5 alapvető lépés a sikeres honlap látogatószerzéshez

A sikeres weboldal egyik elengedhetetlen tulajdonsága, hogy vonzza az új és a visszatérő látogatókat. Elvégre, ha nincsen látogató, akkor miből is termelhetne pénzt a honlap? Az alábbi cikkben végigmegyünk azon az 5 alapvető lépésen, amelyek döntően befolyásolják weboldalad látogatószámát.

Kezdjünk is neki!

Érdekes tartalom

Mi másért is mennének az emberek a weboldaladra, ha nem azért, hogy ott valami számukra hasznosat, érdekeset találjanak? Ha nincs, vagy nem megfelelő mennyiségű, vagy nem megfelelő minőségű a tartalom a honlapodon, akkor nincs is, ami vonzza a felhasználókat, nincs okuk odamenni, vagy akár visszatértni.

Éppen ezért ügyfelj rá, hogy

folyamatosan frissítsd a weboldaladat minőségi tartalommal.

Oké, oké, de…

Milyen az az minőségi tartalom?

Minden olyan szöveges vagy képi elem, amely a weboldaladat olvasó személy számára valamilyen értéket ad. Azaz…

  • tanítja, oktatja, műveli, új tudással ruházza fel;
  • tájékoztatja (pl. a Világban történt aktuális eseményekről);
  • motiválja, erőt, inspirációt ad neki, elgondolkodtatja;
  • szórakoztatja, vidámmá teszi.

Mindez lehet rövidebb vagy hosszabb írás, blog cikk, inforgrafika, videó, idézet, vagy valamilyen interakciós webes applikáció.

Tehát az legelső fontos lépés, hogy…

adj okot a felhasználónak, hogy meglátogassa a honlapodat!

Minél többször frissíted a weboldaldat (értékes) tartalommal, annál többen térnek be majd Hozzád.

SEO (keresőoptimalizálás)

A SEO (angol rövidítés: Search Engine Optimisation), magyarul keresőoptimalizálás az az eszköz, amely abban segít, hogy az emberek „maguktól” találják meg a weboldaladat.

Gondolom, nem idegen már Számodra ez a fogalom, de ha esetleg még csak most kezdenél ismerkedni az online marketing világával, akkor csak nagyon röviden:

 

Ennek az eszköznek, illetve folyamatnak a segítégével elérheted, hogy a Google minél előrébb (lehetőség szerint az első helyen) hozza fel a találati listájában a Te weboldaladat adott kulcsszóra, kifejezésre keresve.

Hiszen ha valamire keresed a választ, minden bizonnyal – az ismerősök között történő körbekérdezés előtt vagy után – Te magad is a Google keresőóriást hívod segítségül. „kávézó Budapest V. kerület”, „fogyasztó ételek”, „hajápolás zab”, „magas koleszterin káros hatásai”, „autószerelő Békéscsaba”, „mit adjunk a babának”, „hogyan öltözzek stílusosan”, „kullancs kutya”, „macska allergia”, „Chrome előzmények törlése” … és szó szerint a végtelenségig lehetne még folytatni a sort. Egyik másik kifejezésben talán még Te is magasra ismertél valamelyest.

Az emberek ilyen, és ezekhez hasonló kifejezésekkel próbálják megtalálni a választ életük ügyes-bajos dolgaira (pl. egy blog bejegyzés keretében). Te pedig ebből úgy profitálhatsz, ha megadod a választ a kérdéseikre, de minimum írsz a témával kapcsolatba hozható egyéb témákról.

Ez talán így kicsit homályos. Hadd mondjak erre egy példát. Valakinek éppen most lett egy új kiskutyája, egy kölyök. Ezért elkezd kutakodni az interneten, hogy mondjuk milyen kutyatáppal kell etetni az adott fajtájú kutyakölyköt. Te pont írsz (vagyis már korábban írtál egy cikket) erről. De mellette egyébként vannak még a weboldaladon egyéb, kölyökkutyák nevelésével kapcsolatos hasznos blog cikkek és tartalmak, amelyeket egy jól felépített link struktúra révén ajánlhatod az olvasónak. Azáltal, hogy Neked volt egy cikked, ami pontosan a felhasználó problémájával foglalkozott, érdekessé váltál (vagyis a weboldalad) a szemében. Az pedig, hogy több hasonló jellegű blog cikk is leledzik a honlapodon azt eredményezte, hogy jó helyen is szerepeltél a Google-ban, ezáltal a potenciális várásló, vagyis a felhasználó rád találhatott. (A hasonló tematikájú cikkek nem elegendőek önmagukban, de szükségesek a jó Google helyezéshez.)

