Honlapod látogatóit nem elég csak megszerezned, meg is kell tartanod őket. Legalább addig, amíg el nem éred a célodat (vásárlás, feliratkozás, bizalomnövelés).

Ha el szeretnéd kerülni, hogy látogatóid hanyatt-homlok meneküljenek weboldaladról az oldal és a webdesign átláthatlan felülete miatt, érdemes lesz kiiktatnod oldalaidról az alábbi hibákat:

Túl sok tartalom

A tonnányi képpel, szöveggel, ikonnal és mindenféle egyéb dologgal teletűzdelt weboldal nem csak hogy lassabban töltődik be (már alapból mínusz pont a látogatónál, de a Google-nél is), de a felhasználót is teljesen összezavarja.

Az a weboldal látogató, aki nem látja át, és nem érti meg honlapod tartalmának lényegét az oldalra érkezést követő néhány másodpercen belül, hamar tovább is áll.

Ügyelj rá, hogy tartalmadat mindig a megfelelő formában tálald! Legyen az igazán ízléses, és ínycsiklandó, akár egy igazi gurmé fogás valamelyik színvonalas étteremben.

Túl kevés tartalom

Vannak weboldalak, amelyek igazán rejtélyesek maradnak a látogató számára, és túlságosan is sokat hagynak a fantáziának. Ez a szexben nagyon jól fel tudja csigázni az érdeklődést, de itt, a honlapok világában ez kevésbé szerencsés taktika.

Weboldalad látogatói tudni szeretnék, hogy ki vagy és hogy mit tudsz tenni értük te, illetve a céged, vállalkozásod.

Túlságosan zavaros

Zavaros weboldalnak azt nevezzük, amikor a betűtípusok, a képek, a színek, a témák nem igazán állnak kapcsolatban egymással, és úgy általában semmi nem függ össze semmivel. Nincsen egy egységes, letisztult kép. Az oldalon előfordul a zöld többféle árnyalata mellett a piros, a rózsaszín, a világos- és sötétkék, barna, lila és még a cián is. A képek hol fotók, hol vektoros képek, hol ilyen, hol olyan stílusban, hol firka hatást keltő, hol realisztikus. Hol kerek, hol négyzetes, hol lekerekített sarkú. A címek hol így, hol úgy jelennek meg. És még lehetne hosszassan és véget nem érően folytatni ezt a sort…

Amikor weboldalt tervezel/terveztetsz, alaposan határozd meg weboldalad designját. Ez a webdesign mind szín-, mind formavilágában passzolon a logódhoz. Válassz ki maximum 3 színt egy – maximum 2 – betűtípust, és egy formavilágot, és konzekvensek ezt alkalmazd az összes aloldaladon.

Szörnyületes CTA

A CTA-d (Call To Action – cselekvésre történő felhívás) a kapu ahhoz, hogy az emberek vásároljanak tőled, lefoglalják az időpontot a szolgáltatásodhoz. Pontosan megmondják weboldalad látogatójának, hogy mit csináljanak (persze csak ha Te ezt jól csinálod).

“Kattints ide!” / “Kérd a kupont!” / “Tanulj többet erről a termékről!”

Honlapod látogatójának elegendő információval kell rendelkeznie ahhoz, hogy pontosan tudja, mi fog történni a gomb lenyomása után és milyen információkat kell megadnia.

Szegényes fehér felület

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy minél kisebb felületre próbálnak összesűríteni minél több információt. Ennek „köszönhetően” a felhasználó teljesen elveszik az információ tengerben.

Ha szeretnéd megkönnyíteni látogatóidnak a weboldaladon lévő adatok feldolgozását, akkor nyugodtan hagyj nagyobb térközöket az egyes elemek (képek és szövegek) között. Ezen kívül legyen jól tagolt az egész oldal.

Ezáltal sokkal könnyebben olvasható a szöveg, sokkal könnyebb az információfeldolgozás, és így sokkal szívesebben maradnak a felhasználók a honlapodon.

