Hogyan szerezz feliratkozókat a honlapodon?

Szerző: | 2019. 12. 17. | Email marketing

Hogyan szerezz feliratkozókat a honlapodon?

Szerző: | 2019. 12. 17. | Email marketing

Vállalkozóként a weboldalunknak csak akkor van értelme, ha direkt vagy indirekt módon pénzt tud termelni számunkra. Ennek egyik módja a feliratkozó szerzés, vagyis hogyha hírlevél feliratkozókat gyűjtesz a honlapodon keresztül. Azok, akik megadják neked az e-mail címüket (feliratkoztak) már egy lépést, egyfajta elköteleződést tettek feléd. Így a nekik kiküldött ajánlataidra sokkal hamarabb, sokkal nagyobb eséllyel fognak reagálni, mint azok, akik még ennyire sem ismernek téged. Ezáltal pedig növekedni tud a bevételed.

Na de hogyan is szerezz hatékonyan hírlevél feliratkozókat a honlapodon? Ezt fogjuk most kivesézni ebben a cikkben.

Mi kell a feliratkozó szerzéshez?

Mi a feliratkozó szerzés lényege? Megkapni a célközönségünkből minél több ember e-mail címét, hogy aztán kommunikálhassuk nekik az ajánlatainkat.

Mi történik tehát? A potenciális ügyfél odaadja neked az e-mail címét, hogy aztán később még te kérhess tőle még többet.

Ez így nem túl fair játszma, ugye?

Neked is adnod kell ahhoz, hogy a feliratkozó szerzés valójában egy win-win szituáció legyen.

Ő ad már neked egy értéket, mégpedig az email címét. Ezért cserébe neked is értéket kell adnod. Mégpedig legalább akkora értéket, ami felér ezzel. De ha biztosra akarsz menni, akkor inkább kétszer, háromszor, sokszor akkora értéket. Hogy a feliratkozó igazán lekötelezve érezze magát. Hogy úgy gondolja, „Azta! Ezért aztán tényleg megérte odaadnom nekik a címemet!”

Ezt kell elérned.

Ezt pedig egy úgynevezett csalival, avagy lead magnettel tudod megtenni.

Mit jelent a csali / lead magnet kifejezés?

A két kifejezés teljesen ugyanazt jelöli. Kezdjük először az elsővel. Miért „csali”.

Nem kell itt semmi rosszra vagy körmönfont csalafintaságra, esetleg átverésre gondolni. Semmi etikátlant nem készülünk tenni a kedves feliratkozóval, sőt! Bár a csali kifejezés valóban onnan jön, hogy a horgászok is csalit használnak ahhoz, hogy horogra akasszák a halakat. Így mi is ezt a csalit használjuk ahhoz, hogy „horogra

Feliratkozó szerzés honlapra csalival

akasszuk” a feliratkozókat. Viszont ez busásan megtérül a feliratkozónak, hiszen olyan anyagot adunk a kezébe, amely számára nagy értékkel bír, amely közelebb viszi a célja megvalósításához. Legalábbis, ha megfelelő csalit készítünk.

Nézzük a csali másik változatát, a lead magnetet.

Bár a lead jelentése vezető, itt a lead inkább a „vezető érdeklődőkre”, tehát a jobb minőségű érdeklődőkre, magukra a feliratkozókra utal. Ily módon a lead-et nem is igazán lehet lefordítani ebben a kontextusban magyarra.

A magnet viszont mágnest jelent, és lead mágnesként is hallhattad már ezt a kifejezést.

Hogyan kell használni a csalit feliratkoztatásra?

1. Találd ki, mi legyen a csalid!

Beszéltük a cikk elején, hogy valami értékeset kell adnod a feliratkozónak az email címéért cserébe.

Ez lehet egy pár oldalas PDF tanulmány (ez a leggyakoribb), egy infografika, videó, kupon, és sok minden más.

A lényeg az, hogy valódi értéket képviseljen a feliratkozó számára.

Olyan csalit találj ki, amire a célközönségednek szüksége van.

2. Készítsd el a csalidat!

Értelemszerűen addig nem tudsz tovább haladni a folyamatban, amíg ténylegesen el nem készíted a kitalált csalit.

Ügyelj rá, hogy tényleg elég nagy érték legyen benne. Legyen igényes, de nem kell a végtelenségig csiszolgatni sem.

Miután – vagy mielőtt ez megvan – találj ki neki egy ultra vonzó nevet. Pl. „10 ok, ami miatt az ismert fogyókúrás módszerek nem hatásosak”.

3. Készíts neki feliratkoztató oldalt!

Miután kész vagy magával a csalival, szükséged lesz a honlapodon belül egy olyan aloldalra, amelynek az egyetlen célja az, hogy rajta keresztül a látogató kérje az ingyenes csalidat, és feliratkozzon a hírlevél listádra. Tehát, hogy megadja az email címét.

Bár egy ilyen oldalnak nem kell annyira terjengősnek lennie, mint egy értékesítési oldalnak, de itt is törekedned kell arra, hogy meggyőzd a látogatót arról, hogy megéri neki megadnia az email címét a csalidért cserébe.

