Ahhoz, hogy a honlapod eladást célzó aloldala valódi sikereket érjen el, azaz hozza Neked az virtuális illatos bankókat és csörgedező aprókat atom megtervezett és jól felépített szerkezettel kell, hogy rendelkezzen. Ebben a szerkezetben pedig minden egyes elemnek megvan a maga konkrét szerepe, jelentősége és hatása az egész „történetben”. Lássuk hát, hogyan épül fel egy ütős landing page felülete!

Mi az a landing page?

Ha tisztában vagy a landing page (landoló oldal) fogalmázval, akkor ezt a bekezdést nyugodtan ugord át, és menj egyből a landoló oldalak kihagyhatatlan elemeire. Csak erről az egy bekezdésről több blogbejegyzést is lehetne írni, de ennek a cikknek most nem az a célja, hogy teljes mértékig megmagyarázza a landing page-eket, hanem hogy összeszedjük a landoló oldalak legfontosabb elemeit. Éppen ezért itt most csak egy nagyon rövid kitérőt teszünk arra vonatkozólag, hogy mik is a landing page-ek tulajdonképpen. A landing page egy olyan speciális aloldal, amelynek egyetlen konkrét célja van. Például feliratkozók gyűjtése, eladás. A marketingben köztudott, hogy minél inkább egy konverziós célra fókuszálunk, és minél szűkebb célcsoportot szeretnénk megszólítani, annál sikeresebb lehet az eredmény.

Nem mindegy, hogy mi érdekli őket

Hiszen a teljesen más érdekli egy 26 éves fiatal, egyedülálló nőt, egy 38 éves anyukát és egy 52 éves asszonyt.

Teljesen más az élettapasztalatuk, teljesen más helyzeteken estek eddig át, teljesen más életszituációban vannak jelenleg, teljesen más az igényük és a szükségleteik.

Neked mindenkinek azt kell adnod, amire őneki van szüksége.

Például a 26 éves fiatal nőt egyáltalán nem fogják érdekelni a családi programok, ahová a gyerkőcöt is el lehet vinni. A 38 éves anyukát már kevésbé fogják érdekelni egy szórakozóhely hétvégi partijai. Az 52 éves asszony pedig jóval kevésbé lesz nyitott az új, trendi dolgokra, mint fiatalabb társai.

Nem mindegy, hogy milyen fázisban vannak.

És teljesen más eszközökkel, szavakkal, kifejezésekkel, példákkal fogod tudni őket megfogni attól függően is, hogy az értékesítési folyamatban éppen hol tartanak.

  • Lehet, hogy még csak probléma tudatuk sincsen. Tehát még az igény sincsen meg arra, hogy az általad kínált terméket vagy szolgáltatást igénybe vegyék.
  • Lehet, hogy már érdeklődő fázisban vannak. Tehát már kutakodnak a problémájukra adható megoldás után, vagy már megvan az igényük arra a termékre, ami az ő vágyukat be tudja teljesíteni. Egy nagyon egyszerű példa: a tinédzser lánynak nagyon fontos, hogy jó színben tűnjön fel a barátai előtt, hogy menő legyen, ezért fontos neki, hogy milyen telefontokban van az iPhone-ja.
  • De lehet, hogy már információszerzés fázisban van a potenciális vásárlód. Tehát már kutakodik egy ideje, hogy a piacon lévő megoldások közül konkrétan mi lenne számára a legmegfelelőbb.
  • És persze ott vannak azok, akiknek már igazán égetően sürgős a probléma megoldása. Ők vásárolnak a legkönnyebben.

Mindegyik csoportnak teljesen máshogy kell kommunikálni.

Nem mindegy, hogy mit és hogyan adsz el

Hogyha már megvan a pontos célközönség, akkor fontos, hogy olyat kínálj számukra, ami valóban érdekelheti őket.

Ami megoldja valamilyen problémájukat, vagy beteljesíti valamilyen vágyukat.

Például „legyek népszerű, legyen több időm, tudjak több időt tölteni a családdal, el tudjak menni nyaralni, tudjak egészséges életet élni, hogy hosszú életem lehessen”, stb.

