Divi vs. Elementor

Gaál Melinda  |  

2019. szeptember. 17.  |  

Egy korábbi blogbejegyzésben részletesen kifejtettem, hogy miért használok weboldal készítéshez WordPresst. Ebben a cikkben pedig azt magyarázom el, hogy szerintem miért a Divi ma a legjobb választás – alap esetben –, ha WordPress sablonokról beszélünk. És persze megnézzük, hogy mi az a “nem alap eset”, amikor is jobban jársz az Elementorral.

Csapjunk is bele az elemzésbe!

A page builderek megszületése

Aki weboldal készítésre adta a fejét, és WordPress-szel szeretett volna dolgozni, az nagyon sokáig csak olyan honlap sablonok közül választhatott, amelyek gyakorlatilag teljesen kész sablonok voltak, általában adott iparágra specializálva. Ez alapvetően jó dolog, hiszen kevesebb időt kellett tölteni a tervezéssel, mivel már alapból egy kész designt kaptunk kézhez.

Cserébe azonban nagyon kevés módosítási lehetőség volt (illetve van) ezekben a sablonokban. Csak néhány alapértelmezett szín közül választhatsz, ha egy egyedi színt szeretnél alkalmazni (ami mondjuk ugyanaz, mint ami a logódban van), akkor máris kódolásra lesz szükséged. Az egyes elemek helyzetét, stílusát pedig végképp csak kódból tudtad átalakítani.

Ekkor érkeztek meg az ún. page builder (magyarul „oldal építő”) sablonok. Amelyekkel a korábbi, klasszikus értelemben vett sablonoktól eltérően

te magad építheted fel a weboldaladat teljesen úgy, ahogyan te szeretnéd.

Abszolút nulláról is kezdheted, hogy maximálisan egyedi designt adj honlapodnak, de ezeken belül vannak letölthető/beimportálható sablonok, amelyekkel gyakorlatilag ugyanúgy egy teljesen kész kinézetet kapsz, mint a korábbi, klasszikus sablonok esetében, csakhogy ezeket már utána teljesen szabadon szerkesztheted.

Mindezt programozói tudás nélkül.

A 3 nagy page builder helyzete most

Manapság a 3 legkedveltebb WordPress page builder a Divi, az Elementor és az Avada.

Avada vs. Divi

Az Avada page builder 2012-ben indult hódító újtára, viszonylag hamar az első helyre küzdötte magát a ThemeForest sablonok népszerűségi listáján. Ezt a helyet továbbra is ő tartja.

A Divi 2013-ban kezdte pályafutását, 2015-re szépen, fokozatosan utolérte népszerűségben az Avadát, és 2015-ben piacra dobta a Live Preview feature-jét, amelynek köszönhetően gyakorlatilag élőben egy az egyben ugyanazt láthatod, mint ami élesben ki fog kerülni a honlapodra. Ezzel pedig egy giga előnyre tett szert a „tapasztaltabb” versenytárssal szemben.

Ezzel egy időben (2015-ben) az Avada népszerűsége fokozatosan elkezdett csökkenteni, amely tendencia lassan, de biztosan mágis is tart.

Az Avada egyébként még mind a mai napig csak a backend page buildernél tart – amelyen keresztül csak az oldalad szerkezetét látod, de nem azt, hogyan fog kinézni.

Ez önmagában is komoly hátrány, és – bár nem csekkoltam le, de ezek után – van egy erőteljes sejtésem, hogy egyéb területeken is messze el van maradva a Divitől. Bár a Google Trends adatok abszolút magukért beszélnek.

Éppen ezért – bár korábban én magam is használtam, – ebben a cikkben, nem is fogok részletesen beszélni az Avadáról, mert felesleges. De úgy gondoltam, fontos ismerni azt is, hogy mi volt a mára kialakult helyzetek előzménye.

Mi a helyzet az Elementorral?

Az Elementor csak 2016-ban indult, de azóta brutális előrelépést tett a page builderek területén.