Ráadásként a további – kölyökkutyákról szóló – cikkekkel tovább mélyítheted a szakértői státuszod, és az olvasó Beléd vetett bizalmát. Mindez pedig hozzásegít Tégedet az eladáshoz.

De hogy lesz ebből az egészből pénzed?

Kérdezheted, teljesen jogosan. Mert eddig még csak azt értük el, hogy eljött a weboldalunkra a potenciális vevő, elolvasott egy cikket, esetleg további blog bejegyzéseket is böngészett. De ettől önmagában még nem lesz vastagabb a Te pénztárcád.

A következő lépés ennél a technikánál, hogy a blog bejegyzéseidben helyezz el itt-ott hirdetéseket.

De ne legyél túl nyomulós! Csak finoman említsd meg, hogy ha már egyszer úgyis ez a téma érdekli, akkor „Te tudsz erre egy jó megoldást, íme”.

Teljesen jó, ha a cikk végén helyezel el egy ún. CTA-t (Call To Action), vagyis cselekvésre történő felhívás gombot, egy rövid fél-egy mondatos bevezetővel, miszerint Neked van erre egy jó megoldásod, vagy pl. Éppen most akciós az XY terméked (ami szorosan kapcsolódik a cikk témájához). Ehhez hozzácsapsz egy ízléses gombot, amelyen keresztül eléri az ajánlatodat.

Ezt még egyszer elhelyezheted valahol a cikken belül, ha úgy érzed, abszolút odaillő lenne.

Ha esetleg még ennél is szofisztikáltabb szeretnél lenni, akkor rakd ezt a CTA-t a jobb oldalávba. Így még kevésbé zavar be a cikk olvasásban, de azért mégiscsak ott van az olvasó szeme előtt.

Miért jobb ez, mintha egyből a termékedről, szolgáltatásodról írnál?

Amikor az embert foglalkoztatja egy kérdés, vagy szeretné megoldani egy problémáját, az a ritkábbik eset, hogy egyből egy adott termékre vagy szolgáltatásra keres rá. Először többnyire csak tájékozódik, alternatív megoldásokat keres.

Ezért fontos, hogy ne termék/szolgáltatás-fókuszú, hanem probléma-fókuszú cikkeket írj többségben, hogy így be tudd vonzani azokat az érdeklődőket, akik még csak tájékozódási fázisban vannak.

Félreértés ne essék, a termékedről, illetve szolgáltatásodról is kell írnod. Az a potenciális vevő, aki már annyira előre tart a vásárlási folyamatban, hogy kifejezetten a Te termékedet (szolgáltatásodat) keresi, az természetesen majd a termékleírás révén fog vásárlóddá válni.

Azonban egy termék/szolgáltatás megvásárlásához vezető út első lépése az ember életében mindig a problémáról való tájékozódással kezdődik…

Social marketing

Vagyis a bejegyzésed promótálása a Facebook, Instagram, és egyéb social media felületeken (ha használsz). És itt most nem a fizetett hirdetésekre gondolok, hanem arra az egyerű műveletre, amikor is

közzé teszed a frissen írt cikket, vagy vállalkozásoddal kapcsolatos újdonságot közösségi média felületeiden.

Mindezt azért, hogy a követőid, vagy hashtagek (ez egyfajta címkézési rendszer a social felületeken) révén más felhasználók értesüljenek az újdonságról, és így lehetőségük legyen megnézni azt.

Ez egy rendkívül egyszerű eszköz új látogatók szerzéséhez. Nem is feltétlenül ettől kell várnod a legtöbb kattintást a weboldaladra. Azonban kétség kívül hasznos eszköz a régi és új látogatók bevonzására egyaránt.

Facebook és Instagram hirdetés marketing

Az előző ponttal ellentétben – ahol nem volt szó semmiféle pénzköltésről – itt már fizetsz azért, hogy eljuttasd az új tartalmaidat potenciális vásárlóidhoz. Lényegében – majdnem – ugyanaz történik, mint az előző pontban, annyi különbséggel, hogy ezeket a posztokat már meghirdeted a Facebook hirdetéskezelőjében (vagy esetleg AdEspresson).