Ha pedig már megvan a tökéletes termék és/vagy szolgáltatás, ami megoldja a célcsoportod egy problémáját, akkor azt olyan megfogalmazásban kell előadnod, ami a legközelebb áll célcsoportod nyelvezetéhez.

Továbbá egy olyan – tűpontosan célzó – landing oldalon kell ezt megtenned, amelynek minden egyes eleme a konverziót szolgálja.

Mi lehet konverzió?

A konverzió az egy általunk célként kitűzött, megvalósult cselekvés.

Például „legyek népszerű, legyen több időm, tudjak több időt tölteni a családdal, el tudjak menni nyaralni, tudjak egészséges életet élni, hogy hosszú életem lehessen”, stb.

Ha pedig már megvan a tökéletes termék és/vagy szolgáltatás, ami megoldja a célcsoportod egy problémáját, akkor azt olyan megfogalmazásban kell előadnod, ami a legközelebb áll célcsoportod nyelvezetéhez.

Továbbá egy olyan – tűpontosan célzó – landing oldalon kell ezt megtenned, amelynek minden egyes eleme a konverziót szolgálja.

Mi lehet konverzió?

A konverzió az egy általunk célként kitűzött, megvalósult cselekvés.

Mint például

  • hirdetésre történnek kattintás,
  • feliratkozás hírlevélre,
  • hozzászólás Facebook poszthoz,
  • rákattintás az árajánlatkérés gombra,
  • árajánlat kérése,
  • termék vagy szolgáltatás megvásárlása

Landing page-ek fajtái

A landing page-eknek több fajtáját különböztetjük meg, attól függően, hogy milyen célt szolgálnak.

  • Landing page egy optin oldal, ahol a cél a hírlevélfeliratkozók gyűjtése.
  • Landing page egy sales oldal, ahol a cél a termék vagy szolgáltatás eladása.
  • De landing page a köszönő oldal is, amelyre mondjuk a feliratkozás vagy vásárlás után kerülünk.

Most, hogy nagyvonalakban ezt láttuk, mik azok a landing page-ek, nézzük meg azok elengedhetetlen összetevőit.

1. Címsor

Hogyan is létezhetne egy oldal, amelynek a célja az eladás – legyen itt most szó hírlevél feliratkozás eladásáról, vagy egy szolgáltatás eladásáról – egy ütős, figyelemfelhívó címsor nélkül?

Mi a címsor feladata?

 

A címsor feladata nem más, mint eladni az oldal további részét, hogy az olvasó folytassa az olvasást, és ne lépjen ki azonnal.

Itt megszólítod az olvasót, hogy érezze, ami ezután jön, neki szól.

Vagy elárulsz a termékedről, szolgáltatásodról egy olyan félinformációt, amellyel felkelted a kíváncsiságát. A kíváncsiság felkeltése mindig ultra jó taktika az érdeklődés fenntartásához.

Vagy itt, a címsorban elmondod a terméked legfőbb előnyét, ami a potenciális vevőd haszna, hogy gyakorlatilag kénytelen legyen tovább olvasni.

Mi nem feladata a címsornak?

Egyáltalán nem a címben kell eladnod a szolgáltatásodat (vagy termékedet), sőt kifejezetten tilos!

Feltéve, ha jó eredményeket szeretném elérni. A termék eladása elsősorban a termék előnyeit és hasznait felsorolandó blok.

2. Ütős első bekezdés

Ha már sikerült megnyerni a magunknak az olvasó figyelmét, akkor fontos, hogy ne is veszítsük el azt. Az első bekezdés szolgál arra, hogy a címsor tartalmát egy kicsit kibővítsük, vagy megmagyarázzuk.

Fontos, hogy még itt se eladni akarjuk a terméket vagy szolgáltatást (arra a landing page további elemei lesznek alkalmasak).

Míg címsor feladata lényegében az volt, hogy eladja az első bekezdést, addig az első bekezdés feladata az, hogy eladja a landoló oldal következő részét.

Az első bekezdés ideálisan egy, kettő, maximum három mondat kell, hogy legyen. Továbbra is használhatjuk kíváncsiságot, mint figyelem fenntartó eszközt, illetve kiemelhetünk egy olyan előnyt (hasznot), amelytől az olvasót rendkívül érdekelni fogják a további részletek a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban.