A Divinek 2 évébe telt megelőzni az Avadát. Az Elementor ugyanezt a Divivel 3 év alatt tette meg.

AzonbanJelenleg óriási a harc a 2 page builder között. Ki erre, ki arra esküszik. Én jelenleg (még?) a Divire. A következőkben azt is megtudod, hogy miért.

Komplett weboldalt még nem készítettem az Elementorral, de kipróbáltam és kísérleteztem a Pro verzióval. A Divit első kézből ismerem, készítettem már vele jónéhány honlapot. Ezen kívül jópár értékelő és oktató videót végig néztem minde a két page builderrel kapcsolatban. Ezen információk alapján született meg ez a cikk (amelyet 2019.10.21-én update-eltem).

Nézzük meg különféle szempontok mentén a Divi és az Elementor előnyeit és hátrányait.

Ár

Sok esetben mondhatni, hogy ez legyen az utolsó szempont. Azonban  ebben az esetben komoly különbségek tudnak lenni attól függően, hogy az ember pontosan mire is szeretné használni a sablont.

Divi

A Divi kétféle csomagot kínál fel.

  • Az egyik éves előfizetés 89 dollár (~26.000 Ft) éves díjon,
  • a másik az egyszeri 249 dolláros (~73.000 Ft) díj, amely egy egész életre ad jogosultságot a sablon használatához és a frissítésekhez.

Vagyis ebben az esetben a lifetime verzió bő 2,5 év alatt térül meg az éves előfizetéshez képest.

Mindkét esetben korlátlan weboldalhoz használhatjuk fel a sablont. Akárhonnan nézzük, ez egy nagyon jó üzletnek tűnik.

De nézzük, mit kínál az Elementor.

Elementor

Az Elementor háromféle csomagja kizárólag éves előfizetésre ad lehetőséget.

  • 49 dollár / év, és egyetlen weboldalhoz használhatod a megvásárolt sablont.
  • 99 dollár / év, és 3 weboldalhoz használhatod.
  • 199 dollár / év, és 1000 weboldalhoz használhatod (amit nyugodtan vehetünk szerintem korlátlannak)

Ebben az esetben az egy oldalas verzió 4 év alatt térülne a legnagyobb csomaggal szemben. (Legalábbis egy oldal használata esetén. Ha több weboldallal dolgozunk, akkor máris jobban megéri a legnagyobb csomag is.)
A 3 weboldalas verzió 2 év alatt hozza vissza az árát az Expert csomaghoz képest.

Ha csak te fogod használni

Ha nem webfejlesztő vagy, és nem ügynökségnek dolgozol, vagyis valószínűleg csak egy weboldalhoz lesz szükséged a sablonra, és éves előfizetésben gondolkodsz, akkor az Elementor jobban megéri.

Ha sem webfejlesztő, se nem ügynökség nem vagy, de nem csak egy, hanem két-három weboldalad van, akkor kb. ugyanott vagy Divivel, mint Elementorral (Divi egy picivel olcsóbb).

Ha több weboldalt készítesz

Ha viszont előre láthatólag háromnál több weboldal fog készülni (mert mondjuk webfejlesztő vagy ügynökségi munkatárs vagy), és egy évnél tovább szeretnéd használni a sablont, akkor a Divi magasan veri az Elementort.

Használhatóság

A következő pont, amit górcső alá veszünk, az a kezelhetőség.

Szuper hír, hogy mindkét page builder drag & drop felülettel rendelkezik, azaz egyszerűen, az egeret húzogatva lehet az egyes elemeket a helyükre pakolni. Ennek köszönhetően alapvetően mind a kettő felülete egyszerűen, könnyedén használható.

Bár szerintem a Divi felülete sokkal felhasználóbarátabb, és ez az egyik fő ok, ami miatt én mellette teszem le a voksomat.

