid sztorim, egy másik vásárlás tanulsága.

Viszonylag célirányosan mentem be az egyik üzletbe, hiszen tudtam, hogy az illető szereti, alapvetően használja azokat a termékeket, amelyeket ott árulnak. Bent viszont akkora volt választék, hogy elbizonytalanodtam, és nem voltam benne biztos, hogy az adott termékcsoporton belül melyiket válasszam.

De a két srác, aki ott kiszolgált, baromi segítőkészek, baromi kedvesek voltak, rettenetesen közvetlenek, és igazából megmondom őszintén, még egy kicsit csetlettek-botlottak is. Főleg a csomagolásnál. Voltak előre becsomagolt termék-összeállítások, de lehetett kérni egyedileg összeállított csomagot is. Közösen összeválogattuk a termékeket és felajánlották, hogy be is csomagolják nekem. Az egyik srác csomagolta be, és egy kicsikét olyan viccesen vette ki magát, hogy tényleg olyan kis ügyetlenül csinálta, de nem érdekelt, mert annyira kedves, annyira emberi és annyira természetes volt az egész, hogy bármikor szívesen vásárolok tőlük legközelebb is.

8. tanulság: Legyél közvetlen, emberi!

Tőlük is kaptam ajándék kis terméket.

Az emberi, természetes viselkedésük volt az, ami miatt én tudtam őhozzájuk kapcsolódni, ezen keresztül ébresztettek bizalmat bennem. Úgyhogy emiatt bármikor nagyon szívesen fogok újra hozzájuk menni és újra ott vásárolni.

Tehát legyél emberi, legyél emberközeli, legyél természetes, és ne próbálj úgymond úgy viselkedni, mint a nagyok, ne próbáld azt mutatni, hogy jaj, mekkora csapatom van, jaj, milyen nagyok vagyunk, meg nagyon hivatalosak, meg hasonlók, mert azzal csak eltávolítod az embereket. Legyél közvetlen, legyél emberi és kapcsolódj a vásárlóidhoz.

Nekem igazából egy élmény volt ez a vásárlás, és egy hűha élménnyel jöttem el tőlük.

Ez a fontos!

Érd el azt, hogy hűha élménye legyen a vásárlódnak.

Ha érdekel a marketing és szívesen olvasol ilyen sztorikat, ezt se hagyd ki: Mi mindenre tanít meg egy autós showműsor?

Ha tetszett a cikk, és szeretnél értesülni hasonlókról, akkor kövess az alábbi felületeken:

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Gaál Melinda

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

2 válasz

  1. Te tényleg hülye vagy. Csúnyán bepaliztak 😀
    Kifizettél egy szappanért, meg egy samponért 30 ezret, amit megkaphattál volna a Tesco-ban 2 ezerért is. Gratulálok! Szerintem ezzel nem dicsekedni kellene, hanem mélyen hallgatni róla.

    1. Először úgy gondoltam, szimplán törlöm ezt a hozzászólást, mert van már tapasztalatom abban, hogy nem érdemes vitába szállni ilyen emberekkel.
      De aztán mégis furdalt a kíváncsiság…
      András, megmutatod, kérlek, hogy hol látod a Tesco kínálatában ezt a terméket? 🙂 A márka neve a tanítás szempontjából nem volt releváns, ezért nem írtam a cikkbe, de a Seacretről van szó. Segítségképp: https://bevasarlas.tesco.hu/groceries/hu-HU/search?query=seacret
      Én nem találtam meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instán a laza tartalmakért!

Az Instás sztorikba olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz. Kövess be: @produkton.melinda

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport Ezen Facebook csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked. Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek. A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂 Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!  

Ezek is érdekelhetnek:

Ingyenes képszerkesztő programok

5+1 ingyenes képszerkesztő program

Miért tartom fontosnak írni egy blog cikket az ingyenes képszerkesztő programról? Legyen szó akár egy hétköznapi posztról vagy egy hirdetésről, csak akkor fogsz célba találni, csak akkor fogják elolvasni a hozzá tartozó szöveget, akkor fognak rákattintani a linkre, ha maga...

Tovább olvasom