3. Illusztráció

Mivel online szeretnél eladni, ezért elengedhetetlen, hogy a vevő lássa, hogy mit fog megvenni.

Fizikai termék értékesítése esetében valószínűleg magától értetődik, mennyire fontos, hogy a weboldallátogató meg tudja tekinteni a megvásárolandó terméket.

Azonban ha valami megfoghatatlan szolgáltatást árulsz, akkor is célszerű valamilyen formában megjeleníteni azt.

Ha fizikai terméket akarsz eladni, akkor teljességgel elengedhetetlen az, hogy megmutasd a terméket magát. A legjobb az, hogyha minél több szemszögből, minél több nézőpontból, minél több perspektívából és minél többféle távolságból mutatod be a terméket. Legyenek a fotók részletgazdagok és tűélesek.

Gyakorlatilag el kell érned azt, hogy olyan szintekig tudja megtekinteni a vásárló, mint hogyha ott lenne előtte élőben a termék.

Egy szolgáltatás esetében nyilván kevésbé van könnyű dolgunk, mivel semmi megfoghatót nem tudunk megjeleníteni. Mégis itt is törekednünk kell arra, hogy valamilyen formában megjelenítsük a szolgáltatásunkat. Legjobban az eredemény megjelenítésével tudjuk ezt megtenni. Egy masszázs esetében a boldog kipihent arcokat. Egy fodrász esetében a barátnők vagy férj elismerő pillantását. Egy konferencia esetében a közösség által nyújtott pezsgést.

A digitális termékeket is meg tudjuk jeleníteni. Ezekhez remek mockup (lásd fotó) sablonok vannak ma már internet szerte.

Úgy hogy el ne felejtsük ezeket is „fizikálisan” megjeleníteni az olvasó szeme előtt!

Hiszen minél inkább azt érzi, hogy meg tudja fogni, annál inkább úgy véli, hogy pontosan tudja, miről van itt szó. És ha pontosan tudja, hogy miről van szó, akkor könnyebben tud pozitívan dönteni.

4. Előnyök

Természetesen semmiféleképpen nem hiányozhatnak a termék vagy szolgáltatás előnyei.

Ezek egy technikai eszköz esetében termék paraméterei, specifikációja. Bizonyos használati tárgyak esetében a termék formájának kialakítása. Egy szolgáltatás esetében az eljárás menetének előnyösebb részei.

Ezeket minél áttekinthetőbben, pontokba szedett felsorolás jelleggel, vagy akár még jobban szétbontott szekciókban érdemes felsorolni.

Emeld ki a legfontosabb részeket, egy egy szót vagy kifejezést!

A legnagyobb előnyt vagy előnyöket ajánlat extrán kiemelni. Más háttérszín, nagybetűk, vagy a teljes szöveg félkövér, még nagyobb betűmérettel, más betű színnel. Nyilván mindezt ízlésesen kell alkalmazni.

A lényeg, hogy legyen maximálisan áttekinthető, és könnyedén feldolgozható az olvasó számára.

5. Haszon

Ahhoz, hogy érdemben tudjunk beszélni a hasznokról, először is tisztázzuk, hogy mi a különbség az előny és a haszon között.

Mi az előny és a haszon között a különbség?

Legegyszerűbb egy példán keresztül bemutatnom.
Az új étkészlet előnye, hogy rozsdamentes acélból készült.
A vevő haszna ezzel szemben az, hogy nem kell pár év után kidobni az evőeszköz készletet, és így igazából pénzt takarít meg. Plusz nem kell ismét utána járkálni újabb evőeszköz készletnek, és ezáltal nem megy el ismét rengeteg értékes ideje a vevőnek.

A haszon tehát az, ami miatt a vevő ténylegesen meg fogja venni az adott terméket vagy szolgáltatást.

Ha az előny az ok, akkor a haszon az okozat.

Előny: Extra érzékeny légzsák az autóban.
Haszon: Maximális biztonságérzet.

Előny: Takarítócég alaposabban takarít a többieknél.
Haszon: Kevesebbszer kell takarítót hívni, ezért pénztárcabarát, ráadásul a vendégek is el lesznek ájulva a tisztaság tól.