Ami a Divi mellett szól például, hogy egy jobb egérgomb kattintásnyira vannak az olyan funkciók, hogy:

  • Mobil-tablet-desktop megjelenés beállítása.
  • Modul mentése könyvtárba (ahonnan később bármikor újra fel lehet használni)
  • A modul stílusának kiterjesztése az oldal további moduljaira.

Modulok (száma)

Ha számszerűsíteni szeretnénk a modulokat, akkor jelen pillanatban a Divi 63, az Elementor pedig 84 modullal rendelkezik.

Az Elementor ezeket „elemek”-nek, illetve „widget”-eknek hívja, ami nem összekeverendő a WordPress alap widgetjeivel. Én a továbbiakban az egységesség érdekében a modul kifejezést fogom használni.

Divi modulok:

Elementor modulok:

Maga a szám tekintetében az Elementor az egyértelmű győztes. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy ezekből 13 modul lényegében, funkcionalitásában a Diviben is jelen van, csak nem modul formájában.

Diviben is megvalósítható, “kiváltható” Elementor modulok

Az Elementorban külön van Shortcode és HTML modul. A Diviben csak Code modul van, amibe mind a HTML, mind shortcode beilleszthető.

A Elementorban lévő Spacer az egyes tartalmi elemek közötti hely növelésére szolgál. De ezt teljesen jól megoldja a margók növelése is a Diviben.

Ahhoz, hogy egy anchort (horgonyt) készítsünk, az Elementorban egy Menu Anchor nevű modult kell használnunk. A Diviben ehhez egyszerűen elég az adott modulnak, sornak vagy szekciónak egyedi azonosítót adni. (Ha most esetleg nem tudod, mi az a horgony, akkor sem kell aggódnod rajta.)

Az Elementorban létezik egy Alert modul, ami lényegében egy figyelmeztető üzenetek mintájára megformázott szövegdoboz. Ilyet tudsz készíteni Divivel is pillanatok alatt.

Ami pedig az Elementorban található Post Title, Post Excerpt, Post Content, Featured Image, Post Info, Site Logo, Site Title, Page Title modulokat illeti, ezeket a Divi egy ún. dinamikus tartalom funkcióval oldotta meg, amelyik bármelyik modulon alkalmazható.

Author Box, azaz Szerző doboz az Elementorban: Szerintem nem sokkal több idő elkészíteni ugyanezt a Divivel a Blurb (Fülszöveg) modul segítségével. Lásd az én szerző dobozomat a blogbejegyzés alján.

Tehát az eddig említett Elementor modulok simán megvalósíthatók az alap Diviben is. Amik már kicsit problémásabbak lehetek, azok a következő Elementor modulok.

Modulok, amelyeket a Divi nem tartalmaz, de az Elementor igen

Star rating: Azaz csillagos értékelés kijelző. Ezzel tök jó kis csillagos értékeléseket tehetsz a saját termékeid mellé, vagy jelezheted velük vizuálisan, hogy adott ügyfeled mennyire volt elégedett szolgáltatásoddal.

Image Carousel és Media Carousel: Azaz egyszerre több képkockát mutató képváltó. Ez valóban egy hasznos modul, ami sajnos hiányzik az alap Diviből.

Animated Headline: Vagyis animált címsor. Ezzel a modullal tényleg igazán szuper kiemeléseket és effekteket készíthetünk a leghangsúlyosabb címeinkhez. Klassz kis feature. A Divi még nem érezte szükségét kijönni vele…

Price List: Vagyis árlista. Ártábla modult mingyedik page builder taralmaz, árlistát azonban csak az Elementor. 

Flip Box: Ez egy jópofa kis szövegdoboz, aminek a két oldalára tehetsz tartalmat (képet, szöveget, gombot), és alapból az egyik tartalmat mutatja, ha pedig fölé húzod a kurzort, akkor megfordul, mint egy kártya, és a másik tartalmat mutatja. Ez is hasznos. A Divi nem büszkélkedhet vele.