4. Készítsd el a listát és az emailt a hírlevelező szoftveredben!

Megvan a csalid és a hozzá tartozó feliratkoztató oldal is a honlapodon. De az egész mögé kelleni fog még a rendszer, amely biztosítja, hogy a feliratkozó megkapja csalidat, és természetesen, hogy feliratkozzon a hírlevél listádra.

Ezt fogja biztosítani a számodra a hírlevelező szoftvered.

1. Hozd létre a listát!

Először is hozz létre egy listát, amelyre a csalit letöltő felhasználókat feliratod.

2. Készítsd el az emailt!

Írd meg, és a hírlevelező szoftveren belül hozd létre azt az emailt, amely akkor fog kimenni a felhasználónak, amikor megadja az email címét. Ebben az emailben már közvetlenül elküldheted a csalit, vagy egy linket, amelyen elérheti.

3. Időzítsd be az emailt!

Hírlevelező szoftvered kell tudja a következő funkciót. Amikor az illető felhasználó megadja az email címét, és rányom a küldés gombra, akkor automatikusan feliratódik az előbb létrehozott hírlevél listádra, és automatikusan kimegy neki az imént létrehozott email.

5. Hirdesd a csalidat!

És itt most nem csak a klasszikus értelemben vett hirdetésekre gondolok, mint pl. Facebook vagy Google Ads. A honlapodon számos felületed van arra, hogy promótáld a csalidat.

Az alábbi cikk arra volt hivatott, hogy ismertesse veled a teljes folyamatot, hogyan tudsz feliratkozókat szerezni a honlapodon.

A következő cikkben pedig részletesen ki fogjuk vesézni, hogy pontosan milyen lehetőségeid is vannak a weboldaladon csalid hirdetésére.

Cimkék: Email marketing

Szerző:

Gaál Melinda

Szervusz! Gaál Melinda vagyok, a ProduktON! alapítója. Igyekszem rendszeresen olyan hasznos webfejlesztéssel és online marketinggel kapcsolatos tudásanyagokkal szolgálni Számodra, amelyek előre viszik a vállalkozásodat. Ha bármi kérdésed, ötleted van a témával kapcsolatban, kérlek, írd meg itt kommentben! KommentON! 🙂

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez is érdekelhet:

Egy éves a ProduktON!

Egy éves a ProduktON!

Az egy éves évforduló alkalmából most egy kis betekintést nyerhetsz a kulisszák mögé. A cikkben szó lesz arról, hogy miért éppen a ProduktON!-ra esett a névválasztás. Megtudod, hogy egészen pontosan hogyan indultam el a vállalkozással, és miért pont akkor, amikor. Szó...

Mikor NE legyen (profi) honlapod?

Mikor NE legyen (profi) honlapod?

What? Weboldal készítéssel foglalkozom. És azt mondom, hogy ne legyen honlapod? Most mégis miről is beszélek én? Igen! Van az az eset, amikor azt mondom, hogy márpedig ne legyen honlapod, illetve ne költs rá pénzt. Bár ilyenkor a saját érdekeim ellen beszélek, hiszen...

Weboldal sablonok előnyei és hátrányai

Weboldal sablonok előnyei és hátrányai

Miért ágálok annyira a hagyományos weboldal sablonok ellen? Hallottad már valaha marketinges körökben azt a tanácsot, hogy légy egyedi és megkülönböztethető? Ne aggódj, a kérdés abszolút költői volt. Naná, hogy hallottad, hiszen minden második marketinges poszt, blog...

10 tényező, amit mindenképp mérlegelj vállalkozásindítás előtt

A saját vállalkozásban – szerintem – az a legjobb, hogy önmegvalósíthatunk. Segíthetünk, (értéket) teremthetünk, adhatunk a világnak, miközben azzal foglalkozhatunk, ami számunkra a legkedvesebb. De persze csak akkor tudjuk mindezt pénzügyileg is nyereségesen...

Kérsz még ilyen hasznos infókat?

Facebook oldalamon keresztül értesülhetsz minden újdonságról és Számodra értékes információról (nem csak blog bejegyzésekről).
Csak kattints a [Kedvelés] gombra!

Kövess Instagramon is!

Ide a sztorikba ugyanis olyan egyedi tartalmak is felkerülnek, amelyekkel más felületeimen nem találkozhatsz.

Légy tagja a ProduktON! közösségnek!

ProduktON! közösség - Facebook csoport

A csoporton belül jelenleg teljesen ingyenesen tudlak támogatni. Bármit kérdezhetsz, ami vállalkozással, online marketinggel kapcsolatos. Természetesen én egyedül nem fogom tudni mindenre a választ, de sok tagunk van már, akik között valószínűleg lesz olyan, aki fog tudni segíteni neked.

Ez a csoport egy alapvetően szakmai, ámde annál lazább, kötetlenebb közösség, ahol barátságok és üzleti kapcsolatok is születnek.

A főbb témák a honlap, landing oldal, Facebook marketing, motiváció… és még amire igény van 🙂

Gyere, és csatlakozz ebbe a támogató közösségbe!