Előny: Extra erős fonalból készült a karkötő.
Haszon: Soha nem kell azon aggódnod, hogy mikor fog elszakadni a kedvenc karkötőd, nem kell duplán beruházni arra az esetre, ha elszakadna.

A terméked előnyeit te elvileg nagyon jól ismered. A vevőnek megnyert hasznot viszont jó vevő ismerettel és piackutatással tudod megismerni.

Soha ne állj meg csak az előnynél!

Mert a potenciális vásárló nem fogja kilogikázni, hogy miért is jó, miért is éri meg neki annyira például az, hogy ez a termék a rozsdamentes acélból készült. Rágd a szájába te magad, hogy miért jó neki a te terméked/szolgáltatásod.

6. Bizalomépítő elemek

Ahhoz, hogy nálad költsék a pénzüket…

el kell érned, hogy bízzanak benned!

Eleinte teljesen vadidegen vagy a weboldal látogató számára. Nem ismer téged. Nem tudja, hogy valóban megbízhat-e benned. Nem ismeri a termékeket vagy szolgáltatásodat.

Hiába hozod le neki a csillagokat is az égről terméked előnyeivel, hogy ha nem bízik bennem, nem tud hinni a szavadban.

Mindezt számos eszközzel lehet ellensúlyozni és kiküszöbölni.

Vevővélemények

Az egyik legjobb eszköz ehhez a pozitív vevő vélemények.

Az, hogy te mit mondasz magadról, termékedről, szolgáltatásodról, az egy dolog. Hiszen neked érdekedben áll, hogy magadat, illetve a termékedet dicsérd.

Azonban ha egy teljesen kívülálló, harmadik személy dicsér téged, mond rólad, illetve a termékekről, szolgáltatásodról pozitívumokat, azt már sokkal inkább elhiszik az emberek. Hiszen mindezt egy olyan ember mondja, akinek egyáltalán nem áll érdekében téged magasztalni. Mindebből az következik a potenciális vásárló számára, hogy ennek a kívülálló harmadik személynek (szinte) biztosan lehet hinni.

Gyűjts össze korábbi vásárlóidtól, ügyfeleidtől minél több pozitív visszajelzést, és tedd ki ezek közül a legjobbakat az értékesítési oldaladra!

  • Mondják el, hogy milyen helyzetben voltak az előtt, mielőtt téged, a termékedet, szolgáltatásodat megismerték, és milyen helyzetbe kerültek utána.
  • Hogyan sikerült a te terméked által megoldaniuk a problémájukat.
  • Hogyan érezték magukat előtte, és hogyan utána, miután használták a terméket.
  • Milyen pozitív változásokat vettek észre az életünkben.

Legjobb az, hogyha névvel és profilképpel ellátva tudod kitenni ezeket a vevővéleményeket, ekkor lesz a leghitelesebb a többi ember szemében is. De ha ezek nélkül tudsz csak szerezni vásárlói véleményeket, akkor az is jobb eredményeket tudsz elérni, mintha semmit nem lenne.

Díjak, elimerések, eredmények, nyilvános elismerés

Hogy ha van bármilyen eredményed, amelyet nyilvánosan elismertek, ez is rengeteget tud dobni a konverziókon. Hogyha van bármilyen díj, elismerés, plecsni, amit neked, cégednek, termékednek sikerült megszereznie, akkor tedd ki ezt is a landing page-re. Fontos, hogyha ezzel kapcsolatban valamilyen külső weboldal, annak a linkjét itt ne oszd meg, mert azzal csak elviszed a látogatót az oldaladról, és ezzel csökkented a konverzió esélyét.

Hogyha valamikor egy PR cikkben elismerően írtak rólad (cégedről, termékedről, szolgáltatásodról), akkor ezt is megemlítheted, mint bizalomépítő elem.

Statisztikák

Semmi sem tudja olyan jól építeni a bizalmat, mint a kézzelfogható, valós eredmények.

Hogyha rendelkezésedre állnak kiemelkedő statisztikai eredmények, amelyek jól reprezentálják, hogy mit nyerhet a te terméket el a vevő, akkor ezt mindenféleképpen érdemes bemutatnod. Fontos azonban, hogy maximum egy-két rövid statisztikánál több nem kell egy landing page-re. Valamint természetesen ezek 100%-osan hiteles adatok legyenek.