Share Buttons: A Divi nem tartalmaz alapértelmezetten közösségi média megosztó gombokat, szemben az Elementorral. Ezek megvalósításához mindenképpen egy külön pluginra van szükség.

Facebook Button, Facebook Embed, Facebook Page, Facebook Comments: Vagyis Facebook gomb, poszt beágyazás, oldal megjelenítés és kommentelési lehetőség. Ezek nincsenek megvalósítva a Diviben modul szinten. Külön plugin szükséges hozzájuk.

Reviews: Azaz vélemények. Ez egy igazán szuper modul ahhoz, hogy megjelenítsük az elégedett vásárlóktól kapott véleményeket, visszajelzéseket. Sajnos a Divi ezzel sem büszkélkedhet.

Breadcrumbs: A magyarban ezt úgy hívják, kenyérmorzsa. Gyakorlatilag arra szolgál, hogy megmutatja a felhasználónak, hol tartózkodik éppen a weboldalon, melyik menüpont melyik almenüpontjának melyik almenüpontjában. Diviéknél nincs ilyen.

Sitemap: Magyarul oldaltérkép. A Diviben nincsen ilyen modul.

Sound Cloud: A modul neve magáért beszél, egy Sound Cloud adásodat illesztheted be ennek a modulnak a segítségével, amit a Divi nem tud. 

Természtesen minden fenti hiányosságát a Divinek ki lehet váltani egy-egy bővítménnyel, bár ezek lassíthatják az oldalt, és extra támadási felületet jelenthetnek. 

Van azonban egy plugin, amivel egy füst alatt beépíthető a Divibe a Star Rating, az Image Carousel, a Nav Menu, a Price List, a Flip Box, a Facebook Page, a Facebook Comments, tehát már csak az alábbi alap modulok fognak hiányozni ekkor: Media Carousel, Animated Headline, Share Buttons, Facebook Button, Facebook Embed, Reviews, Breadcrumbs, Sitemap, Sound Cloud. Cserébe pedig még egy halom tök hasznos és érdekes modul kerül még be.

Ezt a plugint Divi Supreme-nek hívják. Nem a Divi készítői csinálják, és fizetős bővítményről beszélünk, ami egyáltalán nem drága ahhoz képest, hogy mennyi mindent kapunk vele. 1 évre 1 oldalhoz 18 dollár, korlátlan weboldalhoz 59 dollár. 

Modulok, amelyeket az Elementor nem tartalmaz, de a Divi igen

Ebben a kategóriában jóval kevesebb modul fordult elő, de a teljesség érdekében róluk is szót kell ejteni.

Person: Vagyis személy. Ezzel a modullal könnyedén és gyorsan megjelenítheted csapatod tagjait. Szerintem igazán hasznos kis modul. Az Elementorban nincs ilyen.

Email optin: Ahogy a neve is mutatja, ezzel egyszerűen, tényleg csak pár kattintással készíthetsz a hírlevél listádhoz feliratkoztató űrlapot, ami szerintem óriási segítség. Egyetlen hátránya, hogy csak a nagyobb, nemzetközi hírlevélküldő szoftverekkel tud kapcsolatot létesíteni a Divi, magyar rendszereket (mint pl. a Sales Autopilot ne keress itt).

Blurb: Ezt magyarul Fülszövegre fordították. (A fülszöveg a külön papír borítós könyv egy része, pontosabban a papír borítónak az a része, amelyik magára a borítóra ráhajlik, befele. Itt szokott lenni némi infó lenni a könyvről vagy a szerzőről). Ezt egy nagyszerű modulnak tartom. Rengetegszer alkalmazom. Eddig talán nem is volt még olyan oldal, amelyen ne használtam volna. Ez lényegében egy kép + cím + szöveg modul. De bármikor kihagyhatod belőle akár a képet, akár a címet, akár a szöveg részt. Szupert lehet hasznosítani. Az Elementor csapata ilyet nem gyártott még.