Azért írtam fentebb, hogy majdnem ugyanaz történik, mert először talán azt gondolhatod, hogy a folyamat a következő: Megírjuk a posztot, amely az új blog bejegyzésről tájékoztat, majd pl. Facebookon a „Bejegyzés kiemelése” („Post boost”) funkcióval meghirdetjük. Nos, ez nem éppen a legmegfelelőbb megoldás. Mégpedig azért nem, mert ezzel az eljárással rengeteg pénzt égetsz el feleslegesen.

Az az igazság, hogy az ezzel a módszerrel közzétett poszt hirdetésnél sokkal kevesebb hirdetési beállítási lehetőséged van. Éppen ezért kevésbé is lesz hatékony. Ami pedig felesleges pénzköltést eredményez.

Ehelyett azt javaslom, hogy már alapból a Facebook hirdetéskezelőjében hozd létre ezt a posztot, már alapból hirdetésként. Így sokkal több beállítási lehetőséged lesz, és a megfelelő hirdetési beállítások alkalmazásával rengeteg pénzt meg is spórolhatsz.

Google Ads

Mondhatni, itt kicsit visszakanyarodunk a keresőoptimalizálás bekezdéshez. Ez a módszer ugyanis bizonyos szempontból ugyanazon az elven alapszik, mint amit a SEO bekezdésben olvashattál.

Abból a szempontból ugyanaz, hogy itt is a Google kereséseket végző felhasználókat igyekszünk megnyerni látogatónak.

Azonban ahogy az előző pontot is „upgrade-eltük” az előtte lévőről fizetőssé, úgy lényegében itt is ugyanez történik. Vagyis itt nem a kereőoptimalizálás az, ami konkrétan a segítségünkre lesz, nem a SEO az, amelynek révén a kereső felhasználó orra előtt jeleníthetjük meg a saját honlapunkat, hanem a Google-ben elhelyezett fizetett találatok. Vagyis ez is egy pénztárcanyitogatós megoldás. Azonban itt is… hogyha megfelelően végezzük el a hirdetési beállításokat (és valóban hasznos volt a hirdetés mögött lévő tartalom, és kellőképpen van terelve a felhasználó az ajánlat felé, és maga az ajánlat is vonzó), akkor egy igazi aranybánya lehet ez a hirdetési megoldás.

Összegzés

Ahhoz, hogy növelni tudd a weboldalad látogatószámát, folyamatosan kell minőségi tartalmat közzé tenned a honlapodon. Ez lehet blog bejegyzés, egy történet, ami éppen nemrég történt a vállalkozásoddal, infografika, videó, vagy bármi, ami szerinted értéket adhat a weboldaladra látogatóknak, ami hasznos, tájékoztató, edukáló, vagy humoros.

Ezeket a tartalmakat pedig nem elég, ha csak kiteszed, és várod a csodát, hogy maguktól betérjenek a látogatók. Különféle eszközökkel promótálnod is kell őket. Igyenes eszközként használhatod ehhez a közösségi média oldalaidon (pl. Facebook, Instagram, Twitter) elhelyezett figyelemfelkeltő posztokat, amelyekben tájékoztatód a követőidet (és megfelelő hashtag használattal az új honlap tartalomról.

Az ingyenes és a fizetős megoldások határmezsgyéjén mozog a SEO (keresőoptimalizálás), mint tartalom promóciós eszköz. Ezt végezheted Te Magad is, ez esetben teljesen ingyenes, „csak” az időddel fizetsz, amit tudunk jól mindketten, mennyire drága; plusz ott van még a szakértelem is, ami ehhez szükségeltetik. Végezheted belsős emberrel, vagy alvállalkozóval, illetve ügynökséggel. Természetesen ez utóbbi esetekben fizetned kell, de nem a saját időd megy el vele, és feltehetőleg valóban szakszerű kezekben lesz weboldalad keresőoptimalizálása.

Végül pedig a fizetős megoldások között kell említeni a social media hirdetéseket (Facebook és Instagram marketing), illetve a Google Ads keresőhirdetéseit.

Mindegyik eszköz hatásos a maga nemében, és természetesen akkor érheted el a legnagyobb eredményeket, ha mindegyiket egyszerre használod.

Ugyanakkor erősen javaslom, hogy folyamatosan mérd, melyik eszközzel milyen eredményeket sikerült elérni, ezeket vesd össze azzal, hogy melyikhez mennyi idő és/vagy pénz ráfordítás szükségeltetik, és amelyik aránytalanul sok erőforrást emészt fel, azt iktasd ki, vagy csökkentsd a mértékét.

Te milyen tartalompromóciós eszközöket szoktál használni, és milyen eremdénnyel? Írd meg hozzászólásban!