Fotó

Végül, de egyáltalán nem utolsósorban (sőt akár kezdhettük volna ezzel is a listát) nagyban meg tudja növelni a bizalmi szintet, hogyha a potenciális vevő látja, hogy kivel van dolga, hogy ki áll mind emögött.

Hogyha látja, hogy valós ember van mögötte. Aki fel meri vállalni magát.

Hiszen általában azok nem vállalják fel nevüket és arcukat, akik simlisek.

De ha te megmutatod és felvállalod magad, azzal maximálisan azt mutatod a látogatónak, hogy „itt vagyok, én vállalok felelősséget az itt leírtakért, és ha bármi nem úgy történik, ahogyan azt te az itt leírtak alapján elképzelted, akkor hozzám fordulhatsz. Látsz, tudod, ki vagyok, ismersz.”

Ez a bizalom alapja.

Tehát tegyél ki magadról fotót, és írd ki a nevedet! Mutasd meg, hogy ki vagy! Vállald fel magadat!

Ez komoly bizalmi forrás a vevő szemében.

7. CTA

A CTA (Call To Acton, magyarul: cselekvésre történő felhívás) az rövid, pár szavas szöveg, amellyel egészen konkrétan megmondjuk a látogatónak, hogy mit csináljon.

Csupán azzal, hogy kiírod egy gomb elé, hogy „Kattints a gombra!”, megnő a konverziók száma.

Fontos, hogy a call to action kellőképpen rövid, tömör, de mindenek felett pontos legyen. És pontosan arra kérd fel a látogatót, amit szeretnél, hogy megtegyen.

Például ilyenek lehetnek a következő mondatok:

  • Kérd ingyenes árajánlatomat most!
  • Tegye be az xy terméket kosarába!
  • Jelentkezzen még ma a konferenciára, az akció lejárta előtt!

Ezenkívül a gombok szövege is fontos. Jó, ha magában hordozza a vevő hasznát. De fontos, hogy ez is legyen minél pontosabb, minél konkrétabb.

Például:

„Letöltöm az ebookot”
helyett
„Kérem a 23 pontos weboldal check listát „

Árajánlatkérésnél
„Küldés”
helyett
„Kérem az ingyenes árajánlatot”

8. Megrendelési lehetőség

Remélem, hogy neked is teljesen alapvető, hogy a landing page-en legyen egy olyan felület, amely a termék megvásárlására / a szolgáltatás megrendelésére / az árajánlat kérésére szolgál.

Evidensnek tűnhet, de láttam már rá példát, hogy egyszerűen nem volt továbblépési lehetőség az oldalon, és emiatt persze el is veszített engemet az illető, mint lehetséges vásárló.

Te ne kövesd el ezt a hibát!

Összegzés

Ahhoz tehát, hogy oldalaid jól teljesítsenek, és el tudd érni a kitűzött célt (pl. hírlevélre történő feliratkoztatás, árajánlat kérés, vásárlás), nagyon jól felépített oldalakat kell létrehoznod, amelyeknek minden egyes eleme azt az egy konkrét célt szolgálja.

Ezek közül a legeslegfontosabbak a

  1. Címsor
  2. Első bekezdés
  3. Illusztráció
  4. Termékelőnyök
  5. Vevő haszna
  6. Bizalomépítő elemek
  7. Call To Action
  8. Megrendelési lehetőség

Ameddig ezek nincsenek teljesen rendbe rakva, addig súlyos elcsúszások lehetnek a konverziókat illetően, és – gondolom nem árulok el vele nagy titkot – nem éppen pozitív irányba.

Ezeken kívül persze még számos elem van, amelyekkel tudod növelni landing page-eid hatékonyságát és az elért konverziókat. Most csak a legfontosabbakra koncentráltunk.

Egy kampány landing oldalánál vagy egy termék, illetve szolgáltatás leírásának oldalán legelőször is ezeket tedd rendbe!

Ha megfogadod a tanácsom, garantáltan javulni fognak az eredményeid.

Mindazonáltal, megköszönöm, ha beszámolsz majd az elért eredményekről 🙂