Audio: Ha egyszerű audio, vagyis hang fájlt szeretnél kitenni a weboldaladra, akkor ezt a Divi kiválóan meg tudja oldani ezzel a modullal. Az Elementorban ilyen modult nem találtam (csak a direkt Sound Cloud-ot).

Fejlesztést könnyítő funkciók

Ami miatt a Divit részesítem előnyben az Elementorhoz képest, az a használhatóságon túl az olyan, fejlesztést megkönnyítő funkciók, mint például a Find and Replace (Keresés és helyettesítés) vagy az Extend (Kiterjesztés).

Ezek a műveletek az adott modul adott részéhez (pl. egy Szöveg modulban a szövegtípus) kapcsolódnak.

A Keresés és helyettesítés eszközzel borzasztó egyszerűen lehet egy adott formázást (betűtípus, betűméret, (háttér)szín, keret, árnyék, stb.) lecserélni egy másikra több elemnél,

  • akár az egész (al)oldal összes eleménél,
  • vagy az egész weboldal összes eleménél,
  • vagy adott szakaszon vagy soron belüli összes elemnél,
  • vagy adott szakaszon vagy soron belüli ilyen típusú elemekenél.

A Kiterjesztéssel pár kattintással átmásolhatjuk egy modul adott részének (pl. háttérszín) stílusát az oldalon lévő többi ilyen típusú modulra, vagy pl. csak abban a szakaszban lévő modulokra, vagy akár a teljes weboldalra vonatkozólag. 

Ezzel pedig tetemes mennyiségű extra munkát tudunk megspórolni magunknak.

Egyedi oszlopszélesség

Ez egy olyan feature, amit picikét hiányolok a Diviből. Az Elementor tudja. Ugyan eddig még nem sokszor fordult elő, hogy az alap, választható szerkezetek ne lettek volna elegendőek, de bizony volt már rá példa, amikor nagyon is jól jött volna, hogy teljesen egyedire szabhassam az oszlopok szélességének arányát. Ilyenkor ezt kódból kellett megoldanom.

Mondom, nem sokszor fordult elő ez idáig, hogy erre lett volna szükségem. De amikor igen, akkor nagyon is jól jött volna. Elementorral ez könnyű szerrel megoldható.

Beépített optin modul

Azaz beépített hírlevél feliratkoztató. A Divi tartalmazza, az Elementor nem.

Ennek a modulnak a segítségével csupán pár kattintással beilleszthetsz feliratkoztató űrlapot bárhova az oldaladra. Azért ez tényleg hiper könnyedséget ad, hogy nem kell mindenféle shortcode-okkal és más kódokkal szórakozni.

Hátránya, hogy csak nemzetközi hírlevél küldő rendszerekkel tudod összekapcsolni, tehát pl. Active Campaignnel, Mailchimppel. Ha erre a célra magyar fejlesztésű rendszert használsz, mint pl. a Sales Autopilot, akkor a Divinek ez az előnye nem előny számodra.

Market Place

Az Elementornál nem találtam semmi ilyesmit, a Divinél ez az Elegant Marketplace.

Egy hely, ahol jelenleg (2019. augusztus) 163 különféle Divi kiegészítő közül válogathatsz, hogy még jobban felturbózd a page builderedet.

Akadnak köztük ingyenesek is. A többség azonban 10-20 dollár között mozog. De vannak olyanok, amelyeket ha korlátlan számú weboldalhoz szeretnél felhasználni, akkor bizony elég borsos, 100-200 dolláros árban mozognak. De ha csak egy honlapról van szó, akkor általában megúszod 50 dollár alatt.

És szép számmal akadnak köztük tényleg igazán hasznos kiegészítők is. Érdemes körbe nézni, mik vannak.

Support

Nos, mivel nem fizettem elő az Elementorra, ezért róla sajnos egyáltalán nem tudok nyilatkozni ebben a témában.

A Divinél viszont határozottan ki tudom jelenteni, hogy fullos a kiszolgálás. 