Nézd csak meg ezt az oldalt.

Rossz minőségű képek

A fotók és a grafikák szerves részét képezik a webdesignnak. A képek komplex gondolatokat közvetítenek egyszerű, gyorsan feldolgozható formában anélkül, hogy fizikailag el kellene olvasni a teljes szöveget.

Ha ezeknek a képeknek a minősége nem üti meg a mércét, akkor gyakorlatilag megszűnik ez az előnyük, és mondhatni használhatatlanná válik a kép az eredeti céljához képest.

Mindez pedig a látogatók eltávozását jelenti.

Elrejtett navigáció

Egy olyan világban élünk, ahol mindent azonnal akarunk, és minden folyamat, ami ennél tovább tart a látogatók vesztését eredményezi a honlapodon.

Weboldalad navigációjának – vagyis menüjének – azonnali megtalálása ultrafontos a webdesign és weboldalad látogatottsági adatai tekintetében.

Hiányzó cél

Bármit is csinálsz az online világban, amit üzleted előmozdítása érdekében teszel, annak mindig kell, hogy legyen egy konkrét, jól meghatározható célja. A céltalan tevékenység sose vezet eredményre.

A megfelelően meghatározott cél pedig megadja a kívánt célközönséget.

Sok weboldalon a tulajdonos egyszerre mindenkihez szeretne szólni. Amivel csak azt éri el, hogy nem szól semmihez. A kevesebb több elve itt is érvényesül.

Válaszd ki, hogy adott oldalon mi a te célod, ennek megfelelően pedig válaszd ki a célcsoportodat, és az ő nyelvezetükön, az ő problémáiknak, szükségleteiknek, tapasztalataiknak megfelelően kommunikálj!

Hiányzó kapcsolati adatok

Sok esetben csak azon múlik egy üzlet sikere, hogy megfelelő lehetőséget biztosítottak-e a felhasználónak a céggel történő kapcsolatfelvételre.

Velem is nem egyszer fordult elő, hogy csak azért vesztettek el, mint vásárlót, mert a weboldalon nem volt meg a kellő információ, és még a kapcsolatot sem egykönnyen sikerült felvennem a céggel. Ilyenkor pontosan azt tettem, amit szinte mindenki más: Bezártam az oldalt, és kerestem egy olyan honlapot, ahol könnyebben kaptam válaszokat kérdéseimre.

Irritáló reklámok

A túl sok és túl „hangos” és villogó hirdetés rendkívül frusztráló a weboldaladat látogató felhasználók számára. Ez pedig bizony-bizony az üzletedet rombolja.

Szentelj különös figyelmet a popupokra.

Ne ugorjon fel azon nyomban reklám, amikor a felhasználó megnyitja a weboldaladat. Hagyd legalább egy kicsit érvényesülni, hadd tájékozódjon egy kicsit a honlapodon.

Arra is ügyelj, hogy ne legyen túl nagy, ne fedje be a teljes képernyőt, és legyen könnyű bezárni.

Ha ezekre nem figyelsz oda, akkor csak a popup bezárása helyett az egész weboldaldat fogja bezárni a látogató.

Bízom benne, tudtam sok hasznosat nyújtani számodra, ezzel a – grafikákkal tarkított – cikkel. Azonban az nem elég, hogy mindezt elolvastad. Most menj végig a honlapodon, és nézd végig, hogy mindenhol megfelelsz-e a fenti feltételeknek, illetve kiiktattál-e minden tényezőt, ami a felhasználók visszafordulását eredményezheti. Szívesen várom észrevételeidet a cikkel vagy a fenti pratikákkal kapcsolatban a hozzászólások között. Az eredeti cikk a RED Website Design oldalán jelent meg: https://blog.red-website-design.co.uk/2019/07/15/frustrate-website-visitors-infographic/