Sok kérdést segítettek már megoldani az élő chat szolgáltatásuk segítségével. Ha írsz nekik, akkor általában 1 órán belül érkezik válasz. És eddig az esetek kb. 95%-ában sikerült is megoldanom a segítségükkel a kérdéses területeket.

Emellett a Divinek van egy szuper közösségi felülete, egy fórum, ahol nem csak a Divi csapata, hanem más Divi felhasználók is segítenek neked megoldani az adott problémát, illetve megválaszolni a felmerült kérdést.

Sablonok

Mindkét page builder tartalmaz beépített ingyenes layoutokat, vagyis sablonokat. Ezek tulajdonképpen már kész, felépített oldalak, kicsit hasonlóak a klasszikus értelemben vett sablonokhoz.

Ezeket felhasználva, ezekből kiindulva (és részben vagy akár teljesen átszabva) vagy ezekből ihletet merítve még gyorsabban fogod tudni felépíteni a honlapodat.

Amikor ezt a cikket írom, a Divinél 131 sablon csomag van, és egy csomagban 5-9 aloldal sablonja található. Vagyis ugyanabban a designban kapsz mondjuk egy Főoldalt, egy Rólunk oldalt, egy Kapcsolat oldalt, egy Blog oldalt és egy landing page-et.
Mindezeket beleszámolva összesen 973 oldal sablonját húzhatod be és szerkesztheted a Divivel.

Az Elementor esetében 135 sablon „csomagot” számoltam össze. Vagyis lényegében ugyanannyi „csomaggal” rendelkezik, mint a Divi. Azonban a fő különbség itt az – és emiatt tettem idézőjelbe a csomag kifejezést –, hogy az Elementornak ezek a „csomagjai” leginkább egyetlen oldalból állnak. Ami azért nem jó, mert többségében nem one page oldalakat készítünk, hogyha fullos honlapot akarunk felépíteni. Van néhány olyan csomag, amely tartalmazza több aloldal designját, de ez szó szerint csak pár csomag.
Minden oldalt beleszámolva az Elementorral 147 designt használhatsz fel weboldalad készítése során.

Ezek kb. 2019. szeptemberi adatok. Azóta az Elementor is belátta, hogy erre szükség van, és most már ő is ráfeküdt arra, hogy heti rendszerességgel hozzon ki újabb és újabb sabloncsomagokat.

Blocks

Itt határozottan az Elementornak jár a pont. A Divi egyáltalán nem rendelkezik ilyen feature-rel.

Ezek a blokkok lényegében előre elkészített weboldal részletek (pl. egy főoldal Rólunk szekciója, egy kapcsolati űrlap térképpel, egy címből és 2-3 oszlopból álló szöveges modulok összessége, stb.). Ezek design kivitelezése elég minimális, inkább az alap előre elkészített elrendezés az, amellyel ezen blokkok segítségével megkönnyíthetik és meggyorsíthatják a munkánkat.

Theme Builder

Azaz a fejléc, lábléc, blog cikkek testre szabhatósága.

2019. októberéig még egyértelműen az Elementornak járt a piros pont a Divivel szemben ebben a kategóriában. Az Elementor már régóta rendelkezik Theme Builderrel, amellyel abszolút egyedire szabhatod a fejléceidet, lábléceidet, a blog cikk felsorol oldalakat és a blog cikk oldalt magát.

Azonban ekkor a Divi hosszas fejlesztői csend után publikálta a Divi 4-et, amely tartalmazta már a saját Theme Builderüket, melynek segítségével egyedi fejlécet, láblécet, blog oldalakat és 404-es oldalt tudsz honlapodnak készíteni.

Ezzel pedig azt mondhatjuk, hogy immáron azonosan teljesítenek e tekintetben.

Webáruház testre szabhatósága

Nem sokkal azelőtt, hogy megjelent a Divi 4, még itt is határozottan az Elementoré volt a versenyelőny. A Divi egyáltalán nem rendelkezett webáruház építő modulokkal. Azonban kicsivel a legújabb verziót megelőzően piacra dobta a saját WooCoomerce builderét, ezzel mintegy felzárkózva az Elementorhoz.

Tehát ebből a szempontból is közel azonosak.

Minimális különbség van a modulok számának tekintetében. Az Elementor 18, a Divi 16 WooCommerce modullal rendelkezik.

Ezekkel szuper jól totálisan egyedire tudod szabni termék oldalaid és termék felsorolás oldalaid megjelenését. 

Bárhova be tudsz szúrni egy-egy terméket, illetve kosár gombot, termék értékelést, vagy a készleten lévő termékek számát.

3rd party elemek

Azaz a különféle pluginik beillesztése az oldalakba.

Ami az Elementornál úgy néz ki, hogy egész egyszerűen a többi widget közül oda húzod, és szövegmezők, illetve legördő menük segítségével meg tudod adni a kívánt beállításokat.

A Diviben minden beállítást magában a bővítményben kell kezelned, és shortcode-dal tudod beilleszteni az oldalba ezeket.

Gyorsaság

Ennél a szempontnál leginkább a végignézett értékelő videókra tudok támaszkodni, mivel az Elementort nem a teljes verzióban használtam, ezért értelmetlen lenne a demo verzióval összehasonlítanom a Divi teljes verzióját.

Azonban ami tény, az tény, hogy a Divi itt-ott azért elég jól be tud lassulni, ami hátráltatja némileg a honlapkészítés folyamatát.

Az Elementorról pedig csak olyan beszámolókkal találkoztam, amelyek dicsérik ennek a page buildernek a sebességét. Tehát itt az Elementornál a pont.

Akadások, hibák

Nem sűrűn, de mindkét page builder esetében előfordul, hogy a teljes oldalt újra kell tölteni, mert valami beakadt a rendszerbe.

Igen, a Divinél tudom mondani, hogy van erre példa. Egyáltalán nem idegesítően sok. De úgy teljes a kép, ha erről is beszélek.

Az Elementor DEMO verziójában nem tapasztaltam ilyet, amíg vele dolgoztam. Az értékelő videókban többnyire elismerően nyilatkoztak a teljes verziós page builderről is ezen szempont tárgyalásakor.

További előnyök és hátrányok

És akkor most következzen néhány kisebb speciális, szerintem hasznos feature, amit az egyik page builder tartalmaz, a másik nem.

Animált címsor

Ezzel a modullal szuper címsorokat kreálhatsz a webolaladra, amelyekben egy szó vagy egy kifejezés ki van emelve animált bekarikázással, aláhúzással, vagy egyéb módszerrel.

Elementor tartalmazza, Divi nem.

Anchor

Azaz horgonyszöveg a belső linkeléshez. A moduloknál már szó esett róla. Az Elementor plusz egy modullal rendelkezik csak azért, hogy ezt meg tudja oldani. A Divinél ehhez elegendő egyedi azonosítót adni az adott modulnak, sornak vagy szakasznak.

Diviben egyszerűbb, Elementorban egy picit bonyolultabb.

Szövegoszlopok

Ezzel, amikor több oszlopban szeretnéd elhelyezni a szöveged, akkor az első oszlop szövege automatikus túlfolyik a következő oszlopba, ha elég hosszú a szöveg.

Elementor tartalmazza, Divi nem.

Mobil tartalom

Nem a reszponzivitásra gondolok itt, hanem arra, hogy ennek a segítségével más-más tartalmat tudsz megjeleníteni egy modulon belül desktopen, tableten és mobilon. Ez szerintem egy szuper jó eszköz.

Mivel sokszor van az, hogy egy címsor mondjuk tök jól mutat desktopon, meg még talán tableten is, de mobilon már nagyon nem. Egyszerűen nem jól jön ki a sortörés. De betűméretet meg nem akarsz változtatni, mert az meg már túl kicsi lenne. Az ilyen és ehhez hasonló esetekben jön jól ez a funkció.

Divi tudja, Elementor nem.

Hover tartalom

Ugyanazt tudja, mint az előző feature, csak hoverre, azaz kurzor fölé húzásakor.

Gomboknál szuperül alkalmazható ez, hogy mondjuk teljesen megváltozik a színe, nagyobbak lesznek a betűk, vagy akár az egész gomb, amikor ráviszed az egeret.

Divi tudja, Elementor nem.

Tartalomban lévő link, lista, idézet elemek szerkesztése

Egy egész hasznos kis kiegészítőnek vélem, hogyha van mondjuk egy szöveg modulod, amiben van idézet, lista, link, akkor azokat egyetlen modulon belül úgy színezed, méretezed, formázod, ahogyan csak szeretnéd.

Az előbbi funkciónak köszönhetően, mondjuk a linkek színe hoverre teljesen más lesz.

Divi tudja, Elementor nem.

Komplex szöveg modul – Fülszöveg

Szintén volt már szó erről is korábban. Ez egy olyan Divi modul, amely egyszerre tartalmaz egy képet vagy ikont, egy címet, és egy szöveg blokkot. Ezzel pedig igencsak le lehet rövidíteni egy-egy munkafázist, mivel nem kell külön képet, külön címsort és külön szöveges modult beilleszteni, és külön-külön formázni őket.

Divi tudja, Elementor nem.

Összegzés

A fenti szempontok alapján készítettem egy összesítő táblázatot is, amelyben az egyes szempontokat fontosságuk sorrendjében súlyoztam is.

Ezt a táblázatot ide kattintva tudod megnézni.

Nem babráltam bonyolult képletekkel, egyszerűen összeadtam az így kapott pro-kontra értékeket.

Ezek alapján a teszten a Divi 72, az Elementor 66 pontot ért el.

Az Elementor valóban hihetetlen népszerűségnek örvend, és folyamatosan fejlődik. Ezért simán elképzelhető, hogy a jövőben én is ezt a WordPress page builder-t fogom majd használni a Divi helyett weboldalak készítéséhez.

Ugyan személyes tapasztalataim nincsenek az Elementorral… hiába néztem át egy rakat összehasonlító oldalt, és nyálaztam át többször is az Elementor oldalán kommunikált előnyöket, egyelőre nem sikerült megnyerniük maguknak. Tehát ugyan személyes tapasztalatom nincs vele, én a kutatás alapján még mindig úgy látom, hogy a Divivel sokkal több minden megvalósítható kódba történő belenyúlás nélkül, sokkal szélesebb körű az egyes elemek formázási lehetőségei, és egyébként az Elementor mellett ők is brutális tempóban fejlesztenek újabb és újabb feature-öket, hogy megtartsák követőtáborukat és ügyfeleiket.

Tehát én személy szerint jelenleg a Divit részesítem előnyben, számomra összességében több, jobb, mint az Elementor. De meg kell hagyni, hogy aki az Elementort választja végül, az sem fog egyáltalán mellé nyúlni. És még egyszer: ha pedig webáruházban gondolkodsz, akkor egyértelműen az Elementor a te nyerő page buildered.

Végezetül a teljes őszinteség jegyében meg kell jegyezzem azt is, hogy mivel az elemzés készítése során nem használtam az Elementor teljes változatát, ezért elképzelhető, hogy vannak a cikkben olyan funkciók, amelyekről azt állítottam, hogy az Elementorba nincs bele építve, közben pedig mégis. Vagy azóta az Elementor csapata lefejlesztette. Ezért hogyha te Elementort használsz, és találsz ilyet, kérlek, oszd meg velem kommentben, hogy naprakészen tarthassam ezt a tanulmányt. Köszönöm szépen!

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Csak kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instagramon is!

Ide a sztorikba ugyanis olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz.